Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

''Ovde ste u Zemun došli da se k*rčite''
Zemunski kompleksaši 😁


A za video snimak i vest, šta ga znam, nismo još čuli drugu stranu a i ovo malo detalja je baš malo.


IMG_20220804_164758.jpg
 
@DankoS

To je isto kao i sadržaj ove poruke...

Каква бре незгода, чиста бахатост.
Требали су радници да оставе Пунто, од овог бахатог инвалида у мозак, у бетону док се скроз не стврдне.

РАДНИЦИ СЕ ХВАТАЛИ ЗА ГЛАВУ: Несвакидашња незгода на Коњарнику, возилом улетео у свеж бетон (ВИДЕО)
https://www.novosti.rs/c/beograd/ve...ti-beograd-konjarnik-udes-saobracajna-nesreca

Pogledajte prilog 142167
 
Nista ni on nije bolji, dva tri puta dodaje gas da bi dokaze da je neko drugi kriv.
 
E zato ja nikad ne bih radio video-reportaže iz uloge vozača, zato što je nemoguće da osoba u Beogradu vozi nedelju dana a da negde ne napravi neki propust. Pa makar to bilo npr izostavljanje drugog zaustavljanja posle znaka STOP na nekoj raskrsnici ili kružnom toku. Prosto nemoguće je voziti bez nekog propusta ponekad, pogotovu u ovom gradu i sa ovim zakonima i pravilima. I onda će uvek da se jave ljudi koji će da kažu ''aha, a vidiš ti si ovde to i to...'' i onda kreću rasprave i debate. ''Pa ja sam to i to da bih ga snimio'', pa ovaj kaže ''pa da ali nisi smeo tako i tako'' i onda nema kraja. Plus, ko mi garantuje da ako se moj video proširi po medijima i javnosti, da neće posle MUP da me gnjavi.

Da ne budem pogrešno shvaćen, cenim rad nekih tih kanala, samo kažem zašto sam nikad ne bih radio to. Jer kao što rekoh, svi nekada uradimo neki prekršaj (dovoljno je da pređemo običnu uličicu na Vračaru van pešačkog ili da ne stanemo duplo na Stop) i onda to otvara vrata za brojna nadmudrivanja, cepidlačenja, debate...

Bilo je i na nekoj od tema, da li Bezbednost u saobraćaju na Relaxu, gde je valjda član ''Saobraćajna kamera'' isto kačio neke klipove prekršaja i bahate vožnje sa svog dash-cama i onda je drugi član i njemu na uploadovanoj video-kompilaciji uspeo da izbunari propust od 2 sekunde u vidu toga što nije stao pešaku koji nije bio na kolovozu ali je išao ka njemu sa namerom da pređe ulicu. I onda posle treba na dnevnom nivou da prolazim kroz 30 takvih debata i razjašnjenja... Ma idi bre. Mene bi vala mrzelo. A i verovatno bih se posvađao.
 
Poslednja izmena:
Bilo je sličnih situacija recimo i u koment-sekcijama novinskih portala kada neko redakciji pošalje snimak neke bahate vožnje drugog lica, ali tako da je i sam autor snimka morao da brza ili napravi neki prekšraj da bi snimio ovog drugog. I sad recimo imamo situaciju od pre mesec dana, neko video automobil koji vozi autoputem u pogrešnom smeru (zaustavnom trakom). I sad, ako želi telefonom da pozove policiju, tu sa lica mesta - prekršiće zakon jer će morati da sklanja ruke sa volana i govori sa operaterom dok vozi. Ako želi da snimi tablice bahatog ili ludog vozača, opet mora da koristi telefon - znači opet prekršiće zakon. Ako bi se odmah sklonio i stao u zaustavnu traku pa onda zvao policiju, ne bi mogao da im kaže registarske tablice a i do tada bi ovaj već uveliko odleteo dalje. A i pitanje je da li bi murija uopšte htela da izađe ako im ne bi rekao registarske tablice. Jer posle treba da ga traže okolo naokolo, a ne znaju hoće li na sledećem izlazu izaći s autoputa ili ostati na njemu pa izaći na drugom izlazu, itd itd itd... Murija više voli kada očevidac ''prati'' (gleda) počinioca i ažurira im podatke, jer onda mogu lakše da ga navataju. Verujem da je i sam snimak pomogao muriji, a verovatno je i vozač-očevidac bio zamoljen da ostane na vezi i ažurira centralu, pa onda ona patrole.

I onda tako budu te situacije gde vidiš neku drastičnu bahatost ili prekršaj, a ako hoćeš da to zabeležiš - kršiš zakon. A ako ne zabeležiš i ne odreaguješ - ovaj drugi će da nastavi da krši zakon. I onda kao šta raditi. I onda mora čovek u momentu da vaga i smišlja šta i kako da uradi i da li mu se, takoreći, ''isplati'' da uopšte beleži nečije kršenje zakona ili da ide dalje. E verujem da ima ljudi koji mogu to, pogotovu ako su iskusni u vožnji a i poznavanju zakona. Ali ja vala ne bih imao živaca da to radim. Mislim te snimke i video beleške. A ovog što ''pored mene'' vozi autoputem u kontra smeru bih samo prijavio pozivom i to je to. Ne bih rizikovao da snimam. I opet bih time prekršio zakon u vidu korišćenja telefona dok upravljam vozilom. XD
 
Poslednja izmena:
Nista ni on nije bolji, dva tri puta dodaje gas da bi dokaze da je neko drugi kriv.
Da je samo 2-3x. Pogledao sam sve snimke i lik bukvalno radi svašta. Lepi se ljudima do branika, koristi stalno ono retardirano blicanje da mu se sklone, navedeno dodavanje gasa da daleko bilo ne propusti nekog, često vozi iznad ograničenja brzine i to u naseljenim mestima, koristi sirenu kao dobar dan, pešake ne ferma 2% često (jednog zamalo da udari ima i na snimku)... Ko zna šta ima još što je isečeno.

Realno, lik je oličenje onoga što ne treba da se radi jer mu je agresivnost u vožnji na maksimumu. Daleko bilo iko od njega išta da uči.

Sa druge strane ima i situacija gde su drugi loše postupili, ali on samo eskalira sve to sa netolerantnošću u saobraćaju.
 
Imam osecaj da su ovi sto snimaju tudje prekrsaje zapravo najsebicniji i najarogantniji clanovi drustva. Cak sebicniji vise nego sto su ovi drugi bahati. Ovakvi imaju konstantne kompulsije da je put samo njihov, i svako i najmanje krsenje zakona ti nabijaju na nos. Daleko bilo da ucini nekome ili propusti.
Osobe sa visokim misljenjem o sebi.
Razumem situaciju u kojoj neko bezobzirno pravi budalu od svih drugih na putu, pa te isprovocira da mu nedozvolis, ali ne kapiram potrebu da ne sacekas 2 sekunde da se neko ukljuci na put ako vec stojis u koloni.
Ali uglavnom svim ovima sto snimaju je poenta da stvore osecaj krivice kod drugog vozaca, samo da bi sebe predstavili kao odgovorne osobe. Nije poenta ukazivanje na nepostovanje zakona. Kao da imaju potrebu za nadmoci na nivou onog koji kaznjava i onog koji je kriv. Mislim da dok voze samo vrebaju priliku da nekoga prekore, nezadovoljni su ako niko ne napravi prekrsaj, jer obicna voznja im je dosadna, njima treba dogadjaj i predstava tokom voznje da bi se zadovoljili.
Ovi nervozni su najopasniji, svojom frustracijom samo sire negativnu energiju kod drugih vozaca. Ne shvata da je nekim potpuno nepotrebnim blicanjem ili sviranjem kod par drugih vozaca podigao nervozu tako da se i njima smanji prag tolerancije u daljoj voznji i da iz prkosa i oni zanemare druge.
 
Generalizuješ.
Imaš snimke bahatog ponašanja u saobraćaju (najčešće na IG) koje objavljuju upravo oni koji voze bahato a imaš i kanale poput, recimo, mog koji služe da se takvima i drugima pokaže kako njihov način vožnje utiče na druge vozače i bezbednost u saobraćaju.
 
Ima izuzetaka, ali ja sam uglavnom vidjao ono sto sam opisao. Tu spada i neki iz cini mi se Leskovca koji je potpuno isti kao ovaj ciji su snimci okaceni ovde.
Nemam nista protiv ukazivanja, nego protiv nacina ponasanja onoga koji ukazuje.
 
Videi takvog sadržaja su ipak korisni i neophodni, jer se tek iz tih perspektiva (dash cam) uoče neke stvari. Ja mogu da upalim Naxi kameru ili mogu da stanem pored Slavije ili gde god, i da gledam odatle šta se dešava na nekom raskršću ili kružnom toku. Ali neću odatle moći da pratim sve što se dešava, i neću moći da uočim sitne male stresove vozača, trubljenja, guranja, neću moći da osetim inerciju kod agresivnije vožnje, a svakako neću moći da uočim stvari koje se dešavaju pred ili posle raskrsnice i kružnog toga. Zato su ovakvi dashcam videi dobri da daju perspektivu kako izgleda onome ko je za volanom. Čak i kada on sam pogreši.

Verujem da kada bi više vozača u Beogradu stavilo sebi dash cam, i stavilo drugu kameru unutra okačenu iznad suvozačevog sedišta tako da se vidi put ispred ali i sam vozač kako kad reaguje, da bi neki odlučili da promene svoje ponašanje i reakcije. Jer ima mnogo, ali jako mnogo vozača u Srbiji koji automobil doživljavaju kao svojevrsnu kapsulu za oslobađanje stresa. I bukvalno mi ga tim rečima opisuju. Ono što ne shvataju pak, i što se uči i u Saobraćajnoj psihologiji, jeste da tako samo prave Pavlovljev refleks da kad god sednu u auto ulaze u bes i adrenalin, čak i pre nego što upale ključ, pre nego što se bilo šta uopšte desi. Znači pretvaranjem automobila u ''anti stres kapsulu'', ti od njega zapravo napraviš kapsulu za stres, kapsulu koja te nakostreši čim sedneš u nju. Putnik/putnici to mogu dobro da vide, jer si tu u istoj kutiji sa tim vozačem, i vidiš ispred sebe šta se dešava, pa nekad možeš da uočiš neke situacije gde se ništa strašno nije desilo a vozač kipi od besa. Takođe znam dvojicu koji nisu obavezno besni, ali čim neko ispred ne krene iste stotinke kad se upali zeleno, oni moraju da svirnu. Ne može, prosto ne mož' se strpi pa da ga j'š što bi reko naš narod... :rolleyes:


Zato ovakvi videi dobro dođu. I što se mene tiče, @Saobraćajna Kamera , samo tako nastavi. Ja sam samo ranije napisao zašto ja ne bih mogao da se petljam s time i sa gomilom cepidlaka. Koje nekad suštinski i jesu u pravu, samo što izostavljaju da svi mi svakog dana napravimo neki prekršaj, ako ćemo čisto pravno i robotski da gledamo. Ali postoji ogromna razlika između onoga ko napravi prekršaj jer npr vadi telefon da policiji prijavi Punta koji juriša autoputem u kontra smeru, i na primer samog tog u Puntu koji to radi iz čistog bezobrazluka.

Plus, ovakvi snimci dobro dođu za izučavanje kretanja, propisa, stanja u saobraćaju... na samom terenu. Jer jedno je projektovati ulicu, režim saobraćaja ili pak i zakone iz fotelje i katedre, a drugo je raditi to uz direktan uvid u perspektivu vozača i direktan uvid u stanje na samim ulicama. A u Srbiji je dosta ovog prvog. Zato ovakvi videi mogu da budu još korisniji.
 
Poslednja izmena:
Primer koji si pomenuo kao model kritike onoga koji snima i objavljuje neku saobraćajnu situaciju (pešak u mom video snimku
, vreme je 0.20) je zapravo vrlo dobar primer da taj mikro stres koji vozač doživi u ovakvoj situaciji može da ga privremeno onemogući da uoči druge učesnike u saobraćaju.

Ja ću svakako nastaviti da beležim i povremeno objavljujem situacije u kojima sam se našao jer zaista verujem da bi se bezbednost u saobraćaju vidljivo popravila ukoliko bi samo malo više razmišljali o drugima.

Danas sam imao opaku situaciju koju nisam mogao da snimim - lik je pokušao da me pretekne sa desne strane, nekih 100m.
Voleo bih da je mogao da sagleda opasnost u koju nas je doveo iz drugog ugla.
 
Ako je on pokušao da te pretekne sa desne strane to verovatno znači da si vozio levom trakom? Zašto većina vozi levom trakom iako ima desnu slobodnu?
 
Ako je on pokušao da te pretekne sa desne strane to verovatno znači da si vozio levom trakom? Zašto većina vozi levom trakom iako ima desnu slobodnu?
To je bilo na usponu ka Topčiderskoj zvezdi, od raskrsnice sa Kozjačkom.
Vozio sam levom stranom zbog vozila koja skreću u Kozjačku. Nakon te pozicije obavezno se sklonim do desne ivice, kao što je i pravilo.
Ovaj je iskoristio prostor koji mu se otvorio nakon što je to vozilo skrenulo u Kozjačku i produžio pravo ali tako da je pokušavao da me pretekne sa desne strane. Screenshot_2022-08-09-11-29-00-185_com.google.android.apps.maps.jpg
 

On je istakao da će uvođenjem bicikla sa kamerama, pored vozila koja će kontrolisati stanje na kolovozima, biti rešen problem nepropisnog parkiranja u pešačkim zonama, na trotoarima i biciklističkim stazama i da će to doprineti unapređenju komunalnog reda.
Могло би и у Бг да се уради овако нешто
 
Vrh