Šta je novo?

Autoput "Vožd Karađorđe" - Šumadijski koridor

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797024#p797024:3aarg9gx je napisao(la):
Pendolino » Pet Nov 27, 2020 1:38 am[/url]":3aarg9gx]

I da se ogradim još jednom, za lokal-patriotizam ali glavini putni prioriteti u Srbiji su:
- autoput kroz Beograd od Zmaja do Konjarnika
- BG Obilaznica
- Kraljevo - Preljina - Požega
- Pojate - Kruševac

Po tebi Vojvodina nije Srbija? :) Valjda ima nešto i tamo prioritetno da se gradi? Ili samo BG i južno od BG.
 
Isto sam hteo da pitam. Putevi po Vojvodini su u očajnom stanju. Skoro sam išao od Topole do Bečeja, ono je užas. U Vojvodini nam svakako treba povezivanje Zrenjanina sa Novim Sadom boljom saobraćajnicom ali i sa Beogradom.
 
Pa u planu je baš autoput Beograd - Zrenjanin - Novi Sad.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797039#p797039:2h5rpx4q je napisao(la):
Pendolino » 27 Nov 2020 01:50 am[/url]":2h5rpx4q]Možda sam bio grub, ali koliko košta da se npr. od Konjarnika go Gazele skine razdelno ostrvo i proširi put za po jednu traku? Par miliona € ne više.i to uključujući novu rasvetu i nov sistem aktivnog upravljanja saobraćajem.

Nije moguće, jer, nažalost, neki nadvožnjaci imaju stub u sredini (Arena i železnički).

Ali, u gradu se jeste pre desetak godina ugrubo razmišljalo o širenju autoputa za po još dve trake po smeru i izračunato je da to košta 200 miliona evra. Po meni, to bi bio money well spent, jer, sadašnji profil svakako nije dovoljan. Zapravo, to je jedno od većih uskih grla u Evropi.

Ali opet, treba i ovo kroz Šumadiju, jer je isuviše skrajnuta, a usred zemlje.
 
Neverovatno je da obilaznica od životne cažnosti ne može godinama da se završi, a tamo negde samo otvaramo nova gradilišta.
Na šta ono liči od Orlovače ka B. potoku, strašno je.
 
branik":gth1b5bn je napisao(la):
Neverovatno je da obilaznica od životne cažnosti ne može godinama da se završi, a tamo negde samo otvaramo nova gradilišta.
Na šta ono liči od Orlovače ka B. potoku, strašno je.
Zivotna vaznost je relativna kategorija. Meni je ovaj sumadijski koridor mnogo vazniji projekat od obilaznice. Kao sto rekoh sve zavisi od toga gde prebivate.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797219#p797219:38387yrw je napisao(la):
Пантограф » 27 Nov 2020 05:12 pm[/url]":38387yrw]Pa u planu je baš autoput Beograd - Zrenjanin - Novi Sad.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797039#p797039:38387yrw je napisao(la):
Pendolino » 27 Nov 2020 01:50 am[/url]":38387yrw]Možda sam bio grub, ali koliko košta da se npr. od Konjarnika go Gazele skine razdelno ostrvo i proširi put za po jednu traku? Par miliona € ne više.i to uključujući novu rasvetu i nov sistem aktivnog upravljanja saobraćajem.

Nije moguće, jer, nažalost, neki nadvožnjaci imaju stub u sredini (Arena i železnički).

Ali, u gradu se jeste pre desetak godina ugrubo razmišljalo o širenju autoputa za po još dve trake po smeru i izračunato je da to košta 200 miliona evra. Po meni, to bi bio money well spent, jer, sadašnji profil svakako nije dovoljan. Zapravo, to je jedno od većih uskih grla u Evropi.

Ali opet, treba i ovo kroz Šumadiju, jer je isuviše skrajnuta, a usred zemlje.

Ja bi taj deo autoputa kroz grad konvertovao u metro, prevozio bi više putnika od autoputa 2x4 trake.
I odlična mu je trasa, prolazi kroz gusto naseljen deo Beograda.
 
Putevi trebaju celoj srbiji. Treba posle Bor spojiti brzom saobracajnicom sa Negotinom i Zajecarom pa onda ka Majdanpeku i Pozarevcu.

Gornji Milanovac opet ostaje slepo crevo. Em su se ucutali sto su kao obecali da sad u avgustu krece gradnja pristupne saobracajnice ka Milosu velikom em niko nista o ideji da brzom saobracajnicom poveze Milanovac i Kragujevac. Takodje izlazak Kragujevca na moravski koridor?!

Vojvodini treba brza ka Backom Bregu i ka Vrscu i Kikindi uz put NS-ZR-BG.

Ima tu jos par brzih saobracajnica po Srbiji koje bi mnogo znacile za bezbednost saobracaja.
 
Potrebni su i Šumadijski i Fruškogorski koridori i svi gore nabrojani putevi, ali s obzirom na ogroman deficit u budžetu za sledeću godinu, uspeh je ako se uopšte i finansira izrada Generalnog projekta sa Studijom opravdanosti za Šumadijski koridor.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797286#p797286:14wgraza je napisao(la):
octonove » Pet Nov 27, 2020 10:36 pm[/url]":14wgraza]
branik":14wgraza je napisao(la):
Neverovatno je da obilaznica od životne cažnosti ne može godinama da se završi, a tamo negde samo otvaramo nova gradilišta.
Na šta ono liči od Orlovače ka B. potoku, strašno je.
Zivotna vaznost je relativna kategorija. Meni je ovaj sumadijski koridor mnogo vazniji projekat od obilaznice. Kao sto rekoh sve zavisi od toga gde prebivate.
Ne živim ni ja u Bg, čekam i ja neke ap, ali to je međunarodni koridor sa enormnim brojem kamiona. Baš zbog njih, zbog novca koji ostavljaju i zbog mogućnosti da zbog krkljanca i haosa, zaobiđu Srbiju, hitno mora da se završi. A i gradi se već decenijama.
Pre mesec dva kolone kamiona ka Nišu bile su kilometarske i put oko Beograda trajao je satima. Sad je bolje, ali kružni u Resniku uporno koči protočnost.
Zato je taj iznad svakog lokal patriotizma i nerealnih politačarskih obećanja i Potemkinovih puteva! Bruka za državu, za njen glavni grad. I kad je tako tamo gde prolazi nekoliko desetina hiljada vozila dnevno, šta da se očekuje na koridorima gde će saobraćaj biti ispod isplativosti ap?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797065#p797065:239qvak0 je napisao(la):
Cheyenne » Fri Nov 27, 2020 8:57 am[/url]":239qvak0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797024#p797024:239qvak0 je napisao(la):
Pendolino » Pet Nov 27, 2020 1:38 am[/url]":239qvak0]

I da se ogradim još jednom, za lokal-patriotizam ali glavini putni prioriteti u Srbiji su:
- autoput kroz Beograd od Zmaja do Konjarnika
- BG Obilaznica
- Kraljevo - Preljina - Požega
- Pojate - Kruševac

Po tebi Vojvodina nije Srbija? :) Valjda ima nešto i tamo prioritetno da se gradi? Ili samo BG i južno od BG.
Naravno da je jeste, nisam imao nameru da nikoga uvredim. :sesir:
Pišem na osnovu brojanja saobraćaja i na osnovu mog ličnog iskustva, a ne na osnovu stanja kolovoza i puta.
Po brojevima je jasno je autoput kroz BG rak rana u Srbiji. Zašto je to tako? Ima 1000 razloga, a glavni su što BG nema metro, što nisu završeni obilaznica i UMP. Treba biti pošten i reći otvoreno da,... i zbog bolesne beogradizacije Srbije gde su se mnoge privredne i društvene aktivnosti sjatile u Beograd, a mogle su da bude dislocirane.

Mislim da stubovi nadvožnjaka kroz BG nisu problem da se radi proširenje.

Moje lično iskustvo vozača amatera koji ide po Srbiji je takvo da nikada nisam doživeo zakrčenje u Vojvodini (osim do i u Pančevu). Nikada ni je jedan put nije bio zagušen. Obožavam da vozim Novim Sadom ili za Belu crkvu. Kažem, to je moje iskustvo.

I nije baš da Vojvodina nema autoputeve. Ima oko 300km, a da treba još, treba naravno.

Tako i ovaj put o kome pričamo. Postoje ljudi koji ga jedva čekaju. Najviše ovi iz Mladenovca i Bora. E sad, da li se isplati ulagati stotine miliona evra u prolaz preko užasno teškog terena Lazarevog kanjona, to je pitanje...
Sa druge strane, ozbiljan saobraćaj je samo od Malog Požarevca do Mladenovca. Voleo bi da ljudi koji stalno tamo putuju napišu da li ima gužve i tako to.
 
Povećao bi se saobraćaj sa autoputem, a verujem i da je dogovor sa Kinezima da im ga naprave do Bora, pošto njihovi investitori poprilično na tome insistiraju (budući da dolaze iz Kine, svetskog lidera u autoputevima, to je i logično).

Inače, autoput kroz Beograd nema veze sa metroom i ne postoji sredstvo koje bi smanjilo, ikada, saobraćaj na njemu, osim zabrana, koje ne znam kome bi služile, ili eventualno naplate, koja bi pak opteretila druge puteve. Neko mora i da vozi kola, a autoput upija sav saobraćaj kao levak i osuđen je na gužve. Tu nema pomoći.
 
branik":1pqxzg6v je napisao(la):
Neverovatno je da obilaznica od životne cažnosti ne može godinama da se završi, a tamo negde samo otvaramo nova gradilišta.
Na šta ono liči od Orlovače ka B. potoku, strašno je.
Dobro, ipak malo strpljenja.
Taj deo se intenzivno radi, finansiranje je obezbeđeno, tako da jesi u pravu za 30 godina (i više je od toga), ali sekonačnonazire svetlo na kraju tunela.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
To je moralo da bude odavno gotovo! Tačka. Bez obzira koja je vlast u pitanju. Ima sve da stane, a to mora da se prioritetno završi. I aktuelna vlast je 9 godina tu, a uradila je tek koji km na obilaznici. Bruka!
A šta bi bilo da Bgd ima metro? Turčin bi svojim šleperom ušao u Bubanj potoku u metro i vozio se do Bataje? Budimo ozbiljni.
Dok se ne završi obilaznica, ni jedan metar ne bi smeo da se radi bilo gde, s obzirom koliki je ona problem.
1985.Zagreb je imao autoputsku obilaznicu, a Bgd ni 35 godina kasnije nema. Ekonomski tigar i lider na Balkanu.
Nama se samo nižu otvaranja radova i od objekata najčešće bine za njih. Nije važno da li je neophodno. Samo je vsžno da bude skupo. I, sve to u zemlji koja je nagurala na 50 mld € duga.
 
branik":1jnrbsab je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797286#p797286 je napisao(la):
octonove » Pet Nov 27, 2020 10:36 pm[/url]":1jnrbsab]
branik":1jnrbsab je napisao(la):
Neverovatno je da obilaznica od životne cažnosti ne može godinama da se završi, a tamo negde samo otvaramo nova gradilišta.
Na šta ono liči od Orlovače ka B. potoku, strašno je.
Zivotna vaznost je relativna kategorija. Meni je ovaj sumadijski koridor mnogo vazniji projekat od obilaznice. Kao sto rekoh sve zavisi od toga gde prebivate.
Ne živim ni ja u Bg, čekam i ja neke ap, ali to je međunarodni koridor sa enormnim brojem kamiona. Baš zbog njih, zbog novca koji ostavljaju i zbog mogućnosti da zbog krkljanca i haosa, zaobiđu Srbiju, hitno mora da se završi. A i gradi se već decenijama.
Pre mesec dva kolone kamiona ka Nišu bile su kilometarske i put oko Beograda trajao je satima. Sad je bolje, ali kružni u Resniku uporno koči protočnost.
Zato je taj iznad svakog lokal patriotizma i nerealnih politačarskih obećanja i Potemkinovih puteva! Bruka za državu, za njen glavni grad. I kad je tako tamo gde prolazi nekoliko desetina hiljada vozila dnevno, šta da se očekuje na koridorima gde će saobraćaj biti ispod isplativosti ap?
Potpuno se slažem. Rešenje je u ravnomernom razvoju svih delova zemlje.
 
Danas sam išao do Topole i Arandjelovca. Meni se čini da ovaj deo planiranog puta treba da bude prioritetan. Pogotovo spajanje Mladenovca sa A1.
 
milaki990":xtp6up08 je napisao(la):
Danas sam išao do Topole i Arandjelovca. Meni se čini da ovaj deo planiranog puta treba da bude prioritetan. Pogotovo spajanje Mladenovca sa A1.
Spajanje Mladenovca sa A1 je apsolutno neophodno.
 
Не може се сад инсистирати на равномерном развоју, ако је деценијама инсистирано на фаворизовању Бг и неких делова.
Али зато ссд не можемо дс оставимо Београд да се гуши у гужвама. Тиме не давимо Београд, већ и важан међународни пут и ризикујемо губитак прихода.
Тих десетак км преосталих, хитно мора да се заврши, па по приоритемима, селрктивно да се гради даље. За све нема, очито.
 
Obilaznica oko BG nije samo do Bubanj potoka. Treba spojiti dalje Vinču, izgraditi veliki most na Dunavu i spojiti Pančevo. Do tad će verovatno i Šumadijski koridor biti gotov. Ovim tempom 2035+, realno.
 
Није, слажем се, али Орловача - Б. поток мора да буде апсолутни приоритет. Ко је пролазио скорије, зна на шта мислим.
Мост код Винче, веза са Панчевачким путем, па одатле преко Пупиновог моста са ап ка Суботици, давно је замишљена, али још дуго неће бити реализована.
 
Мора због железнице јер су генијалци сад потерали све теретне кроз тунел а то не сме, а немају други пут
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798512#p798512:35q081o8 je napisao(la):
SRBO » 01 Dec 2020 12:47 pm[/url]":35q081o8]Мора због железнице јер су генијалци сад потерали све теретне кроз тунел а то не сме, а немају други пут

Pre će uraditi prugu Beograd - Novi Sad, verovatno i do Subotice nego deo Bubanj potok - Pančevo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797350#p797350:1pilawmw je napisao(la):
branik » 28 Nov 2020 12:48 am[/url]":1pilawmw]To je moralo da bude odavno gotovo! Tačka. Bez obzira koja je vlast u pitanju. Ima sve da stane, a to mora da se prioritetno završi. I aktuelna vlast je 9 godina tu, a uradila je tek koji km na obilaznici. Bruka!
A šta bi bilo da Bgd ima metro? Turčin bi svojim šleperom ušao u Bubanj potoku u metro i vozio se do Bataje? Budimo ozbiljni.
Dok se ne završi obilaznica, ni jedan metar ne bi smeo da se radi bilo gde, s obzirom koliki je ona problem.
1985.Zagreb je imao autoputsku obilaznicu, a Bgd ni 35 godina kasnije nema. Ekonomski tigar i lider na Balkanu.
Nama se samo nižu otvaranja radova i od objekata najčešće bine za njih. Nije važno da li je neophodno. Samo je vsžno da bude skupo. I, sve to u zemlji koja je nagurala na 50 mld € duga.

Tek sad vidim. Ja o tome lajem godinama. Metro rešava problem najopterećenijih pravaca javnog prevoza, ne državni tranzit, niti intra-gradski drumski tranzit. Osim sporne spoljne obilaznice koja bi trebalo da bude prioritet Republike, na gradskoj je vlasti da se pozabavi gradnjom svega ostalog unutar iste, bilo drumsko ili šinsko (počev od centralne obilaznice između spoljne i UMP do uklapanja metroa u situaciju železničkog čvora i drumsko-šinske fider mreže). Višedecenijskim političkim gaženjem planova i prioriteta, odnosno trošenjem na "preče" došlo se do belaja u glavnom gradu.

Eh da je samo Zagreb. Skoplje i Ljubljana to name a few. Uskoro i Podgorica. A gde je Niš u čijoj blizini dva autoputa vrše ulogu obilaznog pravca. Uzevši u obzir veličinu Ljubljana je još i najbolje prošla. Mnogo veći gradovi zahtevaju mnogo veća ulaganja. Beograd s nepotpunom obilaznicom i jednim autoputem liči na Ljubljanu sa samo jednom "cestom" okruženom gomilom uskih ulica (u prevodu na nerazvijenu kasabu). Potpuno promašena putna mreža u odnosu na razmeru grada, odnosno populaciju. Ako je Beograd "ometen u razvoju" onda je Srbija svakako dementna ali našminkana strvina. Dok malo koje selo ima autoput (Kuzmin eto dva!) veći deo Beograda ni normalne slepe ulice s okretnicom nema, kamoli bulevar, dok je posle pokojnog Pešića praktično svaki novi autoput na teritoriji grada postao misaona imenica, a planiranje novih zamrlo. Zanemarene rokove izgradnje obilaznice i da ne pominjem. Gde još to ima? Samo u "naprednoj" Srbiji.

Što se šumadijskog koridora tiče interesantno kako Topola i Rača imaju prioritet u odnosu na Palanku i Kusadak, a bogme i Kragujevac (kružni tokovi do A1, običan put do Topole). Ignorisanje poteza Batočina-Kragujevac-Mrčajevci je besmisleno. To nikako nisu smeli da izostave, kamoli da bljuju kružne tokove. Sad se u jednoj Požegi ukrštaju dva autoputa jer se eto našla na trasi dok Kragujevac kao jedan od najvećih gradova nema nijedan (jer ona karakondžula s kružnim tokovima nije autoput). Sremska Rača i Šabac imaju svoje krake, a Kragujevac usred zemlje samo tu papazjaniju. Zar nije ironično da je nekom ko ne prestaje da zaklapa o gradnji stotina kilometara po selendrama toliko teško bilo da izdvoji novac za 20 i kusur kilometara do najvećeg grada u geografskom centru balkanskog dela zemlje? :blah:

Pa da, očito se zemlja ni po planovima ne razvija ravnomerno (kamoli gradovi). Neka navodno važna mesta bivaju infrastrukturno osakaćena, iz ugla saobraćaja i drumski i šinski. Pa upravo taj Kragujevac ni drugi kolosek, niti elektrificiran patrljak od opet tih tričavih 20 i nešto kilometara nije video pola veka ljudi moji. Decenijama nisu bili sposobni to parče da vežu na Koridor 10, počev od komunista do ovih "naprednih". Bruka i sramota. Vidi se koliko im je stalo, i do čega. Hrvatsku i Makedoniju zamenile Crna Gora, Bosna i Republika Srpska, kao da u ovoj zemlji ne živi srpski narod (i ostale manjine). Zvuči poznato? E pa ne treba da bude, ako se prisetimo u koje su doba i u kom režimu uticajne persone na vlasti pekle zanat.
 
Одлично си ово написао Експрес. Још један од " апсурда " у овој земљи! Крагујевац стварно изгледа као да је кажњен, мада немам појма из ког разлога!
 
Kako je kažnjen kada je država uložila u Zastavu na primer? Nije logično porediti babe i žabe tj Kuzmin, Niš i Kragujevac i Čačak na primer. Ako ćemo pošteno kraj koji je najviše "kažnjen" u Srbiji je istočni deo. I to ne samo zbog infrastrukture nego opšte nebrige države za taj region.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854538#p854538:3fxih0ou je napisao(la):
milaki990 » 31 May 2021, 10:50[/url]":3fxih0ou]Kako je kažnjen kada je država uložila u Zastavu na primer? Nije logično porediti babe i žabe tj Kuzmin, Niš i Kragujevac i Čačak na primer. Ako ćemo pošteno kraj koji je najviše "kažnjen" u Srbiji je istočni deo. I to ne samo zbog infrastrukture nego opšte nebrige države za taj region.

Upravo, nije Kragujevac kažnjen nego jednostavno je na takvoj poziciji kakvoj je gde nije baš optimalnije povući autoput. Još ima i jedinu fabriku automobila u zemlji, neku industriju i relativno brzu (i besplatnu) vezu sa autoputem preko motoputa do Batočine. To je "kazna" za kojom drugi gradovi u zemlji plaču.
 
Vrh