Videi takvog sadržaja su ipak korisni i neophodni, jer se tek iz tih perspektiva (dash cam) uoče neke stvari. Ja mogu da upalim Naxi kameru ili mogu da stanem pored Slavije ili gde god, i da gledam odatle šta se dešava na nekom raskršću ili kružnom toku. Ali neću odatle moći da pratim sve što se dešava, i neću moći da uočim sitne male stresove vozača, trubljenja, guranja, neću moći da osetim inerciju kod agresivnije vožnje, a svakako neću moći da uočim stvari koje se dešavaju pred ili posle raskrsnice i kružnog toga. Zato su ovakvi dashcam videi dobri da daju perspektivu kako izgleda onome ko je za volanom. Čak i kada on sam pogreši.
Verujem da kada bi više vozača u Beogradu stavilo sebi dash cam, i stavilo drugu kameru unutra okačenu iznad suvozačevog sedišta tako da se vidi put ispred ali i sam vozač kako kad reaguje, da bi neki odlučili da promene svoje ponašanje i reakcije. Jer ima mnogo, ali jako mnogo vozača u Srbiji koji automobil doživljavaju kao svojevrsnu kapsulu za oslobađanje stresa. I bukvalno mi ga tim rečima opisuju. Ono što ne shvataju pak, i što se uči i u Saobraćajnoj psihologiji, jeste da tako samo prave Pavlovljev refleks da kad god sednu u auto ulaze u bes i adrenalin, čak i pre nego što upale ključ, pre nego što se bilo šta uopšte desi. Znači pretvaranjem automobila u ''anti stres kapsulu'', ti od njega zapravo napraviš kapsulu za stres, kapsulu koja te nakostreši čim sedneš u nju. Putnik/putnici to mogu dobro da vide, jer si tu u istoj kutiji sa tim vozačem, i vidiš ispred sebe šta se dešava, pa nekad možeš da uočiš neke situacije gde se ništa strašno nije desilo a vozač kipi od besa. Takođe znam dvojicu koji nisu obavezno besni, ali čim neko ispred ne krene iste stotinke kad se upali zeleno, oni moraju da svirnu. Ne može, prosto ne mož' se strpi pa da ga j'š što bi reko naš narod...
Zato ovakvi videi dobro dođu. I što se mene tiče,
@Saobraćajna Kamera , samo tako nastavi. Ja sam samo ranije napisao zašto ja ne bih mogao da se petljam s time i sa gomilom cepidlaka. Koje nekad suštinski i jesu u pravu, samo što izostavljaju da svi mi svakog dana napravimo neki prekršaj, ako ćemo čisto pravno i robotski da gledamo. Ali postoji ogromna razlika između onoga ko napravi prekršaj jer npr vadi telefon da policiji prijavi Punta koji juriša autoputem u kontra smeru, i na primer samog tog u Puntu koji to radi iz čistog bezobrazluka.
Plus, ovakvi snimci dobro dođu za izučavanje kretanja, propisa, stanja u saobraćaju... na samom terenu. Jer jedno je projektovati ulicu, režim saobraćaja ili pak i zakone iz fotelje i katedre, a drugo je raditi to uz direktan uvid u perspektivu vozača i direktan uvid u stanje na samim ulicama. A u Srbiji je dosta ovog prvog. Zato ovakvi videi mogu da budu još korisniji.