Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Tiršova je jednosmerna u suprotnom smeru, verovatno misliš na Pasterovu? Inače od tih nesrećnika iz drugih gradova koji se totalno pogube, gori su mi ovi naši divljaci bez trunke tolerancije koji hoće da ih staru.
Da da, Pasterova :) Još bi da dodam da celom dužinom parkinga kroz ulicu, stanu 2 automobila izmedju drveća. Dosta je bilo koji to iskoriste pa stanu ukoso i zauzmu dva mesta...
 
33.jpg

Goli k...c.

I za ovo se ljudima traži i po 20.000 evra.
I sad pošto je previše takvih qrtona, a ljudi sve više neće da kupuju to jer prosto ne mogu da uđu, onda su se stari drugari investitori i država lepo setili - hej, ajde da silimo ljude da uz stan kupe i parking mesto ispod propisa, standarda i svake mere. Ma nije nego...
 
Neće ništa pomoći.

Pogotovu dok je 30% parking mesta go k... mimo propisa i standarda i može da primi samo Smarta. To je isto JEDAN OD razloga zašto jedan deo ljudi ne kupi PM koje im se nudi. Jer ako imaju Škodu karavan a klackalica je em u ćošku, em je garaža ispod propisa, džaba njemu dobra volja kad nema kako da ubaci taj auto tu.

Obmanjuju vas jeftinim forama i izgovorima. U srži svega su profit investirorima i državno izbegavanje da rade svoj posao (a opet će uredno da nastave da vam uzimaju pare).

Ima toga, ali to nije uobičajeno, pa da je to sistemski problem. Znam o čemu se radi, pošto moj prijatelj ima takvo garažno mesto u garaži u koju ne može pola stanara da uđe zbog neke ludačke kosine. Ipak, većina onih gde sam bio nisu takva, a Belville, ABlok, BnV i sl. imaju garaže kao shopping mall-ovi.

PS: Da ne citiram ponovo - država nema ništa sa time. Ne znam zašto uporno navodiš da se vezana kupovima stana i garažnog mesta nudi kao neko rešenje za problem parkinga od strane države, kada to nema nikakve veze sa realnim stanjem. Niko ne obavezuje investitora da vezuje kupovinu, ali niko mu i ne zabranjuje. To je predmet ugovora.
 
30% parking mesta u novim stambenim zgradama je ispod propisa i standarda. Još je više onih u koje je nemoguće ući s bilo čime većim od Smarta.

Znam to jer sam nekada učio te standarde i peopise i slušao ljude koje su angažovali kao stručne konsultante, a onda kad ih isprate i isplate, sve "zakinu" i prerade po svojoj meri da bi nagurali još koje mesto.

A ima i čuvenih fora sa pravljenjem montažnih klackalica dok ne dođe inspekcija da odobri uslov od 1.6 mesta po stanu. A onda kad se odobri i prođu papiri, to se razmontira. Doduše to je bilo nekad i zamrlo je sa Koronom i veštačkim pumpanjem cena nekretnina, pa im se sad više isplati da plate montažu klackalice 500 evra i onda prodaju PM za 20.000.


Ne branim ove koji MOGU da kupe parking mesto, a neće nego parkiraju na ulici. Ali neću vala svakako da branim ni džukele koje prodaju proizvode ispod propisa a traže bogatstvo za njih i još bi da obavežu nekoga da kupuje nešto što mu ne treba. A sve to zato što džukele iz države neće da rade svoj posao.

Da je bahato parkiranje problem samo po periferijama i malim stambenim ulicama pa i da imamo o čemu da pričamo. Ali ovde bre divlje parkiraju Vladi i Saobraćjnim bumbarima pod prozor i nikom ništa. A mi ovde pričamo o nekim levačkim metodama i kolektivnom kažnjavaju cele populacije zbog 10% bolida. Ma važi.
 
Što se tiče cene parking mesta, to je na kraju dana određeno tržištem kao i sve ostalo, ne znam kako naterati investitora da to prodaje po "normalnoj" ceni (na stranu što ne znam šta bi normalna cena bila).
Pa nije odredjeno tržištem ako te neko primorava da kupiš po odredjenoj ceni. Ako već vezuješ kupovinu malo je suludo da neko za stan od 120k plati 30k parking mesto. Uglavnom pričano je već o ovome samo se ne sećam da li na ovoj temi.

Ne košta 30-40k.
U pravi su, ako gledamo ceo Beograd košta od 15k do 70k
 
Pa nije odredjeno tržištem ako te neko primorava da kupiš po odredjenoj ceni. Ako već vezuješ kupovinu malo je suludo da neko za stan od 120k plati 30k parking mesto. Uglavnom pričano je već o ovome samo se ne sećam da li na ovoj temi.

Razumem, samo ne vidim drugi način da se to reši osim da država propiše koliko sme da košta parking mesto.
 
Da ne bude da je problem samo u Srbiji - Koleginica u Becu kupila stan sa parking mesto i ne moze da izadje iz auta kada se uparkira, a devojka ima 50kg sa sve odecom.
Inace vozi Suzuki Swift koji je mali gradski auto.

Ovo za kupovinu pa parkiranje na javnom parkingu vidim kod sebe u ulici. To je redovna pojava.

Inace parking mesta su uzasno skupa. Ti 10-12kv placas 10-30k Evra, a da ne pricamo kada jos umesto 12 svojih kvadrata dobijes klackalicu.
Koliko to onda izadje investitora? 15kv naplati barem 30-40k evra i to proda kao 2 parking mesta. To mu dodje dobrih 2-3.000 po kvadratu.
Stanari se dozivotno guraju sa zidovima i gredama, popravljaju parking dizalice, trose struju, moraju da paze koji auto kupuju.

Svi su na gubitku osim investitora. Ali dokle god drzava ne propise minimalne dimenzije, broj parking mesta pa cak i broj JAVNIH parking mesta nista se nece promeniti.
Apsolutno mi je ludilo da se napravi novo naselje i da se ne napravi ni jedno javno parking mesto. Pa kao da ti nikada niko nece doci u goste. Nikada kurir nece doci...
 
Država treba da 1) propisuje, 2) da kontroliše propisane mere i standarde, i 3) da sklanja nepropisno parkirane automobile sa ulica.

Napraviš propise, kontrolišeš njihovo sprovođenje, i onda kontrolišeš i sankcionišeš onoga ko ima auto i ima opciju da ga skloni sa ulice, a odbija da to uradi. Usput sankcionišeš one koji naprave zgrade a ne naprave dovoljno parking mesta, ili ih ne naprave po propisima.

I to je cela nauka.
E pošto je hohštaplerskoj državi teško da to radi, onda imamo sijaset novih problema i fenomena, pa i pokušaj da se kažnjava svako ko kupuje stan zato što u ulici ima 10 gmazova koji imaju auto a žele da ga ostave besplatno napolju.
 
Apsolutno mi je ludilo da se napravi novo naselje i da se ne napravi ni jedno javno parking mesto. Pa kao da ti nikada niko nece doci u goste. Nikada kurir nece doci...

ovo je nesto sto ima smisla, i sto bi nekako ocekivao da grada, koga vec da uvede kao normu.
ali opet ako ne kupuju ljudi garaze, onda ce ti isti ljudi koji zive tu da parkiraju, i onda ceo taj momenat za goste i druge sluzbe opet visi
a ako ne parkiraju ljudi iz tog objekta, parkirace iz nekog drugog, jer ovde stvari tako funkcionisu (vidim po svom bloku od kako su ga zonirali, toliko sada ima praznih mesta, da se pitas ko je bre sve tu parkirao nebitno koje doba dana ili noci?! edit: a pricam o novom beogradu, ne mogu da zamislim druge delove grada)
 
Ako je besplatno parkiraju svi. Jednostavno napraviš javno parking mesto sa naplatom i to je to. U tom slučaju će i parking mesta biti manje cene i investitori neće moći da prodaju za 30k nešto što ne vredi ni 10 i ostavlja ti samo problem oko održavanja.
 
Razumem, samo ne vidim drugi način da se to reši osim da država propiše koliko sme da košta parking mesto.

Ne sme država da propisuje cenu, ali bi trebalo da propisuje standarde u smislu dimenzija i potrebnog broj parking mesta u sklopu odobrenja projekta.
 
Napraviš propise, kontrolišeš njihovo sprovođenje, i onda kontrolišeš i sankcionišeš onoga ko ima auto i ima opciju da ga skloni sa ulice, a odbija da to uradi. Usput sankcionišeš one koji naprave zgrade a ne naprave dovoljno parking mesta, ili ih ne naprave po propisima.
A šta je sa onima gde je greška već napravljena i nema opciju da ga skloni sa ulice? Zašto grad ne pravi garaže ili parking mesta?

Razumem, samo ne vidim drugi način da se to reši osim da država propiše koliko sme da košta parking mesto.
Ako može da propiše koliko košta benzin, kolike kamate mogu da budu banci, koliko može da košta mleko onda može da propiše i cenu parking mesta jer time rešava i sebi problem.
 
ovo je nesto sto ima smisla, i sto bi nekako ocekivao da grada, koga vec da uvede kao normu.
ali opet ako ne kupuju ljudi garaze, onda ce ti isti ljudi koji zive tu da parkiraju, i onda ceo taj momenat za goste i druge sluzbe opet visi
a ako ne parkiraju ljudi iz tog objekta, parkirace iz nekog drugog, jer ovde stvari tako funkcionisu (vidim po svom bloku od kako su ga zonirali, toliko sada ima praznih mesta, da se pitas ko je bre sve tu parkirao nebitno koje doba dana ili noci?! edit: a pricam o novom beogradu, ne mogu da zamislim druge delove grada)
Zavisi gde se parking nalazi ali ako je u blizini poslovnih zgrada onda se zna.
Osim toga ima gomila ljudi koji iznajmljuju stan ali im vlasnik ne dozvoljava da se prijave posto su bez ugovora i ne mogu da uzmu lokalnu parking karticu pa sada moraju da traze parking ko zna gde.
Meni samo zoniranje na dnevne karte ima smisla posto ako mi stave zelenu zonu onda opet goste mogu da ugostim samo 3h ili da plate dnevnu kaznu.

Parkiranje je izuzetno kompleksna tema, pogotovo kada uzmemo da je 50% grada doslo tu da zivi u poslednjih par decenija.
 
Ima mnogo načina za regulisanje javnih parkinga tamo gde ih ima. Problem je tamo gde ih nema a i dalje se prave takva naselja ,pritom legalno.

U vremenu kad je nastao Vlahović to je bilo nelegalno naselje. Danas se takve zgrade regularno legalizuju kroz rupe u zakonu.
 
Pa kako da nateraju investitora da "popravi" kada je napravio posebnu firmu za svaku zgradu i osnovao je sa 100e kapitala.

I ti ljudi bi verovatno pre kupili u A Bloku nego tu da su u mogucnosti. Ali i u A bloku su parking mesta na ulici sva sa stubicima, ako dolazis u lokal stani na ulicu sa sva 4.
 
Apsolutno mi je ludilo da se napravi novo naselje i da se ne napravi ni jedno javno parking mesto. Pa kao da ti nikada niko nece doci u goste. Nikada kurir nece doci...

Ja stalno navodim primer Tri nove u Zemunu gde su stanari pretvorili desnu traku ulice u parking.

Ali to je pokazatelj da mi nemamo državu, jer da je imamo, ona bi videla šta se desilo i rekla ovo sledeći put ne može ovako, ima da alocirate x% parcele za javna parking mesta.

A taj problem sa parkingom je uvezan sa opštim problemom očajnog javnog prevoza koji mora da se reši, prosto mora se rešavati stvar u korenu, parking problemi su samo krajnja posledica.
 
Istina, kad god sam u nekom vecem evropskom gradu izgubim svaku potrebu za autom.
 
Primer iz iskustva.

Novogradnja. 12 stanova. 6 garaža + 6 parking mesta + zelena površina. Tako prošla za građevinsku dozvola

1. U startu se svim kupcima podmeće predugovor o odricanju zajedničkih prostorija. ako nećeš ima ko oće.
2. Garaža se prenamenjuje u stanove i tako uknjižava
3. Ukida se zelena površina, na njoj se crtaju dodatna parking mesta, jako uska.
4. Ukupni bilans 4 nova stana naknadno legalizovana bez parkinga i bez travnjaka.


Forma ispoštovana svi srećni papiri čisti.
 
Razumem, samo ne vidim drugi način da se to reši osim da država propiše koliko sme da košta parking mesto.

Ako može da propiše koliko košta benzin, kolike kamate mogu da budu banci, koliko može da košta mleko onda može da propiše i cenu parking mesta jer time rešava i sebi problem.
Зашто би држава прописала максималну цену паркинг места, а не би прописала максималну цену квадрата стана? Стан је основна људска потреба и свакоме је потребан, а паркинг место није - нема свако аутомобил.
 
Зашто би држава прописала максималну цену паркинг места, а не би прописала максималну цену квадрата стана? Стан је основна људска потреба и свакоме је потребан, а паркинг место није - нема свако аутомобил.

To je pomenuto u kontekstu vezane kupovine, mada ni meni nije jasno zašto bi morala da se kontroliše cena kada bi kupovina bila obavezna. Valjda je intuitivno jasno da bi u slučaju "potcenjenog" parking mesta samo porasla cena kvadrata stana da to kompenzuje. Onda bismo došli do momenta da treba propisivati i cenu kvadrata stana. Mic po mic i idemo polako u socijalizam opet :)
 
Vrh