Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Koja je beše neka granica opravdanosti/isplativosti autoputa?
Ranije se provlačila informacija od 10k vozila.

Inače, može li se negde pratiti koliko smo od kredita za razne projekte koji se grade otplatili do sada? Bilo bi kul videti koliko godišnje plaćamo za rate za kredite za autoputeve.
 
A kad je to neka "studija" pogodila isplativost, tj promet nekog autoputa? Baba Vanga privatne vidovnjake zamenila država vidovnjaci sa licencama za vidovnjaštvo. Ako je ovo što je Đunis postavio tačno, baš me interesuje ko je to predvideo pre 10 godina kad se pripremao Ljig-Takovo, da će promet 2021. u odnosu na samo dve godine ranije, 2019., skočiti +50%?
 
A kad je to neka "studija" pogodila isplativost, tj promet nekog autoputa? Baba Vanga privatne vidovnjake zamenila država vidovnjaci sa licencama za vidovnjaštvo. Ako je ovo što je Đunis postavio tačno, baš me interesuje ko je to predvideo pre 10 godina kad se pripremao Ljig-Takovo, da će promet 2021. u odnosu na samo dve godine ranije, 2019., skočiti +50%?
Slazem se, posebno treba imati u vidu da je te 2 godine trajala pandemija, iz toga sledi da ce podaci za 2022 tek biti povoljni, ja ocekujem da povecanje bude min 50% u odnosu na 2021.
 
Takovo - Preljina
2019 - 6.8 hiljada
2020 - 8.2 hiljada
2021 - 11.1 hiljada
Примећује се и да је деоница аутопута Обреновац - Сурчин скинула око 3000 возила са обреновачког пута.
Биће и још кад се заврши Сурчин-НБГ, али не драстично више, ценим.

Ибарска у делу од Дића до превоја Рудник свукла на испод 3000 возила.
 
20220503_153948.jpg
 
A kad je to neka "studija" pogodila isplativost, tj promet nekog autoputa? Baba Vanga privatne vidovnjake zamenila država vidovnjaci sa licencama za vidovnjaštvo. Ako je ovo što je Đunis postavio tačno, baš me interesuje ko je to predvideo pre 10 godina kad se pripremao Ljig-Takovo, da će promet 2021. u odnosu na samo dve godine ranije, 2019., skočiti +50%?
Ta deonica se približava nekom svom optimalnom saobraćaju, nakon čega će pratiti opšte trendove u Srbiji. Kao što znate, trend u Srbiji je ozbiljno povećanje saobraćaja i to je nešto što ne mogu da ospore ni najveći kritičari ove vlasti.

Kost benefit analiza je osnova svakog planiranja, a njen ključni element je procena saobraćaja. Tako se bar učilo na Saobraćajnom, kad sam ja studirao, što je bilo davno, možda se nešto promenilo :)
Kod nas je problem što je u svemu glavna politika a ne struka, tako da se i ove analize pišu prema politici, kao bajke.

...a evo šta sam ja pisao pre 6 godina
 
Beograd (Bubanj potok)-Batočina plače za 3+1, baš kao i Beograd(Batajnica)-Inđija (Beška), a bogami i Beograd(Dobanovci-čvor)-Pećinci.
Da se vratimo temi uskoro bi tim putem mogao da krene i Beograd (Surčin - čvor)-Lajkovac.
Tako da bi megalomanija 4+1/4+1 do NS mogla da se diversifikuje na ta 3-4 pravca i tako smanje gužve i poveća bezbednost.
 
По овоме се лепо види да је до Мрчајеваца и Златибора неопходан АП! Срећом ради се бар Моравски!
Мислим да у овој фази изградње Моравског неће бити направљена петља Катрга, тј. неће бити искључења према Мрчајевцима. Тако да Моравски неће помоћи онима који из Чачка иду према Мрчајевцима и даље према Крагујевцу. Можда гријешим, ако неко има друге информације, нека ме исправи.
 
Мислим да у овој фази изградње Моравског неће бити направљена петља Катрга, тј. неће бити искључења према Мрчајевцима. Тако да Моравски неће помоћи онима који из Чачка иду према Мрчајевцима и даље према Крагујевцу. Можда гријешим, ако неко има друге информације, нека ме исправи.
Tako je, neće biti isključenja sa Moravskog Koridora kod Katrge u ovoj fazi.
Moći će da se isključi na petlji Preljina, pa odatle ima jedno 8-9 km do Mrčajevaca.
 
Rad od kuce je drasticno povecao ( i dodatno ce povecati) broj automobila tj putovanja kako autoputevima tako i u medjugradskom saobracaju.Mogu slobodno reci da bar tri puta vise putujem van Beograda otkako radim od kuce, nego ranije. Kako vikend ture , tako i duze ture gdje radim sa drugih destinacija.Nisam zasicen voznje, mnogo sam odmorniji, petkom mogu mnogo ranije da krenem, izbegavam spiceve i kad idem i kad se vracam... brojni su razlozi za to.
 
Slazem se, posebno treba imati u vidu da je te 2 godine trajala pandemija, iz toga sledi da ce podaci za 2022 tek biti povoljni, ja ocekujem da povecanje bude min 50% u odnosu na 2021.
Tačno.
Mada, mislim da ćemo u budućem periodu imati negativan efekat povećane cene goriva, bar dok se ne zaustavi rat u Ukrajini i stvari koliko-toliko postave u neku novu normalnost.
 
Inače, može li se negde pratiti koliko smo od kredita za razne projekte koji se grade otplatili do sada? Bilo bi kul videti koliko godišnje plaćamo za rate za kredite za autoputeve.
Nezgodno je naći taj podatak, jer Uprava za javni dug ne prikazuje otplatu po planovima otplate pojedinačnih kredita.
Drugo, pozicija duga po kreditima kineskih banaka počinje zasebno da se prikazuje tek od izveštajne 2021. godine, ranije je bila unutar drugih pozicija.
Poslednji podatak je ovo (izraženo u milionima evra)
Промене током периода
Опис задужењаСтање дуга на дан 01.01.2022. годинеЗадуживања (а)Отплате (б)Корекција (в)Промена (а-б+в)Стање дуга на дан 31.03.2022. године
КИНЕСКЕ ИЗВОЗНО-УВОЗНЕ БАНКЕ1,602713022621,664


Ima i neka prošlogodišnja vest sa više detalja
 
Nešto ne videh ovolike vijadukte i tunele u Hrvatskoj na Splitu, a mnogo je teži teren...

Nije mnogo teži teren, mislim nije lak ni u Dalmaciji ali su zbog povoljne geografije mogli da provuku autoput kroz razne veoma dugačke kotline oivičene planinama pa verovatno zbog toga deluje spektakularno. Od Požege do Duge Poljane praktično nema kotlina koje prate taj pravac pa autoput mora da seče mali milion brda i planina.

Evo poređenje topografije u istoj razmeri pa se vidi odmah razlika. Nije uhvaćen ceo autoput u Dalmaciji ali ni u drugim delovima nije drugačije:

1652085951074.png
 
Poslednja izmena:
Vrh