Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Veruj mi da mnogo veće budale, pogotovo one koje nemaju šta da izgube, voze lošije automobile od svih koje si pobrojao.
То је друга врста људи. Неко ко вози ауто на издисају (голф 3, пунто прве генерације, стара астра итд.) не спада у ову категорију. Мислим да би требало сви да погледате на јутјубу и др. сајтовима како изгледају и ко су људи који дивљају по улицама. Они чак и јавно каче своје снимке. Не кажем да то раде и ови који возе а6 за црним стаклима или Г 500, али то су различите категорије.
 
То је друга врста људи. Неко ко вози ауто на издисају (голф 3, пунто прве генерације, стара астра итд.) не спада у ову категорију. Мислим да би требало сви да погледате на јутјубу и др. сајтовима како изгледају и ко су људи који дивљају по улицама. Они чак и јавно каче своје снимке. Не кажем да то раде и ови који возе а6 за црним стаклима или Г 500, али то су различите категорије.
Ako mislimo na isto, ti automobili imaju ono pucanje iz auspuha, od takvih se svi sklanjaju i pesaci i vozaci.

Sto rece jedan nas knjizevnik, ako je pesak lud, nije gluv.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: 10k
Ako mislimo na isto, ti automobili imaju ono pucanje iz auspuha, od takvih se svi sklanjaju i pesaci i vozaci.

Sto rece jedan nas knjizevnik, ako je pesak lud, nije gluv.
Између осталог и на њих, али таквих нема много у граду. То "пуцање" се постиже мапирањем мотора.

Они нису толико опасни по пешаке јер углавном иду ноћу и гледају места где могу да развију већу брзину. Ноћас сам видео једно на ауто-путу у црном голфу 7, јуче један ауди а3 и сиви голф 7 итд. Углавном су млађи.

Дивљају и људи у аудију а6 или а8, дивља се у мерцедесима и џиповима. Дају гас и не заустављају. Добар део возила ја јачим амортизерима и вешањем прелази преко лежећег без заустављања или успоравања.
 
Pucanje se postiže sa modovanjem auspuha, veze nema sa motorom. Mapiranjem motora možeš dobiti samo više konjskih snaga. Golf 7 je "socijalni" auto, a3 takodje, još ako su mladi to su neki "wannabe" krimi džimi koji nemaju para za nešto bolje. Još gori su ovi u krntijama do 5000e. Ovi sa autom od 50k se možda parkiraju bahato ali teško da će dozvoliti da divljaju i oštete svog mezimca. Jutub klipovi nemaju veze s vezom, tamo divljaju i sa jugom. Generalizovanje dobar i skup auto = ubija po ulici ne pije vodu jer oni najmanje udesa izazovu. Kad si poslednji put video udes sa autom od 50k+? Pa ogradu kod sajma izbio smart od 2000e. Šta dalje da pričamo.
 
Poslednja izmena:
Sve je to meni poznato ali i dalje mi nisi odgovorio na pitanje. Verovatno je tebi ok i da se ledjima izlazi na pesacki?
Izvinjavam se. Sada sam video da je editovana poruka. Da malo pojasnim stvari. Naravno da mi nije ok da prelaze ledjima(ja bi ga klepio po ušima), zato se jasno kaže ako je stupio na pešački, stupa (nagazio) ili ima nameru da stupi. Ako je okrenut ledjima teško je razaznati da li je uopšte hteo stupiti na kolovoz ako nije stupio ali pravilo je da vozač mora obraćati pažnju na pešačkom tj piše da mora prilagoditi brzinu da bi blagovremeno odreagovao u datoj situaciji i bezbedno zaustavio vozilo. Zakon je ovde na strani pešaka, na žalost. Zakon uvek štiti slabijeg. Vidimo da je vozač dužan da propusti prešaka iako je vozaču zeleno npr ukoliko pešak stupa ili ima nameru da stupi na kolovoz. Takodje ne može se kretati paralelno sa kolovozom i naglo stupiti u prelazak istog, tu je isto nameru teško razaznati ali takodje je dužnost vozača da obrati pažnju na pešake i smatra da se ta dužnost proteže ne samo na pešake na putu, nego i one koji stoje uz put, rub puta(pogotovo u naselju), pa je vozač dužan na osnovu njihovog ukupnog ponašanja, naročito ponašanja dece, kao posebno zaštićene kategorije, paziti na takve situacije predpostavljajući da će stupiti na put. Zakon je opet na strani pešaka.

Ono što nam treba je policija koja će kažnjavati i pešake koji neregularno prelaze kolovoz, bilo na pešačkom ili van njega. Pogotovo slušalice i mobilni telefoni. To se uveliko primenjuje u nekim evropskim državama. Udaranjem po džepu bi se naučili i pešaci i vozači.

Ono što pravi pometnju je razlikovanje prelazak kolovoza i pešački prelaz na kolovozu. To bi trebalo u zakonu dodatno razjasniti. Dodatnu i glavnu pometnju pravi i član koji kaže da je pešak dužan da i preko pešačkog stupa na kolovoz na način koji ne ugrožava saobraćaj ukoliko ne postoje svetlosni znaci. Ali vozači sami sebi uzimaju za pravo da ocene da li je pešak bezbedno započeo prelazak jer po njima vozač uvek ima prednost, posebno ako ide 80 na sat što i nije dozvoljeno. Na bezbedno stupanje se prvenstveno misli na pretrčavanje kolovoza na pešačkom i na vozila sa pravom prvenstva ili pod pratnjom. Ta vozila nisu dužna da propuštaju pešake niti da nepresecaju kolonu pešaka koja prelazi kolovoz ali opet pod uslovom da ne ugrožavaju bezbednost saobraćaja (saobraćaj čine i pešak i vozilo), i pešak je dužan da se uveri da svojim prelaženjem nije ometao kretanje vozila koje imaju veće prvenstvo od njega. Takodje pešak ne može utvrditi da li neko vozilo ide 40 ili 80 na sat, ukoliko smatra da je vozilo dovoljno daleko može stupiti u prelazak, ono što ne sme je da naglo (dakle naglo, bez vidljive namere) započne prelazak ukoliko je vozilo neposredno ispred pešačkog i nije se zaustavilo ni usporilo posebno ukoliko je vidljivost smanjena. Na žalost zakon nije dovoljno propisao šta je bezbedna udaljenost vozila od pešačkog niti je jasno definisao primere da ljudima bude jasnije već svako tumači zakon po svom nahodjenju.

Dakle zakon je malo nejasno definisan, napisan u smislu da su svi obavezni da obraćaju pažnju na saobraćaj (što i treba da bude) tako da ukoliko do nesreće dodje utvrdjuje se ko je manje poštovao zakon, te u slučajevima vozač-pešak krivica se u 90% slučajeva svali na vozača jer kao što rekoh zakon štiti slabijeg. Ostalih 10% je podeljena krivica ukoliko se dokaže da pešak nije imao vidljivu nameru da predje, prelazio kad mu je bilo zabranjeno signalizacijom ili iz drugih okolnosti nije bilo moguće blagovremeno reagovanje vozača(radi se veštačenje kretanja vozila i pešaka) i to podosta zavisi od veštaka koji su takodje naklonjeni pešacima zbog svega pomenutog gore. I tako treba da bude. Bar ja nisam čuo za slučaj da je neko pokupio pešaka na pešačkom i da je pešak bio kriv. Ono što često vozači misle u Srbiji je da oni imaju prvenstvo svakom slučaju jer su "jači". Tu imamo i slučaj Mitrović gde iako je devojka prelazila na crveno svetlo vozilo je išlo neadekvatnom brzinom i nije se blagovremeno zaustavilo. Najveću krivicu opet snosi vozač koji je na našu veliku žalost kao nacije dobio samo godinu dana nanogice. (ne ponovilo se)

Na onom snimku u predhodnim postovima se jasno vidi namera oca sa decom da predju kolovoz preko pešačkog, gde čak i stupaju na kolovoz. Vozilo koje nije bilo neposredno ispred pešačkog niti imao ometanu vidljivost vozač nije ni zaustavio niti usporio vozilo (nije moranje zaustaviti vozilo ali se mora usporiti da pešak bezbedno predje kolovoz) te je vozač kriv u svakom slučaju. Da se ne podsećamo skorijeg strašnog dogadjaja na karaburmi.
 
Poslednja izmena:
Mislim da su obe strane u pravu u raznim stvarima, a ovo mi se posebno dopalo
Што се образовања тиче, никад није било више школа (јаслице, вртићи предшколско, школе приватне и државне, гимназије, факултети, фризерске академије) и никад мање знања по броју диплома. Највише људи сада иде у школу, а најмање знају.
Bas sam na temi Privatni prevoznici nedavno pisao kako je u Srbistanu na primer vozacka obuka, sa sve zakonima i institucijama oko nje, postala sredstvo masovnog pljackanja i obmanjivanja. Vozacka obuka skupa i kompleksna, prave tamo 35 pod-kategorija, uce se neki znakovi koji u realnosti nigde ne postoje, a na kraju dana opet mnogi umiru ili ostaju osakaceni na putevima i opet je zemlja iz godine u godinu sve punija debila za volanima.

Slicno se desava i sa obrazovanjem u ostalim sferama. Sedis u klupi od 6. godine do 19. ili 23. ili 25. i nakon 19 godina izlazis iz tih ustanova polovicno do nimalo spreman za zivot i posao. I dosvoravas se poslodavcima koji ocekuju da imas ispod 30 godina zivota a preko 15 godina radnog iskustva. Naravno, sve to nije endemicno samo za Srbiju, to je odavno globalni problem i na zapadu, otkako su (i) skolstvo i zdravstvo postali zrtve ekstremnog grabljivackog kapitalizma, te se pretvorili u biznise i sarade. Samo se kod nas to vise primecuje jer smo manje drustvo i jer smo mnogo dublje u korupciji i paradoksima. Jer ovo su ipak zemlja i drustvo u kojima se sve podredjuje politici i samo-zavaravanju. Pa tako npr dodjemo u situacije da politicmari na TVu pompezno najavljuju kako ce da kazna za nesto da se duplira. A niko ne prica o tome da je mnogo bitnije da li ce se zakon primenjivati u praksi i da li ce do sankcionisanja uopste doci, a ne to da li ce kazna na papiru biti laksa ili duplo teza.

Ljudi ovde cuju Nelecenog kako kaze "uvescemo pravni okvir za dozivotnu robiju" i masa njih se odusevi time. A niko da ga pita "dobro care, a oce li vam iko ikad odsluziti tu celu dozivotnu, ili cete svakog psihopatu da pustite posle 10 godina zbog lepog ponasanja?" I samim tim, koji ce nam andrak dozivotna ako ce svako posle 10 godina napolje? Tako je i sa ovim obukama za vozace, skolama, propisima,. zakonima... Na papiru sve zvuci dojajno i opasno ozbiljno. A u praksi sve gore i gore.

Serija The Wire je odlicno prikazala to (samo u drugim sferama), to kako neka drustva i kolektivi pocivaju na cistom samozavaravanju i smuti-pa-prospi pristupima.
 
Pucanje se postiže sa modovanjem auspuha, veze nema sa motorom. Mapiranjem motora možeš dobiti samo više konjskih snaga. Golf 7 je "socijalni" auto, a3 takodje, još ako su mladi to su neki "wannabe" krimi džimi koji nemaju para za nešto bolje. Još gori su ovi u krntijama do 5000e. Ovi sa autom od 50k se možda parkiraju bahato ali teško da će dozvoliti da divljaju i oštete svog mezimca. Jutub klipovi nemaju veze s vezom, tamo divljaju i sa jugom. Generalizovanje dobar i skup auto = ubija po ulici ne pije vodu jer oni najmanje udesa izazovu. Kad si poslednji put video udes sa autom od 50k+? Pa ogradu kod sajma izbio smart od 2000e. Šta dalje da pričamo.
У питању је паљење.
 
Као што сам рекао, мора да се подеси компјутер (ECU) да би ауто могао да пуца:

WHAT CAUSES A CAR TO POP AND BANG?​

“Pops and bangs” are created by unburned fuel in the exhaust system.
When excess fuel enters the exhaust system it increases in temperature and ignites inside the exhaust instead of the combustion chamber.
The noise can be exaggerated by fitting a decat or full decat exhaust system. But the main cause of pops and bangs is the ECU and the fuelling of the car.


Измена ауспуха само појјачава звук, али не може ништа док се не измени паљење на ауту, као и доток горива.
 
Mislim da su obe strane u pravu u raznim stvarima, a ovo mi se posebno dopalo

Bas sam na temi Privatni prevoznici nedavno pisao kako je u Srbistanu na primer vozacka obuka, sa sve zakonima i institucijama oko nje, postala sredstvo masovnog pljackanja i obmanjivanja. Vozacka obuka skupa i kompleksna, prave tamo 35 pod-kategorija, uce se neki znakovi koji u realnosti nigde ne postoje, a na kraju dana opet mnogi umiru ili ostaju osakaceni na putevima i opet je zemlja iz godine u godinu sve punija debila za volanima.

Slicno se desava i sa obrazovanjem u ostalim sferama. Sedis u klupi od 6. godine do 19. ili 23. ili 25. i nakon 19 godina izlazis iz tih ustanova polovicno do nimalo spreman za zivot i posao. I dosvoravas se poslodavcima koji ocekuju da imas ispod 30 godina zivota a preko 15 godina radnog iskustva. Naravno, sve to nije endemicno samo za Srbiju, to je odavno globalni problem i na zapadu, otkako su (i) skolstvo i zdravstvo postali zrtve ekstremnog grabljivackog kapitalizma, te se pretvorili u biznise i sarade. Samo se kod nas to vise primecuje jer smo manje drustvo i jer smo mnogo dublje u korupciji i paradoksima. Jer ovo su ipak zemlja i drustvo u kojima se sve podredjuje politici i samo-zavaravanju. Pa tako npr dodjemo u situacije da politicmari na TVu pompezno najavljuju kako ce da kazna za nesto da se duplira. A niko ne prica o tome da je mnogo bitnije da li ce se zakon primenjivati u praksi i da li ce do sankcionisanja uopste doci, a ne to da li ce kazna na papiru biti laksa ili duplo teza.

Ljudi ovde cuju Nelecenog kako kaze "uvescemo pravni okvir za dozivotnu robiju" i masa njih se odusevi time. A niko da ga pita "dobro care, a oce li vam iko ikad odsluziti tu celu dozivotnu, ili cete svakog psihopatu da pustite posle 10 godina zbog lepog ponasanja?" I samim tim, koji ce nam andrak dozivotna ako ce svako posle 10 godina napolje? Tako je i sa ovim obukama za vozace, skolama, propisima,. zakonima... Na papiru sve zvuci dojajno i opasno ozbiljno. A u praksi sve gore i gore.

Serija The Wire je odlicno prikazala to (samo u drugim sferama), to kako neka drustva i kolektivi pocivaju na cistom samozavaravanju i smuti-pa-prospi pristupima.
Слажем се са написаним. У Србији се стално доносе неки нови прописи, а нико не види побољшање. Само се прича о томе како ће бити донет нови закон, нове мере, нови правилници, а никако да се догоди неки помак у стварном свету.

Што се школа тиче, нико не може да оспори моју тврдњу да данас највећи проценат људи у историји похађа неку установу за образовање, а да никада мање нисмо знали. Стиче се неко беспотребно знање, које човек врло брзо изгуби. Код деце се не успоставља начин здравог размишљања и способност да се то знање примени у одређеним случајевима, већ се усмеравају да само усвајају то што им се каже и да понове пред комисијама, професорима и учитељима. Више пута сам рекао и опет ћу поновити да је образовни систем постао сам себи сврха.
 
Као што сам рекао, мора да се подеси компјутер (ECU) да би ауто могао да пуца:




Измена ауспуха само појјачава звук, али не може ништа док се не измени паљење на ауту, као и доток горива.
U principu da, ali glavno pucanje dolazi iz auspuha tj iz izduvnog sistema. Sve zavisi od vozila. Negde i ne mora mapiranje. Pucanje ne dolazi iz motora već motor višak nesagorevanog goriva šalje u izduvni sistem gde kasnije gorivo explodira i to je to pucanje. KOliko će tog goriva biti zavisi od motora. Često se, pogotovo kod nas, samo izmenom izduvnog sistema postiže taj zvuk koji je dovoljan za taj efekat. Ko hoće više konja i jače pucanje iz nekog samo njemu znanog razloga on mapira motor.

Even on a standard restrictive exhaust, if the car is over fuelled, there is a potential for pops and bangs. This is why once a cat is removed you can hear the pops and bangs more clearly.

But it does depend on the car, the ECU and the map for how consistent it is.

We’ve proven that our Astra H VXR full exhaust system will pop and bang without needing to be mapped.

It won’t be as loud as a crackle mapped Fiesta ST but even with the stock ECU and the stock mapping, the Astra H VXR with our exhaust will pop and bang.
 
@mariks sad smo se razumeli👍To je ta kvaka u zakonu, malo nejasna. Naravno, ko je nagazio na pešački, propustiću ga. Na onom videu se jasno vidi da se vozilo kreće sporo i da ima preglednost, dakle vozač je trebao da se zaustavi i da propusti pešake ali isto tako se vidi gospodin u skoku sa jasnom namerom da se džapa. Ono, za svadju je potrebno dvoje. Verovatno je pre Peugeota prošlo nekoliko vozila pa je ovaj vrebao priliku 😊
 
Potpuno je očekivano da, ako su negde loši vozači, ni pešaci nisu bolji. Masa njih, jednostavno, ne ume da koristi pešački prelaz. Gledaš u vozilo koje dolazi (u vozača), jasno staviš do znanja da želiš da pređeš, 95% vozača stane - pre 30 godina stajao je jedan od pet, kulturniji su ljudi dosta nego pre. Nekad smo se čudili kad odemo u inostranstvo kako kola staju pred pešačkim, bila čista egzotika.

Dakle, dosta pešaka slabo zna svoj 'posao', što je u skladu sa mojim generalnim stavom da mi nismo dovoljno snalažlivo, znatiželjno... aktivno stanovništvo za život u velikom gradu. Nemamo urbane veštine razvijene u potrebnoj meri. Juče objašnjavam koleginici kako da vozi na Dedinje preko Mosta na Adi i Senjaka, naravno, zaždila na Gazelu, popodne. Seljačka bandoglavost, ali avaj, nije moj problem. Mada i jeste, takvi su većina i odlučuju o svemu.

Za vožnju, osnovno je: kad je noć, pešački prelazi bez semafora, još parkirana kola okolo, tu se mili, tako da može u svakom trenutku da se zaustavi. Svaka drukčija vožnja je izazivanje opšte opasnosti.
 
U principu da, ali glavno pucanje dolazi iz auspuha tj iz izduvnog sistema. Sve zavisi od vozila. Negde i ne mora mapiranje. Pucanje ne dolazi iz motora već motor višak nesagorevanog goriva šalje u izduvni sistem gde kasnije gorivo explodira i to je to pucanje. KOliko će tog goriva biti zavisi od motora. Često se, pogotovo kod nas, samo izmenom izduvnog sistema postiže taj zvuk koji je dovoljan za taj efekat. Ko hoće više konja i jače pucanje iz nekog samo njemu znanog razloga on mapira motor.
До пуцања долази због смеше. Код савремених кола, мора електронски да се подешава мотор, односно смеша, док на старијим колима мора да се подешава карбуратор.
Суштина да експлозија долази због несагорелог горива из мотора, а то је последица смеше и паљења.
 
1669472918922.jpg
 
Барем није на коловозу, раскрсници, кривини или траци за убрзање на ауто-путу.
 
Komšija mi se požalio da je dobio prekršajni nalog na 25.000 dinara od strane sekretarijata za inspekciju grada Beograda. Tvrde da je nelegalno parkirao i da mu je uručen nalog što on negira.

Kokiko vidim puno se ljudi žali na to kao i da komunalna nema nadležnost da kažnjava saobrqćajne prekršaje. Neki savet?
 
Komšija mi se požalio da je dobio prekršajni nalog na 25.000 dinara od strane sekretarijata za inspekciju grada Beograda. Tvrde da je nelegalno parkirao i da mu je uručen nalog što on negira.

Kokiko vidim puno se ljudi žali na to kao i da komunalna nema nadležnost da kažnjava saobrqćajne prekršaje. Neki savet?

Ako može neka plati u roku od 8 dana.
 
Komšija mi se požalio da je dobio prekršajni nalog na 25.000 dinara od strane sekretarijata za inspekciju grada Beograda. Tvrde da je nelegalno parkirao i da mu je uručen nalog što on negira.

Kokiko vidim puno se ljudi žali na to kao i da komunalna nema nadležnost da kažnjava saobrqćajne prekršaje. Neki savet?
Primetio sam komunalne na Karaburmi kako slikaju aute koji nisu u komunalnom već saobraćajnom prekršaju.
 
Takodje uopšte ne mora da mu bude uručen nalog. Dovoljno je da dobije ceduljicu u poštanskom sandučetu i ako ne preuzme nalog u roku od 15 dana smatra se da je primio.
 
Vrh