Možda se promenilo, ali ranije su prihodi ovog autoputa bili proporcionalni ukupnim prihodima putarina Srbije u osnosu na udeo kilometraže ovog autoputa u ukupnoj kilometraži. Npr ako su prihodi za 1000km bili 250 mil evra, a ovde bilo izgrađeno 100km, prihodi od ovog su bili 10%, tj oko 25mil godišnje. Možda nije najpreciznije ali je najlakše za računanje kad Putevi Srbije daju podatak ukupnih godišnjih prihoda.
Srbija ima monopolizovan sistem u kome su Putevi Srbije sve svja. Oni grade, uređuju, održavaju, naplaćuju i broje saobraćaj. Tako da, ja lično imam velike rezerve u pogledu brojeva na svim autoputevima. Za razliku od normalnih država gde imaš izveštaje o naplaćenoj putarini po svakoj naplatnoj stanici i po mesecima, kod nas je to neka zbirna glupost koja ništa ne znači.
...znaš kamioni plaćaju mnogo više od automobila.
Takođe za očekivati je da promet ispod Požege i posebno Ivanjice opadne, ali i da se izgradnjom celog autoputa do Pg deo transporta prebaci sa sadašnjeg puta na ovaj (kao sada na Ibarskoj), da se poveća kupovina nekretnina i promet do Peštera samom izgradnjom autoputa na 2 sata od Bga... tako da bih rekao da kada se izgradi svih 270km, tj još duplo ovih 130km koji nedostaje, prihodi bi po nekoj sadašnjoj vrednosti putarina, kursa i ostalog bili možda 50-70 mil evra godišnje.
...
da je promet na ovom autoputu konstantniji celom dužinom od prometa na k10, gde su veliki padovi na južnom i istočnom kraku, a možda i ka Hr. Čak ako se dobro sećam mape, promet je ovde veći od prometa na tim deonicama k10, a koje nisu male ni jeftine.
Konstantan jer sadašnja deonica spaja Obrenovac sa Čačkom, a između i nema mnogo mesta gde bi se odlivao saobraćaj. Na dalje će biti druga priča. Za očekivati je da od Požege ka jugu ne bude više od 25% vozila koja dođu do Čačka. I to je optimistična procena.
I koliko god novi autoput pokrenuo Pešter, to nema nikakav značajan uticaj na ukupan broj vozila.
Ali, čak i da je tačna ova tvoja računica tačna, trebaće preko 50 godina da se investicija u ovaj put otplati. Ok, to je možda i prihvatljivo, jer to i nisu neke nedostižne pare, koliko je npr. vlast dala samo u toku marta i aprila na stabilnost kursa dinara i na kupovinu struje.
Koridor X je skoro čitavom trasom jeftino rađen, tako da košta što manje, za razliku od ovog XI. Na X nećeš videti duge vijadukte nego duge nasipe i vrlo kratke vijadukte i mostove. Imaš i neprimereno velike nagibe. Samo su poslednjih par deonica na X skupe.
...
Strani promet iz npr Grčke, pa i Bug, Mkd tamo je skoro mizeran. A sa druge strane ovaj autoput je nezavistan od toga jer povezuje naše unutrašnje integrisane krajeve koji imaju veze hiljadama godina, a ne samo pola veka kao ova tursko-nemačka privredna priča koja čini gro te priče o prednosti prometa na k10. I shodno tome ja verujem suprotno, da će ovaj autoput koji integriše Srbe ili ex Srbe, biti konstantnijeg prometa od mnogih delova k10 koji služe vezi sa drugim narodima. Ne zaboravite i da je k10 počeo se gradi pre 50 godina, a ovaj pre 10, da je tek pušten u promet pre 5,5 godina, da još ni sa Bg-om nije ljudski spojen, da još dugo za razliku od k10 neće biti završen, pa mu dajte malo vremena da bi videli njegov pun kapacitet i onda ga tek uporedite sa k10 za realnu sliku
Da li si ikada prošao teretnim terminalima na granicama ka ovim država o kojima pišeš?
Bugarska, Bosna i Severna Makedonija imaju veću spoljnotrgovinsku razmenu sa Srbijom od Crne Gore.
Na Koridoru X živi više Srba nego na XI i po planiranom kilometru a pogotovo ukupno ili su oni ipak manji Srbi od ovih na jugozapadu?! Batalite priče o potencijalu, treba gledati činjenice.
Obe trase postoje mnogo duže nego sadašnji koridori, ali to nije bitno za ovu priču.
Koridor X je počeo da se gradi pre 70 godina kao brzi put Bratstva i jedinstva, a Ibarska nešto kasnije.
Poenta moja priče je da treba da batalimo poređenja, jer se ova dva pravca ne mogu porediti. Uvek će X imati značajno više vozila nego XI, to je tako, ali to nije presudno.
Treba u novonastaloj situaciji odrediti nove prioritete i njih sprovoditi. Tempo gradnje puteva koji se održava poslednjih 55 godina je prespor.