Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)


,,Mi smo blokadu izgradnje autoputa privremeno prekinuli, ali ostajemo da dežuramo i pored puta i pored parcela koje smo bili blokirali i ukoliko dogovor sa ‘Putevim Srbije’ ne bude ispunjen do kraja nedelje, nastavićemo sa blokadama"

Čekamo sledeću nedelju da vidimo rasplet.
 
Vraticu se na temu zimskog odrzavanja planiranog autoputa na denici Ivanjica - Duga poljana - Boljare.

Da li je izvodljivo da se u donji sloj puta, tokom izgradnje, ugrade toplovodne cevi kao za daljinsko grejanje? U Stavlju je rudnik uglja i mogla bi se napraviti kotlarnica koja bi se palila samo kada je sneg, sto bi onda otapalo sneg na putu.

Na ovo me navodi licno iskustvo iz Beograda. Zimi, kada pada sneg, u Beogradu je zemljiste iznad trase glavnih toplovoda centralnog grejanja suvo, bez snega. Toplotna energija koja se gubi u transportu je dovoljna da otopi oko 5 m sirine na povrsini. A u ovom slucaju je to nezeljena pojava i gubitak toplotne energije.

Sneg pada kada su temperature oko nule pa je potrebno samo malo dogrejati donji sloj puta (nasuti kamen) kako bi se asfalt otopio i osusio.
Energija, cevi i odrzavanje kosta, ali kostaju i kamioni za zimsku sluzbu, gorivo za njih, amortizacija kamiona, so, vozaci koji moraju biti placeni za dezurstvo i kada voze i kada ne voze...
Ako bi ovo radilo problem bi bio sa nanosima.

Ima li negde da je slican sistem primenjen?
 
u situaciji gde ljudi bukvalno ratuju za energente a mi ga uvozimo da bi imali struju, takav sistem ne bi bio ni etički ni ekonomski isplativ. šta znam.....

Možda se isplati ako se u putarinu uvrsti cena energije. Ili recimo greješ samo brzu traku, pa onaj ko hoće da prestiže plaća putarinu po megavatu a ne po kilometru. Pa prestigneš 3 kamiona a putarina umesto 300 - 3000 dinara :D Maštovit sam... :D
 
U Kaliforniji to postoji, transponder a-la tag, i naplata korišćenja express lane-a.
 
u situaciji gde ljudi bukvalno ratuju za energente a mi ga uvozimo da bi imali struju, takav sistem ne bi bio ni etički ni ekonomski isplativ. šta znam.....

Ne znam ni ja da li i kako moze, i da li se negde koristi. Samo kazem da gledam taj princip u praksi svakog sneznog zimskog dana sa terase/prozora.

Okolo sve belo prekriveno snegom, grtalice rade, posipaju so i bljuzgavica i sneg i dalje po putu, a po okolnim zelenim povrsinama, bez snega, zelena trava. Lepo se prati trasa toplovoda iako na povrsini nema nikakve naznake da tu prolazi. Gde je na povrsini ulica ili trotoar, jos se brze i u sirem pojasu topi od trave. Valjda je zemlja bolji izolator i slabije provodi toplotu od asfalta i kamena ispod njega.

Ako bi takav princip mogao da radi lozilo bi se samo u danima kada pada sneg u periodu od novembra do februara.
Proverio sam za Sjenicu sneg u ovim mesecima pada oko 10 dana mesecno. Dakle ako pocne da pada uvece i stane u zoru to se vodi kao 2 dana padavina. Za to vreme nalozis ugalj u trajanju od 12 sati i sneg se otopi.

Koliko uvoznog goriva potrose kamioni i gradjevinske masine dok ciste sneg? Gde su drugi troskovi?
A ugalj je tu nasred problematicne deonice u pravcu Ivanjivce i u pravcu Boljara. Trebalo bi to detaljnije proracunati.
 
To grejanje ima na Zl na trgu. U sustini mislim da je cilj da se lakse skine sneg. Ne znam odakle si @vrlenija ali npr u Pz je temperatura zimi kao i u Sjenici i ako se sneg nw skloni a tako se rastopi odmah bi se pretvorio u led, padavina je vise pa bi grejanje radilo dugo dugo.
Tvoj sistem je odlican jer nece verov da smrzne sneg nikad, ali nisam sigurna da ce AP da bude suv jer ce da ispari, jednostavno su zime ostrije, a zamislimo ka Ivanjici i dalje....
Jako lose ciste AP, barem je tako bilo, da bi mogli da ocekujemo da ce skinuti vecinu snega pre gasenja grejanja.
P.S. jeste prosek za Sjenicu 10 dana snega, ali samo ako bi sav sneg sklonili i AP ostao suv to bi imalo smisla, ali sluzve bi i dalje radile, problem Sjenice je i vetar, nanosi snega koji ne mora da pada, a mora da se čisti, tako je i prema Ivanjici zato i jesu cesto zavejani.
E sad da imamo neki termalni izvor, pa se to razvede kao pofno grejanje i toplotna pumpa i radi non stop....mozda bi onaj jedan kamion na deonici Cacak Ljig uspeo da ocisti sneg kako su oni zamislili
 
Poslednja izmena:
Jako lose ciste AP, barem je tako bilo, da bi mogli da ocekujemo da ce skinuti vecinu snega pre gasenja grejanja.
Našim putarima se može svašta zameriti, ali čišćenje autoputa od snega ipak ne. Po našim propisima cilj je da put bude prohodan, a ne čist.
U vezi toga je i ograničenje 60km/h na AP i 40 na ostalim.
U praksi na AP očiste do crnog u roku od par sati i onda može da se vozi normalno.

Varijanta sa grejanjem puta na dužoj relaciji je mnogo skupa i za gradnju i tek za održavanje.
Mnogo je jeftije uraditi nekakav krov, a i to košta boga oca.

Biranje trase AP preko ovako teškog terena je totalni promašaj.
 
Ne znam @Pendolino , ja sam ocekivala da se sve tri trake ciste jednako, a ne samo 1 i da se cisti sa 2 kamiona paralelno ako vec placamo. I nek se vozi 60 na sat, ali makar eto 2 trake.
Ono sto sam ja jednom videla ,kamion krene iz Ca jednom trakom do ljiga tu se okrene i cisti drugi smer i tako, jedna traka je i delimicno cista, a ona preticajna tada ni pipnuta, e sad mozda naknadno i nju ciste itd.
Pravac je bio do Ljiga gde ima manje padavina. Do Pz ono mora bolje, ali ce ih spasiti tuneli
 
Kad sam bio mlađi sećam se da su autoput čistila dva kamiona paralelno u dve trake. Od kako sam ja vozač to nisam video. Ne kažem da nema ali meni je promaklo da vidim.
Ako uporedimo sa snimcima iz "bogatijih zemalja" naša zimska služba je smešna. Jedan kamion sa grtalicom koji se vrti u krug.....
 
Vest je klasičan clickbait. Da, naguravanje je trajalo dva dana. Tunel se tako magično stvorio a i svi ovi šipovi koji drže ostatak autoputa. Sve to za dva dana. Ceo projekat je verovatno pripreman mesecima, dobro isplaniran. Onda se snimio ovaj video i pustio na internet. I eto voala tako se to radi u Holandiji. Tunel za dva dana. Usput, teško da se može i okarakterisati kao tunel. Više je podvožnjak.
Deo je projekta proširenja autoputa A12. Što je nešto što je trajalo više godina.
 
Na temu grejanja puta...Solar kao nadstrešnica.
PV-Überdachung-Visualisierung-c-LABOR3-Architektur-GmbH-SONNENKRAFTHSH.jpg
 
Energija koju je potrebno uložiti da se napravi ovoliki čelik i paneli je veća od energije koju ovakvi paneli mogu da proizvedu u toku svog životnog veka.
A onda, kad taj vek prođe, dođe na red pitanje o kojem niko ne razmišlja - šta posle sa njima?
 
Mi ne mozemo da napravimo obican autoput a da ga ne popravljamo vec posle par godina, sve komplikovanije od toga kod nas bi vodilo u katastrofu. I bankrot.
 
Vrh