Šta je novo?

Avijacija - razno

Zrenjaninci prave male avione za Evropu
Autor: Ljiljana Stupar | 27.08.2008. - 10:17


ZRENJANIN - Slađana Raeisinger generalni direktor i Elvir Šehić, vlasnik i austrijske kompanije „Vizijum er“, potpisali su sa predstavnicima grada Zrenjanina ugovor o investiranju. Šehić je tom prilikom rekao da „Vizijum er“ namerava da u blizini aerodroma Ečka izgradi pogone za proizvodnju sportskih letelica, servisni centar i avioškolu. U to će uložiti 30 miliona evra.

Gradnji pogona će početi odmah nakon dobijanja građevinskih dozvola. Vlasnik „Vizijum er“ smatra da će dozvole uskoro stići.
Govoreći o planovima ove austrijske kompanije u Zrenjaninu Šehić je rekao da će u prvoj fazi biti izgrađen poslovni prostor od 9.000 kvadratnih metara, od čega će na 6.000 kvadratnih metara biti izgrađene dve proizvodne hale i servisni centar. Nezaposlenim Zrenjanincima je najvažnije da će u roku od dve godine u ovoj kompaniji biti otvorene 500 novih radnih mesta.
Gradonačelnik Zrenjanina, Goran Knežević, kaže da se vlasnik „Vizijum era „ odlučio na ovaj projekat pošto je pročitao izveštaj Svetske banke da je Zrenjanin najbolji grad za investiranje u Srbiji i da se dogovor o saradnji postiže za samo dva dana.
- „Vizijum er“ će u Zrenjanin dovesti suinvestitore koji za kompaniju rade određene poslove, a na aerodromu Ečka biće izgrađena avionska pista - rekao je Šehić.

Aerodrom dovodi turiste
Po mišljenju domaćina pista u Ečki bila bi veoma značajna jer bi ovaj aerodrom postao kargo centar za Jugoistočnu Evropu. Zahvaljujući aerodromu proširila bi se turistička ponuda ovog dela Banata.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/vojvodina.php?id=54601

Lepa vest, malo su se zaneli sa kargo centrom, ali dobro, i gradonačelnik Kragujevca želi da Kragujevac bude prestonica iako nema kapaciteta za tako nešto.
 
Paranoja je opasna stvar. Ako će te utešiti, dobar deo rešenja su i jedni i drugi iskopirali od Nemaca. Konkretno što se tiče obrnutog (forward swept) krila, jedan od projekata (koji je leteo) je Junkers Ju 287.
 
dva interesantna dizajna
nva23vw6.jpg

romb33yl2.jpg


jedan nov projekat za ekranoplan, svaka sličnost sa petim elementom je namerna :D
hoveryds7.jpg

kamtchzd3.jpg

krnp2ji8.jpg

nigerifs7.jpg
 
Ovaj na trecoj slici neodoljivo podseca na Tu-144.


Svakako jedan od najlepsih sovjetskih aviona,ako ne i najlepsi.
 
2063 AD


The booklet 2063 A.D. was published by General Dynamics Astronautics, and placed into a time capsule in July of 1963. It is believed that only 200 copies were ever printed. The 50 page book contains predictions by scientists, politicians, astronauts and military commanders about the state of space exploration in the year 2063. This edition is a reprint made from scans of the original 1963 book.

http://www.lulu.com/content/2277078 (46,5 MB)
 
Zahtev žitelja Cvetojevca kod Kragujevca
Selo želi aerodrom
Autor: Nebojša Radišić | Foto:K. Kamenov | 26.09.2008. - 05:00

KRAGUJEVAC - Meštani Cvetojevca kod Kragujevca ponudili su gradu da se međunarodni aerodrom izgradi u njihovom ataru. Kako kažu, već su obavili merenja koja pokazuju da je lokacija pored Cvetojevca idealna za sletanje aviona.

aerodrom-x.jpg


Savet Mesne zajednice Cvetojevca pokrenuo je inicijativu kod Skupštine grada da se baš u ataru ovog sela odredi lokacija za izgradnju novog međunarodnog aerodroma. Tako je i zvanično započeta trka sa ostalim šumadijskim opštinama koje planiraju da grade aerodrom, preko potreban pre svega zbog dolaska „Fijata“ u „Zastavu“ gde će se investirati, u naredne dve godine, više od milijardu evra.
Kako je naveo predsednik MZ Cvetojevac Zoran Ristić, „već su obavljena sva potrebna merenja, analizirana su strujanja vetrova i prisustvo magle“.
- Rezultati su pozitivni, ali zbog nedostatka para do sada nije mogao da se napravi ni sportski aerodrom. Lokacija pogodna za aerodrom je u nenaseljenom delu mesta, i duga je oko tri kilometra, što je dovoljno za ovu namenu. Postoji kompletna infrastruktura - struja, voda, telefonske komunikacije. Metereološki uslovi su idealni, jer nema jakih vetrova niti magle u sva četiri godišnja doba. Aerodrom na ovom mestu bi bio kapitalni projekat ne samo za šumadijski region, već i odlučujući za razvoj našeg i ostalih okolnih sela - kaže Zoran Ristić.
Odgovorni u Skupštini grada tvrde da „ozbiljno planiraju izgradnju aerodroma u Kragujevcu“, pre svega zbog interesovanja stranih investitora“, „Fijata“ i velikih trgovinskih centara, koji su već počeli da grade megamarkete u kojima će kupovati stanovnici iz cele Srbije južno od Beograda. Prema rečima zamenika gradonačelnika Nebojše Zdravkovića, „za sada postoje dve opcije za izgradnju aerodroma“.
- Kao četvrti grad po veličini, i treći po količini novca u budžetu, Kragujevac ima realne potrebe za aerodromom. Razmišlja se preuređenju današnjeg vojnog aerodroma u Lađevcima kod Kraljeva, koji bi morao da se rekonstruiše. Potrebna je, za civilni saobraćaj, veća pista i gradnja kontrolnog tornja. Druga opcija je ulaganje u atar sela Cvetojevac. Tu postoji slobodan prostor u ravnici, površine 100 hektara, koliko je potrebno za međunarodni avio-saobraćaj - kaže Nebojša Zdravković.

Traže novac od stranih kompanija
Direkcija za urbanizam će do kraja godine završiti izradu novog prostornog plana grada, i tada će se znati svi detalji o gradnji aerodroma u Cvetojevcu. U ovu investiciju trebalo bi uložiti iznos koji se meri desetinama milona evra, pa zato čelnici grada Kragujevca planiraju da novac za ovaj strateški važan projekat potraže i od stranih kompanija.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/srbija.php?id=58355
 
Nemam ništa protiv Kragujevca i uvek me obraduje lepa vest iz unutrašnjosti ali ova priča o MEĐUNARODNOM AERODROMU u selu pored Kragujevca je Jao Jao ... Što ne naprave kosmodrom odmah da mogu i leteći tanjiri da slete i ... :rant:

International airport " Cvetojevac" :kafa:
 
Five Futuristic Forms of Air Travel


1) Very light jets (microjets)

microjetmf0.jpg


Very light jets (VLJs), small jets that use regional airports and carry only about 10 people — have already begun to compete with commercial airliners. Two companies, Dayjet and Linear Air, have recently started service in the United States and Canada. Very light jets, having a much lower overhead than major airliners, could decentralize air travel and make it even more widely available. Bypassing crowded airports, microjets could cut 1-3 hours off a typical plane trip.

2) Quiet Supersonic Transport (QSST)

qsstop7.jpg


The Quiet Supersonic Transport (QSST) is a supersonic version of the very light jet, with a speed between Mach 1.6 and 1.8 (1,056 to 1,188 mph). The QSST uses a aerodynamically contoured fuselage to create multiple quiet sonic booms rather than a single loud boom, giving it a sonic wake about a hundred times milder the Concorde’s. Instead of taking six hours to make it from Los Angeles to New York, a cross-country flight in the QSST would only require a couple hours. The QSST has been under development by Lockheed Martin’s famous Skunk Works division under a six-year, $25 million contract. If all goes well, the QSST will reach the market in 2014.

3) Hypersonic airliners

hypersonicairliner2ox5.jpg

hypersonicairlineris2.jpg


The Reaction Engines A2 hypersonic airliner, the design of which was only announced a couple months ago, is truly impressive. This aircraft would travel at over Mach 5 (4,000 mph), enough to make it from Europe to Australia in under five hours. The plane would use novel air routes, including a path over the North Pole. With a length of 143 m (469 ft), the A2 would be twice as long as most commercial planes, and able to hold 300 passengers. The company that designed the plane, Reaction Engines Limited, claims it could be commercialized by 2030 if there is sufficient market demand. This plane would have a range of 20,000 km (12,500 mi), longer than any current commercial aircraft. Environmentally friendly, the A2 would be powered by liquid hydrogen.

4) Manned Cloud

mannedcloudme6.jpg



The Manned Cloud, a concept design for a flying hotel, could make it around the world in three days with 40 guests and 15 staff. The Manned Cloud and other lighter-than-air craft could usher in a Second Golden Age of Airships, not seen since before the Hindenberg disaster in 1937. The Manned Cloud would cruise at 80 mph, with a top speed of 105 mph. It would contain numerous on-board amenities, including a restaurant, a library, a fitness suite, spa, and even a sun deck. Its purpose would be to take passengers to exotic locales while eliminating the need for ecologically damaging hotels. With dimensions of 210 x 82 x 52 m (690 x 270 x 170 ft), the Manned Cloud would be spacious indeed. The craft was designed by Jean-Marie Massaud in cooperation with ONERA, the French aerospace lab. Similar designs include the Strato Cruiser and Aeroscraft ML866.

5) Orbital spaceplanes

spaceshiptwovw8.jpg


If Virgin Galactic’s suborbital SpaceShipTwo (pictured above) proves successful, it will be followed soon thereafter by SpaceShipThree, an orbital spaceplane. SpaceShipThree would travel at orbital speeds — over Mach 20 — making it far faster than the other craft listed here. The craft could be used merely for a short orbital jaunt, a visit to a space hotel, or even as a jump platform for spacediving. If SpaceShipTwo does well, SpaceShipThree could be rolled out as early as 2010. The craft could take a shot at the $50 million America’s Space Prize, sponsored by Bigelow Aerospace, though it would take at least several times that to develop.

Izvor: acceleratingfuture.com
http://www.acceleratingfuture.com/michael/blog/2008/03/five-futuristic-forms-of-air-travel/
 
Potpisan ugovor o inostranoj investiciji u niški aerodrom
Ulaganje u kargo centar od 61,3 miliona evra
Autor: B.J. | 11.10.2008. - 05:00

aerodrom-nis-v.jpg


Direktor JP „Aerodrom Niš“ Radisav Radojković i generalni direktor firme „Eymaxx Management GmbH“ iz Beča Mihail Miler potpisali su juče ugovor o zajedničkom finansiranju i izgradnji logističkog, komercijalnog i kargo centra koji će se nalaziti neposredno pored niškog civilnog aerodroma „Konstantin Veliki“.

Investicija od koje se očekuje da bude zamajac razvoja ne samo Niša, već celog regiona jugoistočne Srbije, vredna je 61,3 miliona evra a radovi će, prema rečima Radojkovića, krenuti na proleće. Bečka firma nastupila je partnerski na tenderu sa investicionim fondom „Chayton capital“ iz Londona, kojima je ovo prvo ulaganje u Srbiji. Potpisivanju su prisustvovali ministar za ekologiju i prostorno planiranje u Vladi Srbije Oliver Dulić, zamenik ambasadora Austrije Urlike Hartman, gradonačelnik Niša Miloš Simonović i predstavnici rukovodstva grada Niša.

- Ovo je naš prvi logistički centar u Srbiji. Želimo da na prostoru napravimo i jedan tržni centar i da u nekoliko faza sa našim partnerima iz „Cheyton capitala“ uložimo ukupno 100 miliona evra. Već prva faza će rezultovati otvaranjem 500 novih radnih mesta - istakao je Miler.
Ministar Dulić je rekao da ovim projektom počinje obnavljanje juga Srbije i Niša kao centra regiona, istakavši da jedno radno mesto na aerodromu donosi sedam radnih mesta u regionalnoj privredi.
- Nije daleko vreme kada će privrednik iz Bugarske dođu u Niš da sa ovog mesta transportuje svoju robu u svet ili da se iz Niša leti za London ili Beč. Ali da bi se to desilo mora se prvo ojačati region. Ne otvara i zatvara aerodrom politika nego ekonomski interesi - napomenuo je Dulić.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=60463
 
relja":ddoxrj1q je napisao(la):
Što, meni baš deluje kao dobra ideja? Taj siroti niški aerodrom je bio pred zatvaranjem (koliko pratim vesti) jer ih JAT / ABNT zezaju kako stignu. Gde će im duša, vidi kako je malecna zgrada, k'o da je aerodrom na nekom tropskom ostrvu...
 
:) ne, ja sam napravio grešku u postiranju, nema veze sa temom...
 
malo airbrusha u 1:1 razmeri :D

salmonam8.jpg



Elem, pričica glasi da su u RV severnog nam suseda odlučili da zatvore jednu vojnu bazu. Pošto se to baš i nije svidelo pilotima i ostalom osoblju (koji kao i ostali pripadnici oružanih formacija u bilo kojoj normalnoj državi nemaju pravo na štrajk), rešili su da protestvuju nekonvencionalnim metodama. Pozvali su lokalnog airbrush umetnika da oslika jedan Mil Mi-24D Hind

mi24hind3jl0.jpg

mi24hind1tv6.jpg

mi24hind2it3.jpg
 
Jedan projekat sa kraja šezdesetih
airliner1eq2.jpg


predlog za izviđača, negde u doba crne ptice
lmswfsaym4.jpg


podvodni avion :)
submersibleaircraftvn5.jpg


Jukers Ju 1000, ogromni putnički avion iz 1924. godine
junkersj1000ax2.jpg
 
Nove letelice trenutno imaju samo privatne kompanije
Avio-taksi osvaja Srbiju
Autor: Ž. Antonijević | 26.10.2008. - 00:01


Srbija je na prvom mestu po broju avio-taksi prevozilaca na Balkanu. U našoj zemlji trenutno posluje pet: Princ aviejšn, Pelikan ervejz, Er Pink, Avio služba vlade Srbije, a od septembra ove godine i Er Vega.

Njihove letelice mogu vas odvesti do bilo koje destinacije u Evropi i šire. Dovoljno je samo da imate dovoljno dubok džep i već za dva sata možete, na primer, piti kafu u Rimu.
Dovoljno je samo da okrenete telefon.
Ukoliko je destinacija kraća i ne zahteva izdavanje posebne dozvole za sletanje i preletanje vazdušnog prostora, može se poleteti i za manje od sat vremena od trenutka naručivanja leta. Većina ovih kompanija je osposobljena i za prekookeanske letove, ali se u tom slučaju do željene destinacije može stići uz dva, tri sletanja na usputne aerodrome.
– Najduže destinacije do kojih smo leteli je Dubai i bivše ruske republike. Daleke destinacije su nezgodne jer zahtevaju nekoliko stajanja, ali već u julu 2010. dobićemo letelicu kojom će moći bez sletanja da se leti do Njujorka – kaže Vladimir Jovanović, direktor u „Princ aviejšnu“.
Kako saznajemo od Katarine Andrić-Milosavljević, iz Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, za avio-taksi usluge registrovano je 17 letelica. Najviše je aviona tipa cesna, ali lete i pajper, falkon i bičkraft djuk.
– Najnoviju flotu imaju privatne avio-taksi kompanije, a cene novih modernih cesni proizvedenih 2008. godine, registrovanih u Direktoratu, kreću se i preko tri miliona dolara – rekla je Andić-Milosavljević.
Još jedna pogodnost malih letelica je to što mogu da slete i na male i na velike aerodrome. U njima ima mesta za šest do devet putnika, pa je samim tim i usluga kvalitetnija.
Iznajmljivanje aviona plaća se po satu letenja i uključuje odlazak na željenu destinaciju, povratak i četiri sata čekanja.
U kompaniji „Princ aviejšn“ kažu da njihovim letelicama do Beča može da se stigne za manje od sat vremena, do Nice za dva sata, dok za London treba dva i po sata leta.
To zadovoljstvo, ako leti do Beča, klijent plaća između 3.700 i 5.300 evra, do Nice će platiti 8.000, odnosno 11.000 evra, zavisno od letelice, a do Londona 11.000, odnosno 15.000 evra, takođe zavisno od toga za koju se letelicu odluči.
Avio-taksi do Ljubljane košta od 3.400 do 4.800 evra, a do Milana od 6.000 do 8.300 evra.
– U slučaju da klijent ima posla dva ili tri dana u nekom evropskom gradu, cena će biti uvećana za aerodromske takse i cenu punog pansiona u hotelu za sve članove posade – kaže Laslo Kolar, direktor letačke operative u kompaniji „Pelikan ervejz“.
Za svoj novac putnik tokom leta u avionu može na miru da odspava, odgleda film na DVD-ju…
Osim poslovnih ljudi kojima je vreme novac, avio-taksi prevoz koriste i vrhunski sportisti i muzičke zvezde.
– Naš prevoz koriste uglavnom strane muzičke zvezde. Vozili smo celu evropsku turneju Kajli Minog. Dovezli smo i Džamirokvaja i Maradonu u Beograd i vratili ih, a naši klijenti bili su i Robert Plant, Vlade Divac, Dino Rađa, Predrag Danilović, Saša Đorđević – kaže Vladimir Jovanović iz „Princ aviejšna“.
Zaposleni u avio-taksi kompanijama kažu da su svim klijentima zagarantovani apsolutna privatnost, mir i diskrecija.
Na primer, Kajli Minog je u ugovoru koji je napravila sa „Princ aviejšnom“ navela da ne želi nikakva uznemiravanja, pitanja i fotografisanja.
U ovoj kompaniji kažu da su imali i jednu prosidbu u avionu koji je iznajmljen specijalno za tu priliku i koji je kružio iznad Beograda.

Četrdeset privatnih aviona
– Osim avio-taksi prevoznika, avione imaju i privatne, bogatije firme, ali i pojedinci. To im se više isplati, s obzirom na to da sat iznajmljivanja letelice košta 1.700 evra. U Srbiji je registrovano 40 takvih letelica – kaže Katarina Andrić-Milosavljević, savetnica za medije u Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/drustvo.php?id=62524
 
Na pomolu novi supersonični putnički avion
Let London - Njujork opet za samo tri sata
Autor: CDC/IB | 26.10.2008. - 00:01

Pre pet godina popularni „konkord“ krenuo je na svoj poslednji let, na žalost mnogih. Međutim, jedna američka firma na putu je da ponovo oživi san o nadzvučnoj brzini i planira da se njihov supersonični avion vrati među oblake do 2015. godine.

avion-x.jpg


Reč je o kompaniji „Erion“, čiji avion možda neće imati istu gracioznost, izgled i veličinu „konkorda“, ali su iz „Eriona“ sigurni da će njihov avion leteti na probnom letu 2012. godine. Sa maksimalnom brzinom od 1,6 maha ovaj avion će još jednom skratiti put između Londona i Njujorka na tri sata.
„Naš avion će jednostavno izmeniti način na koji se vodi globalni biznis. Generalno, vreme letenja će biti smanjeno za oko 40 procenata“, kaže Džef Miler, portparol „Eriona“, i dodaje: „Biznismeni i političari moći će opet lakše i brže da putuju.“
On napominje da će avion koštati 47,5 miliona funti. Cena nautičke milje biće slična današnjoj kad je reč o velikim avionima. Najveći tehnološki napredak „Erionov“ avion pokazaće na polju buke, koja će biti znatno smanjena.

avion-x2.jpg


„Erionova“ letelica uspešno može da leti gotovo brzinom zvuka bez značajnijeg zvučnog udara i ima sposobnost da leti brzinom od 1,15 maha a da pri tom ne dođe do praska. „To je moguće zahvaljujući tehnologiji supersonične aerodinamike (SNLF), koja znatno smanjuje čeoni otpor vazduha“, kaže Miler.
Uprkos tome što će „Erionovim“ avionima leteti samo oni koji mogu sebi to da priušte, činjenica je da će komercijalni supersonični avioni koji se vraćaju na nebo zadovoljiti entuzijaste.
„Napredak u avijaciji uvek je bio sinonim za povećanje u brzini. Ukoliko bismo u ovom veku leteli sporije nego u prošlom, to bi bio korak unazad“, dodaje Miler.
Odajući veliku zahvalnost „konkordu“, „Erionov“ portparol Džef Miler takođe naglašava da će avioni njegove kompanije predstavljati značajan napredak u oblasti tehnologije u vazduhoplovstvu.
„’Konkord’ je bio prelepa letelica i proizvod u svoje vreme, ali tehnologija je napredovala i novi dizajn kod ’Erionovog’ aviona nudi veću efikasnost. ’Konkord’ je povučen zbog visoke cene održavanja, što je ’Erionova’ tehnologija uspešno prevazišla“, napominje Džef Miler.
Kompanija „Erion“ počeće s manjim avionima, ali u kompaniji se nadaju da će uz tehnologiju i kapital jednog dana moći da prošire svoju ponudu i na avione veličine „konkorda“.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/svet.php?id=62513
 
Stvarno nema smisla,pre pet deset godina pa i pre dvadeset si do USA stizao za 3 sata a danas ti treba osam. :rolleyes:
 
bigvlada":1mf83zjz je napisao(la):
Srbija je na prvom mestu po broju avio-taksi prevozilaca na Balkanu. U našoj zemlji trenutno posluje pet: Princ aviejšn, Pelikan ervejz, Er Pink, Avio služba vlade Srbije, a od septembra ove godine i Er Vega.
?!?!
A Jat avio taksi?!?!
 
foundonthisonebaywithounw1.jpg


Found on this on E-bay with-out jet engines. strapped on 4 house fans from Walmart and flew it home. Learned 2 things, Fans are slow and birds can laugh.
 
TRANSPORTATION TUESDAY: Energy-Efficient Oriens Glider
by Mike Chino

90247859qt5.jpg


This stunning energy-efficient glider recently took top prize in the Lucky Strike Junior Designer Competition for its innovative re-envisioning the life-cycle of the airplane. Designed by Roland Cernat, the Oriens Glider is constructed entirely of recyclable materials, runs on clean energy, and boasts a sleek translucent shell finished with glossy organic contours.

82609824kr8.jpg


In the past we’ve covered several future-forward airplanes that breathe a breath of fresh air into an industry made infamous for its colossal carbon footprint. Roland Cernat’s blue-sky concept plane innovates upon these designs as an effortless glider that looks beyond its product life-cycle.

He describes his Oriens Glider as “A plane with [a] reinvented lifecycle based on the Cradle-to-Cradle principle. It combines an ecological energy concept and sustainable materials, with an organic design language and bionic inspired details”.

Cernat’s concept is governed by a “designed-for-disassembly” philosophy based upon the Cradle-to-Cradle ideals, thus all of its materials are easily recyclable. The glider’s frame is constructed out of a lightweight flax bio-compound that is CO2 neutral, recyclable, and its transparent body is constructed out of polycarbonate, which can be repeatedly recycled without compromising its integrity.

The glider’s wings are crested with photovoltaic cells that provide for emissions-free flight, and an electric motor houses a propeller that retracts when gliding for increased efficiency. For safety and practicality, a fuel engine and generator allows the plane to operate as a hybrid.

We’re impressed by the Oriens Glider’s smooth streamlined curves and transparent construction that contribute an aerodynamic profile while creating an in-flight experience similar to that of a para-glider or hang-glider.

85807502qt7.jpg

24459743tn5.jpg


Izvor: Inhabitat
http://www.inhabitat.com/2008/07/15/roland-cernats-energy-efficient-oriens-glider/#more-12519
 
Vrh