Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Не, не. На овај код перионице и поликлинике Београд.
 
Rekli su mi iz Seretarijata za saobraćaj da se obratim Upravi saobraćajne policije i jesam, oni su mi dogovorili da su prosledili Policijskoj upravi za grad Beograd koja je nadležna za postupanje.
 
Strahinjića Bana, sinoć: Dva debela "džipa" već stoje na pešačkim prelazima na raskrsnici. Dolazi treći i zauzima jedino "slobodno" mesto, isto na početku pešačkog. Tri tipa nehajno izlaze i odlaze prema obližnjem kafiću. 50m dalje stoji Pauk sa sve pandurom koji stoji na sred ulice i gleda koji auto da pokupi. Ovaj koji se upravo parkirao nije ni pomislio da bi trebalo da se uplaši pandura i moguće kazne i naravno da pandur nije dirao ni jedan od ta tri automobila... šta on sve mora da trpi i što bi se ikome zamerao za 300-400 eur plate - nije ni čudo što se posle iživljavaju nad nama "s jeftinijim ulaznicama".
 
Ponekad imaju akciju da odnose sa 5,6 pauka i gomilu policije sve našta naiđu, i da pišu kazne svima koje zateknu, ali to je toliko retko, da se može reći da je beznačajno.
 
jlaki":1qwho55x je napisao(la):
Rekli su mi iz Seretarijata za saobraćaj da se obratim Upravi saobraćajne policije i jesam, oni su mi dogovorili da su prosledili Policijskoj upravi za grad Beograd koja je nadležna za postupanje.

Komunalna inspekcija mi je danas dostavila rešenje gde su po inspekciji na licu mesta zatekli jedno vozilo protiv koga je pokrenut postupak. JEDNO! Ja sam tada video 11 vozila, a danas oko 3 popodne čak 14!

Evo još jedne zanimljive situacije. Ganijeva 3, raskrsnica sa Zemunskom u Vojvođanskom:

UCuZK.jpg
 
И то ти је од пре годину дана тако, откако је завршена та зграда на углу и отворена кладионица и банка.
Ово све изгледа као изгубљен рат, а не битка.
 
Drveće bi trebalo zasaditi, neke prepreke u vidu rastinja i omiljene nam crno-žute šipke - to je rešenje za svako ovakvo parkiralište i to uopšte nije komplikovano. Možemo da se nadamo da će privršavanjem Vojvođanske ovi problemi biti rešeni nekako.
 
Sledeca reportaza prikazuje mentalitet naroda, efikasnost, sposobnost i zainteresovanost drzave za probleme gradjana i resavanje nagomilanih komunalnih problema. U isto vreme, zapitajmo se da li su primitivizam i malogradjanstina potpuno ovladali i odneli pobedu nad gradjanskim vrednostima, kulturom i obrazovanjem ako hocete i ako da, kako da prave vrednosti vratimo gde im je nekada bilo mesto i zastitimo nas grad od daljeg propadanja i srljanja u anarhiju.
Unapred se izvinjavam forumasima na opsirnosti reportaze, zato sam resio da je prikazem u vise delova. Napominjem da se sadrzina oba dela reportaze odnosi iskljucivo na prvu polovinu bloka pocev od ulice Omladinskih Brigada do dela koji sadrzi skolu 20. Oktobar i Kineski centar. Sam Kineski centar nije obuhvacen ovom reportazom jer je iluzorno.

Blok 70 ovih dana, I deo :



bpk1680.jpg


bpk1681.jpg


bpk1682.jpg


bpk1685.jpg


bpk1687.jpg


bpk1721.jpg


bpk1724.jpg


bpk1725.jpg


bpk1726.jpg


bpk1728.jpg


bpk1729.jpg


bpk1730.jpg


bpk1732.jpg


bpk1733.jpg


bpk1738.jpg


bpk1744.jpg


bpk1748.jpg


bpk1779.jpg


bpk1780.jpg


bpk1785.jpg


bpk1789.jpg


bpk1793.jpg


bpk1794.jpg


bpk1795.jpg


bpk1797.jpg





U CILJU STO VERNIJEG PRIKAZA DETALJA PRETERAH SA IZOSTRAVANJEM, ALI SE NADAM DA JE SAM
DOJAM OSTAO NE PROMENJEN.
 
Ово се може исто применити и на пешаке. Где год да имаш већу травнату површину у граду (парк, простор око зграда и сл.) видећеш утабану стазу која иде посред исте иако постоји асфалтирана стаза или тротоар која не изискује да направиш 500 метара дужи пут већ 5 метара.
Али Нови Београд као општина са највише оваквих површина је на првом месту када је овакво "паркирање" у питању.
Најобичније градске сељачине.
Нек'сам ја паркирао ауто на пет метара од прозора стана, кафића, трафике у блату до колена. Не смета ми ништа. Ко сме да ми ишта каже.
 
14vs803.jpg

Ауто пут, испред перионице код грчко-кипарског центра. Десетак FTO возила паркираних на трави већ данима.
 
Sve je to naviklo da vozi i parkira po njivama, livadama i zemljanim površinama...
 
Без икакве намере да браним бахате возаче, морам да кажем да мислим да у већини ситуација (поготово на овим сликама) није њихова кривица.

Чињеница је да у овој земљи има јако много кретена, бу**** и саможивих скотова. Али, не верујем да је неко толики имбецил да се поред обележеног и празног паркинг места (које се, узгед, не наплаћује јер није део зонског система) паркира на зеленој површини. Проблем је у нечем другом.

У тој Војвођанској, па чак и на том Новом Београду, нема довољно паркинг места испред зграда. Једноставно, те зграде су грађене пре 30-40 година и направљено је паркиралишта таман онилико колико је одговарало тадашњим потребама. Ако зграда има 50 станова, направљено је можда 20 паркинг места, што је тада било више него довољно јер није свако имао кола. Данас је, наравно, ситуација много другачија.

Мислим да је то основни узрок проблема, а да је некултура, у овом случају, ипак споредни фактор.
 
@SVET
Ulepšavaš stvarnost...
Siguran sam da bi dobar deo ovih vozača, i da im napraviš nov i prostran parking nedaleko od tih zgrada, nastavio da se parkira na istim mestima, jer je njihov san da iz kola direktno uđu u zgradu, ako je to ikako moguće.
 
Nebojsa":es4c44ie je napisao(la):
Sledeca reportaza prikazuje mentalitet naroda, efikasnost, sposobnost i zainteresovanost drzave za probleme gradjana i resavanje nagomilanih komunalnih problema. U isto vreme, zapitajmo se da li su primitivizam i malogradjanstina potpuno ovladali i odneli pobedu nad gradjanskim vrednostima, kulturom i obrazovanjem ako hocete i ako da, kako da prave vrednosti vratimo gde im je nekada bilo mesto i zastitimo nas grad od daljeg propadanja i srljanja u anarhiju.
Unapred se izvinjavam forumasima na opsirnosti reportaze, zato sam resio da je prikazem u vise delova. Napominjem da se sadrzina oba dela reportaze odnosi iskljucivo na prvu polovinu bloka pocev od ulice Omladinskih Brigada do dela koji sadrzi skolu 20. Oktobar i Kineski centar. Sam Kineski centar nije obuhvacen ovom reportazom jer je iluzorno.

Blok 70 ovih dana, I deo :

.............

Ruku na srce, stanovnici solitera su tu najmanje krivi. Ne bih išao do te krajnosti: "primitivizam, malograđanština"...
Pošto nema paking mesta, gde će da ostave auto? Ne mogu da ga parkiraju u svojoj dnevnoj sobi...
Problem je nastao zbog Kineza i gradnjom onih niskih belih zgrada između bloka i Jurija Gagarina.
Jednostavno, ne može se graditi bez obezbeđenja potrebne infrastutkure. A ovde se gradi gde god ima neuređena porvšina, o kasnijim problemima će neko drugi da brine...
Izvorni koncept Novog Beograda je uveliko narušen.
 
Kome deluje interesantno može da napravi nalog i postavi fotografije automobila parkiranih na biciklističkim stazama. Ukoliko imate takve fotografije, možete postaviti na sajt, ako vas mrzi, možete ih staviti na forum da ih ja prebacim tamo. Pravimo kolekciju. Hvala!

http://belgrade.mybikelane.com/
 
Жалим, али до сада сам видео стотине примера где су паркирали на трави, тротоару и сл. јер нису хтели да се паркирају на делу паркинга који је 50 метара даље и потпуно празан. Најчешће у Гандијевој. Па, сада су и у Белвилу почели да се паркирају испред самог улаза где станују иако има паркинг места унутар насеља које је две или три зграде даље.
 
@ Relja

Iz tog razloga na pocetku teksta, izmedju ostalog, pomenuh i ulogu drzave.
 
cgmiki":nzr3r9k7 je napisao(la):
Жалим, али до сада сам видео стотине примера где су паркирали на трави, тротоару и сл. јер нису хтели да се паркирају на делу паркинга који је 50 метара даље и потпуно празан.


Premda ne mora da znači da je bio prazan u trenutku kad su oni hteli da se parkiraju...

Na žalost, rešavanjem problema parkinga službe se bave samo onda kad planiraju da na nekoj teritoriji uspostave naplatu. Verovatno im je logika da im se ne isplati da sređuju parkinge koji im ne donose direktan profit, a pošto po periferiji nemaju opravdanje da uspostavljaju zone, dolazi do ovih kaubojskih situacija.
 
Веруј ми. То јесте највећи парадокс. У Гандијевој је парна страна крцата, а 50 метара даље паркинг испред непарне је до пола попуњен. И то није једино где је тако.
 
Знам да овај мој конкретни пример није београдски, али ето, ја морам некад (када се касније враћам кући) да паркирам и 100, 200 метара од зграде буквално, али не пада ми на памет да идем да се паркирам на зелене површине и у блато...
 
jlaki":115tf5rb je napisao(la):
Kome deluje interesantno može da napravi nalog i postavi fotografije automobila parkiranih na biciklističkim stazama. Ukoliko imate takve fotografije, možete postaviti na sajt, ako vas mrzi, možete ih staviti na forum da ih ja prebacim tamo. Pravimo kolekciju. Hvala!

http://belgrade.mybikelane.com/


Dopada mi se što će sa desne strane moći da se vidi i tačna statistika koje registarske tablice su najviše puta primećene da blokiraju biciklističke staze.
 
Већ неко време ба*** паркира овако:

CopyofSlika0024.jpg


Мени јутрос пукне филм и решим да их пријавим.

Први позив - комунална полиција.
Добар дан - добар дан, хтео бих да пријавим возила на пешачком прелазу и зеленој површини. Јао знате, ми не можемо да наложимо уклањање, ми само направимо слике па после утужујемо, куку-леле, ево вама број комуналне инспекције ваше општине па зовите.

Други позив - комунална инспекција, 311-5044.
Добар дан - добар дан, хтео бих да пријавим возила на пешачком прелазу и зеленој површини. Знао комуналну полицију, упутили ме на вас. Да, да, они се само сликају за ТВ. Шта, не можете одмах да изађете на терен, да се возила уклоне? Да зовем саобраћајну полицију за овог на пешачком? Не, ипак Паркинг сервис? У реду, који број? Хвала вам.

Трећи позив - Паркинг сервис 301-7070. Заузето. Четврти позив - 317-6465, исто Паркинг сервис, добио број од инспекције - не можете пријавити овде, зовите 303-5400.

Пети позив - добар дан, да пријавим возило на пешачком. Не, хоћу да пријавим анонимно. Не, не можете добити мој број телефона, имате тачну локацију, а и ја идем у град ускоро. Када ће изаћи дизалица? Зависи, јел... Добро, довиђења.

'Бем ти државу.
 
Vrh