Šta je novo?

Avijacija - razno

Prodadosmo mrtvog konja :D

Posao sa Irakom je odličan, ja sam oduševljen. Još sam se više oduševio kada sam pročitao komentare o Lasti po drugim forumima:

"reprezentativan u svojoj klasi - a koja je to klasa? Naravno da je reprezentativan kada je JEDINI u svojoj klasi"
"kada sam bio pitomac - pilot u Zadru nama su pričali da će naredne generacije biti obučavane na Lasti. Sada sam u penziji"
"prodali smo avione za koje još ni jedan pilot nema sertifikat, niti postoji pilotsko upustvo"
"turbina za Pilatusa je skuplja od Laste"
"jedno MB katapult sedište je skuplje od Laste... a Lasta je dvosed"

Nema veze, napravismo posao.

Dobrodošao nazad Bigvlado, dugo te nije bilo.
 
Вратио нам се БигВлада и оживео нам форум. Добродошао кући. :gobb:
 
:)

Pa majku mu, ipak pravimo avione 100 godina, grehota bi bilo da prestanemo. Mada Lasta nije jedina, pravili su (pre požara) lake avione i u Novom Sadu.

Ono što bih ja voleo (pominjao sam to jednom) je da grad (od države nema vajde) pretvori Lisičiji jarak u poligon za start-up kompanije iz avio i kosmičke industrije (nemojte se smejati, spaceship one i white knight one su napravljeni ručno, u halama koje su slične onima u kojima su pravljeni Fokeri i Spadovi tokom WW1). Potebno je asfaltirati i produžiti pistu i izgraditi desetak hangara i prateću infrastrukturu. Uz kupovinu prava na korišćenje imena, mogli bi ponovo nastati Ikarus i Rogožarski.
 
Sta je bilo sa onom izraelskom (ili austrijskom?) firmom koja je kao trebalo da otvori fabriku malih aviona u Zrenjaninu bese? Zna li neko nesto?
 
Juče je Dinkić bio u posetu nekoj privatnoj (a domaćoj) fabrici ultralakih aviona u Kraljevu, koja ove godine treba da proizvede 45 aviončića.
 
bigvlada":fv20lmss je napisao(la):
:)

Pa majku mu, ipak pravimo avione 100 godina, grehota bi bilo da prestanemo. Mada Lasta nije jedina, pravili su (pre požara) lake avione i u Novom Sadu.

Ono što bih ja voleo (pominjao sam to jednom) je da grad (od države nema vajde) pretvori Lisičiji jarak u poligon za start-up kompanije iz avio i kosmičke industrije (nemojte se smejati, spaceship one i white knight one su napravljeni ručno, u halama koje su slične onima u kojima su pravljeni Fokeri i Spadovi tokom WW1). Potebno je asfaltirati i produžiti pistu i izgraditi desetak hangara i prateću infrastrukturu. Uz kupovinu prava na korišćenje imena, mogli bi ponovo nastati Ikarus i Rogožarski.
"Prestone" ne diraj mi Lisiciji jarak (recicu Fatheru da se druzis sa Jürgenom)! :rant:
To je jedini sportski aerodrom u Beogradu sa kako tako uredjenom infrastrukturom. Izuzimajuci onaj pored novosadskog puta, ali na njega mogu samo UL da slecu, a i prici mu mozes samo tenkom. Inace pre par godina su neki mislim francuzi od L.j. hteli da naprave golf terene!!!
Tu bi trebalo popraviti benzinsku pumpu, srediti hangare, ofarbati toranj, i eventualno betonirati pistu (problem podzemne vode) i ne pipati nista vise. Inace zemljiste koje pripada aerodromu je ogromno mislim oko 1,5-2 hektara...
P.S.
Ono "Prestone" je sala :p



1,5-2 hektara :lool:
Ja se izvinjavam mislio sam samo na zemlju zaraslu u korov, a i to bi trbalo pomnoziti sa 10 barem.
Pokusacu sledeci put da ne lupam ovakve gluposti.
 
Kad će Qantas da sleće sa A380-842 na ANT? Jel neko čačkao na netu? Aerodrom spreman a još ni 1 nije sleteo :/

Inače Qantas kao da se boji Evrope :)
 
i dalje bi bio i sportski aerodrom. Ni onaj američki nije namenjen samo startup kompanijama. Da, na satelitskoj karti sma video da ima dosta prostora.
 
Necu da kazem da su ovo moja dva omiljena avioncica, ali definitivno pretstavljaju vrlo lep nacin kretanja kroz troposferu.

Nestor Slepcev i njegova kopija Rpde.

http://www.slepcevstorch.com/micro_storch.htm

http://www.slepcevstorch.com/super_storch.htm

Vrlo lepo kod ovih avioncica je sto se lako mogu ugraditi plovci i tako se dobija amfibija. Cak sam i video jednog na Ceneju. Izuzetno robusna konstrukcija. Oni koji su leteli ovom spravom su odusevljeni performasama i upravljivoscu.

Mada kad pomenuh plovke, ovo je ipak moj favorit.

http://www.superpetrelbg.com/?lang=en

Super Petrel
Po meni izuzetno lepa konstrukcija jako dobrih performansi.
S obzirom na dva potocica koji proticu kroz nas grad, ove sprave imaju izuzetan potencijal za nasu krnjavu sportsku aviaciju.
Nazalost jedino (meni poznato) letiliste na vodi u Beogradu je ugrozeno mostom preko Ade.
 
@ Kole
Imam neprijatnu i tužnu vest - firma Nestora Slepčeva je izgorela u požaru pre mesec dana.
 
Sto se tiche Design week-a i JAT-a...

Ja bih nase avione ofarbao u crno,aviokompanija nek se zove "avion bre" (to sam video na skyscrapercity ne znam ko je predlozio)

0942291.jpg
 
„Blic“ saznaje Takmičenje „Red bull air race“ za dve godine u Beogradu
Najatraktivnija avio trka stiže na Ušće
Autor: Boris Vuković | Foto:A. isaković | 09.09.2009. - 09:07

usce-v.jpg


Najatraktivnija avio trka, „Red bull air race“, mogla bi za dve godine da stigne u Beograd. Trke lakih, malih aviona, koji dostižu brzinu do 350 km/h, prolaze ispod mosta i kroz vazdušne prepreke, pilone, Beograđani bi mogli da gledaju na Ušću, ukoliko se nastave veoma ozbiljni dogovori o dolasku „letećeg cirkusa“ u prestonicu.

Dolazak „Red bull air race“ u Beograd, planira se već dve godine. Međutim, zbog svetske ekonomske krize, dogovor je odlagan, ali je zbog proširenja liste gradova od sledeće godine, Beograd ponovo dobio šansu za organizaciju velikog letačkog spektakla.
- Imali smo načelne dogovore, a sad je sve postalo ozbiljnije i otišlo je mnogo dalje od ideje. Organizatori su me pozvali da 20. avgusta prisustvujem trci u Budimpešti i dogovorili smo se da prikupimo sve potrebne podatke, da u narednom periodu radimo na tome i da ukoliko obezbedimo adekvatne uslove, imamo velike šanse da obradujemo Beograđane velikim spektaklom - objašnjava Goran Kreclović, koji je pokrenuo inicijativu za dovođenje „Air race“ trke u Beograd dok je bio gradski sekretar za sport.
Kao najpogodnija, ali i najatraktivnija lokacija za trku, bilo bi Ušće, a trasa i dužina staze bi zavisila od uslova koje bi mogli da se obezbede. Koliko je „Air race“ trka poznata i gledana, govori podatak da je trku u Budimpešti uživo gledalo oko 650.000 ljudi, a više od 150 televizijskih stanica je imalo direktan ili snimak prenosa trke, koji je gledalo nekoliko stotina miliona ljudi. Takođe, za vreme trke, u Budimpešti i bližim gradovima nije bilo slobodnog mesta u hotelima i sve je vrvelo od turista.
- Beograd će od „Air race“ trke imati velike koristi. To je odlična promocija grada, od sponzora pristižu značajna sredstva, a i ovakve manifestacije okupljaju mnogo turista iz zemalja okruženja. Biće to promocija letačkog sporta, ali i odličan događaj ne samo za prestonicu, već i za Srbiju, koja do sada nešto ovako nije imala. Ostalo je da pripremim još neke informacije i da sa predlogom izađem pred Gradsko veće, pa ukoliko dobijemo odobrenje i saglasnost svih službi možemo već da počnemo da planiramo organizaciju. Očekujem da će precizniji dogovori biti već krajem septembra - priča Kreclović.
Takmičenje „Air race“ održava se dva dana u gradovima koji imaju lep pristup rekama. Prvog dana održavaju se treninzi i kvalifikaciona takmičenja, a drugog finalne trke. Zbog velike sličnosti sa „Formulom 1“, ove trke aviona mnogi nazivaju „letećim cirkusom“. Avioni se nalaze u boksevima, navijači sa specijalnim kartama imaju neposredan kontakt sa pilotima, a u zavisnosti od pozicije, cene karata su različite. Najjeftinije, kreću se oko 25 evra, dok one najskuplje, koštaju i do hiljadu. Svake godine održava se po šest trka, a ove godine „Air race“ dolazi u Barselonu i Porto.

Avioni dostižu 350 km/h
„Red bull air race“ je trka lakih, brzih aviona, koji moraju proći kroz vazdušne pilone, položeno kroz plave i pod uglom 90 stepeni kroz crvene. Pobeđuju piloti koji imaju najbolja prolazna vremena u svakoj fazi trke, od kvalifikacione do finalne. Avioni dostižu brzinu i do 350 km/h, a pilot za vreme akrobacije trpi i do 12 puta uvećanu gravitacionu silu.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/beograd.php?id=109998

Ovo je sjajna vest. Jovanovm je verovatno imao prilike da ovo gleda uživo, dok smo se mi ostali morali zadovoljiti eurosportom. Beograd je idealan za ovakve trke a nadam se da ćemo ponovo dobiti i redovnu trku F1 na vodi.
 
JohnnyLee":3ho2rssg je napisao(la):
alexandernbg":3ho2rssg je napisao(la):
Sto se tiche Design week-a i JAT-a...

Ja bih nase avione ofarbao u crno,aviokompanija nek se zove "avion bre" (to sam video na skyscrapercity ne znam ko je predlozio)

http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/9/2/0942291.jpg
ovo je cool. em je lepo za oko, em kompanija zarađuje pare zbog reklame
Cini mi se samo kao lep nacin da se avion usija od sunca...i da se onda potrosi jos goriva na hladjenje kabine.
 
hazard":2dbj0kni je napisao(la):
JohnnyLee":2dbj0kni je napisao(la):
alexandernbg":2dbj0kni je napisao(la):
Sto se tiche Design week-a i JAT-a...

Ja bih nase avione ofarbao u crno,aviokompanija nek se zove "avion bre" (to sam video na skyscrapercity ne znam ko je predlozio)

http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/9/2/0942291.jpg
ovo je cool. em je lepo za oko, em kompanija zarađuje pare zbog reklame
Cini mi se samo kao lep nacin da se avion usija od sunca...i da se onda potrosi jos goriva na hladjenje kabine.
Na tim visinama i brzinam je to manje vise nebitna stavka. Kad je avion na zemlji, dok su motori pogaseni taj posao odradjuje APU. Mene vise interesuje, kolko je ta farba teska? I da li stvarno treba da imamo i letece bilborde? S obzirom da ih vec imamo i u obliku najvisih zgrada u Beogradu.
"avion bre" avio kompanija :lol:cool
 
ne možeš da porediš lovački WW2 avion i putnički avion. tih 40 km/h na lovačkom avionu je pitanje života i smrti. sa putničkim avionom je to skroz druga priča
 
mustang je bio dobar avion sa i bez farbe. A i tih dodatnih 40km/h mu nije vredelo protiv Me262. Hteo sam da ukažem da čak i na malom avionu masa farbe može da utiče na performanse. Kod putničkog aviona to znači veću potrošnju goriva i manju nosivost (ne mnogo, možda stotinjak kilograma). Bilo bi interesantno saznati koliko se kilograma boje potroši na 747-400, A380, An225 i slične aždaje.
 
Dear Captain Lim,

Let me first say that your site is fantastic! I really do enjoy reading all the articles. I have some questions to ask you.

When an airline orders an aircraft from the manufacturer, where is the painting job done - in the assembly plant or back in the company*s hangar?

How much paint is used? Does the amount of paint affect the overall weight of the aircraft? Are there any regulations for the painting procedure?

If one day, the airline decides to sell or lease its aircraft to another airline, does the new company need to scrape the old paint prior to the new painting? If the old paint weren*t scraped, it would add extra weight to the airplane won*t it? I could imagine that if the old paint weren*t scraped and it is continuously being leased to many airlines; over the times, the outer layer of the aircraft will become *thicker* and weighs more...

Thank you

Regards,

Adif Que
Melbourne

Hi Adif,

When an airline orders a plane, the paintwork is normally done at the manufacturer*s assembly plant. So, if you decide to buy a Boeing 777-200 from the Company, the decorative painting is included in the base price of the airplane.

How much paint is used would depend on the customer*s requirement. If only the upper and lower half of the fuselage, tail and customer markings were considered, it requires about 475 pounds (215 kg) of paint. Without paintwork at the bottom half of the fuselage, then only 330 pounds (150 kg) of paint would be required. To paint a bigger Boeing 747-400, you would require over 90 gallons of paint. That is enough to paint the inside of four family houses! The paint here would weigh around 555 lb (252 kg). Hence, any additional paintwork would add to the overall weight of the plane.

Some airlines prefer a polished airplane as it is lighter and save fuel cost. However, this savings is more than offset by the higher cost of washing, polishing and painting a polished fuselage throughout its service life. I believe there are some regulated procedures in conducting a proper painting job. Thus, to maintain a good image of having cleaner or newer planes, most airlines would repaint their aircraft once in every four years.

When a plane is sold or leased to another company, repainting works would usually be required. Normally, they do not completely strip the paintworks. Instead, they would alternate between complete stripping and merely scuff sanding the existing paint layer and applying a new topcoat.

Generally, airplanes should never carry more than two layers of paint. With more than two layers, operating efficiency drops, inspections become more difficult and corrosion can start under a fresh topcoat.

Yes, excessive paint buildup is a particular concern on aging airplanes.

Hope that answers your many questions

http://www.askcaptainlim.com/index....aint-an-airplane&catid=37:airplanes&Itemid=39

Hm, pa to i nije toliko mnogo?!

Mustang P 51

http://www.youtube.com/watch?v=2Ziqo0XE8GA&feature=PlayList&p=BA7C2D570C88D19B&index=14

je prvi avion koj je imao laminarni aeroprofil ( profil sa najvecom debljinom na vise od 35% pa do 60% duzine profila) za te aeroprofile
je karakteristican mali otpor, ali velika osetljivosta na neravnine. Losa farba, nitne cak i prljavstina. Pretpostavljam da se samo lakiranjem i poliranjem vec moglo dosta postici...
 
Ambassador":3epav283 je napisao(la):
Nek motori snažni bruje
nek se čuje gromki zvuk
nek polete moćna krila
u plave visine svud

Kad piloti mladi krenu
nek se čuje pesma tad
Nek se vije barjak mira
do plavih visina sad

Hej vojnici vazduhoplovci
čelična krila naše armije
smelo napred vazduhoplovci
visina plavih ste branitelji vi.

Nek motori snažni bruje
da se čuje gromki zvuk
nek polete moćna krila
u plave visine svud

Hej vojnici vazduhoplovci
čelična krila naše armije
smelo napred vazduhoplovci visina plavih ste branitelji vi

Hej vojnici vazduhoplovci
čelična krila naše armije
smelo napred uz komandanta
visina plavih ste branitelji vi

:)

I moj omiljeni, prvi Jugoslovenski avion koji probio zvuk. U najlepšim bojama ikada.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5b/Oraoprot1_v.jpg
[video]http://www.youtube.com/watch?v=2DN8TG4tkEo[/video]
 
Vrh