Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

mislim da je ljudima malo popizdelo

:D
IMG_3201.png
 
Ne podržavam uništavanje imovine, ali kako više da ne polude ljudi, kad je utakmica svaki put ista priča.
Meni se majstor popeo kolima skroz do stepenica od zgrade, zagradio i njih i trotoar, drugi se nabio na ulaz u garažu, kao može neko da prođe ali ako vozi Smarta, suludo je šta sve izmišljaju, samo da malo ne prošetaju.
 
Za auto ajde, svakom je potreban, parking se nadje bliže ili dalje, a mnoge zgrade ranije su radjene bez parkinga, 3 automobila su već luksuz i još ako nemaju gde da parkiraju... Eno u Pasterovoj stoji neka havarisana olupina, neko verovatno imao udes pa kupio drugi auto, a taj ostavio da truli na parkingu. I danas evo u bloku 29 ne možeš da izbrojiš koliko auto na dva parking mesta.
 
Pa nažalost ne slažem se da je automobil svakome potreban. Razumem da porodica sa decom ima jedan automobil. Ali danas automobil imaju i muž i žena, a i deca čim postanu punoletna. Mnogo smo mi razmaženi, gospoda ne bi ušla u gradski prevoz čim im dupe vidi volana, a mogu da potpišem da bi velikom broju ljudi gradski prevoz bio i jeftiniji i brži i manje stresan za korišćenje od automobila.
 
Kada kažem svakom mislim na jedan automobil po porodici, sve ostalo je preterivanje posebno ako se nema parking mesto. Imam jednog kolegu dobrostojećeg, vozi auto od 50k+ evra, žive u kući, plac veliki ima sina i mladju ćerku, sin ima 20 godina i ne želi da mu kupi auto, a živi u naselju pored velikog grada (NS). I Ja ne razumem potrebu porodice sa 3 automobila, a žive u Beogradu.
 
Решен проблем бахатог блокирања саобраћаја у Немањиној у Земуну испред Милетића, где родитељи иначе стају буквално испред капије да би оставили децу испред школе, као да су им деца неспособна да прошетају 100 метара до капије.
Pogledajte prilog 193802
Da li bi u privatnoj poruci mogao da mi kažeš kako i kome si pisao dopis, kod mene se u Milana Rakića na Zvezdari isto dešava oko OŠ "Marija Bursać", SC Olimp i Volgine ulice, bukvalno su jedno preko puta drugog i ja iz ulice ne mogu da izađem kad krene vreme dovođenja ili odvođenja i treniranja. Da ne kažem da se redovno parkiraju bukvalno na pešački prelaz kod škole, toliko koliko su im zapravo deca bitna.

Hvala ti!

Не знам кад се то запатило код нас да се деца возе колима до врата основне школе и на тренинге, као у америчким филмовима,
са обзиром на густу мрежу основних школа по Београду.
 
Не знам кад се то запатило код нас да се деца возе колима до врата основне школе и на тренинге, као у америчким филмовима,
са обзиром на густу мрежу основних школа по Београду.
vala baš. Ja kad sam bio u školi sva deca su odlazila kući peške. Danas prolazim pored škola svi sa nekim kolima dovoze, odvoze decu.. Ne znam šta je u pitanju. Žive daleko? Ne mogu da prošetaju 10 minuta?
 
Ne podržavam uništavanje imovine, ali kako više da ne polude ljudi, kad je utakmica svaki put ista priča.
Meni se majstor popeo kolima skroz do stepenica od zgrade, zagradio i njih i trotoar, drugi se nabio na ulaz u garažu, kao može neko da prođe ali ako vozi Smarta, suludo je šta sve izmišljaju, samo da malo ne prošetaju.

Ne podržava niko uništavanje tuđe imovine, ali isto tako treba da pazimo na svoju imovinu. Ne treba drugima da je nabijamo pod nos. Ko ne pazi, desi se...
 
Mislim da nije bas uredu ljude terati u gradski prevoz koji je u ovako očajnom stanju...
Prvo da se on dovede na neki opet normalan nivo (pa ako se usput rodi i neka linija metroa puna kapa) pa tek onda da se on poteze kao argument.
Ja na primer do 3km idem peške, a i ako treba dalje uvek cu birati prevoz naravno ako ga ima
 
Не знам кад се то запатило код нас да се деца возе колима до врата основне школе и на тренинге, као у америчким филмовима,
са обзиром на густу мрежу основних школа по Београду.
Zapatilo se otkako su roditelji postali kompleksasi pa upisuju decu u skole koje su "na glasu", a ne u najblize, pa onda istu decu razvoze po istim. I onda deca izadju ispred zgrade i igraju se svi zajedno, a idu u 3 razlicite osnovne skole zato sto su im roditelji retardi svi na gomili

Mislim, najveci retard u celoj prici je ministar prosvete koji je dozvolio da postoji razlika izmedju skola i da samim tim neke budu "na glasu", raslojavanje od malih nogu

Treba ti veza za vrtic, pa mu onda biras osnovnu. Posle se svi cude kad se ispostavi tacnom ona deviza "roditelj debil-dete debil"

Naravno, ima izuzetaka koji samo potvrdjuju pravilo


Na trenutak sam pomislio da sam u debelom off-u ali sam se onda setio da u naslovu teme pise i "malogradjanstina"
 
lik iz mog bloka (29) je vozio decu na vracar, ona skola kod milesevske
 
Mislim da nije bas uredu ljude terati u gradski prevoz koji je u ovako očajnom stanju...
Prvo da se on dovede na neki opet normalan nivo (pa ako se usput rodi i neka linija metroa puna kapa) pa tek onda da se on poteze kao argument.
Ja na primer do 3km idem peške, a i ako treba dalje uvek cu birati prevoz naravno ako ga ima
Da ali masa nas ovde smo se vozili i u gorem prevozu 90ih i 2000ih. I u nešto zeznutijem vremenu kad nije bilo mobilnih telefona i nisi mogao da pozoveš roditelje odmah bilo kad, bilo gde.

Ja mogu da razumem da neko sa 30-40 godina kaže "ne mogu više u prevoz, ostavio sam i život i živce i zdravlje u njemu prethodnih 3-4 decenije, dosta mi je". Jer prevoz jeste ogavan - evo danas se uguših od smrada u jednom, koji nekom klošaru služi kao spavaonica, a unutra još 40 stepeni i ja koji od besa mlatim rukom po rukohvatu i čekam da nas glupi semafor pusti dalje. I razumem da se nekome u godinama smuči sve to, jer i ja tabanam po raspalim trotoarima i kolovozima i lomim se po prevozu preko 30 godina. Ali drugo je kad imaš klince od po 20, 25 godina koji bi još tada da se zavale u auto i da svuda idu njime. Ili žene koje ne rade ništa (bogato se udale) a vozikaju se okolo i staju gde im se digne jer se mora u šoping. Ili roditelje koji bi da voze klinče svuda, da se slučajno detence ne umori i ne upozna nešto grada i samo, kad već ima mobilni a dosta njih i one satove sa GPSom i praćenjem, što mi naravno nismo imali.

Problematika oko parkiranja, posedovanja ki korišćenja automobila u Beogradu je veoma velika i kompleksa, ne znam čak ni da li bi o tome moglo da se diskutuje preko tastature. Ali jeste činjenica da: 1) ima ljudi i domaćinstava kojima su kola neophodna, nekima čak i druga kola, ali isto tako je činjenica i da 2) ima ljudi i domaćinstava koji bi savršeno mogli bez kola ili sa samo jednim, a oni to odbijaju.

Pisao sam u više navrata nekoliko primera ljudi i domaćinstava koje lično znam, a koji se po mom mišljenju ponašaju iracionalno i sebično glede posedovanja i korišćenja automobila.

Par penzionera koji žive u centru a oboje imaju i voze po auto.
Porodica na Vračaru koja živi u kući sa većim dvorištem koje ima dva betonska prilaza i može da primi 3, ako ne čak i 4 automobila, a oni uporno ostavljaju jedan auto na trotoaru ispred.
Žena u 30im koja živi na Čuburi a kad treba da ode do drugarice u Jerkoviću, seda u auto, iako ima 5 stanica 26ice.

Nema spora da je mnogim ljudima u Beoradu auto neophodnost, ali nema spora ni da nekima nije i da se ponašaju krajnje sebično i iracionalno glede njegovog korišćenja i ostavljanja.
 
Poslednja izmena:
Znači ne prihvatam činjenicu da je GSP katastrofa. Jednostavno nije istina i samo pokazuje stepen naše razmaženosti. Katastrofa je bilo 90ih i pocetkom 2000ih ali sada je prilično sređen. Da nedostaje metro to je istina, ali te priče kako je prevoz užasan i kako se sve raspada su kao što rekoh odraz razmaženosti. Znam ljude koji potežu auto za par km, a mogu da odu prevozom 3-4 stanice i jednostavno neće. Mislim i ova cena karte od 50din ili 2200din mesečno je više nego povoljna i stimulativna. Nismo Amerika i ne može svako imati automobil. Ili obezbedi garažu/padking mesto sebi pa onda razmišljaj o kupovini.
 
I još da dodamo one, koje imaju gde da parkiraju ali neće jer mora da plate. Koliko puta sam dovezao dete u dom zdravlja na zvezdari, gde postoji bukvalno, parking koji je uvek slobodan ispred ali košta 80 dinara?
Pre će da svoj BMW gura dole na teritoriji doma zdravlja ili da ga metne negde na sred ulice, nego da udje gore na parking.
 
Znači ne prihvatam činjenicu da je GSP katastrofa. Jednostavno nije istina i samo pokazuje stepen naše razmaženosti. Katastrofa je bilo 90ih i pocetkom 2000ih ali sada je prilično sređen. Da nedostaje metro to je istina, ali te priče kako je prevoz užasan i kako se sve raspada su kao što rekoh odraz razmaženosti. Znam ljude koji potežu auto za par km, a mogu da odu prevozom 3-4 stanice i jednostavno neće. Mislim i ova cena karte od 50din ili 2200din mesečno je više nego povoljna i stimulativna. Nismo Amerika i ne može svako imati automobil. Ili obezbedi garažu/padking mesto sebi pa onda razmišljaj o kupovini.
Pa ne znam koji su tvoji kriterijumi ali jeste katastrofa, jedino ako za poređenje uzmemo na primer Indiju e onda nije...
I najbolji je bio realno pocetkom 2010tih

A moj komentar nije ni služio da opravda ljude koji dva ćoška odu kolima samo jer im se može, za to nema opravdanja...
 
Znam ljude koje je GSP naveo da polože vozački zbog kvaliteta usluga koja je sve bolja iz dana u dan.

Ja sam taj, inače sam do 28. godine koristio samo i jedino GSP za transport, ali to mi je u jednom momentu postalo toliko maltretiranje da sam se naterao da položim za auto. Inače ne volim da vozim uopšte.
 
Da dodam, inače sam veliki pristalica gradskog javnog prevoza nauštrb privatnih automobila i voleo bih da grad mnogo više radi na tome da razvije javni transport u gradu.

Mislim da GSP sam po sebi nije toliko loš sistem i da se može brzo stići njime na odredište, problem je više kvalitativne prirode.

Primera radi, nekad su vozila ozbiljne raspale šklopocije, klima im ne radi leti, koriste male autobuse za linije kojima trebaju zglobni po broju putnika, u vreme špica budu jezive gužve unutar samog autobusa da je teško i stati u njega itd. Meni se dešavalo zadnjih godina da u vreme špica ne mogu da uđem u 2-3 autobusa zaredom koliko ima putnika unutra. Ljudi takođe svašta rade u autobusu, beskućnici koji jako smrde spavaju unutra, ljudi prevoze kojekakav teret koji zauzme ceo stajaći deo, ubacuju bicikle u autobus (vozači Wolta i Glova), cigani ti sviraju harmoniku u punom autobusu na uvo i slično.

Svi su se ovde vozili gradskim prevozom, uostalom, ne moram da idem dalje u detalje. Mislim da je prirodno da se ljudima smuči to, još pogotovo stajati u gužvi u busu sat vremena da bi prešao 5-6 km u vreme špica, brzo se čovek odluči za vožnju auta ako ima uslove.
 
@sutraw
Ja sam recimo kontra, imam auto od 18.godine ali gde god mogu koristim prevoz, ako je to racionalno. Trenutno na posao idem iskljčivo autom jer tako štedim gotovo sat vremena u jednom pravcu, što za mene nema cenu. Naravno i na poslu i kod kuće imam parking, nema govora o nekom blokiranju i trotoarisanju. Dok sam živeo na lokaciji gde mi je do posla išao direktan prevoz, isključivo sam išao njime.

Pre par dana sam zbog kvara išao prevozom, isti sam čekao duže nego što mi autom traje put a unutra sam uflekao novu jaknu jer sam bio pribijen uz neku prljavštinu.

Hteli to da priznamo ili ne, privatni automobil je trenutno jedino prevozno sredstvo, ne samo u gradu, nego i međugradu, u koje možeš da se osloniš. Jedini prevoz dostojan 2024.godine je SOKO. Sve ostalo je teška budževina.


Edit: slažem se da ljudi preterano koriste privatne automobile.
 
Poslednja izmena:
@sutraw
Ja sam recimo kontra, imam auto od 18.godine ali gde god mogu koristim prevoz, ako je to racionalno. Trenutno na posao idem iskljčivo autom jer tako štedim gotovo sat vremena u jednom pravcu, što za mene nema cenu. Naravno i na poslu i kod kuće imam parking, nema govora o nekom blokiranju i trotoarisanju.

Pre par dana sam zbog kvara išao prevozom, isti sam čekao duže nego što mi autom traje put a unutra sam uflekao novu jaknu jer sam bio pribijen uz neku prljavštinu.

Ja idem prevozom ponekad i dalje, ali sve ređe, s obzirom da imam parking na poslu. Ujutro mi nije toliki problem koliko je vraćanje u 5-6 popodne avantura u Beogradu. Ne može da se poredi ni količina vremena ni živaca koju izgubiš u prevozu u odnosu na privatni automobil.
 
Vrh