Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Najžaljivije mi je što niko od kolega ne živi u mom kraju pa da svi idemo zajedno, kao što rade mnogi koji dele komšiluk.
 
Najžaljivije mi je što niko od kolega ne živi u mom kraju pa da svi idemo zajedno, kao što rade mnogi koji dele komšiluk.

Država bi mogla ovakve stvari da podstiče, ne znam što ne čini.

Npr. ja bih uveo da svaki automobil za vreme špica u kojem se nalazi 4 ljudi ima pravo da ide žutom trakom, mogu da uvedu neke male poreske olakšice za firme koje obezbede parking mesta za car pooling itd. Verovatno ima dobrih modela na zapadu koje bi mogli da iskopiramo.

Ovaj grad jeste imao nesreću da mu je javni prevoz ostao nerazvijen, ali moramo pronaći modele da se borimo sa preopterećenjem dok ne dobijemo taj famozni metro.
 
Država bi mogla ovakve stvari da podstiče, ne znam što ne čini.

Npr. ja bih uveo da svaki automobil za vreme špica u kojem se nalazi 4 ljudi ima pravo da ide žutom trakom, mogu da uvedu neke male poreske olakšice za firme koje obezbede parking mesta za car pooling itd. Verovatno ima dobrih modela na zapadu koje bi mogli da iskopiramo.

Ovaj grad jeste imao nesreću da mu je javni prevoz ostao nerazvijen, ali moramo pronaći modele da se borimo sa preopterećenjem dok ne dobijemo taj famozni metro.

U Los Angelesu postoji tzv. Fast Lane koje je i fizički odvojena od ostalih traka. Tipa, ne možeš da se uključiš u nju kada hoćeš, već postoji miljama fizička barijera (nešto kao kod nas za žutu traku u Vladimir Popovića).

Traka se snima i ako si u njoj tokom špica i sam si u kolima stigne ti kazna.

Verovatno bi nešto slično moglo i kod nas da se uvede u špicevima kada ljudi idu na posao i vraćaju se sa istog.
 
@sjcam to je odlicna stvar al u Americi, kod nas bi svaki treci auto imao lutku iz prodavnice u autu. Pogledaj samo kako sakrivaju tablice na autu, pa ja bih za to sakrivanje oduzimao ne vozacku, vec auto i vozacku na 10 god plus kazna od pola miliona dinara.
 
U Los Angelesu postoji tzv. Fast Lane koje je i fizički odvojena od ostalih traka. Tipa, ne možeš da se uključiš u nju kada hoćeš, već postoji miljama fizička barijera (nešto kao kod nas za žutu traku u Vladimir Popovića).

Traka se snima i ako si u njoj tokom špica i sam si u kolima stigne ti kazna.

Verovatno bi nešto slično moglo i kod nas da se uvede u špicevima kada ljudi idu na posao i vraćaju se sa istog.
Тo је „FasTrack“ и та „брза трака“ у Лос Аранђелосу је више као електронски систем наплате путарине и сва возила која користе овај систем имају, као код нас, „таг“ уређај. Они тај електронски уређај тамо зуву нешто другачије, али је исто преносив са возила на возило и путарина се плаћа без заустављања возила.
Постоје две врсте тих „брзих трака“, „Само брза трака“ (“FasTrak Only”) и „Променљива брза трака“ („FasTrak Flex“).
Број путника у возилу се мора навести, али само на ауто-путевима I-10 i I-110 ткз. Експрес линије.

20-0524_Metro_ExpressLanes_New_Colors_Web_Graphic_Using_the_ExpressLanes....png


Ко хоће нека преводи
1.
The first sign will be a FASTRAK ONLY ExpressLanes sign approximately 1/2 mile away from the entrance to signify the distance remaining to enter the ExpressLanes. Entry to and exit from the ExpressLanes are indicated by a single dashed white line.

2.
The second overhead electronic sign displays two toll amounts:
1) current toll from entrance point to the next major exit; and
2) current toll from entrance point to the end of the ExpressLanes.

3.
The third sign indicates the entry point to the ExpressLanes and informs drivers that FasTrak is required to use the ExpressLanes.

4.
The fourth sign marks the start of the ExpressLanes toll segment and is the final reminder to the driver that FasTrak is required beyond this point.

5.
Once you pass the ExpressLanes entry/exit point, where the dashed white line ends and the double solid white lines begin, an overhead antenna will read the FasTrak Flex transponder and deduct the toll amount from your FasTrak account based on occupancy and toll displayed at the time.

6.
Motorcycles do not need a FasTrak account or transponder to use the ExpressLanes.

7.
The I-10 and I-110 Metro ExpressLanes operate 24/7 and are separated from the general-purpose lanes by double solid white lines. The fine for crossing the double solid white lines is a minimum of $491.
 
Meni je bicikla spas i od GSP i od auta pogotovo sad kad krene lepo vreme. Ne sedam u kola do novembra otprilike. Osim kad idem u nabavku namirnica i sl.

Od razvoja GSP i nema vajde jer koristi istu zakrčenu infrastrukturu kao i automobili.

Sa druge strane razvoj alternativnih vidova prevoza je ravan 0 što je sramota u 21 veku
 
@sjcam to je odlicna stvar al u Americi, kod nas bi svaki treci auto imao lutku iz prodavnice u autu. Pogledaj samo kako sakrivaju tablice na autu, pa ja bih za to sakrivanje oduzimao ne vozacku, vec auto i vozacku na 10 god plus kazna od pola miliona dinara.

Stavljaju lutku i tamo, ali ima i patrola... :)
 
Umalo kroz ulazna vrata nije uterao svoj auto. Brat kinez

Evo jos jedan primer bahate voline koja zamislja da mu je trotoar privatno parking mesto. Inace liku svakodnevno stanari dizu brisace (zasad) i prijavljuju ga, a on se pomeri i parkira ispred ulaza u garazu ili na invalidsko mesto, prosli vikend ga je i pauk odneo ali dzabe. Ocigledno je gluplji primerak i ne razume koncept zivota u gradu pa ce zahtevati vise truda
IMG_20240401_070129_edit_3816051732891148.jpg
IMG_20240401_184355_resized_20240401_092729650.jpg

Naravno posto je neka raspala krsina od auta u pitanju evo kako izgleda trotoar kad je pomeri
 
Treba na drukčiji način da mu pomere brisače.

Ne volim da mi zagađuje tu ulicu, ta mi je jedna od dražih.
 
deluje mi onda da ce zona skorije, i da su usvojili pantinu ideju
 
Vrh