Šta je novo?

Avijacija - razno

http://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy=2009&mm=04&nav_id=355934

16. april 2009.

Traže se nove ideje za identitet JAT-a

“Jat Airways” i “Belgrade design week” raspisali su konkurs za idejna rešenja koja će oblikovati novi identitet “Jat”-a: “Blue sky brief”, dok će najbolja rešenja biti predstavljena na ovogodišnjoj beogradskoj nedelji dizajna.

Konkurs je namenjen kreativnoj industriji Srbije i regiona: advertajzing, brending, PR i marketinškim agencijama, dizajn studijima, arhitektama, enterijeristima i industrijskim dizajnerima, kreativcima iz oblasti muzike, dizjana zvuka, hrane, filma, produkcije, multimedija, veb dizajna, mode, ilustracije, animacije, kao i samostalnim autorima.

Tema konkursa je slobodna, i to je osnovna karakteristika ''Blue Sky Brief'' konkursa. Autori svojom stručnošću i bogatom inspiracijom diktiraju šta će biti predmet njihovog rada.

Učesnici koji ponude najbolja rešenja biće nagrađeni avio-kartama, pozivnicom za učešće na radionici koju će pod pokroviteljstvom “Jat Airways”-a, a u okviru beogradske nedelje mode, realizovati vodeći brending stručnjaci, predstavljanjem na “Pecha Kucha” večeri i ulaznicama za "Belgrade design week”.


Više informacija o konkursu možete pronaći na: www.belgradedesignweek.com
Ne bacajte više pare i vrati nam JAT-ovo "jaje" (rimovanije nije namerno :) )

OVO je vizuelni identitet JAT-a, nije ga trebalo menjati, a i može veoma lako da se osavremeni...

jatdc3.jpg


evo kako su JAT-ovi DC-3 izgledali pre uvodjenja "jajeta"

jat1.jpg



Tek sad sam primetio da su ovo fotografije istog aviona - YU-ACA.
Posle malo guglovanja, saznao sam da je dobijen 1947, i da je ovo u stvari C-47, vojna verzija DC-3, preuredjena u putnički avion.
Posle II svetskog rata hiljade C-47 iz ratnih viškova su masovno prepravljani u putnicke avione i korišćeni decenijama kao "radni konji" većine avio kompanija širom sveta.
Dugo godina DC-3 (u stvari C-47) je to bio glavni tip aviona u JAT-u.
 
evo i mog doprinosa, davno sam (još pre par godina) restilizovao jaje-verziju sa čuvenom fabricki sivom bojom, pa evo i ovde da podelim to:

f27qqh.jpg


Predlagao menadžmentu da urade bešto slično, samo da promene onaj trenutni semafor na repu, slao mailove, ali povratne informacije nije bilo...
 
Kartograf":2icn0kx2 je napisao(la):
evo i mog doprinosa, davno sam (još pre par godina) restilizovao jaje-verziju sa čuvenom fabricki sivom bojom, pa evo i ovde da podelim to:

f27qqh.jpg


Predlagao menadžmentu da urade bešto slično, samo da promene onaj trenutni semafor na repu, slao mailove, ali povratne informacije nije bilo...
Da, bravo, to je to. Ne mora ništa da se izmišlja.
 
Verovali ili ne, Jatovo jaje je osamdesetih bilo u Top 100 svetskih znakova. Tako jednostavno, tako upecatljivo...
 
Ma nek propadne i JAT na kraju pa da znamo zasto vise nema jajeta. :)
 
То са фабричком металном бојом је мало проблематично са композитним авионима (787 - о чему ја у истој реченици са Јатом...) а такође не изгледа добро на старим авионима. Ер Канада је била пробала да саструже фарбу са старих авиона и изгланца и није личило ни на шта. Иначе је одлична фора и сјајно изгледа када се тако наручи кад је нов.

Иначе мислим да је јаје супер а ни она следећа схема ("турбан") није била уопште лоша - три тачке су катастрофа.
 
pre dosta vremena, na temi o ukletim objektima sam, pominjući nikad završeni Naučno tehnološki park Zvezdara, novi avion i projekat neuro računara, rekao da su krajem osamesetih planirali da prave domaći helikopter.

Na my city vojnom forumu je neka dobra duša postavila skenove originalnog članka.

Soko ELH (eksperimentalni laki helikopter)

Laki izviđač, uz upotrebu delova Gazele, cilj je bio plafon leta od 4000m i najveća brzina od 410km/h (tadašnji rekord za helikoptere je bio 400km/h). Interesanto je da, pored fabrike Soko, svi ostali koji su trebali da učestvuju u izradi helikoptera su iz Srbije.

18848137369228moex1.jpg

18848137369228moex2.jpg
 
Djordje":18w3656w je napisao(la):
То са фабричком металном бојом је мало проблематично са композитним авионима (787 - о чему ја у истој реченици са Јатом...) а такође не изгледа добро на старим авионима. Ер Канада је била пробала да саструже фарбу са старих авиона и изгланца и није личило ни на шта. Иначе је одлична фора и сјајно изгледа када се тако наручи кад је нов.

Иначе мислим да је јаје супер а ни она следећа схема ("турбан") није била уопште лоша - три тачке су катастрофа.
a ček, kako može American Airlines? Oni već decenijama furaju taj old-silver fazon i super izgleda.

http://www.airliners.net/search/pho...s=500&advanced_search=true&engine_version=6.0
 
bigvlada":3pca7lj0 je napisao(la):
Na my city vojnom forumu je neka dobra duša postavila skenove originalnog članka.
A ja skoro pobacio gomilu tih starih Aerosvetova, Aeromagazina :)

Kartograf":3pca7lj0 je napisao(la):
a ček, kako može American Airlines? Oni već decenijama furaju taj old-silver fazon i super izgleda.
Sve je to u stvari - metalik boja (aluminijum, chrome silver, steel ) koji se nanose preko prajmera pa se na kraju dobije taj efekat "prirodnog metala".
A ameri su pred kraj II sv. rata prestali da farbaju nove avione za Army Air Force jer im kamuflaza nije bila vise neophodna, proizvodnja se skracivala za vreme portebno za farbanje, smanjili su troskove, poboljsali performanse zbog smanjenja tezine...a tu je i faktor "potrosne robe" - znali su da i ako ti avioni izguraju do kraja rata, posle nece jos dugo cekati na rezanje...

A i rukovodstvo JATa stvarno nema veće probleme od promene vizulenog identiteta - ali oni zaista nemaju većih problema :lol:
 
Pa AA je od pocetka imao tako farbane avione, problem je ako se na primer bela farba tranformise u silver.. A pretpostavljam da Djordje tvrdi da posto je 787 napravljen od novih materijala (koji izmedju ostalog omogucavaju mnogo vece prozore) mogu postojati problemi da bude te sive boje? A nacekacemo se mi do 787 jos jedno godinu dana...

edit: Evo dokaza da i tri tackice mogu lepo da izgledaju na JAT-ovom avionu:
1514558.jpg

Cisto da ne bude neverice da je ovo JAT:
JAT Airways
Boeing 737-3H9, YU-ANF
Berlin - Tegel (TXL / EDDT)
Germany, April 12, 2009
Slikao: Patrick Schwarzschulz

Sad nesto gledam, to je onaj prvi 737 :)
1481664.jpg


edit po milionit put: :) Nastavio gledanje, i skapirao da je zapravo bilo nekoliko 737 koji su bili tako ofarbani! (Ja do sada nabrojao 3). I da, mozda sam smarao, a mozda i nisam, meni je najbolje JAT-ovo bojenje, odnosno nesto sto bi moglo da bude primenjivo danas, one crte preko prozora su perverzija, ali ipak prevazidjene, je samim pocetkom 90ih. Ista ta tema je primenjivana i na AB, naroctio autobusima za prevoz putnika. (Jedino nisam nasao B737 tako ofarbanog..)
Na njemu je bilo najlepse:
1186546.jpg

Nije mi jasno zasto su na 727 ovoliko umanjili jaje? Bas bi lepse bilo da je celo...
0652293.jpg

0547595.jpg

Jedino je na DC-10 "malo" izgledala kao skupljena majca i kratke pantalone...
0758220.jpg
 
bigvlada":2xr3q889 je napisao(la):
Činjenica da imamo JEDAN VEK iskustva (1909-2009) u građenju aviona ipak nešto znači.

U Beogradu Centar za obuku vazduhoplovaca
Autor: B. G. | Foto:G. Srdanov | 25.01.2009. - 00:01

Pored Austrije, Engleske i Holandije, i naša zemlja, odnosno Beograd, dobiće u aprilu Centar za obuku vazduhoplovnog osoblja. Prema rečima Katarine Andrić, savetnika za odnose s javnošću Direktorata civilnog vazduhoplovstva, na inicijativu evropskih vazduhoplovnih vlasti, Hrvatska, Makedonija, BiH, Crna Gora, Rumunija i Bugarska su se složile da ovaj centar bude otvoren baš u našoj zemlji.

http://www.blic.rs/_customfiles/Image/slike/2009/01_januar/25/drustvo/bg-x.jpg

– Ovo je četvrti po redu centar za obuku vazduhoplovnog osoblja u Evropi u kome će kurseve i seminare držati naši ali i inostrani instruktori. Centar će se nalaziti na Novom Beogradu u Erport sitiju – kaže Katarina Andrić, i dodaje da je pre nekoliko dana Direktorat posetio Andre Auer, predsednik Jedinstvenih vazduhoplovnih vlasti Evrope, i izjavio da je Beograd najnapredniji grad u regionu što se tiče vazduhoplovstva.
Inače, tokom nedavne posete Evrokontrole je saopštila Direktoratu civilnog vazduhoplovstva da postoji 29 primedbi koje treba uvažiti. Međutim, prema rečima Andrićeve, nijedna od tih primedbi ne odnosi se na bezbednost putnika.
Andrićeva za „Blic nedelje“ kaže da od 500 zahteva, koje je Evrokontrola uputila, samo 29 nije ispunjeno. Osim toga, neophodno je usvojiti zakon o civilnom vazduhoplovstvu. Direktorat je predlog zakona uputio nadležnom ministarstvu, a taj predlog je čak i Evrokontrola ocenila kao jedan od boljih. On, međutim, nije usvojen jer u Skupštini Srbije kažu da ima mnogo bitnijih zakona koje prethodno treba usvojiti.
– Dobili smo povratnu informaciju da naš zakon još nije došao na red, jer ima prečih. Nedavno su nas posetili ljudi iz Evrokontrole i naš rad su dobro ocenili. Nije tačno da su nam bilo čime pripretili ili nešto zamerili. Oni su izneli 29 primedbi, ili sitnih zamerki, koje ćemo uskoro korigovati. Nisu primedbe uputili samo nama, već i kontroli u Austriji, na čiji rad čak imaju 30 primedbi, u Nemačkoj čak 50 – kaže Andrićeva, i dodaje da su iz Evrokontrole poručili da određeni nedostaci mogu da se poprave do 2011. godine.
Iako se nijedna primedba ne odnosi na bezbednost putnika, Andrićeva nije precizirala o kojim se nedostacima radi.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/drustvo.php?id=75844

Me happy. :D:D:D
Evo, čujem kako ga svečano otvaraju, jutros su doneli i montažnu binu :)
 
Kartograf":rwzny2a7 je napisao(la):
a ček, kako može American Airlines? Oni već decenijama furaju taj old-silver fazon i super izgleda.
Па само мораш тако да га наручиш у старту. Кад га једном префарбаш у неку другу боју, нема враћања на метал.

А композити су, хм, "пластични авиони". Одличан, лаган и издржљив материјал, али нема добар метални одсјај. Тиме ће у АА морати да трљају главу кад стигну на ред 787, али кажем за Јат је то вероватно мањи проблем :)
 
silver avioni nisu bili stvar estetike vec minucioznog proracuna ustede goriva, cini mi se za vreme one naftne krize sedamdesetih, jer samo boja na avionu tezi cini mi se oko tonu, mozda i par. Nekada je i AA imao bele avione.
 
mislim da je na 727 manje jaje jer se onaj krajnji deo repa 727-ice rotira u odredjenom ratio-u, pa nije moglo dalje..

Inace, ovaj livery s pocetka 90-ih, sa ovim linijama kod prednjih vrata mi se ne svidja jer je skoro pa copy/paste SAS-a iz tog perioda.

Onaj 737 (slika ispod onog all black :) je FANTAZIJA. Never again and never better.

cheers
 
Namjeravaju da mjenjaju vizelni identitet opet.Prvi koi ce biti odradjeni ce biti 4 aviona koje namjeravaju skoro da uzmu na lizing.Jedna od ideja je da stave 4s kao kod vojnih na rep
 
Ja sam za i uvek bio za predlog : SAT umesto JAT Serbian Air Transport ( SAT ) i naravno 4c u nekoj varijanti :vops:
 
370662217_46282d393a.jpg


2807030296_b83ac86751.jpg


a uniforme (sa kapicom) su bile jedno 20 godina ispred svog vremena, sada to imaju i meirati, lufthansa, adria...

jat1.jpg
 
kako je jaje dobro jbt... evo svaki put kad pogledam, sve mi je bolje... a posebno u kombinaciji sa silver 737... ehh
 
@ Kartograf: To sam i ja prvo pomislio, ali nema logike, pogledaj ATR ili DC9, prelazi preko bez ikakvih problema. Mozda su stedeli na crvenoj farbi? Inace, da lici malo na SAS, ali je meni JAT-ova izvedba mnoooogooo lepsa, za pocetak nema belo krilo. Sada, stoji da je SAS-u bolje stajao DC10.

@ direktor & JAWS: Boze, koje budale, sta stavljaju 4 s, treba lepo da budu frajeri pa da stave ovo:
url
 
Vrh