Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Паковраће, јуче!!!
IMG20220514081035.jpg
 

Prilozi

  • IMG20220514081020.jpg
    IMG20220514081020.jpg
    81,6 KB · Pregleda: 238
O brate, jesi ti to malo bio za Beograd 😉
Nego, šta mislite sad kad je gorivo preskupo, da se ukine ona debilna uredba o obaveznom dnevnom korišćenju svetala, da se ne razbacuje energija i smanji potrošnja. Evo prošlo je 10tak godina od te uredbe pa je pravo vreme da se uporedi da li je nešto doprinela bezbednosti saobraćaja ili smo mi dužni da slušamo svakog debila kome padne na pamet da meće u zakon jer se pali da ga mnogo ljudi sluša 👏
 
Današnja istraživanja se rade na automobilima koji imaju led svetla koja troše manje energije i samim tim manje i utiču na potrošnju goriva a to dalje govori da je i ekološki uticaj manji.
To bi bilo objašnjenje.
Iako svi znamo da nam je vozni park takav da veliki broj vozila i dalje ima farove sa staklenim oblogama...
 
Svetla po danu su u nekim EU zemljama uvedena pre 20 godina a kod nas pre više od 10. Led svetla tada gotovo nisu ni bila u upotrebi. Pritom non stop svetla po danu su propisana samo u 10 država evrope.

"Kako se navodi na sajtu Auto-moto saveza Srbije, to su Švajcarska, Slovenija, Norveška, Makedonija, Island, Finska, Crna Gora, Češka i BiH.
U Slovačkoj, Hrvatskoj i Bugarskoj svetlo je obavezno paliti samo tokom zimskog perioda, dok je preko dana obaveza samo na putevima van naselja u Rusiji, Rumuniji, Mađarskoj i Italiji."


Pritom danas auti imaju dnevna svetla koja ni približno ne svetle kao kratka svetla tako da uopšte ne vidim svrhu toga. Na mom autu fabička dnevna svetla su sa sijalicama kao na zadnjoj poziciji. Čisto za ukras svetle
 
... šta mislite sad kad je gorivo preskupo, da se ukine ona debilna uredba o obaveznom dnevnom korišćenju svetala, da se ne razbacuje energija i smanji potrošnja. Evo prošlo je 10tak godina od te uredbe pa je pravo vreme da se uporedi da li je nešto doprinela bezbednosti saobraćaja ili smo mi dužni da slušamo svakog debila kome padne na pamet da meće u zakon jer se pali da ga mnogo ljudi sluša 👏
To je stvarno bespotrebno, pogotovo u naselju. Na otvorenom putu, manje više.
Ako ništa drugo, neka bude obavezna samo pozicija i to samo van naselja.
Meni je kratko 2x35W + pozicije izađe skoro 100W
 
O brate, jesi ti to malo bio za Beograd 😉
Nego, šta mislite sad kad je gorivo preskupo, da se ukine ona debilna uredba o obaveznom dnevnom korišćenju svetala, da se ne razbacuje energija i smanji potrošnja. Evo prošlo je 10tak godina od te uredbe pa je pravo vreme da se uporedi da li je nešto doprinela bezbednosti saobraćaja ili smo mi dužni da slušamo svakog debila kome padne na pamet da meće u zakon jer se pali da ga mnogo ljudi sluša 👏
Ишао са Таре до Књажевца и назад! Раде добро и Моравски, штета што није готов, баш би ми легло, али шта је ту је! Лед светла имају смисла, али не можеш проћи технички ако промениш :)
 
To je stvarno bespotrebno, pogotovo u naselju. Na otvorenom putu, manje više.
Ako ništa drugo, neka bude obavezna samo pozicija i to samo van naselja.
Meni je kratko 2x35W + pozicije izađe skoro 100W
Ne bih se složio da je bespotrebno. Koliko puta ste se iznenadili kada vam iz senke iskoči vozilo iste boje kao i asfalt? Koliko ste puta videli vozilo da vozač ni u sumrak nije uključio svetla, po jakom pljusku, magli...
Na autoputu, pogotovo na pravcoma poput Lajkovac - Ljig, mnogo ranije ćete uočiti vozilo sa svetlima koje vas sustiže.
Nažalost, zbog različite regulative po državama, izostala je standardizacija kod proizvođača. Bez obzira na izvor, led ili vlakno, nije standardizovana svetleća površina, boja svetlosti, snaga i količina svetlosti. Kod nekih proizvođača uz dnevna svetle i zadnje pozicije, kod nekih ne.
Na nekim vozilima nije moguće dok motor radi, uključiti poziciona napred, jer se automatski uključuju dnevna. Neka vozila imaju gotovo neprimetna, dok neka vozila zaslepljuju i po danu jer napred sijaju kao cirkus.
Videri i biti viđen, jedno je od osnovnih načela u saobraćaju.
Na velikim brzinama, u krajevima sapromenljivim vremenom, korisna su, i doprinose mnogo više od tih 1-2% opterećenja i potrošnje.
 
Дневна светла свакако помажу да се возило брже и јасније види у ретровизору што је јако вашно приликом престројавања и претицања, тј било каквог преласка из једне траке у другу. Е сад лети преко дана кад су услови видљивости одлични тј кад не магле стакла и кад нема кише заиста није од већег значаја јер се возила јасно виде и без њих али је питање како регулисати правила а да се поштују. Мислим да би ретко ко ко не држи упаљена никаква светла упалио иста ако на пример почне да пада киша. Дневна лед светла су нешто што би по мом мишљењу требало да постане обавеза на свим новим аутомобилима и онда не би имало ових недоумица. Овако, мислим да би имак у току летње сезоне скинути обавезу коришћења светала у току целог дана, због визила која немају дневна лед светла. Знамо да обична троше више енергије, а и знатно краће трају сијалице ако су светла нон стоп упаљена, поготово ако се ауто пали са упаљеним светлима што јесте пракса ако имаш императив да ти светла све време вожње буду упаљена.
 
Da malo "zakuvam" diskusiju oko neophodnosti puta do Zlatibora. Biće ovoga sve više nažalost. Deonica je preopterećena, a mnogo ljudi nije svesno realnih mogućnosti ni svog automobila, a ni svojih sposobnosti.

Nedelja je pa je ova nesreća napravila pometnju većem broju vozila sa strane pa je zato dospela u novine. Neznatno kasnije i koju stotinu metara dalje, dogodio se i lančani sudar više vozila.
Svakodnevno se događaju udesi na tom putu, sa manjim ili većim posledicama. Jednostavno, saobraćaj je prevazišao kapacitet puta, ali i ne malog broja vozača. Česte su kolone, povremeno ih generišu pored kamiona i uplašeni vozači koji ne prelaze 40-50, i onda obavezno neko gubi živce, kreće u preticanje i gde je moguće i gde nije... Nakon toga imamo sat - dva zastoja, policiju, hitnu, vatrogasce šlep službe na putu i link ka crnoj hronici.
Sreća je što je najveći deo puta ka Zlatiboru pokriven i alternativnim putevima (stari put do Sušice) pa se ne sve to ne oseti mnogo. Vreme je, vreme, ozbiljno da se razmišlja o rešenjima za ovaj put. Možda bi rešenje za gužve i nesreće bilo početi put od kraja - od Mačkata ka prvoj petlji ispod Sevojna, kako bi se zaobišlo Užice koje već, samo po sebi, generiše veliki saobraćaj ka Zlatiboru.
A možda bi neki od tih udesa i bio izbegnut da su svi imali uključena svetla.
 
По планинама су дневна светла нажалост неопходна, што због грања и шуме, што због кривина или боје сличне асфалту. Најбоље би било уградити лед светла али нажалост не дозвољавају ту промену. Не знам да ли се нешто променило по том питању! Што се тиче тунела, очигледно је да су у кашњењу, право питање је колико касне? Не верујем да ће пуштати само до Лучана, мада све је могуће! Мада после Кадињаче све изгледа као АП. Задовољство је било обићи Чачак, знао сам ту губити по 45 мин.
 
Apsolutna većina ovih nesreća na Zlatiboru se dešava zbog prestizanja preko pune linije. Povećao nam se standard pa se samim tim povećava i procenat automobila 50000+ evra koji bez problema prestižu apsolutno sve bez ikakvih predrasuda o prekršaju. Možda su svesni performansi vozila i njegove sigurnosi ali očigledno nisu svesni činjenice da u suprotnom pravcu možda idem ja sa Grande Puntom u kome ginem sigurno. Nema dana da na Zlatiboru ne izbegnem čeoni sudar tako što kočim nebi li luksuzni automobil uleteo u kolonu koju prestiže. Jednog dana možda neću stići da ukočim....
 
Ишао са Таре до Књажевца и назад! Раде добро и Моравски, штета што није готов, баш би ми легло, али шта је ту је! Лед светла имају смисла, али не можеш проћи технички ако промениш :)
Da, nažalost zadnjih meseci sa satelita ispada da samo Moravski pošteno napreduje
 
Ко прати Формулу 1 већ зна да је од ове сезоне актуелно извесно аеродинамичко поскакивање болида:

“Ovo je posledica novoformiranog efekta potiska, pre svega kada se pod bolida nađe blizu zemlje i tada bolid kreće da gubi prianjanje.” kazao je Medland na svom Tviter profilu. “Tada bolid kreće da poskakuje, jer mu se prianjanje vraća, pa kada se opet pod približi zemlji ono se ponovo gubi. Da ponovim, Formula 1 je znala da će se to i desiti, ali možda ne tako dramatično.”

Можда би било згодно да тимовима Формуле 1 предложимо да пошаљу возаче на припреме да возе по деоници Лајковац-Уб где је ефекат поскакивања и у обичним аутомобилима изузетно присутан, додуше из сасвим других разлога који немају везе са аеродинамиком.
 
Пре неколико дана када сам ишао овим правцем, иако ван шпица од Ужица до Севојна је била константна колона, 50-так на сат. Срећом није било самоубица да претичу. Није била ни гужва у Паковраћама. Обилазница око Чачка је мелем за живце. Када једног дана буде готов део и до Пожеге, стварно ће бити велико растрећење. Много, много опуштенија вожња. Моравски коридор ће такође урадити велику ствар, тамо сам приметио увек гужву у Мрчајевцима, Крушевцу и Стопањи. Виде се земљани радови код Прељине скоро до кружног тока! Све у свему тамо негде 2024-25 биће јако лепо возити се овим крајевима! Ако будемо могли издржати цене горива!
 
Da, zamisli one "stručnjake" sa završenim fakultetima zaposlenim u ministarstvima i firmama za vračanje, što prave Studije opravdanosti nekog autoputa, a nemaju pojma dal će cena energenta za vozila biti 10 ili 30din/km za 10 godina, a kobajagi vračaju o prometu za 30 ili 50 godina 🙄 Takođe nemaju blage veze ni kolke će biti putarine. Recimo 2000te je putarina Bg-Ns bila 5 dinara, a danas, 22 godine kasnije je skoro 50 puta skuplja. Znači inflacija putarine je bila skoro 5000%, tj pojednostavljeno gledano oko 200% godišnje. Sem toga ne znaju ni kolki će biti kurs dinara itd itd... Al zato predviđaju promet u Studijama opravdanosti, i to ne iz hobija besplatno ovako kao mi ovde, nego ih još neka budalla plaća za to👌
 
Nešto kao seizmolog. Desi se zemljotres, konstatuješ i čekaš sledeći. :ROFLMAO:
Nego, vidim ministar se hvali na Instagramu kako se rekonstruiše deonica od Kokinog Broda do Priboja. Je li istina i kakav je kvalitet radova, ako je neko iz tog kraja? Nisam nikada bio u tom kraju ali mi je definitivno na listi.
I uzgred, imamo li mi neku temu na Beobildu o običnim magistralama?
 
Nešto kao seizmolog. Desi se zemljotres, konstatuješ i čekaš sledeći. :ROFLMAO:
Nego, vidim ministar se hvali na Instagramu kako se rekonstruiše deonica od Kokinog Broda do Priboja. Je li istina i kakav je kvalitet radova, ako je neko iz tog kraja? Nisam nikada bio u tom kraju ali mi je definitivno na listi.
I uzgred, imamo li mi neku temu na Beobildu o običnim magistralama?
Rekonstruiše se od 1 septembra. Preko zime radovi su stopirani i put je ostavljen tako gotovo neprohodan. Ja nisam išao tom deonicom za priboj više nikako. Čekam konačni kraj....
 
А и преко Бистрице је пут у прилично лошем стању, ишао преко викенда. Да ли је опција преко Босне тренуто најбоља? Траже ли сад зелени картон?
Питања су за @stex_pb
 
Da, zamisli one "stručnjake" sa završenim fakultetima zaposlenim u ministarstvima i firmama za vračanje, što prave Studije opravdanosti nekog autoputa, a nemaju pojma dal će cena energenta za vozila biti 10 ili 30din/km za 10 godina, a kobajagi vračaju o prometu za 30 ili 50 godina 🙄 Takođe nemaju blage veze ni kolke će biti putarine. Recimo 2000te je putarina Bg-Ns bila 5 dinara, a danas, 22 godine kasnije je skoro 50 puta skuplja. Znači inflacija putarine je bila skoro 5000%, tj pojednostavljeno gledano oko 200% godišnje. Sem toga ne znaju ni kolki će biti kurs dinara itd itd... Al zato predviđaju promet u Studijama opravdanosti, i to ne iz hobija besplatno ovako kao mi ovde, nego ih još neka budalla plaća za to👌
Da se zaista poštuju studije Srbija bi prvo završila od NBG do Požege i BG obilaznicu, pa bi tek onda počinjala sve ostalo što se gradi.
Nešto kao seizmolog. Desi se zemljotres, konstatuješ i čekaš sledeći. :ROFLMAO:
Budale (kao R. Srbija) ne plate studiju, nego rade prema idejama političara.
Sve privatne firme plaćaju takve studije.

To što neuk narod ne razume metode po kojima se rade takve studije ide na ruku političarima i tajkunima.

A vi slobodno branite sadašnji stav da sve treba početi a da se ništa ne završava. Ovim tempom neće do Zlakuse stići put još bar 6 godina.
 
Nešto kao seizmolog. Desi se zemljotres, konstatuješ i čekaš sledeći. :ROFLMAO:
Nego, vidim ministar se hvali na Instagramu kako se rekonstruiše deonica od Kokinog Broda do Priboja. Je li istina i kakav je kvalitet radova, ako je neko iz tog kraja? Nisam nikada bio u tom kraju ali mi je definitivno na listi.
I uzgred, imamo li mi neku temu na Beobildu o običnim magistralama?
Taj put, kao i drugi put iz pravca Prijepolja, od Bistrice do Priboja, je bio katastrofalan. Jednom sam samo prošao tu, dosta loš, uzak seoski put, prepun rupa, prolazak kroz Pribojsku banju, i serpentine do grada poslednjih kilometar dva.
Drugi put, kojim često idem, je sa Bistrice, iz pravca Prijepolja, taj put je širok, bez ogromnih krivina, sem jedne koja je loše projektovana, pa izbacuje sa puta, ali 1000 puta krpljen (ne preterujem), i u očajnom je stanju. Pored sebe ima deponiju koja je kao ona (sad već sanirana) u Prijepolju, da užas bude veći. Drago mi je da rade taj put, imaće bolju povezanost sa Užicem, Beogradom, i žao mi je Priboja jer se ne zna koji put je bio gori za ulazak u grad (plus je tu i treći ulaz, iz pravca Bosne, u rangu ova dva, ako ne u gori, bar preko Rudog, koliko sam čuo u skorije vreme, čak je i zabranjeno za autobuse zbog lošeg mosta, ne znam za Višegrad kakav je put, ali mislim da je isto loš), uz prugu koja je takođe u katastrofalnom stanju - Prijepolje Priboj, 25km, po redu vožnje 1h 5 minuta. Totalno devastiran grad, kao i Prijepolje, koje ima sreću da je (još) na glavnom putu za more, pa je glavni put u super stanju. Sve u svemu, Priboj je prava slika kako ne treba jedan grad da se zapusti. Pored toga, stalno su u dugovima, u kreditima, ali imaju trenutno političku pozadinu pa i dobijaju neke pare, uspeli su da urade novu toplanu na biomasu, FAP koji je zapošljavao preko 5-6 hiljada radnika ne radi, a i ako radi to je veštački, za vojsku par kamiona godišnje, imaju dobar hotel, nov, skoro otvoren, i ta Pribojska banja sa toplom vodom može biti dobar potencijal.
 
Vrh