Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Zanemarite lika koji se sprda da je tužilac :)
Pogledajte prilog 151797
Ovo je prijavio moj drug, a ja sam retvitovao i "zavrteo" Tvit koji je na kraju videlo skoro 100.000 ljudi. Ono što je apsurdno što je osoba koja je komentarisala je zaista angažovana kod tužioca, Nova S je uradila prilog i intervjuisala tog šaljividžiju koji je objasnio kako moj drug nema smisao za humor. Naćiću link priloga pa ću ga postaviti ovde.
 
Али би то у Београду убрзало процес исељавања породица из града уз његово претварање у живи музеј (осредње архитектноске вредности) са стециштима за јебиветре, културолошке фрикове, становнике хостела и сл. При томе, како људи иду на периферију, тако се саобраћајни проблем у неком граду повећава. Шта ће нам све то?

Пошто нисмо Менхетн, нећемо ни параметре са Менхетна; политика за Београд треба да буде да се обезбеди коришћење породичног аутомобила под разумним условима (то по мени значи до 150 евра месечно за центар).
150 еврића месечно за коришћење кола за центар би што се тиче саобраћај довело до Менхетнизације Старог Града у БГ. Мислим да то спада у:
Дакле, ако сте љубитељ приватних аутомобила и живите у урбаним језгрима ваш избор би требао да буде или да јако скупо платите паркинг место или да се преселите у мање урбани део града.
из мог претходног поста.
 
Ne da nisu retkost nego svakog dana vidjam desetine necijih mama i zena kako same voze kola po urbanim delovima Beograda unutar i tik uz krug dvojke.

Prekjuce bas videh jednu kravu sa detetom kako izlazi iz radnje uz Hotel Slavija i ulazi u svoj Clio ili Twingo nepropisno ostavljen nasred trotoara Bul Osl. i nasred pristupa pesackom prelazu.
To što si ti video npr nema smisla i poklapa se sa onom tvojom "nemaju svi auto koji kupšuju stan". Šta ako te žene su jedini vozači u porodici? Evo ja bih prvi voleo da je moja žena vozač da joj kupim automobil, a meni trotinet i da voza ona mene i dete po potrebi. A znam mnogo primera gde samo žena poseduje auto iz po meni potrebnih razloga.

Ovaj predlog nema smisla, jer postoje mnogi ljudi koji kupuju stanove u novim zgradama bez namere da u skorijoj buducnosti imaju kola. Uostalom, uradi racunicu pa se uveri i sam - u Beogradu je 600-700.000 autmobila (600 BG i oko 100 sa drugim tablicama), a 1.8 miliona ljudi. Sto znaci da nemaju svi kola, niti svi zele da ih imaju. Kao sto ih ni ja ni moja najuza porodica nemamo, niti planiram da ih kupim skoro.
Pa nisu svi stanovnici vozači. Koliko imaš penzionera, studenata i dece? A imaš li primer nekog ko je kupio nov stan, a da nema automobil? Ja iskreno nisam čuo za takav slučaj. Uostalom, ko garantuje da iako nema automobil da ga neće sutra kupiti, njemu, ženi, detetu? Takodje kako dokazati da neko nema auto niti planira da ga kupi? Dakle imao nemao auto moraš da kupiš parking mesto po normalno ceni. Ako nećeš da ga koristiš iznajmi ga. Eto malo i destimulacije ulaganja u nekretnine.

Resenje za slucajeve gde neko ima automobil i stan u novoj zgradi ali nece da plati garazno mesto vec ga ostavlja na javnom prostoru je da lenja drzava salje patrole saobracajnih bumbara i paukova duz takvih ulica i da deru svako sebicno jaje koje to uradi. Sve dok ne dignu ruke i ili kupe parking mesto, ili prodaju kola. Posebno treba drati i maltretirati ljudske otpade koji parkiraju na kolovozima ulica gde prolazi JGP, kao sto su Vracar, Lekino Brdo, Dusanovac, Vozdovac... a cija sam nedela fotografisao i kacio i na ovoj temi ranije.

Za ogranicavanje cena garaznih mesta se slazem, samo sto bi se onda javile horde butthurt kapitaljara i liberala koje bi kukale kako je to uvod u komunizam i kako ne sme drzava da se mesa u slobodna trzista bilo cega, pa ni garaza.
Slažem se za strožije kazne ali bi to izazvalo bunt naroda kao što bi izazvalo bunt investitora da ograniče cenu. Takodje koliko imaš starih zgrada koji i nemaju parking mesto ili garažu? Najbolje rešenje na uštrb grada je da umesto neke zgrade nikne garaža. Ne bi se tu mnogo izgubilo, možda čak i dobilo na duže kroz naplatu parkinga.
 
Poslednja izmena:
Kao sto rekoh gore, Beograd ima 1.8 miliona stanovnika. A 700.000 vozila u njemu. Jasno vam je onda valjda da nemaju svi automobil, niti ga zele. Da nije tako, GSP vozila bi saobracala prazna.
Nemaju svi ali u to 1.8 miliona spadaju cele porodice sa jednim autom, nije baš jedan auto konkretno vezan za samog vlasnika. Prvi ja imam auto a većinom sam u GSP. Koji često nije dostojan čoveka, ne garantuje da ćeš i kada stići ni da li ćeš u špicu uopšte uspeti da uđeš u njega. Nebrojeno puta sam se vraćao sa stanice po auto jer nisam uspevao da uđem u 27 koji se ne pojavljuje po pola sata. A nema smisla da krećem 3 sata ranije da bi se prebacio 7 km.
 
Ma sve verujem da su u Srbiji zene za volanima jedini vozaci u porodici.
A imaš li primer nekog ko je kupio nov stan, a da nema automobil?
Da.

A i sama cinjenica da grad ima 1.8 miliona ljudi a 600.000 u njemu registrovanih automobila znaci da ideja 1 stan = 1 auto ne pije vodu. Kao i cinjenica da vozila GSPa pucaju po savovima od prepunjenosti i koriscenja.
Uostalom, ko garantuje da iako nema automobil da ga neće sutra kupiti, njemu, ženi, detetu?
To nije izgovor da besmisleno trazis od nekoga ko puca 100.000 e za stan da pukne jos 10.000 zato sto tebe i druge mrzi da diferencirate i pravno regulisete razlike izmedju nekoga ko ima 2 kola i 1 stan u novoj zgradi ali nece da kupi nijedno garazno mesto (jer je smrad), i nekoga ko nema kola a kupio je stan u zgradi.

Ne znam odakle ti uopste ideja da danas nekoga uslovljavas da uz stan obavezno kupuje i garazno mesto. Covece, pa danas se i ostave od 1 m2 prodaju zasebno, nema vise kao nekad da uz stan dobijas mesto u podrumu, nego je sve opciono i izborno. Ne znam otkud ti onda ideja da silis nekoga da kupuje nesto sto ne zeli. I to da bi satro resavao problem drugih ljudi i drugih pojava, koje nemaju veze sa time. Odnosno, Petar Petrovic koji kupuje stan u novoj zgradi a nema kola, nema nikakve veze sa Markom Markovicem koji kupuje stan u istoj zgradi a ima kola ali nece da plati garazu. Idi drndaj Marka, a ostale bez kola pusti na miru da kupe stan bez garaze ako zele. A sutradan ako Petar Petrovic pak nabavi kola pa pocne da ih ostavlja na javnoj povrsini, kaznjavaj ga do mile volje. Ali pusti te Severnokorejske metode da ko hoce da kupi stan, mora da kupi i garazno mesto imao kola ili ne, jer je drzavno-birokratsko-totalitaristicki aparat odlucio da sve to izjednaci i strpa u isti kos.
Slažem se za strožije kazne ali bi to izazvalo bunt naroda
Ne bi.

Ovaj narod je iskulirao poskupljenje struje od skoro 10% u avgustu, zatim neisporucivanje naplacenog grejanja u oktobru, zatim novo poskupljenje struje od 10%, poskupljenje gasa, povecanje poreza, dvocifrenu inflaciju i jos sva druga poskupljenja koja su dosla ili ce doci sad sa svim tim. Kad nije digao bunt zbog toga, ne bi digao bunt ni zbog kaznjavanja 10-20% bahatih smradova za volanom koji ostavljaju automobilcine po trotoarima i kolovozima. Stavise, mogu da se kladim da bi to mnogi podrzali. Evo otidi u 25 ili 26 i pitaj ih sta bi uradili svinjama koje se parkiraju po kolovozima Maksima Gorkog, Krusevacke, Dusanovca, Ljubicke i ometaju prolazak autobusa... vecina putnika JGP i vecina koji svakodnevno puno pesace bi rado podrzali dranje i maltretiranje 10-20% bahatih svinja koji ne razlikuju privatni posed od trotoara i kolovoza.
 
150 еврића месечно за коришћење кола за центар би што се тиче саобраћај довело до Менхетнизације Старог Града у БГ. Мислим да то спада у:

из мог претходног поста.
А, то је у реду. Само, мислим да то нису велике паре за Стари град, 150 евра месечно. Просечна плата је нпр. 130.000, пута два - 260.000, можеш да платиш 18.000 ако ћеш да возиш несметано. Или јури место до Доњег Дорћола или ко мој покојни кум на НБ, и то је ОК.

Треба људи да науче да морају понешто и да плате, ако хоће квалитет.
 
Nemaju svi ali u to 1.8 miliona spadaju cele porodice sa jednim autom, nije baš jedan auto konkretno vezan za samog vlasnika. Prvi ja imam auto a većinom sam u GSP. Koji često nije dostojan čoveka, ne garantuje da ćeš i kada stići ni da li ćeš u špicu uopšte uspeti da uđeš u njega. Nebrojeno puta sam se vraćao sa stanice po auto jer nisam uspevao da uđem u 27 koji se ne pojavljuje po pola sata. A nema smisla da krećem 3 sata ranije da bi se prebacio 7 km.
Zato sam jasno precizirao na koje grupe i koje slucajeve mislim kada kazem da ne treba da imaju vise od jednog automobila.
ali prvi korak ka resenju i boljem zivotu je da se svi slozimo da bracni par koji i zivi i radi unutar urbanog gradskog tkiva (citaj - i zive i rade negde izmedju Zmaja i Medakovica) nemaju sta da drze i poseduju dva, jos jednom - DVA automobila. Govorim naravno o privatnim automobilima, sluzbeni auto i vozila neophodna za posao (npr privatni auto trgovackog putnika) ne racunam.
Evo jos jednom link ka originalnom postu, da ne bude pogresnih tumacenja

Zato retko sta kazem i odlucujem decidno, ali kazem da neki dogovor i neki kompromisi moraju da se dogode. Da se makar krene s nekim pregovorima i dogovorima. Da se stvar mrdne sa mrtve tacke. U stvari da se preformulisem - da se voz skloni sa koloseka koji vodi u provaliju.

A to (pregovori i radikalne promene) ce se desiti pre ili kasnije, jer ovo st(r)anje nije odrzivo. I kada Beograd postane paralisan od Kosmaja do Zmaja, ljudi (i nadlezni i gradjani) ce hteli ne hteli morati da stave prst na celo i sastanu se i da zapocnu neke pregovore i mere. Samo, sto se pre to uradi, bice lakse i bezbolnije. A sto se vise bude odlagalo i guralo pod tepih, to ce steta biti veca a lek i resenje bolniji. Pa neka raja vidi sta joj je milije.
 
A i sama cinjenica da grad ima 1.8 miliona ljudi a 600.000 u njemu registrovanih automobila znaci da ideja 1 stan = 1 auto ne pije vodu. Kao i cinjenica da vozila GSPa pucaju po savovima od prepunjenosti i koriscenja.
Ako preskačeš bitno, a to je da postoje penzioneri, studenti, deca koja nemaju automobil. Ili misliš da i bebe imaju auto? Evo nek je prosek tročlana porodica, 600k automobila bi statistički značilo da jedna porodica ima jedan automobil, iako negde nemaju nijedan, a negde dva ali to je opet pitanje potrebe i luksuza.

Ne znam odakle ti uopste ideja da danas nekoga uslovljavas da uz stan obavezno kupuje i garazno mesto. Covece, pa danas se i ostave od 1 m2 prodaju zasebno, nema vise kao nekad da uz stan dobijas mesto u podrumu, nego je sve opciono i izborno. Ne znam otkud ti onda ideja da silis nekoga da kupuje nesto sto ne zeli.
Pa ono, ne nam onda odakle ti ideja da prisiljavaš nekoga da kupi garažu iako ima auto, a ne želi. Neka ostavlja auto gde hoće pa neka plaća kazne ako naleti na sokola i to je to. Eto problem je već rešen. Inače ne znam da li znaš ali u BnV bar kada sam ja gledao stan obaveza je da se kupi i garažno mesto.
 
Боље од обавезног паркинг места при куповини стана би било обавезно паркинг место при регистрацији возила (као Proof of parking).
Оних 15ак% са небеоградским таблицама не би било додирнуто, али ових 700к би.

Пре тога би ваљало зонирати цео град и омогућити изнајмљивање паркинг места од града на минимум годину дана . Уз све то јаке казне за људе који би се паркирали ван свог пријављеног места.
 
Ма, за чије бабе здравље те дистопије?
Коме то треба?
Је л` Београђани возе кола, или неки Монголи-освајачи?
 
Ma i medju penzosima ima masa vozaca. Pisao sam par puta, znam jedan par penzosa koji zive kod Francuske a imaju po automobil.
Pa ono, ne nam onda odakle ti ideja da prisiljavaš nekoga da kupi garažu iako ima auto, a ne želi. Neka ostavlja auto gde hoće pa neka plaća kazne ako naleti na sokola i to je to. Eto problem je već rešen.
Sve si lepo rekao. Samo me zanima gde sam ja drukcije tvrdio.
Jer nigde nisam rekao da bih obavezivao buduceg vlasnika stana u novogradnji da po svaku cenu kupuje garazno mesto - to si zapravo ti govorio. Ja sam pak rekao da bih drao i maltretirao svaku smradinu koja ima stan u novoj zgradi sa garazom i ima dole slobodno garazno mesto na prodaju ili izdavanje, ali nece sissa da plati i da makne auto sa javne povrsine.
Inače ne znam da li znaš ali u BnV bar kada sam ja gledao stan obaveza je da se kupi i garažno mesto.
Pa dobro, slepacki uslovi za slepacke kupce u tom precenjenom naselju. Od strane slepacke investitorske firme.
 
Poslednja izmena:
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Aes
Не мораш, и не смеш законима и уредбама обавезивати купца стана да купи и гаражно или паркинг место. Али можеш обавезати инвеститора да обезбеди онолико паркинг места колико има стамбених јединица. Већина станара је спремна да издвоји солидну суму за гаражни простор. Заправо не знам ни једну зграду где није продато свако изграђено гаражно или паркинг место. И можеш увести правило да град приликом издавања дозвола за градњу остави простора за довољно јавних паркинг места, које станари зграде неће моћи да "приватизују" и које ће заједно са овим првим обезбедити довољан број паркинг места. Све ово ће смањити капацитете стамбеног простора, а то значи да квадрати морају поскупети али то је цена која се мора платити. Све ово је могуће извести у одређеним планским деловима града, док у оним централим урбаним језгима ово је чиста утопија, и ту се мора ићи на дестимулацију аутомобилизације. Ту може само да важи оно чувено, ко не плати на мосту платиће на ћуприји.
 
Verovatno po današnjem standardu ne možeš nekoga da usloviš da kupi, ali možda bi zakonski moglo da se ograniči da su garažno/parking mesto i stan neodvojivi . Jednostavno uračunato je u cenu i ne može drugačije. Ko nema auto to bi bila dobra investicija za dalje izdavanje nekome ko ima dva auta.
 
А, то је у реду. Само, мислим да то нису велике паре за Стари град, 150 евра месечно. Просечна плата је нпр. 130.000, пута два - 260.000, можеш да платиш 18.000 ако ћеш да возиш несметано. Или јури место до Доњег Дорћола или ко мој покојни кум на НБ, и то је ОК.

Треба људи да науче да морају понешто и да плате, ако хоће квалитет.
Слажем се да то нису велике паре за Стари град. Али са платама које си навео на Старом граду је прво немогуће купити стан, тј плаћати рату или кирију. А за оне који су путем наследства дошли до стана, 18 хиљада можда није превише али кад размилиш отприлике толико или мање ћеш платити месечно за гориво. Ок можда се опет исплати плаћати паркинг место исто колико и гориво, али за два аутомобила свакако не. Да не помињемо и ону филозовију да и са 500.000 + платом, многи неће платити тих 18.000 јер ће наћи неки тротоар где полиција толерише овај вид бахатости. Е против такве филозофије ћу се свакако борити, а верујем да се и ти слажеш.
 
Pa javna je tajna da investitori ne postuju propisane kolicine PM po stanu. Jos pre 12 godina mi je objasnjavano kako namontiraju montazna PM kad dodje inspektor, on upise taj i taj broj, prodju papiri i dobiju se dozvole i onda posle uzme i demontira sve. A tako je bilo pre 12 godina, zamisli kako je sad.

Isto tako znam nekoliko zgrada u istoj ulici (sve novosagradjene) u kojima vecina nema dovoljno propisanih PM a jos na sve to su stavljena polu-divlja parking mesta preko trotoara pa cak i preko kolovoza. Bukvalno strci automobil ne samo preko trotoara nego i preko kolovoza. Zasto? Pa zato sto in stroka iz opstina i sekretarijata dozvoli ili izvedu neku pravnu fintu. Onda posle kada tu dodju zona i Parking servis nastanu pravni sporovi i nadmudrivanja u kojima obicno na****vaju stanari, jer svi znamo da su u naprdnoj Srbiji investitori sveci i ugrozene zivotinje.
 
Verovatno po današnjem standardu ne možeš nekoga da usloviš da kupi, ali možda bi zakonski moglo da se ograniči da su garažno/parking mesto i stan neodvojivi . Jednostavno uračunato je u cenu i ne može drugačije.
To samo ako bi se na nivou grada donele zone i u skladu sa njima maksimalne moguce cene za prvu kupovinu parking mesta. Znaci kada Petar Petrovic kupuje novosagradjeni stan u Zoni X, placa maksimalno toliko i toliko, a ako Marko Markovic kupuje novosagradjeni stan u Zoni Y, placa maksimalno toliko i toliko.

Doduse alavi investitori bi nasli nacin da i to zaobidju prostim dizanjem cene samog stana. Zato treba bataliti sve te ideje o vezivanju stana za garazno mesto.

Kazem, ako se danas podrumi i ostave prodaju odvojeno od stanova, apsurdno je i nekorektno uslovljavati buduceg stanara da kupuje i garazno mesto imao automobil ili ne. Ono sto treba da bude uslovljavanje jeste uslovljavati investitora da uvek sagradi dovoljan broj parking mesta i naravno ne dozvoljavati lokalnim samoupravama (hohstaplerima) da izvode pravne finte i talove sa investitorima pa da se desi da nova zgrada sa 16 stanova ima 5 parking mesta ili da se budzi neko pravno neprepoznato mesto u kojem gepek automobila stoji na posedu zgrade/stambene zajednice, sredina na trotoaru, a hauba na kolovozu. A Beograd je prepun i jednog i drugog.
 
Poslednja izmena:
Da Bendere ALI, sam si naveo, iako zgrada ima dovoljno parking mesta ne kupe svi. Dalje ima investitora koji kupe 10 parking mesta pa ih izdaju pa opet ne možeš doći do parking mesta, a ima i investitora da parking mesta koja se ne prodaju prenamene kao što ima i onih koji ih prenamene svakako. Vezivanjem kupovine bi sve ovo izbegao.
 
Da Bendere ALI, sam si naveo, iako zgrada ima dovoljno parking mesta ne kupe svi. Dalje ima investitora koji kupe 10 parking mesta pa ih izdaju pa opet ne možeš doći do parking mesta, a ima i investitora da parking mesta koja se ne prodaju prenamene kao što ima i onih koji ih prenamene svakako. Vezivanjem kupovine bi sve ovo izbegao.
То је вероватно тачно, али са напоменом да свако паркинг место има свога купца. Ствар је у томе да је квадрат стамбеног простора увек скупљи, и да ће инвеститори у циљу већег профита покушавати ову пренамену, а не зато што паркинг место нема купца. Дакле проблем је као и готово увек у корупцијском систему који то толерише.
 
Itekako ima poprilično primera gde se ne prodaju sva parking mesta, doduše zavisi i od lokacije i situacije stanara. Dok Vi mislite da svako parking mesto ima svog kupca nego investitori ne prave dovoljno parking mesta situacija na terenu govori drugačije. Evo u mojoj zgradi je bilo par neprodatih parking mesta, sada je tu lokal. Kod brata situacija da je neki investitor kupio više desetina parking mesta tako da i ne možeš da kupiš, kod zeta isto nekoliko neprodatih. Ni Ja nisam kupio parking mesto jer nisam hteo da dajem za klackalicu 21k, i to pre 4-5 godina. Da je grad obavezao kupovinu parking mesta ali i ograničio investitore sa cenom jer ih realno ne košta skoro ništa kupio bih. Ni u ludilu ne bih dao više od 10k za klackalicu da bih parkirao trotinet i izlazio iz auta sagnut ko Zvonar Bogorodičine crkve kada imam mogućnosti da to ne radim.
 
Da li u opšte postoje neka gradska pravila / propisi, kako se reguliše pravo nekog vlasnika kuće da odredi gde će mu biti ulaz za garažu/kolski prilaz?
Jel plaćaju vlasnici neki porez opštini / gradu za neku širinu prolaza prema ulici?

Obzirom da su ulice javna površina, znači da svi imamo jednaka prava da parkiramo auto na bilo koje predvidjeno mesto u ulicama u kojima je odredjeno da parkiranje bude delom i na trotorau.
Vlasnici kuća često imaju kapije koje su dosta veće od potrebne komotne širine za prolazak auta sa ulice do garaže,
betoniraju delove dvorišta praveći dodatna parking mesta unutar parcele gde im je i kuća,
ili im pokretne kapije budu gotovo celom ivicom parcele, a ako je kuća/parcela na ćošku (na raskrsnici), takvim kapijama zauzmu i dve ivice parcele, značajno smanjujući slobodan prostor za parkiranje u nekoj ulici.
Na taj način, faktički oni takvim ulazno-izlaznim frontom prema ulici uzurpiraju deo javne površine, koju bi svi gradjani mogli ravnopravno koristiti, a situacija je da samo vlasnik tu ima prava, pa čak i pravo da (iako ima garažu / parking mesto unutar svoje parcele) parkira na delu trotara na ulici (jer ga mrzi da otvara kapiju) a može mu se jer je tu "njegov" ulaz.
 
Skoro sam primetio na Vračaru da je ukinuto nekoliko mesta u zoni ispred novog poslovnog objekta koji na svojoj parceli ima parking ali da bi se njemu pristupilo ukinuta je zona ispred. Kako se to reguliše, stanari ulice stali su bez javnih parking mesta da bi se prioritet dao privatnim????
 
Vrh