Šta je novo?

Autoput "Vožd Karađorđe" - Šumadijski koridor

Крагујевац не да има "неку индустрију", него изванредну извозно оријентисану домаћу и страну индустрију са огромним спољнотрговинским суфицитом, међу којом је најнеуспешнија фабрика ФЦА Србија.

А да је Шумадија инфраструктурно заостала, то не може нико да оспори, чим погледа мапу: ни пруге ни крштеног пута, "рупа" по средини земље. Разлози су политичке природе, јер то једноставно нису били партизански крајеви.
 
Sramota koliko je Kragujevac kao 4ti najveći grad u Srbiji sa skoro 200000 stanovnika loše povezan i zeleznicom o autoputevima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854571#p854571:33tsqx40 je napisao(la):
Пантограф » Пон Мај 31, 2021 12:01 pm[/url]":33tsqx40]

А да је Шумадија инфраструктурно заостала, то не може нико да оспори, чим погледа мапу: ни пруге ни крштеног пута, "рупа" по средини земље. Разлози су политичке природе, јер то једноставно нису били партизански крајеви.
Осим села Даросава, која се једно време и звала Партизани :D

Али слажем се, криминално је што одавно немамо макар брзи пут Београд-Младеновац-Топола-Крагујевац-Краљево-Нови Пазар-Косовска Митровица.
 
Дошљак":3bjgzjt6 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854571#p854571 je napisao(la):
Пантограф » Пон Мај 31, 2021 12:01

Али слажем се, криминално је што одавно немамо макар брзи пут Београд-Младеновац-Топола-Крагујевац-Краљево-Нови Пазар-Косовска Митровица.

Trasa koja je neophodna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854652#p854652:18elihi2 je napisao(la):
Дошљак » Mon May 31, 2021 6:05 pm[/url]":18elihi2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854571#p854571:18elihi2 je napisao(la):
Пантограф » Пон Мај 31, 2021 12:01 pm[/url]":18elihi2]

А да је Шумадија инфраструктурно заостала, то не може нико да оспори, чим погледа мапу: ни пруге ни крштеног пута, "рупа" по средини земље. Разлози су политичке природе, јер то једноставно нису били партизански крајеви.
Осим села Даросава, која се једно време и звала Партизани :D

Али слажем се, криминално је што одавно немамо макар брзи пут Београд-Младеновац-Топола-Крагујевац-Краљево-Нови Пазар-Косовска Митровица.
Ma da, nisu bili u stanju da ni ovo parčence do autoputa odrade normalno nego neki kružni tokovi i gradska vožnja a ti maštaš o ovome?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871594#p871594:1umwalqa je napisao(la):
Pendolino » Pet Avg 13, 2021 9:03 pm[/url]":1umwalqa]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854652#p854652:1umwalqa je napisao(la):
Дошљак » Mon May 31, 2021 6:05 pm[/url]":1umwalqa]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854571#p854571:1umwalqa je napisao(la):
Пантограф » Пон Мај 31, 2021 12:01 pm[/url]":1umwalqa]

А да је Шумадија инфраструктурно заостала, то не може нико да оспори, чим погледа мапу: ни пруге ни крштеног пута, "рупа" по средини земље. Разлози су политичке природе, јер то једноставно нису били партизански крајеви.
Осим села Даросава, која се једно време и звала Партизани :D

Али слажем се, криминално је што одавно немамо макар брзи пут Београд-Младеновац-Топола-Крагујевац-Краљево-Нови Пазар-Косовска Митровица.
Ma da, nisu bili u stanju da ni ovo parčence do autoputa odrade normalno nego neki kružni tokovi i gradska vožnja a ti maštaš o ovome?

Teško je svetu ugoditi. Na tim kružnim tokovima nikad nisam stao da propustim nekog jer jednostavno nema saobraćaja, tj svi idu glavnim pravcem, ne znam o kakvoj gradskoj vožnji pričaš, plus put je totalno neopterećen. U odnosu na to kako je KG - Batočina izgledala nekad ovo je pesma.
 
Put je super ali besnim zbog:
1. više od 10 godina kašnjenja a i onda nije urađen kako treba, nego kliza brdo
2. o tome da nije urađena obilaznica oko Batočine nego se vozi kroz naselje, ili što bi se reklo gradska vožnja
3. to što ne postoji nikakav ostvariv plan o KG obilaznici, osim nekih ideja

Naravno da je sada put daleko bolji nego što je bio i generalno meni i nije problem ali me mnoooogo nervira kružni tok kod Badnjevca. A evo zašto.
Državni vrh se razmeće stotinama kilomerata novih autoputeva i motoputeva koji koštaju preko 2.000.000.000 evra a nisu imali dva miliona za taj nadvožnjak. 100 puta sam napisao, da bi se obišla Batočina trebalo bi dosta para. OK nemamo. Da se uradi nova petlja sa X, isto treba mnogo para. OK nemamo. Ali taj kružni tok mi je prst u oko. Iz principa.
Na temi o "Milošu" čitamo o gužvi napalatnoj rampi u Preljini, koja je privremena dok se ne produži autoput. A niko ne piše o kriminalnom stanju isključenja sa X iz pravca Beograda kod Batočine. Ljudi stoje u zaustavnoj traci dok voznom idu ljudi 130km/h i to nije problem. A, jeste, postoji plan za proširenje već 10 godina. Još jedno pet pa će možda da urade nešto. Ili dok neki kamion ne pokupi nekog, ne daj Bože.

Na putu ima dosta vozila, više nego npr. Pojate-Kruševac gde se gradi pun autoput.
 
Nisu sporni ti kružni tokovi, sami po sebi. Sporno je kako su izvedeni. Nije morao da bude pun krug, već izdužen, da se smanji napadni ugao pri ulasku. Onaj poslednji, gde je znak Fiat, čak zraži da se na ulasku ide levo.
Prošao smo mnogo km Turske leros i videh kako su to oni rešili na svojim bezim putevima kojih imaju poprilično. Nisu retki ni semafori kroz naselja, ali ispred svakog ukrštanja idu vibro trake, postepeno snižavanje brzine, često i portali sa kamerama i diferencirana ograničenja brzine po kategorijama vozila. U samom kružnom toku trake se razmiču da u unutra bude prostora za vozilo koje se uključuje da može da sačeka, jer prednost ima glavni pravac. Nisu nužno insistirali na trouglovima na ulasku. Popriličnobmi se dopalo to rešenje. Ali napominjem da nimalo nisu štedeli na signalizaciji, kako vertikalnoj, tako i horizontalnoj. Najveći deo tih kružnih tokova se prolazi sa 70, retko je ograničenje na 50. I, kao kurizitet, videh jednom ograničenje 82 za automobile. Kako li dođoše do tog broja, baš me zanima.
 
Imamo na Ibarskoj jedan takav kružni ko u Turskoj, beše skretanje za Lazarevac? Ili za kopove?

Ali mislim da se sad plaše da ne stave trouglove na sve prilazne puteve - i na KT na Autokomandi su ukinuli glavni pravac.
 
Да, тачно, тог типа је. Важно је размаћи траке да возило има простора да сачека између.
Моји Ужичани не могу до душе, још увек да сваре и ова што имају са троугловима, а ускоро добијају и трећи. Како ли би прихватили тај са новим режимом?
Битно је да главни правац пролази уз извесно успорење, без оштре девијације.
 
Е, о томе причам.
На много места, где је слабији саобраћај, ограничење не пада испод 70.
 
Da li verujete da su u posleratnoj Zenici izbacili kompletno sve semafore i citav saobracaju regulisali sa kruznim tokovima. Sve funkcionise gotovo savrseno i gradjani gotovo da i nemaju primedbi, pogotovo ne od skora od kad je konacno otvorena obilaznica u sklopu koridora Vc. Ne secam se tacno, ali mislim da ima 16 velikih kruznih sa duplim trakama i jos mnogo manjih.
 
Da, ali to je grad, gde voziš do 60km/h kod Badnjevca stižeš sa (bar) 100km/h.
Da se ne ponavljam, ali razumem kružne tokove kod petlje sa X i u Batočini, ovaj ne.
Ni to što čekaju da neki kamion pokupi neki autobus pa da srede naplatnu rampu na petlji iz Beograda
 
Ako pogledamo odluku o strateškom proceni uticaja za autoput vožd Karađorđe skoro da možemo nacrtati trasu znajući tačke spajanja sa postojećim putevima.Evo za Lazarevac na primer kreće od spoja sa k11 kod k.o Bogovadja,Donji Lajkovac(opština Lajkovac) i Županjac(Lazarevac) i nastavlja istočno kroz još desetak k.o. A još zanimljivije je spoj sa k10.Obzirom da zahvata i deo k.o. Dražanj(Grocka),Šepšin i Senaja(Mld) jasno je da će nova petlja biti nekih kilometar ispod sadasnjeg isključenja Mali Požarevac a uspon posle isključenja je preveliki za autoput pa logično sledi da bi tu trebalo graditi tunel...Takodje to logično implicira da sadasnji put ostaje kao lokalni...Vrlo interesantno je otvoriti GeoSrbiju i pogledati prikaz granica svih k.o. koje su obuhvaćene....Skoro jasno se se može izvući skica trase....Naravno ko ima vremena.

Evo izvoda iz dokumenata.

3. Strateška procena se radi za područje Prostornog plana. Okvirna granica Prostornog plana obuhvata delove teritorija grada Beograda i to delove gradskih opština Grocka, Lazarevac, Mladenovac i Sopot, delove teritorija gradova Kragujevac i Bor, kao i delove teritorija opština Lajkovac, Aranđelovac, Topola, Rača, Smederevska Palanka, Lapovo, Velika Plana, Svilajnac, Despotovac, Žagubica i Batočina, i to:

- na teritoriji opštine Lajkovac cele katastarske opštine: Bogovađa i Donji Lajkovac;

- na teritoriji gradske opštine Lazarevac cele katastarske opštine: Županjac, Čibutkovica, Stubica, Lukovica, Bistrica, Trbušnica, Kruševica, Barzilovica, Brajkovac, Rudovci i Mali Crljeni;

- na teritoriji opštine Aranđelovac cele katastarske opštine: Progoreoci, Partizani, Venčane, Ranilović, Bukovik, Misača, Orašac, Kopljare, Banja i Vrbica;

- na teritoriji opštine Topola cele katastarske opštine: Topola (selo), Zagorica, Žabare, Junkovac, Gorovič, Šume, Natalinci, Pavlovac, Belosavci i Jelenac;

- na teritoriji opštine Rača cele katastarske opštine: Saranovo, Sepci, Đurđevo, Viševac, Popović, Adrovac, Bošnjane, Miraševac, Rača, Vučić, Sipić, Donja Rača, Male Krčmare, Veliko, Krčmare i Vojinovac;

- na teritoriji opštine Lapovo celu katastarsku opštinu Lapovo;

- na teritoriji opštine Velika Plana celu katastarsku opštinu Markovac;

- na teritoriji opštine Svilajnac cele katastarske opštine: Crkvenac, Dublje, Svilajnac, Vrlane, Grabovac, Sedlare, Troponje, Lukovica, Kupinovac, Subotica i Roanda;

- na teritoriji opštine Despotovac cele katastarske opštine: Medveđa, Jasenovo, Brestovo, Veliki Popović, Plažane, Miliva, Vitance, Bukovac, Despotovac, Vojnik, Dvorište, Beljajka, Grabovica, Popovnjak, Stenjevac, Strmosten, Sladaja, Jelovac i Panjevac;

- na teritoriji grada Bora cele katastarske opštine: Zlot II, Zlot III, Zlot IV, Brestovac, Bor I i Bor II;

- na teritoriji opštine Žagubica celu katastarsku opštinu Žagubica;

- na teritoriji gradske opštine Mladenovac cele katastarske opštine: Markovac, Jagnjilo, Međulužje, Pružatovac, Mladenovac Varoš, Koraćica, Mala Vrbica, Amerić, Vlaška, Šepšin i Senaja;

- na teritoriji gradske opštine Sopot cele katastarske opštine: Nemenikuće, Đurinci i Mali Požarevac;

- na teritoriji gradske opštine Grocka celu katastarsku opštinu Dražanj;

- na teritoriji opštine Smederevska Palanka cele katastarske opštine: Bašin, Mramorac, Cerovac, Baničina, Vodice, Pridvorice, Smederevska Palanka I i Smederevska Palanka II;

- na teritoriji opštine Batočina cele katastarske opštine: Crni Kao i Badnjevac;

- na teritoriji grada Kragujevca cele katastarske opštine: Resnik, Desimirovac, Cerovac, Lužnice, Cvetojevac, Novi Milanovac, Jovanovac i Kragujevac.
 
Mislio sa da ce se ovaj autoput nastavljati na sadasnju petlju kod Lajkovca a izgleda da se pravi nova petlja za ukrstanje sa Milosem?
 
Upravo,sad ostaje pitanje da li se put Iverak Lajkovac doći do ove petlje...Takodje deluje da bi zbog toga što ima posebne petlje kao što se vidi i u slučaju spoja sa K10 ovo može biti ustvari kompletan autoput profil jer i Moravski ima takve spojeve...A moto putevi počinju posle isključenja na pripadajućim rampama....Ostaje da sačekamo projekat.
 
Mali update teme.Što se tiče veze kod Lazarevca i Lajkovca po izjavama predsednika opštine Lajkovac,nastavak tj spoj Vožda i moto puta puta za Valjevo moze biti kao aneks ugovora na postojeći Iverak Lajkovac a druga varijanta kao deo projekta Vožd Karadjordje.

Takodje na SSC se pojavila slika sa predstavljanja nacrta generalnog projekta kroz opštinu Mladenovac gde se otprilike vidi da Vozd i A1 imaju spoj neposredno na ili pored sadasnje petlje Mali Požarevac.Takodje se osenčeni krugovi koji su simbol petlje vide kod Vlaškog polja Mladenovca i Arandjelovca.Forumaš Anronian je napravio skicu trase preko reljefne karte gde se vidi potreba za tunelom.Opozicioni krugovi u pojedinim opštinama lobiraju protiv autoputa i imaju dosta primedbi na trasu,makar se tako može zaključiti iz FB objava itd.

https://dodaj.rs/image/LMqRIT

ab33a6040a991a97f8d161a665835d84.jpg

5cde9336c25be000f1d94b71b9564aad.jpg
 
Po ovome, kako ja razumem ove slike:

1. Izmesta se naplatna rampa Mali Pozarevac, tj spoj A1 i Vozd Karadjordje je "besprekidan". Rampa sluzi za izlaza sa auto puta na "stari" put za Mladenovac (pocetak plave trase na prvoj slici) i Sopot.
2. Posle A1, tj na pocetku V.K sledi tunel, jeste da je tu uspon znacajan ali cini mi se da ce i tunel biti solidno dug.
3. Petlja Mladenovac je bas u zoni Selters Banje. Pa jel nije moglo da se mrdne kilometar-dva od samog grada.
4. Petlja u dnu slike je otprilike u Orascu, to znaci da ce se praviti i petlja Arandjelovac. Cemu dve petlje na 4-5 kilometara? (sa petljom Mladenovac, 3 na 10km)
 
Otprilike tako,nešto sam gledao visinske tačke tog tunela i čini mi se da teško može biti kraći od 800m a stvar sa rampom Mali Požarevac komplikuje da je ona na hitnom spisku za renoviranje i proširenje što bi u slučaju kasnijeg rušenja bio veliki trošak.
 
Probao sam rukom da iscrtam severni krak, nije bas najtacnije ali otprilike je ilustracija trase sa petljama:

vk.jpg


Ova krivina kod Mladenovca mi ne deluje logicno, a i petlju gura prakticno u sam grad.
 
zainteresovan":1nhezksb je napisao(la):
Probao sam rukom da iscrtam severni krak, nije bas najtacnije ali otprilike je ilustracija trase sa petljama:



Ova krivina kod Mladenovca mi ne deluje logicno, a i petlju gura prakticno u sam grad.
Propustio si petlju kod Vlaškog Polja.
54de5b0e5d5ca1cec15dcc61bb92efd2.jpg
 
Vrh