Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

У ситуацијама кад неке службе нису ажурене, друге са хитнијим задацима треба да буду што самосталније у свом послу. Нисам мислио да ватрогасци носе кола у депо Паркинг сервиса већ да при интервенцији могу да помере кола која им сметају.
 
Po cenu da malo(vise) preteram, ali zapravo samo vatra moze da donese red u naselje VV
 
Ma, pored policije koja kao ne postiže, uveli smo komunalnu, a sada treba i vatrogasci da nose vozila... Vatrogasci neka gase požar, a ovi bumbari neka rade svoj posao proaktivno i biće reda... Sada kada je već kasno kao u ovom slučaju na odgovornost treba pozvati bahate vozače (krivične prijave) i službu koja je nadležna za nepropisno parkiranje (disciplinske mere). Može red lako da se uvede.
Шта би било када би променили угао гледања и поднели кривичне пријаве против паркинг сервиса (недовољан број паркинг места) и саобраћајне и комуналне полиције (несавесно обављање посла и угрожавање имовине и људи)?
 
Шта би било када би променили угао гледања и поднели кривичне пријаве против паркинг сервиса (недовољан број паркинг места) и саобраћајне и комуналне полиције (несавесно обављање посла и угрожавање имовине и људи)?

Ja sam naveo da na odgvornost treba pozvati svakako i službe koje regulišu nepropisno parkiranje zato što nisu kaznile i odnele nepropisno parkirana vozila.
Parking servis nema veze sa brojem slobodnih parking mesta. To što nema parking mesta ne znači da je dozvoljeno da se parkira bilo gde. Svakako manjak parking mesta nije opravdanje za blokiranje protivpožarnog puta i za to je potrebna krivična odgovornos bahatih vlasnika vozila.
 
Šta bi se desilo da je na primer oko sokolovo prošlo i uslikalo ga? Da li bi bahati vozač dobio čestitku na adresu u tom slučaju?
 
Ja sam naveo da na odgvornost treba pozvati svakako i službe koje regulišu nepropisno parkiranje zato što nisu kaznile i odnele nepropisno parkirana vozila.
Parking servis nema veze sa brojem slobodnih parking mesta. To što nema parking mesta ne znači da je dozvoljeno da se parkira bilo gde. Svakako manjak parking mesta nije opravdanje za blokiranje protivpožarnog puta i za to je potrebna krivična odgovornos bahatih vlasnika vozila.
Значи нема простора за паркинг места и Паркинг сервис је ослобођен свакакве одговорности?
Нешто као одржавање постојећих и ИЗГРАДЊА нових паркинг места није њихов посао?
Како ће изградити нова места: да ли одкупити неке зграде и претворити у јавне гараже, да ли копати подземне, да ли монтажне гараже са лифтом...наравно НЕ БЕТОНИРАЊЕ зелених површина, шта год и како год то им је посао.
Имају монопол (чуј монопол, за ово треба измислити ново име) да могу у које год доба дана, у којем год делу града испунити квоту одношења непрописно паркираним возила (има 20 легалних, спрејом од 200 РСД, исцртаних паркинг места у улици где је у потрази за паркингом 40-50 аутомобила) и зашто би то мењали?.
Код планирања изградње нових насеља или давањем грађевинских дозвола за изградњу стамбене зграде у неком већ изграђеном насељу, да се укључе са својим мишљењем, предлозима и решењима.
А не, то није њихов посао.
Није њихов посао да решавају проблеме или да спрече настанак нових, једном речју они нису плаћени да размишљају а нису изгледа ни довољно плаћени да ревносно раде свој посао барем у домену како га они доживљавају.
 
to oko sokolovo ne radi. proverava samo da li auto na validnom parking mestu je platio parking

A da li bi mogao da se razvije servis da građani prijavljuju bahato parkirane vozače recimo upload-om snimaka i fotografija sa lica mesta? Pogotovo na onim delovima gde važi saobraćajni znak zabranjeno parkiranje i zaustavljanje?

Nekultura i bahatost se lako dovede u red kada nekog udariš po džepu.
 
To nije loše, ali bi moglo da se podigne na viši nivo.

Pogotovo ako ja prekršaj dokumentovan(u vidu slike ili videa još bolje) ne bi bilo moguće da se kazna preinači.

Znam da saobraćajni prekršaji u nekim zemljama ulazi u obračun premije osiguranja vozila. Veći broj prekršaja, veća premija, pa ko voli, nek izvoli.

Em plati kaznu, em plati veću premiju osiguranja prilikom sledeće registracije vozila.
 
Значи нема простора за паркинг места и Паркинг сервис је ослобођен свакакве одговорности?
Нешто као одржавање постојећих и ИЗГРАДЊА нових паркинг места није њихов посао?
Како ће изградити нова места: да ли одкупити неке зграде и претворити у јавне гараже, да ли копати подземне, да ли монтажне гараже са лифтом...наравно НЕ БЕТОНИРАЊЕ зелених површина, шта год и како год то им је посао.
Имају монопол (чуј монопол, за ово треба измислити ново име) да могу у које год доба дана, у којем год делу града испунити квоту одношења непрописно паркираним возила (има 20 легалних, спрејом од 200 РСД, исцртаних паркинг места у улици где је у потрази за паркингом 40-50 аутомобила) и зашто би то мењали?.
Код планирања изградње нових насеља или давањем грађевинских дозвола за изградњу стамбене зграде у неком већ изграђеном насељу, да се укључе са својим мишљењем, предлозима и решењима.
А не, то није њихов посао.
Није њихов посао да решавају проблеме или да спрече настанак нових, једном речју они нису плаћени да размишљају а нису изгледа ни довољно плаћени да ревносно раде свој посао барем у домену како га они доживљавају.

U vreme kada ljudi kupuju parking mesta za 20+ hiljada eura ti i dalje očekuješ da ti država obezbedi besplatno mesto? Puno toga se promenilo poslednjih 20 godina i život u Beogradu je sve skuplji i skuplji.

Parking servis se bavi javnim parkiralištima i ne određuje gde će ona biti već to radi Grad. Ako hoćeš da ti se naselje zonira podnosite zahtev Gradu.
 
A da li bi mogao da se razvije servis da građani prijavljuju bahato parkirane vozače recimo upload-om snimaka i fotografija sa lica mesta? Pogotovo na onim delovima gde važi saobraćajni znak zabranjeno parkiranje i zaustavljanje?

Nekultura i bahatost se lako dovede u red kada nekog udariš po džepu.

Za to bi trebalo da se izmeni zakonska regulativa. Ja sam par puta prijavljivao neke likove iz neke firme koji su parkirali na ulazu u garažu zgrade, ali direktno na neki mail Komunalne policije. To je bilo tokom kovida. Uvek su mi odgovarali da su izašli na lice mesta, ali nisu zatekli vozila. Par puta su mi odgovorili da su obavili razgovor sa zaposlenima itd... Posle su ovi prestali da se parkiraju, verovatno su im poslali kaznu na firmu.

Poenta je da ti možeš da slikaš, ali i ne moraš - jer oni izlaze po prijavi i moraju sami da se uvere da prekršaj postoji. Kao fotografija nije dovoljan dokaz. Ranije je i pauk morao da ima onaj tablet sa video linkom, pa kao policajac preko linka potvrdi da može da se odnese vozilo :) Sada to može Komunalna...

Mislim da sam čitao da u Engleskoj postoji to što ti spominješ.
 
Da, to mi je palo na pamet, na deo oko zakonske regulative koji si spomenuo.

Naravno, nije nemoguće da se problem reši i to vrlo lako, pogotovo u maloj zemlji kao što je Srbija.

Ono što je po meni a rekao bih i većini auditorijuma na forumu gorući problem: nedostatak infrastrukture. To se baš neće lako rešiti jer je potrebno dosta novca u izgradnju saobraćajne mreže i infrastrukture.
 
U vreme kada ljudi kupuju parking mesta za 20+ hiljada eura ti i dalje očekuješ da ti država obezbedi besplatno mesto? Puno toga se promenilo poslednjih 20 godina i život u Beogradu je sve skuplji i skuplji.

Parking servis se bavi javnim parkiralištima i ne određuje gde će ona biti već to radi Grad. Ako hoćeš da ti se naselje zonira podnosite zahtev Gradu.
20+К евра кошта паркинг место баш зато што се нико не бави планирањем и решавањем нагомиланих проблема.
Ако се оваква стихијска градња настави без било каквог улагања у јавни паркинг систем у БГ, убрзо можемо очекивати и да квадрат гараже буде скупљи од квадрата стана, а бахато паркирање ће досећи нове, неслућене размере јер: "ми смо Срби познати по импровизацији и довитљивости".
Баш због нерада Паркинг сервиса (ваљда је ЈКППС део града) и недовољног улагања у повећање броја паркинг места, комуналци гледају кроз прсте (читај не раде свој посао) јер би како је рекао један мој пријатељ настао Хејсел код њега у блоковима ако би почели да им носе аутомобиле.
И последица свега тога:
- избије пожар у згради,
- зову ватрогасце којима треба 10 мин да дођу,
- ватрогасци не могу да приђу згради од не прописно паркираним возила,
- зову паука да ослободи пролаз, док он(и) дођу (зависи колико возила треба да се уклони) то је још 10 мин + подизање возила 5 мин

Резултат изгубљених најмање 15 минута или колика је штета: да ли се проширило и на суседне станове/објекте...

И сад по твом крив је возач који у кругу од 2км нема где да паркира, а град каже баш ме брига то је ваш проблем јер ко вас је терао да купите ауто кад немамо метро и лош нам је гсп.
 
U milionskom gradu nema besplatnog parkinga na tacni.
Problem su ljudi, odnosno investitori u delu gde ih niko kontroliše, a i ličnosti koje ne žele da plate parking mesto u garaži i kupe stan bez istog i posle kukaju. Ako kupuješ stan, a imaš automobil moraš da platiš i garažno mesto, kraj tačka, ako to ne učiniš sam si kriv. Ejj neće da plate garažno mesto i posle kukaju na Parking Servis, Državu, Vučića, Đilasa i ne znam koga više, a očekuju još da im država napravi isto koje bi oni koristili za dž, gde to ima, ozbiljno?
A ima i onih likova sa 5 članova domaćinstva i 3 automobila, bolest... aj razumem 2 treba nekada, ali 3 nikada mi nije bilo jasno.

Činjenica da su Javne Garaže potrebne na dosta mesta, ali to licemerstvo da kupuješ stan bez garažnog mesta ili da odbijaš da ga platiš i posle svaljuješ krivicu na državu, jadno..
 
20+К евра кошта паркинг место баш зато што се нико не бави планирањем и решавањем нагомиланих проблема.
Ако се оваква стихијска градња настави без било каквог улагања у јавни паркинг систем у БГ, убрзо можемо очекивати и да квадрат гараже буде скупљи од квадрата стана, а бахато паркирање ће досећи нове, неслућене размере јер: "ми смо Срби познати по импровизацији и довитљивости".
Баш због нерада Паркинг сервиса (ваљда је ЈКППС део града) и недовољног улагања у повећање броја паркинг места, комуналци гледају кроз прсте (читај не раде свој посао) јер би како је рекао један мој пријатељ настао Хејсел код њега у блоковима ако би почели да им носе аутомобиле.
И последица свега тога:
- избије пожар у згради,
- зову ватрогасце којима треба 10 мин да дођу,
- ватрогасци не могу да приђу згради од не прописно паркираним возила,
- зову паука да ослободи пролаз, док он(и) дођу (зависи колико возила треба да се уклони) то је још 10 мин + подизање возила 5 мин

Резултат изгубљених најмање 15 минута или колика је штета: да ли се проширило и на суседне станове/објекте...

И сад по твом крив је возач који у кругу од 2км нема где да паркира, а град каже баш ме брига то је ваш проблем јер ко вас је терао да купите ауто кад немамо метро и лош нам је гсп.

Apsolutno je neprihvatljivo da opravdavaš to što je neko zagradio protivpožarni put time što "nema dovoljno parking mesta".

Što je spomenuo @Jelancha mogu da potvrdim iz prve ruke... Živim u novijem naselju u kome su u svim zgradama dostupne podzemne garaže i spoljašnja privatna parking mesta iza rampe. Svi stanovi su odavno useljeni, a garaže i parkinzi su ostali nepopunjeni.

Puno je onih koji očekuju da im neko obezbedi parking mesto, "jer tako mora", ali to vreme je prošlo odvano, a Beograd danas nije isto što i Beograd pre 20 godina. Investitori uz svaku novu zgradu obezbeđuju uglavnom dovoljan broj garažnih mesta, ali je problem što mnogi neće da ih kupe. Ako baš moraju kupe, isteraju auto napolje, pa izdaju garažno mesto za 100-150 eura.

Imati auto u milionskom gradu je skupo, a mnoge porodice danas imaju često po dva i više automobila... Mislim da je stvar vrlo prosta, ako nemaš uslova da držiš autmobil onda juriš nekretninu gde postoje uslovi za to ili se rešiš automobila.
 
U milionskom gradu nema besplatnog parkinga na tacni.
Problem su ljudi, odnosno investitori u delu gde ih niko kontroliše, a i ličnosti koje ne žele da plate parking mesto u garaži i kupe stan bez istog i posle kukaju. Ako kupuješ stan, a imaš automobil moraš da platiš i garažno mesto, kraj tačka, ako to ne učiniš sam si kriv. Ejj neće da plate garažno mesto i posle kukaju na Parking Servis, Državu, Vučića, Đilasa i ne znam koga više, a očekuju još da im država napravi isto koje bi oni koristili za dž, gde to ima, ozbiljno?
A ima i onih likova sa 5 članova domaćinstva i 3 automobila, bolest... aj razumem 2 treba nekada, ali 3 nikada mi nije bilo jasno.

Činjenica da su Javne Garaže potrebne na dosta mesta, ali to licemerstvo da kupuješ stan bez garažnog mesta ili da odbijaš da ga platiš i posle svaljuješ krivicu na državu, jadno..
Изгледа да нисам био јасан: не тражим бесплатан паркинг него довољан број паркинг места. У ЈКППС једино што знају и што финансирају је да спрејом исцртају линије на коловозу или још горе да бетонирају зелене површине, и кад нема где више да се црта слегну раменима и кажу да су исцрпели све могућности. Наравно да ће повећање/решење броја паркинг места коштати грађане на овај или онај начин али то је њихов избор јер желе да живе у граду, али МОРАЈУ имати доступна паркинг места како не би ометали или угрожавали остале суграђане.
ЈКППС треба да се пита око техничког пријема зграде, тачније да ли је испуњен захтевани минимум о броју паркинг места (ту смо се сложили да не раде свој посао).
Да, има породица са 3 аутомобила а и са 4 (зависи од броја возача или за које су намене возила) и шта је ту проблем осим да:
1 ЈКППС има пропуштену продају јер им није понудила паркинг место и то им наплатила
2. Возачи се, због инертности и не решавања проблема градске управе (у коју спада и ЈКППС), сами сналазе за паркинг место како знају и умеју а ми зато, хвала богу и имамо ову тему.
То што неће да купи гаражно место приликом куповине стана, то је њихова рачуница: тренутно ћу паркирати на улици, тротоару, парку... БЕСПЛАТНО. Али ако би имао могућност да паркира на паркингу и да му се то наплати а Комунална ревносно проверава и пише казне "ако се неко прави паметан" мислим да би им рачуница била другачија.
 
То што неће да купи гаражно место приликом куповине стана, то је њихова рачуница: тренутно ћу паркирати на улици, тротоару, парку... БЕСПЛАТНО. Али ако би имао могућност да паркира на паркингу и да му се то наплати а Комунална ревносно проверава и пише казне "ако се неко прави паметан" мислим да би им рачуница била другачија.

Onda neka računa i sa time da će ga ponekada ondeti pauk ili da će dobiti krivičnu prijavu za blokiranje protivpožarnih prolaza. Ne znam čemu svo to filozofiranje na odavno apsolviranu temu i pozivanje na neku tobože nepravdu.
 
Nažalost i dalje se dozvoljava hipergradnja bez ikakve regulacije pa tako dobijamo naselja poput Vlahovića, Kaluđerice, Krnjače.....gde niču ogromna naselja koja nemaju trotoare, legalan vodovod, kanalizaciju a parking je uvek manji od broja stanova zbor rupa u zakonu.
 
Verovatno se tu toleriše jer nema parkinga... Ne znam d ali je investitor napravio dovoljno parking mesta.​
Шта би било када би променили угао гледања и поднели кривичне пријаве против паркинг сервиса (недовољан број паркинг места) и саобраћајне и комуналне полиције (несавесно обављање посла и угрожавање имовине и људи)?​
20+К евра кошта паркинг место баш зато што се нико не бави планирањем и решавањем нагомиланих проблема.
Ако се оваква стихијска градња настави без било каквог улагања у јавни паркинг систем у БГ, убрзо можемо очекивати и да квадрат гараже буде скупљи од квадрата стана, а бахато паркирање ће досећи нове, неслућене размере јер: "ми смо Срби познати по импровизацији и довитљивости".​
Nas je upravo sve to i dovelo do toga da imamo problem sa parkiranjem koji rešavamo pretvaranjem dvosmernih ulica u jednosmerne sa parking mestima. Kao prvo, ne grade svi investitori u novogradnji dovoljan broj garaža, drugo nisi obavezan da sa kupovinom stana kupiš i garažno mesto u zgradi, a kao treće ko je lud da daje +20K € za parking mesto, kada za te pare može da kupi čak 3 polovna auta, a pritom u većini slučajeva za DŽ. da se parkira na ulici. To nas onda dovodi do toga da nam je trotoar okupiran vozilima i da moramo da idemo kolovozom, a na sve to nas dočekaju oni koji voze kola u datom trenutku i sviraju nam da se sklonimo na trotoar. Na kraju, kada bi smo kažnjavali sve nesavesne vlasnike kola odnošenjem istih od strane Parking servisa, bio bi potreban prostor čitavog NBG, Zemuna i Surčina da se odlože kola.​
 
Onda neka računa i sa time da će ga ponekada ondeti pauk ili da će dobiti krivičnu prijavu za blokiranje protivpožarnih prolaza. Ne znam čemu svo to filozofiranje na odavno apsolviranu temu i pozivanje na neku tobože nepravdu.
Цитираћу самог себе:
"Али ако би имао могућност да паркира на паркингу и да му се то наплати а Комунална ревносно проверава и пише казне "ако се неко прави паметан" мислим да би им рачуница била другачија."

Институције НЕ РАДЕ свој посао (од планирања, извођења, контролисања извођења, управљања) и зато имају велики удео у креирању бахатог понашања возача, тачније возачи могу да прођу без последица јер се то толерише и тиме прикрива њихова неспособност, незнање, немоћ да реше проблем.
 
Izgurajte da se omogući privatnicima da idu paukom da skupljaju nepropisno parkirane, i rešen problem za 24 sata.

Odjednom padoše u vodu svi argumenti koje slušamo godinama.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Aes
Izgurajte da se omogući privatnicima da idu paukom da skupljaju nepropisno parkirane, i rešen problem za 24 sata.

Odjednom padoše u vodu svi argumenti koje slušamo godinama.

Pa da, to treba privatizovati, kao npr. šlep službe i uvesti aplikaciju za korisnike da mogu da prijavljuju.
Samo što bi tada bila veća pobuna nego za litijum... :)

Kod mene u naselju (Belville) je bilo puno besplatnih parking mesta i uvek je bio haos, nikada slobodnog mesta itd... Jednog dana, pre par godina, su po zahtevima stambenih zajednica uveli zonu. Odjednom su sva vozila nestala i ima mesta koliko hoćeš (?!) Gde su otišli svi ti automobili? Sada su većinom tu automobili stanara koji plaćaju 500-600 din mesečno za parking mesto.

"Eksperti" su čak i zbog tog "haosa" sa parkiranjem, pre zoniranja, napravili i ceo parking na parceli preko puta vrtića... Eno ga sada, kada se plaća, parking zvrji prazan već godinama. Popunjenost 10%. Neće naš čovek da plati, jer misli da ne mora... Pre je tu bila blatnjava "rupa" u kojoj su se parkirali u tom blatu, ali za Dž.
 
Vrh