Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Bendere, ti polaziš od pretpostavke da je danas uvedeno pravo na samoodbranu i pričaš scenario od sutrašnjeg dana, kada niko još uvek nije ni svestan tog prava.
Ja kažem da ovo zahteva promenu rezonovanja celokupnog društva i da je to jedan veoma dugotrajan proces.
Taj proces je nemoguć. To što ti zagovaraš je prosto nemoguće. Ovaj narod je nepopravljiv u vezi sa 1000 drugih i lakših stvari, a tek pokušaj da se navikne na uređenje u kome će svako biti miran kao bubica jer će šatro da se boji da ga drugi na ulici ne izoveravaju, je čisto fantaziranje.
Ne zovi to kaubojštinom jer to nije ono o čemu ja pričam, ja kažem da će se desiti nešto potpuno suprotno. Dakle, neće kao u kaubojcima svako na svakoga pucati, već upravo suprotno - do potezanja uopšte neće ni dolaziti. Tj. dolaziće u mnogo manjoj meri. A debila i izuzetaka je uvek bilo i biće.
Kao što rekoh, to je čisto fantaziranje. I jeste kaubojština, i iz iskustva znam da svi gun nut-ovi odnosno zaljubljenici u opštenarodno naoružavanje vuku svoje insipiracije iz Amerike. Zato što su u filmovima čuli za čuveni Stand your ground ili im neko (pogrešno) rekao kako u Americi mož' da ubiješ čoveka ako ti samo kroči na travnjak i kako tamo zato svi poštuju zakon. I onda sva ona nagomilana agresija i asocijalnost krenu da se kanališu u te neke misli i zamisli ''uh kako bi bilo lepo kada bih mogao da overavam ljude po ulici i za najmanju sitnicu''.

Sama ideja da u 21. veku svaki građanin treba da ide okolo sa ubojitim vatrenim oružjem, i da se pomoću njega rešavaju svi sporovi i konflikti, nije ništa drugo nego kopiranje jedne bolesne, manite i sramne ere u istoriji SAD koja se zvala ''Divlji zapad''. I postoji razlog zašto niko drugi na svetu ne kopira bolesne Amere u svim aspektima te manije za oružjem. Zato što je prosto promašaj.

Nisi ni prvi ni poslednji Srbin na koga sam naleteo da se loži na kaubojštinu (pa makar i iz plemenitih namera) i koji me ubeđuje da bi to rešilo sve naše socio-kriminloške probleme. Rešilo bi malo morgen. Nije rešilo ni u Americi, pa ne bi ni ovde. A ono što je uočljivo kod svih (ovdašnjih) ljudi koji se lože na te kaubojštine i naoružavanje jeste ta neka želja da oni nad drugima momentalno i svojevoljno sprovode pravdu. Sad, svi mi ponekad imamo želju da isteramo pravde i da popravimo neke probleme i nepravde u društvu. Samo što postoji ogromna razlika između 1) komentara i/ili ideje gde neko predlaže oštre kazne za one koji su nasilni i nepopravljivi, i 2) vizije u kojoj svi, preventivno, idemo okolo naoružani i ubijamo se zato što je neko nekoga popreko pogledao, zato što vozač nije hteo da otvori vrata putniku van stajališta, zato što je neko nekome stao na parking mesto i zato što komša neće da počisti za kerom.

Ogorčen sam i ja na mnogo toga u ovom narodu, a još više sam ogorčen na ovu državu i na pravne i socijalne okvire koji su u njoj ustoličeni. Samo što ne mogu sebe nikada da zamislim kako ispaljujem metak u glavu vozaču autobusa zato što mi nije otvorio vrata gde ja hoću, ili kako ga ispaljujem nekom vozaču u automobilu zato što je prošao na žuto a ja krenuo da prelazim ulicu ranije nego što bi trebalo. Znam, ti ćeš sad reći kako se nikada to ne bi dešavalo, i kako bi ''narodni delioci pravde'' upotrebljavali oružje samo kod izričito opasnih i/ili nasilnih situacija, i to uvek reznojući objektivno i nepristrasno. Ja na to kažem - malo morgen. Ljudi se oko svega spore i nadmudruju, pa bi se tako sporili i nadmudrivali i dokle je tačno ''zona'' stajališta odnosno do koje stotinke žutog je u redu proći a posle koje više nije.
 
Isto tako i na ideju da bi svi ''narodni delioci pravde'' izvršavali narodnu pravdu uz 100% efikasnosti , 100% objektivnosti i 0% pristrasnosti i 0% kolaterlne štete, kažem - malo morgen. Siguran sam da veliki broj vas koji predlažete kaubojsku pravdu, biste počeli da pucate na vozača automobila čim biste ga ugledali kako obara dete, a bez ikakvog razmišljanja da li je možda dete samo istrčalo na kolovoz jer ga roditelj nije držao za ruku.

A dešavali su se i takvi slučajevi. Lično sam radio naknadno (vežbovno i neobavezujuće) veštačenje za jedan slučaj iz 90ih u kome je Jugo koji se kretao Ulicom Vojislava Ilića ka Medakoviću naleteo na dete koje je na svoju ruku na nizbrdici istrčalo na kolovoz bez zadrške, ovaj nije stigao ni da odreaguje, nije još ni impuls iz oka stigao do mozga, a branik je već bio udario u dete i usmrtio ga na licu mesta. Bum, gotovo sve u sekundi. I šta sad, tebe i druge ljubitelje kaubojštine, pošto vas zabole da vodite papirologiju, da čujete drugu stranu, da čekate sudski proces, a i uz to ste previše besni na sve oko sebe pa samo čekate da se nekome na'te majke, vi lepo izvadite prangije i izbušite vozača Juga na licu mesta. I posle se istragom i veštačenjem ispostavi da nije bio kriv i da ne postoji apsolutno ništa što je mogao da uradi. I, šta ćete onda, kauboji?

Znam, sad ćeš da mi kažeš kako ne bi bilo tako. Nego bi svi ''narodni delioci pravde'' izvršavali svoje dužnosti uz maksimum efikasnosti, objektivnosti i znanja. Ma naravno. Znali bi bolje ko je kriv i ko je šta zaslužio nego što bi znali veštaci i sami akteri događaja. Ma u stvari, znali bi sve unapred... Ma da...
 
Ja nisam vozač i možda bih posmatrao drugačije da jesam ali iskreno kad neće da mi stane na pešačkom, kad bahato proleti i samo što me ne zakači... poželim da imam neki veliki kamen u džepu, mislim da u tim sekundama ne bih razmišljao...

Mada bih se verovatno zaustavio da ne strada neko nedužan... Ali u tim sekundama...

Zato imamo ono krivično delo ubistvo na mah 😊 6 meseci do 5 godina... Sve i da je najteža odmerena kazna posle 2/3 odslužene, eto tebe napolju...

Pa ti testiraj i izazivaj mirne ljude ako si mnogo hrabar...
 
Samo što je ovde slučaj obrnut, bahati vozać obaračem potvrđuje da je još bahatiji i opasniji nego što se očekivalo.
 
Ulazne rampe parking servisa u Kej oslobođenja kod Karamatinove (Zemun) uslovljavaju zaustavljanje kolone vozila da u novo postavljenom kružnom toku.čekaju red za ulaz

Ta situacija tera i naj pažljive vozače da budu okarakterisani kao malogradjani, bahati i istovremeno prekršioce zakona.

Projektna greška parking servisa ili projektna greška kružnog toka.

Za tu situaciju ima opravdanja ne brojano a do ispravke mnogo vode proteći će Dunavom
 
Poslednja izmena:
Nije Beograd ali..

wqo8l161fgaa1.jpg
 
Ко им ово дозвољава?

Трговачка улица у смеру према граду, тако је месецима и годинама; сликано данас из градског превоза. На стубу се види колико линија ту стаје и пролази, и бива практично непрестано ометено у стајању и кретању са свог стајалишта, и вожњи својом траком:







Овде је постепени излаз из проширења (стајалишта) којим возила градског и приградског превоза треба да се укључују у саобраћај:



















Због тога је Трговачка улица у смеру према граду скоро све време од две траке сведена на само једну.
 
Poslednja izmena:
Овде видим очигледно решење, сачекати да нема никог и онда покупити сву паркирану багру једним шлепером - пар таквих намештених инцидената и више се неће нико паркирати
 
Broj registrovanih putnickih automobila u Beogradu u 2021-oj je oko 600.000. Broj zoniranih parking mesta je oko 25.000, dok je broj mesta u garazama i parkiralistima oko 9.000. Ovakvih scena ce biti sve vise, trotoari ce postati parkiralista, zelene povrsine takodje... Mene vise nista ne cudi sto vidim na ulici, pokusavam da ne obracam paznju. Postoje sluzbe koje su zaduzene za to, neka svako radi svoj posao.
 
Broj registrovanih putnickih automobila u Beogradu u 2021-oj je oko 600.000. Broj zoniranih parking mesta je oko 25.000, dok je broj mesta u garazama i parkiralistima oko 9.000. Ovakvih scena ce biti sve vise, trotoari ce postati parkiralista, zelene povrsine takodje... Mene vise nista ne cudi sto vidim na ulici, pokusavam da ne obracam paznju. Postoje sluzbe koje su zaduzene za to, neka svako radi svoj posao.
Ovo je tačno, ali da li te ljude neko primorava da kupi auto? Jel neko došao i rekao drži, mora da kupiš auto
 
Pitanje je koliko ima nezoniranih mesta i sabrati sve ukupno.

Ovo je tačno, ali da li te ljude neko primorava da kupi auto? Jel neko došao i rekao drži, mora da kupiš auto
Po kojim kriterijumima bi se onda utvrđivalo ko sme da ima auto? Da li ja treba da prodam auto jer više nema mesta na parkingu moje zgrade, a pre 10 godina ga je bilo na pretek? To je mnogo ozbiljniji problem od "što vozite aute".
 
Ovo je tačno, ali da li te ljude neko primorava da kupi auto? Jel neko došao i rekao drži, mora da kupiš auto
Niko nikoga ne primorava, ali indirektno se pešaci primoravaju da ne budu pešaci, jer se bilo rekonstrukcijom ili prostim prefarbavanjem trotoara, ukida ono što je pešacima decenijama unazad bilo namenjeno. Da ne govorimo o nekažnjavanju nepropisnog parkiranja i zaustavljanja, zbog "samo da tetki..." , što indiretkno utiče na druge učesnike u saobraćaju. A sve se to toleriše jer se očigledno dobra para vrti na prodaju nafte i naftnih derivata.​
 
Po kojim kriterijumima bi se onda utvrđivalo ko sme da ima auto?
To je dug i komplikovan proces i debata, ali prvi korak ka resenju i boljem zivotu je da se svi slozimo da bracni par koji i zivi i radi unutar urbanog gradskog tkiva (citaj - i zive i rade negde izmedju Zmaja i Medakovica) nemaju sta da drze i poseduju dva, jos jednom - DVA automobila. Govorim naravno o privatnim automobilima, sluzbeni auto i vozila neophodna za posao (npr privatni auto trgovackog putnika) ne racunam.

Drugi korak ka postizanju kompromisa i resenja je da se svi slozimo da ima mnogo, mnogo, mnoooooogo smradova medju Srbendama koji prilikom kupovine stana sa pripadajucom garazom, odbijaju da kupe i garazno mesto, vec radije ostavljaju svoju PRIVATNU imovinu na JAVNOM prostoru. Isto tako, ima brda Srbendi koji u svojim dvoristima gaje cvece ili okote kerova a svoj privatni automobil izbacuju na javni trotoar i kolovoz ispred. Ko mi ne veruje, uvek moze sa mnom da podje u turu po gradu ili neka mi kaze pa cu fotografisati. Elem, poenta je da ima mnogo tih djubradi koje nece da kupe parking mesto u svojoj zgradi odnosno naprave ga u svom dvoristu. A ima i onoga da kad odes do KCS vidis polupraznu garazu a oko nje pun kufer nepropisno razbacanih automobilcina, jer zasto bi tikva Srbendaska platila kad moze da se popne na travu i zabole ga pace. Takve olose treba drati, i drati i drati kaznama sve dok im oci ne ispadnu.

Treci korak je prosto uzimanje papira, mape grada i kalkulatora u ruke i matrmaticko-sudsko izvodjenje i dokazivanje da ovaj grad ne moze, prosto NE MOZE da izdrzi cirkulisanje 700.000 vozila dnevno, i da nema, jednostavno nema, ne postoji, dovoljno fizickog materijalnog prostora za sve te automobilcine i za sve koje ce se dodavati u narednim godinama.

Ako bi se ta tri koraka uradila i te tri cinjenice da kolektivno prihvatile u srpskom drustvu, onda bi bilo nade i mogucnosti da se peoblematika razradi jos malo, te da dodje do nekog makar parcijalnog kompromisa i resenja.
 
Prvi korak nerešiv sem kompletne promene svesti celog sveta, a to malo teže. Svakako su dva automobile sve više retkost. Drugi korak moguć samo uz reagovanje države da garažno mesto bude obavezno uz kupovinu stana ali da garažna mesta budu pristupačna, a ne da dajem trećinu stana na parče betona. Treći korak možda može kada bi se gradilo više garaža, a manje zgrada.
 
I do promene svesti ce da dodje postepeno kada grad zaredja 10 godina u paralizi i disfunkcionalnosti pa srpskim tikvama dodje do pameti da im dzaba auto kad ce pre stici peske od Konjarnika do Usca nego proci 100 metara autoputa uz Autokomandu i Juzni bulevar. Problem (i izazov) ce biti samo da mi ostali u ovom gradu istrpimo period u medjuvremenu, dok se stvore sinapse u tvrdim glavicama srpskih vozaca (cast izuzecima).
Svakako su dva automobile sve više retkost.
Ne da nisu retkost nego svakog dana vidjam desetine necijih mama i zena kako same voze kola po urbanim delovima Beograda unutar i tik uz krug dvojke.

Prekjuce bas videh jednu kravu sa detetom kako izlazi iz radnje uz Hotel Slavija i ulazi u svoj Clio ili Twingo nepropisno ostavljen nasred trotoara Bul Osl. i nasred pristupa pesackom prelazu.
Drugi korak moguć samo uz reagovanje države da garažno mesto bude obavezno uz kupovinu stana
Ovaj predlog nema smisla, jer postoje mnogi ljudi koji kupuju stanove u novim zgradama bez namere da u skorijoj buducnosti imaju kola. Uostalom, uradi racunicu pa se uveri i sam - u Beogradu je 600-700.000 autmobila (600 BG i oko 100 sa drugim tablicama), a 1.8 miliona ljudi. Sto znaci da nemaju svi kola, niti svi zele da ih imaju. Kao sto ih ni ja ni moja najuza porodica nemamo, niti planiram da ih kupim skoro.

Resenje za slucajeve gde neko ima automobil i stan u novoj zgradi ali nece da plati garazno mesto vec ga ostavlja na javnom prostoru je da lenja drzava salje patrole saobracajnih bumbara i paukova duz takvih ulica i da deru svako sebicno jaje koje to uradi. Sve dok ne dignu ruke i ili kupe parking mesto, ili prodaju kola. Posebno treba drati i maltretirati ljudske otpade koji parkiraju na kolovozima ulica gde prolazi JGP, kao sto su Vracar, Lekino Brdo, Dusanovac, Vozdovac... a cija sam nedela fotografisao i kacio i na ovoj temi ranije.

Za ogranicavanje cena garaznih mesta se slazem, samo sto bi se onda javile horde butthurt kapitaljara i liberala koje bi kukale kako je to uvod u komunizam i kako ne sme drzava da se mesa u slobodna trzista bilo cega, pa ni garaza.
 
Poslednja izmena:
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Aes
Niko nije dužan da nekoj osobi obezbedi parking mesto, pa samim tim, osoba pre nego što kupuje auto treba da razmisli gde taj auto ima da stavi. Isto tako ako nemaš dvorište jel ima potrebe da kupuješ ogromnu ljuljašku? Gde ćeš je staviti u stan? Naravno da ćeš pre kupovine razmisliti. Isto tako i za automobile. Živim u zoniranom delu grada gde moja zgrada ima privatni plato za parkiranje. Ispred tog platoa na ulazu je prosto trotoar, gde ljudi okolnih zgrada načičkavaju tu svoje automobile, zašto? Zato što je besplatno. Neće da plaćaju zonu, i verovatno je tako lakše... Kao što sam pre naveo, imam bebu i još uvek je u kolicima, i to je nemoguće proći od tih pametnih koji bi da stave svoj auto gde hoće... Ako nemaš gde da staviš auto prodaj ga... Ako ti treba za neke hitne slučajeve iznajmi neku garažu ili parking mesto u okolini.
 
Нема ту много филозофирања. Једноставно, веома скуп сваки квадратни метара улица у урбаним језгрима није исплативо трошити на велики број паркинг места. Решење свакако није толерисање паркирања на просторима намењеним за пешаке, ретке зелене површине и слично. Треба мало гледати оне који су раније ударили у овај проблем. Читам статистике за Њу Јорк. Тамо се процењује да свега 45% домаћинстава има бар један аутомобил, што је дупло мање од федералног просека. Овај проценат се унутар ЊЈ креће од 22% на Менхетну који је најурбаније језгро до 83 посто на Стејтен Ајланду где је много већи проценат кућа.
Дакле, ако сте љубитељ приватних аутомобила и живите у урбаним језгрима ваш избор би требао да буде или да јако скупо платите паркинг место или да се преселите у мање урбани део града.
 
Али би то у Београду убрзало процес исељавања породица из града уз његово претварање у живи музеј (осредње архитектноске вредности) са стециштима за јебиветре, културолошке фрикове, становнике хостела и сл. При томе, како људи иду на периферију, тако се саобраћајни проблем у неком граду повећава. Шта ће нам све то?

Пошто нисмо Менхетн, нећемо ни параметре са Менхетна; политика за Београд треба да буде да се обезбеди коришћење породичног аутомобила под разумним условима (то по мени значи до 150 евра месечно за центар).
 
Za početak onemogućiti kupovinu stana u novogradnji bez parking mesta.

I sprečiti one fore da investitor u startu ima dovoljno garažnih mesta, pa posle taj prostor prenameni.

Ili da stavi klackalice, pa ih po prijemu ukloni.

I naravno destimulisati što više vožnju po centru (visoke cene parkinga, stroga kontrola, ali istovremeno obezbediti mesta za istovar, kratka zaustavljanja...)
 
Za početak onemogućiti kupovinu stana u novogradnji bez parking mesta.
Dule, brate, jel razumes ti da postoje porodice koje kupuju stanove u novim zgradama sa garazama a da pritom nemaju i ne nameravaju da imaju automobil?

Kao sto rekoh gore, Beograd ima 1.8 miliona stanovnika. A 700.000 vozila u njemu. Jasno vam je onda valjda da nemaju svi automobil, niti ga zele. Da nije tako, GSP vozila bi saobracala prazna.

Ne znam otkud vam odjednom te ideje da se garazno mesto neraskidivo vezuje za kupovinu stana. Pa sama RTSova premisa (laz) da svako ko ima struju automatski ima i gleda TV (pa da treba da placa pretplatu) je apsurdna, a kamoli ovo da svako ko kupi stan sigurno automatski poseduje automobil i MORA automatski da kupi i garazno mesto.

Osim ako nisi mislio u smislu - onemoguciti zidanje i stavljanje na trziste zgrada koje u sebi od starta nemaju garazna mesta, niti su predvidjena za to. E onda se slazem, ako si to mislio. Ali ne da se uslovljava Petar Petrovic koji nema auto, da kupuje GM ako nema automobil.

Sa ostatkom posta se slazem.
 
Vrh