Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

zasto zabrinjava?
parkiranje na trotoaru je bilo dozvoljeno do donosenja ZOBSa pre neku godinu, od kada su zabranili parkiranje, osim tamo gde je znakom dozvoljeno.

mislim da u visemilionskom gradu gde se kuburi sa parking mestima, treba vratiti dozvolu parkiranja po trotoarima, naravno uz postovanje svih pravila kao i do sada (1.6m za pesake, 5/15m udaljenosti od pesackih prelaza i autobuskih stajalista itd)
 
Е, видиш. Твој други пасус је оно што забрињава. Зар мислиш да ће већина поштовати и оставити простор за пешаке тј. за инвалидска и дечија колица. Па, сада када је "забрањено" не можеш у појединим деловима града да прођеш не са колицима већ пешке.
 
meni nije jasna ta opšta zabrana parkiranja kad je i po ovom Zakonu dozvoljeno parkiranje na trotoaru uz posebne uslove
Члан 66. ЗОБС
Возач не сме да заустави или паркира возило на тротоару, осим ако је то дозвољено
(регулисано) саобраћајном сигнализацијом, и ако на тротоару, када је возило паркирано, остане
слободан пролаз за пешаке најмање ширине 1,60 метара, који не сме бити уз ивицу коловоза,
 
cgmiki":15cdwxvg je napisao(la):
Е, видиш. Твој други пасус је оно што забрињава. Зар мислиш да ће већина поштовати и оставити простор за пешаке тј. за инвалидска и дечија колица. Па, сада када је "забрањено" не можеш у појединим деловима града да прођеш не са колицима већ пешке.
zapravo treba da zabrinjava odsustvo reakcije nadleznih na krsenje zakona, ma koji zakon da je na snazi.



hobotnice, sta ti tu nije jasno? :)
po novom zobsu, smes da se parkiras na trotoaru ako su ispunjena oba uslova: mora da bude postavljen znak za parkiranje, plus moras da ostavis 1.6m za pesake.

po starom zakonu, mogla si da se parkiras na trotoaru samo ako ispunis jedan uslov: da ostavis 1.6m za pesake.

naravno, u oba slucaja je zabranjeno parkiranje ako postoji znak zabrane.
 
mislim da je taj član bio jedan od najboljih članova prošlog zakona, iako se u praksi retko odnosili vozila.
 
@operic
Наравно. Али ипак више забрињава то што неко треба да те лупа казном по ушима, уместо да имаш у свести да се тим тротоаром крећу ипак пешаци, особе у колицима, особе са децом. Ни сам не знам колико сам се пута до сада свађао са пајсерима који иду тротоаром у Кнеза Милоша и сматрају да ја треба да се склоним са бебом у колицима или да их на некакав волшебан начин прескочим.
 
operic":1ycxh0g7 je napisao(la):
cgmiki":1ycxh0g7 je napisao(la):
hobotnice, sta ti tu nije jasno? :)
po novom zobsu, smes da se parkiras na trotoaru ako su ispunjena oba uslova: mora da bude postavljen znak za parkiranje, plus moras da ostavis 1.6m za pesake.

po starom zakonu, mogla si da se parkiras na trotoaru samo ako ispunis jedan uslov: da ostavis 1.6m za pesake.

naravno, u oba slucaja je zabranjeno parkiranje ako postoji znak zabrane.

Ako ipak smemo da parkiramo na trotoaru pod određenim uslovima onda to nije totalna zabrana parkiranja, kako rekoše.
 
Парикрања на тротоарима је било и биће. Можете ви да донесета какав хоћете закон, али он неће бити примењиван у пракси.

Тај проблем паркирања није могуће решити. Таман да Никола Тесла сад дође, ни он не би могао да га реши, осим да поруши цео град па да га сазида изнова, али овај пут плански.

Можете ви да подигнете ивичњаке од пола метра и да на тај начин спречите возаче да се паркирају на тротоарима, али онда возила неће имати куда да саобраћају јер ће сва бити паркирана на ионако уском коловозу и направићете додатни хаос.

Једноставно, град није плански направљен, већ је све рађено с брда с дола и грађено је како је коме пало на памет. А то је све последица наше трагичне и крваве историје. И зато сносимо последице. И тако ће бити још стотинама година.
 
То што није плански направљен не значи да се треба помирити са хаосом. Нико не очекује да се проблем паркирања (и саобраћаја генерално) ријеши за пар дана, али је сасвим изводљиво ствари покренути у правом смјеру. За 10-15 година планског рада могуће је доста тога урадити (немам илузије да ће бити урађено).

А тај хаос више је проузрокован тешким дилентатизмом и неспособношћу него трагичном историјом. Не претварају Турци Нови Београд у касабу већ онај ко дозвољава попуњавање блокова све док је могуће физички у њих нешто нагурати.

Уосталом, да ми је само пребацити холандско правосуђе и пандурацију овде за пар година би сви ко беле лале паркирали гдје треба.
 
Београд јесте плански прављен. Додуше, у време када је Дорћол добио данашњу регулацију мало је каскао за Европом јер је у време када је регулација рађена стандард за улице био нешто шири него што је у крањем примеру изведен. Разлог за то је исти као и данас. Експропријација. Дорћол је добио уже улице да би се за што мање трошкова од касабе направио регулисан улични распоред. Из истог разлога ни ортогонални растер није до краја испоштован па данас имамо пар врло чудних сокака.

НБГ са друге стране је плански прављен за одређени бој аутомобила, који смо ми у данашње време премашили. Као што сам у другој теми рекао, однос борја паркинг места на НБГ и пропусна моћ саобраћајница су еквивалентни.

Аутомобил није пројектован да се користи у граду. То није његова сврха. У неким метрополама је то постало и немогуће, као нпр. у Њујорку, где се заиста ретко среће да становник Менхетна има аутомобил. Разлог - нема где да га паркира.
 
stf":10stqev7 je napisao(la):
Аутомобил није пројектован да се користи у граду. То није његова сврха. У неким метрополама је то постало и немогуће, као нпр. у Њујорку, где се заиста ретко среће да становник Менхетна има аутомобил. Разлог - нема где да га паркира.

И шта да ради нас пола милиона Београђана који поседујемо аутомобил? Да закупимо који квадрат плаца на Трешњи, па кад једном годишње одлучимо да идемо у Грчку на море, узмемо такси до тамо, напунимо акумулаторе истрошене од некоришћења и стартујемо своје љубимце? Схвати да и када не возим ауто, морам негде да га држим паркираног. Ако нема гаража или паркинга, паркираћу га десним точком на тротоар, с тим што ћу оставити простор да прођу и пешаци.

Ја разумем да се савремени човек залаже за очување животне средине, што веће коришћење јавног превоза, изградњу паркинг места, бициклистичких стаза, подземних гаража итд, али да патолошки мрзи и буде против средства које оснажује индивидуалност и повећава мобилност савременог човека, то ми није јасно. Аутомобилска индустрија је покретач економског развоја у савременом свету, а цивилизација неминовно иде за тим да конструише еколошки чисто возило, тако да ће у догледно време свако од нас имати бар по једно. И уместо да се људи од струке баве тиме како решити проблем паркирања индивидуалних возила, имамо игнорисање проблема или утопистичко залагање за њихово потпуно протеривање из града.

Јеби га, СТФ, у већини ставова те подржавам, али по овом питању фулаш.
 
Решење је свака зграда подземни паркинг у броју станова минимум... Површински паркинг се онда користи за госте, посао или евентиалне егзибиције кад неки дом има више возила...
 
hobotnica":17raehqc je napisao(la):
Ako ipak smemo da parkiramo na trotoaru pod određenim uslovima onda to nije totalna zabrana parkiranja, kako rekoše.
niko nije rekao totalna, nego opsta zabrana
 
Samo da javim da je situacija ispred Beogradskog dramskog postala sada vec kriticna. Naime vec dugo vremena se ispred samog ulaza u pozoriste parkiraju bahato, i to je sada doslo na taj novio da prelaze kolima preko parka, voze trotoarom, da bi se parkirali oko pozorista. Nikada niko nije reagovao. Blato je svuda po stazi, park izgazen, da ne poverujete na sta to lici. Imam neke fotografije od pre par meseci, pa cu kasnije okaciti.
 
Сизифе,

Није толико проблем у еколошкој страни проблема, већ у просторној. Тачно је, форисирају се електрични аутомобили, који ће елеминисати еколошке проблеме издувних гасова (иако постоје студије које указују да се за производњу једне аутомобилске батерије више загади средина него што би исти тај аутомобил загадио за повећи број година експлоатације користећи нафтне деривате,али ајде).

Проблем је што град физички нема места. Већ постоји огроман проблем са паркинзима, а и даље (у односу на Европу) имамо мањи проценат аутомобила. Шта ће бити када достигнемо тај проценат?

Ајде, паркинг се може решити, можемо да изградимо испод центра града подземну гаражу за 3500 аутомобила, можемо на НБГ да направимо кулу са 200 спратова као јавну гаражу, кошта, али је изводљиво. Али шта ћемо са капацитетом улица, које неће моћи да приме тај број?

Као што сам више пута рекао, а на то ниједан аутомобилиста са форума није успео да одговори: доћићемо до тачке када физички ниједна улица више неће моћи да се шири, доћиће нам улице до фасада зграда (као у Њујорку), а број аутомобила ће и даље расти, а самим тим и гужве.

Аутомобил је неодржив у градовима. То не може да се оспори. Математика је сурова. Простор ограничен. Чињенице. Не утопија. Сурове чињенице.

А за одлазак на море можеш користити бус/авион/воз, а када дођеш тамо Рентакар (то му је и поента). Свака ситуација је лако решива, питање је воље. Лакши начин није увек и бољи...углавном је лошији.
 
Данас дати дозволу да се праве зграде без подземне гараже је тотални идиотизам. Није проблем да идеш аутом по граду, али да инсистираш да се паркираш испред места где си дошао, а да не потражиш стотињак метара даље место је безобразлук. Број оних који дођу и оставе ауто на коловозу или на тротоару, а скокну до кафића у близини је такође жешћи безобразлук. И на крају има много оних у центру града који ће радије да узму ауто када није хитно уместо да прошетају до места које није даље од километар.
 
@sgmiki sta vredi ta dozvola ? Mozes da sazidas zgradu nelegalno, uselis se, onda trazis dozvolu, Za to vreme nemoras da imas garazu, jer je objekat u procesu legalizacije. Proces legalizacije zgrade pored mene traje preko 5 godina, koliko i ne koriste garazu za parkiranje. Inace stanovi su ovde prodavani za preko 2k eura, a kola ispred te zgrade koja nema garazu su cesto veoma skupa.
Da li neko reaguje, iko ? Ne, ne reaguje, jer se zgrada ne nazali u vidokrugu gradonacelnika.
Ukoliko mu se kojim slucajem zadesi da se nadje u mojoj ulici, i pozeli da se parkira i onda uoci sve to o cemu pricam, siguran sam da ako bi se iznervirao problem bi bio resen vec sutra.
Ovako za nas obicne gradjane to ne vazi i mnogo toga ne radi, za sta nisu potrebni nikakvi novci krediti...
 
stf":2al32z6x je napisao(la):
Додуше, у време када је Дорћол добио данашњу регулацију мало је каскао за Европом јер је у време када је регулација рађена стандард за улице био нешто шири него што је у крањем примеру изведен.

Ovo stvarno nije istina. Ukoliko pogledaš spise diskusija o regulaciji u Beogradskim opštinskim novinama, tačno se vidi u beleškama sastanaka opštinskog odbora da su forsirane šire regulacije ulica nego što je planirano. Mnogi evropski gradovi imaju mnogo uže ulice, čak i malim nemačkim gradovima koji su Beogradu bili uzor.

stf":2al32z6x je napisao(la):
Аутомобил није пројектован да се користи у граду. То није његова сврха. У неким метрополама је то постало и немогуће, као нпр. у Њујорку, где се заиста ретко среће да становник Менхетна има аутомобил. Разлог - нема где да га паркира.

Razlog je takođe i politika gradskih vlasti koja cilja na smanjivanje korišćenja automobila i forsira gradski prevoz. Ali, da, potpuno se slažem. :)
 
ОК, гдје је онда та алтернатива аутомобилима? Сад мало гледам и просјечно дневно проведем 1,5 сат у аутомобилу (одласци на посао, спорт, пријатељи, дјевојка). У оптимистичној варијанти аутобусом ми за то треба преко 3 сата (не рачунајући ограничења ноћног саобраћаја). Данас да направе метро са свим могућим линијама икада планираним ништа се не би промијенило. Шансе да се градски превоз поправи за ред величине су никакве.

ЛМ, за мене алтернатива аутомобилу у којој ћу или пола живота провести у саобраћају или живјети на релацији кућа-посао није довољно добра алтернатива. Али ако неко има вишак слободног времена немам ништа против да свој живот организује око ГСП-а.
 
Јованов,

Те информације које сам написао сам прочитао у једној од књига о Београду, нисам измислио. Која је то тачно књига била, не сећам се.

Загор,

Тренутно је тако како причаш. Међутим, стратешким планирањем града, и здравом саобраћајном политиком временом би путовање аутомобилом расло и на крају би дошло до супротног резултата, где би коришћење аутомобила било 4-5 пута скупље и њиме би требало барем 3 пута дуже да се путује. Тада би се људи масовније натерали да одустану од аутомобила, пошто је данас једина шанса да рачунамо на свест аутомобилиста о свему негативном што изазивају у граду, а како је они немају, добијамо оно што се по граду дешава.

То значи, заустављање бесомучног гутања зелених и тротоарских површина паркинзима, затварање што већег броја уских улица за аутомобиле, одузимање трака аутомобилима за бициклисте, и жуте траке, жестоко кажњавање за непрописно паркрање итд, итд....
 
Jedan od primera na kako se parkinzima oduzima lepota i vrednost prirodnih celina su nedavno izgradjeni parkinzi na Banjici pored staza koje bi trebalo da budu vrtne, jer svuda okolo su vrtne povrsine sa raznovrsnim rastinjem i igralista.

Izgradnjom tih parking mesta izmedju solitera je istina samo legitimizovano ranije ostavljanje vozila na zelenim povrsinama pored pesackih staza. Ali tu zaista ima dovoljno mesta da se naprave posebni parkinzi, posebno uz okolne ulice, a ne tako da postavljeni izmedju staza i prirodnih celina, vozila, na njima ostavljena, izgledaju kao zid koji odvaja ljude koji prolaze i vrtne sadrzaje u celom tom kraju.
 
@stf
Тешко ми је да повјерујем да ће се аутомобилом икад дуже путовати, али то је мање битно. И даље мислим да нема шансе да се озбиљније смањи број аутомобила на улицама (нити ћемо имати иоле разгранат метро у следећих 15-20 година, нити ћемо имати 2000 аутобуса на улицама) па ми сврсисходније изгледа размишљање како најбоље уклопити јавни и приватни превоз умјесто надања да ће аутомобили просто нестати.

Што се бахатости тиче у посљедња два мјесеца сам бар десет пута видио типове како пролазе на црвено свјетло, и то не да су прозујали кроз жуто/црвено већ прођу раскрсницу у сред црвеног као да семафор не постоји. Код мене у крају су поставили стубиће да индијанци не би са паркинга излазили на тротоар и паркирали на пола метра од локала. Сад исти индијанци возе преко травњака и опет паркирају на том мјесту (једина разлика је што је сад много блатњавије) - регуларан паркинг са сасвим довољно мјеста се налази на 5 метара. ЛМ, овде се не сређују ни ствари које је врло лако урадити, а разглаба се о рјешењима у саобраћају која не постоје ни у много богатијим и сређенијим државама.
 
Recimo Bec siri yone od 30 km na svaki moguci nacin destimulise koricenje automobila ,ckup sat garaza u centru ,ogranicenjeima ti cini da ti se vise isplati da koristis javni prevoz
 
Vrh