Šta je novo?

Autoput "Vožd Karađorđe" - Šumadijski koridor

Турска компанија заинтересована за коридор “Вожд Карађорђе”

Представници компаније турске компнаије исказали су заинтересованост да се боље упознају са пројектима које Србија планира.

Представници Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре разговарали су са делегацијом турске фирме “Каљон” о могућностима за сарадњу на инфраструктурним пројектима у Србији, посебно у изградњи брзих саобраћајница, укључујући и шумадијски коридор “Вожд Карађорђе”.
Државни секретар у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Миодраг Поледица, упознао је представнике “Каљона” са искуствима српско-турске сарадње на инфраструктурним пројектима, као и о плановима Србије за наставак улагања у инфраструктуру у оквиру новог инвестиционог циклуса.
Представници компаније турске компнаије исказали су заинтересованост да се боље упознају са пројектима које Србија планира, посебно у области друмског, железничког и ваздушног саобраћаја, као и станоградње.
Компанија “Каљон” основана је 1974. и реализовала је неке од највећих пројеката у Турској у области ваздушног, друмског и железничког саобраћаја, укључујући и изградњу новог аеродрома у Истанбулу и тренутно управља пројектима укупне вредности око 30 милијарди евра, наводи се у саопштењу Министарства.

Вечерње Новости 08.10.2019. године
 
Каква иронија овај спој имена аутопута и извођача.
 
Nekako mi nedostaje spoj od Valjeva prema Loznici... Onda imamo povezan krajnji zapad sa istokom zemlje.
 
Kinezi zainteresovani za izgradnju koridora "Vožd Karađorđe"
Kompanija "Pauer Čajna" zainteresovana je za gradnju šumadijskog koridora "Vožd Karađorđe", saopšteno je iz Ministarstva građevinarstva.

Predstavnici Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture razgovarali su sa delegacijom kineske kompanije "Pauer Čajna" o saradnji na infrastrukturnim projektima.

"Imamo odličnu saradnju ca 'Pauer Čajnom' na projektu izgradnje deonice obilaznice oko Beograda od mosta preko reke Save kod Ostružnice do Bubanj potoka, a u planu su i novi projekti gde postoje mogućnosti za saradnju, uključujući i nastavak izgradnje obilaznice, na deonici Bubanj potok – Vinča – Pančevo", rekao je državni sekretar u Ministarstvu Miodrag Poledica.

Potpredsednik kompanije "Pauer Čajna" Sjung Lisin zahvalio je Vladi Srbije i Ministarstvu na poverenju koje su dali kompaniji, kao i na podršci koju pružaju u realizaciji projekta izgradnje Sektora B obilaznice oko Beograda.

Istakao je i da je "Pauer Čajna" zainteresovana i za druge projekte u Srbiji, među kojima je izgradnja šumadijskog koridora "Vožd Karađorđe".

Koridor "Vožd Karađorđe", kako je najavljeno prošle godine, biće dug 220, a sa priključcima na Koridore 10 i 11, 270 kilometara.

Dve brze saobraćajnice, jedna iz Mladenovca i Orašca, a druga iz Lazarevca, spojiće se kod Aranđelovca – odakle će se dalje ići ka Rači, Svilajncu, Despotovcu i Boru.

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... ordje.html
 
Zanimljivo da plavuša najavljuje idejni projekat i dve varijante. To je već nešto opipljivije, ali opet, samo najave... Da ne kažem da ne postoji još uvek ni prostorni plan, studije izvodljivosti i sl.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1648233

E sad, mislim da postoji dosta bitnijih pravaca (BG-ZR, NS-ZR, BG-VŠ, NS-RU) i nije mi jasna priča sa forsiranjem ovog puta, bar za sad. Ako ništa, sasvim dovoljna je brza saobraćajnica, kao za većinu pravaca.
 
Danas se opet oživljava priča o ovom projektu. Pominje se petlja sa K11 u Županjcu. Verovatno će se ići linijom južno od Lazarevca i Aranđelovca. Odluka je verovatno podstaknuta budućim planovima da se poveže u celosti od Malog Zvornika do Vrške Čuke odnosno Đerdapa 2. Ako se to kompletira ovo bi bio najbrži pravac do Bukurešta a verovatno i Sarajeva.
 
Da li je nekom poznato, radi li se ista po pitanju ovog auto puta, jel pocelo nesto, jel su odobrene neke pare, ili samo prazna prica?
I da li se moze znati (ako se to uopste moze izracunati ili odrediti matematicki), s obzirom da je meni nedavno od Arandjelovca do Beograda (Mirijevo) trebalo sat i po, koliko bi onda trebalo biti sa ovim autoputem?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=771421#p771421:3k7cvcjo je napisao(la):
Sima24 » 03 Sep 2020, 01:12[/url]":3k7cvcjo]Da li je nekom poznato, radi li se ista po pitanju ovog auto puta, jel pocelo nesto, jel su odobrene neke pare, ili samo prazna prica?
I da li se moze znati (ako se to uopste moze izracunati ili odrediti matematicki), s obzirom da je meni nedavno od Arandjelovca do Beograda (Mirijevo) trebalo sat i po, koliko bi onda trebalo biti sa ovim autoputem?

Trenutno na nivou prazne priče koja će se redovno izvlačiti iz naftalina pred izbore narednih godina. Inače je priča koja je nastala na talasu otvaranja deonica autoputeva A2/A4 . Otprilike na istom nivou kao diskusije i priče o autoputu prema CG 90ih godina, načekaćemo se još koju deceniju dok uopšte ne dođe do neke realizacije.
 
Steta. Ali me i dalje zanima, kolika bi bila razlika u putu sa i bez autoputa? I isto to iz Mladenovca?
 
Sima24":3289a6ig je napisao(la):
Steta. Ali me i dalje zanima, kolika bi bila razlika u putu sa i bez autoputa? I isto to iz Mladenovca?
Neće se tu ništa promeniti jer taj autoput ne vodi za Beograd.
 
Spajanje Šumadije sa istočnom Srbijom: Gradi se auto-put "Vožd Karađorđe"
Beograd -- Vlada je donela odluku da se "Koridorima Srbije" dodeli 200 miliona dinara za izradu prostornog plana i generalnog projekta o izradi auto-puta Vožd Karađorđe.

Na današnjoj sednici Vlade doneta je odluka da se “Koridorima” Srbije dodeli 200 miliona dinara za izradu prostornog plana i generalnog projekta o izradi auto-puta “Vožd Karađorđe”, saznaje "Blic".

Ovaj auto-put spojiće Šumadiju sa istočnom Srbijom, a Vlada je nedavno donela zaključak kojim se potvrđuje da je taj infrastrukturni projekat od posebnog značaja za državu.

Kako je najavljeno, obuhvata teritorije opština Sopot, Mladenovac, Lazarevac, Aranđelovac, Topola, Rača, Lapovo, Velika Plana, Svilajnac, Despotovac i Bor.

"Na ovaj način ostvariće se veza Istočne, Zapadne i Centralne Srbije sa Beogradom i Vojvodinom na severu, odnosno centralnom i zapadnom Evropom, kao i sa južnim delovima Srbije, odnosno Makedonijom, Bugarskom i dalje sa Bliskim istokom i Azijom", najavili su nedavno iz "Koridora Srbije".

Petljom "Županjac" kod Lazarevca biće spojena dva autoputa, "Miloš Veliki" i "Vožd Karađorđe", što će omogućiti najkraću vezu sa Crnom Gorom, a preko luke Bar i sa južnom Italijom, kao i veze sa pomorskim lukama Jadrana i Sredozemlja.

Autoput "Vožd Karađorđe" biće povezan sa saobraćajnim Koridorom 10 kod Malog Požarevca i Markovca, a doprineće poboljšanju opštih uslova života građana ali će omogućiti i ubrzani razvoj turizma u Šumadiji.

Koridori su nedavno istakli i da se očekivana finansijska korist od realizacije projekta odnosi na prihode od naplate putarine i na komercijalne prihode.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1741006
 
Na Google se vide zemljani radovi za put, nekih stotinak km...
Trasa kreće od Svilajnca, Paraćin, Grza, Boljevac pa do ispod Zaječara.
Šta je ovo, najviše me podsetilo na ovaj autoput, ali ovo je skroz druga trasa?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793900#p793900:i19gfija je napisao(la):
Dzigi Bau » Uto Nov 17, 2020 1:49 am[/url]":i19gfija]B92: Vožd Karađorđe povezaće istok i zapad Srbije: Uskoro tender za prostorni plan novog auto-puta http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1764839
Pre par meseci je bila ista vest. Izgleda da je taktika da se izmešu istih vesti pusti par meseci da prođe, kako bi mogli da održe "euforiju" naroda i privid da se nešto po ovom pitanju radi.
 
Bila je i pre 15 godina kad je ministar Velja pričao da će preko Mladenovca ide autoput za Čačak. Uh, šta su sve obećavali, da ste živi i zdravi... Tako da, opušteno na prazne vesti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793976#p793976:12qobp23 je napisao(la):
Earthmoving » Uto Nov 17, 2020 12:12 pm[/url]":12qobp23]Bila je i pre 15 godina kad je ministar Velja pričao da će preko Mladenovca ide autoput za Čačak. Uh, šta su sve obećavali, da ste živi i zdravi... Tako da, opušteno na prazne vesti.

Dobro, ja se krećem u okvirima "novije istorije" :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794282#p794282:rsugol0p je napisao(la):
ivchonny » Сре Нов 18, 2020 12:14 am[/url]":rsugol0p]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793976#p793976:rsugol0p je napisao(la):
Earthmoving » Uto Nov 17, 2020 12:12 pm[/url]":rsugol0p]Bila je i pre 15 godina kad je ministar Velja pričao da će preko Mladenovca ide autoput za Čačak. Uh, šta su sve obećavali, da ste živi i zdravi... Tako da, opušteno na prazne vesti.

Dobro, ja se krećem u okvirima "novije istorije" :lol:

Da ne bude da samo kritikujemo :metrof: :metrof:

Pre dva meseca je bila odluka Vlade o dodeli 200 miliona za izradu plana Putevima Srbije ili Koridorima. Sad ti isti raspisuju tender da neko izradi prostorni plan.

Poštujući sve propisane korake, uz najveću moguću političku volju, može da se zabije ašov za dve godine od danas
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794294#p794294:3tx7icbo je napisao(la):
Jakovljevic » Sre Nov 18, 2020 12:39 am[/url]":3tx7icbo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794282#p794282:3tx7icbo je napisao(la):
ivchonny » Сре Нов 18, 2020 12:14 am[/url]":3tx7icbo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793976#p793976:3tx7icbo je napisao(la):
Earthmoving » Uto Nov 17, 2020 12:12 pm[/url]":3tx7icbo]Bila je i pre 15 godina kad je ministar Velja pričao da će preko Mladenovca ide autoput za Čačak. Uh, šta su sve obećavali, da ste živi i zdravi... Tako da, opušteno na prazne vesti.

Dobro, ja se krećem u okvirima "novije istorije" :lol:

Da ne bude da samo kritikujemo :metrof: :metrof:

Pre dva meseca je bila odluka Vlade o dodeli 200 miliona za izradu plana Putevima Srbije ili Koridorima. Sad ti isti raspisuju tender da neko izradi prostorni plan.

Poštujući sve propisane korake, uz najveću moguću političku volju, može da se zabije ašov za dve godine od danas

Pa ti ne kritikuješ, kritikujemo mi "dežurni hejteri" :roll: .

Šta je problem sa vesti, pa da kritikujemo? Za ovakvu stvar nema šta Vlada da donosi odluku, posebno što je Vlada pre dva meseca bila u tehničkom mandatu. Dodela 200 miliona dinara mora da bude predviđena Budžetom RS. Prema tome, ovo je bila vest kada je Budžetom bilo predviđeno izdvajanje sredstava, a eventualno i kada je raspisan tender. Samo izvršenje Budžeta... pa valjda im je to uobičajeni zadatak u sprovođenju ekonomske politike zemlje?

Ako je Vlada odlučila da izdvoji budžetska sredstva bez da su ta sredstva bila predviđena u Budžetu, i to još u tehničkom mandatu, onda ne možemo da govorimo o propisanim koracima, već o zaobilaženju istih.

Svakako, dobra je stvar što se takva stvar poput izrde prostornog plana vrši putem tendera. Videćemo da li će biti javne rasprave. Možda i da se kladimo o tome. Ja mislim da neće.
 
Sada kad je autoput izašao na more (preko bratske Crne Gore), kad smo spojili Pojate sa Preljinom, kad je završena BG Obilaznica, kao i oba kraka ka Republici Srpskoj može i ovo da se radi...
:mrgreen:


Nemojte pogrešno da me shvatite, svaki put nekome treba, ali postoje prioriteti.

I da se ogradim još jednom, za lokal-patriotizam ali glavini putni prioriteti u Srbiji su:
- autoput kroz Beograd od Zmaja do Konjarnika
- BG Obilaznica
- Kraljevo - Preljina - Požega
- Pojate - Kruševac


Sve ostalo su prioriteti nižeg nivoa.
 
Pendolino":2hay2x88 je napisao(la):
Sada kad je autoput izašao na more (preko bratske Crne Gore), kad smo spojili Pojate sa Preljinom, kad je završena BG Obilaznica, kao i oba kraka ka Republici Srpskoj može i ovo da se radi...
:mrgreen:


Nemojte pogrešno da me shvatite, svaki put nekome treba, ali postoje prioriteti.

I da se ogradim još jednom, za lokal-patriotizam ali glavini putni prioriteti u Srbiji su:
- autoput kroz Beograd od Zmaja do Konjarnika
- BG Obilaznica
- Kraljevo - Preljina - Požega
- Pojate - Kruševac


Sve ostalo su prioriteti nižeg nivoa.
Pokrenut je postupak javne nabavke za izradu projekta i studije opravdanosti što je samo prvi korak. Realno, do pocetka gradnje ovog puta svi (izlistani) prioriteti bi trebalo da budu zavrseni. Takodje, ne postoji pretnja da se gradnja jednog puta prekine da bi se gradio neki drugi put jer se svi projekti projektno finansiraju.
 
Možda sam bio grub, ali koliko košta da se npr. od Konjarnika go Gazele skine razdelno ostrvo i proširi put za po jednu traku? Par miliona € ne više.i to uključujući novu rasvetu i nov sistem aktivnog upravljanja saobraćajem.
 
Vrh