Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Miro nema veze koliko ti je auto star, moj je 2015 C5, jedan od najudobnijih automobila pa se dobrano oseca. Mozda kurogan vozi skodu tvrdu u kojoj ledja otpadaju pa mu to ljuljuskanje dodje dobro da malo otkoci kicmu.
 
Nadam se da se sada kvalitetnije rade autoputevi jer ranije nisam viđao da su stavljali ovaj geotekstil kao ovde na Preljini, Surčin-NBg, Obrenovac-Surčin... Doduše pre nije bilo satelita ni dronova, pa teško bi video i da ga jesu stavljali :) Što se tiče glinene, znamo da su samo manji delovi zamenjeni, mada ja idem 105 pa i ne osetim, a itekako bi osetio ako bi zatvorili celu traku za radove ko zna kolio dugo, nedajbože ko Ostružnički most...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899585#p899585:3chhusfm je napisao(la):
Dalmatinac » Sre Nov 17, 2021 8:39 pm[/url]":3chhusfm]okaceno na prethodnoj strani.

Evo vest popravljaju betonsku konstrukciju u tunelima:

https://www.b92.net/automobili/vesti.ph ... id=2058224

Муштулук - изгледа да је моја петиција уродила плодом - уместо бетонске подлоге се ставља асфалт :D
 
Брате,ургирај и за Ибарску магистралу да поправе расвету од Орловаче па до оне пумпе Крио Гас или како се већ зове... :D :D :D :D :sesir:
 
U tekstu kaže rekonstrukcija betonskog kolovoza, nisam video da su napisali da će biti zamenjen asfaltom?
 
prostorni planer":1e7lq1wo je napisao(la):
Miro nema veze koliko ti je auto star, moj je 2015 C5, jedan od najudobnijih automobila pa se dobrano oseca. Mozda kurogan vozi skodu tvrdu u kojoj ledja otpadaju pa mu to ljuljuskanje dodje dobro da malo otkoci kicmu.
Pogodio si, vozim škodu rapid 2019 proizvedena.

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Napisao sam već par strana ranije da mi se čini su jednu cev već odradili u tunelu Brđani, sad je izgleda druga na redu. Nisam prolazio od tad, delovalo je da rade asfalt, a možda ću ići sad za vikend, pa javljam.

Edit: dodao sam screenshot iz videa, ispred desne cevi bi trebalo da su finišeri, iako se ne vidi dobro. Ako neko bude prolazio, nek javi da li su stvarno asfaltirali tu cev ili ne.
 

Prilozi

  • Screenshot_20211118-100746_YouTube.jpg
    Screenshot_20211118-100746_YouTube.jpg
    281,1 KB · Pregleda: 1.672
  • Screenshot_20211118-100756_YouTube.jpg
    Screenshot_20211118-100756_YouTube.jpg
    316,8 KB · Pregleda: 1.668
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899728#p899728:nz7pjicy je napisao(la):
prostorni planer » Čet Nov 18, 2021 8:38 am[/url]":nz7pjicy]Miro nema veze koliko ti je auto star, moj je 2015 C5, jedan od najudobnijih automobila pa se dobrano oseca. Mozda kurogan vozi skodu tvrdu u kojoj ledja otpadaju pa mu to ljuljuskanje dodje dobro da malo otkoci kicmu.

Razlika u asfaltu se osećala bukvalno prvog dana otvaranja, vozio sam par sati posle otvaranje te deonice i mogla se jasno videti prelaz između popravljanih i delova koji nisu dirani. Danas je asfalt toliko ofucan da se osećam kao da vozim nekom starom deonicom na K10, recimo oko Velike Plane....
Ulegnuće kod skretanja za UB se može videti golim okom ako znate u šta gledate.

U mom rodnom gradu jednom je bio protest ispred toplane zbog grejanja kojeg više nije bilo nego što jeste. Jedan komšija, drug član, je javno izjavio da je kod njega grejanje odlično. U trenutku kada je to izgovorio ceo grad je bio bez grejanja treći dan zaredom. Isto je i za loš autoput.
 
На аутопуту за Велику Плану имаш онај таласаст део, да ли беше негде око Михајловца, који очигледно не може да се сасвим санира. Вероватно је то претеча глинене деоница из 1978.
 
Eto znaš o čemu pričam, samo što je kod Plane malo ekstremnije nego na K11, ali je i znatno starije.
 
Verovatno ljudi nisu primetili, jer nisu obratili paznju, posebno ako voze u preticajnoj traci gde je ostecenje veoma malo ili skoro neprimetno. I sam nisam primetio dok nisam vozio voznom trakom. Ali i to je lako, ako se neko seti, moze da snimi kratak klip pa da okaci.
Sto se mene licno tice, licno sam se uverio da ostecenje postoji i to nije malo...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899748#p899748:r2ntg0al je napisao(la):
Earthmoving » Čet Nov 18, 2021 10:40 am[/url]":r2ntg0al]U tekstu kaže rekonstrukcija betonskog kolovoza, nisam video da su napisali da će biti zamenjen asfaltom?

У десној цеви идући ка Прељини је већ асфалтирано, та цев се сада користи за двосмеран саобраћај... Кренуло је припремање за асфалтирање друге цеви. :sesir:
 
Jbga, dobru ideju da se u dužim tunelima zarad protivpožarne bezbednosti umesto asfalta ugradi beton je zsro nesposobni izvođač lošim betonskim kolovozom. Da su imali betonski finišer verovatno bi bolje ispalo. Ovako su zakopali tehnologiju betonskih kolovoza narednih decenija i tehnologija uvozno zavisnog asfalta nastavlja da dominira. Da posetim, betonski kolovoz se može izgraditi iz skroz domaćih resursa i štedi se na valjcima za asfalt koji uopšte ne trebaju (pegla-pegla i guma-guma, treba samo guma-pegla za kompakciju zemlje ispod betona) , dugotrajniji je, ali s druge strane inicijalno skuplji, i lošiji ako kao ovde radi debill od izvođača. Mada debill može uništi i asfaltni kolovoz, al ne ovoliko.
 
Zemljani,

Ima li država Srbija ijednu firmu trenutno koja ima ekspertizu da kvalitetno izvede betonske podloge na putevima, tunelima itd?
Koliko razumem, u tom ili sličnom si biznisu, pa reko da pitam...
 
Pa da to je problem. Pisao sam par puta, al evo ponovo cu objasniti svoje shvatanje tog problema. Svi su se usavrsili za asfaltnu tehniku, a ne znaju betonsku tehnologiju kolovoza. To je jako tesko sad promeniti. Krece od strucnjaka i fakutleta, a zatim preko drzave se traze asfaltne usluge pa su se firme fokusirale na tehnologiju koju poslodavac trazi. A iznad toga, mislim da su nasi "strucnjaci" se ucili/oslonili na nemacku tehnologiju, sto se vidi i sto su svi finiseri i glodalice uglavnom nemacki Wirtgen, Vogele, Bomag, Hamm... Iako kazu da su prvi asfaltni finiseri patentirani u Americi (Berber Greene, 1936), Amerika je svoju mrezu autoputeva od 50ih do 80ih uglavnom gradila od betona (kazu 60%) jer su procenili da su dugotrajniji. I ok, sad mnogi kazu da su oni danas u losem stanju, ali ipak je proslo 50 godina trajanja. Tako da kod nas retko ko i ima betonske finisere jer su skupi, a sto da ih kupi, za sta da ih koristi, gde da zaradi radeci s njima? Bila je neka prica da ce cementare u savezu sa nekim proizvodjacima betona pokusati da proguraju tu tehnologiju ali se nije uspelo, posebno je negativna bila reakcija javnosti posle ova dva katastrofalna tunela na autoputu za Cacak, ali to je uradjeno neprofesionalno jer da se asfalt radi sa takvom opremom, bez finisera, kao sto je tamo beton i on bi bio katastrofa. Ja sam ucestvovao , ali vise kao pomoc jer nisam nista na tom poslu zaradio, u dovodjenju betonskog finisera za tunel Bancarevo (zapravo sam ja nasao finiser i stranog iskusnog rukovaoca) za naseg podizvodjaca koji je dobio posao ali gle cuda nije imao ni masinu ni znanje gradnje takvih puteva, pa su onda vezbali ispred tunela i jedva su uspeli naprave betonski miks dovoljno debeo a gladak. E sad na kraju se namerno po vrhu grebao da beton ne bi bio klizav pa je sigurno drugaciji od asfalta, verovatno usled neiskustva ovih ni on nije idealan, ali je sigurno bolje sa finiserom ispao od ova dva tunela na K11. (inace podizvodjac me je bas jurio da im pomognem, obecavao neke bajke za posle da ce kupiti finiser pola mliona evra, samo da bi im odradio posao oko masine jer su bili u frci sa neznanjem i vremenom, ali ok, ja sam znao da od toga nema nista ali sam besplatno pomogao i spojio ih sa Portugalcima koji su imali opremu, doveo ih preko jednog od najvecih svetski proizvodjaca te opreme, pomogao oko cene se dogovore i sl.). Da ne bude zabune, ja ne živim od toga i svejedno mi je lično koja će tehnologija biti, da ne ispadne da pričam iz nekog interesa.
Kao sto smo vec pisali, prednost betonskog kolovoza: domaci materijal (nezavisnost od uvoza), dugotrajniji, bolji protiv pozara, bolja osvetljenost, izbacuju se troskovi valjaka pegla-pegla i zavrsni guma-guma, a nedostatci: skuplja i duza pocetna investicija, duze popravke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899751#p899751:apvrqwug je napisao(la):
Kurogane1 » Čet Nov 18, 2021 9:54 am[/url]":apvrqwug]
prostorni planer":apvrqwug je napisao(la):
Miro nema veze koliko ti je auto star, moj je 2015 C5, jedan od najudobnijih automobila pa se dobrano oseca. Mozda kurogan vozi skodu tvrdu u kojoj ledja otpadaju pa mu to ljuljuskanje dodje dobro da malo otkoci kicmu.
Pogodio si, vozim škodu rapid 2019 proizvedena.

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
Nista vam je to momci, mi vozimo AUDI ha ha. Doduse godiste da necu pominjati :)

A sa gore objašnjenim se slazem. Neka nas 2je kaze da smo primetili neki problem na istim mestima to je dovoljno, a ne ovoliko nas.
Dragi drugovi i drugarice, nije vise pitanje da li postoji problem u trupu AP, vec kako se to ispravno i brzo sanira i kada ce doci na red.

Put je u upotrebi od sredine 2019. Polazim od sebe da nakon 2g.vidim da nije sve isto kao sto je bilo....
Da li ce izdržati jos 2g? Da li može da bude da se ne otvore rupe, tj da nece doci do daljeg propadanja?
 
Ja mislim da imaju par solucija. Verovatno ce sacekati da prodju izbori da se sada ne sramote. Onda ih cekaju dve varijante, prva je da preuzmere saobracaj u jednu traku i da rade temeljnu rekonstrukciju sa zamenom trupa, a druga verovatnija je da ce da zamene asfalt u toj voznoj traci, to im je par dana posla, pa onda nek izdrzi jos tri godine pa opet u krug.
 
Vozio sam se betonskim tunelom,i ništa mu ne fali,a mnogo je bezbednije.Gledao sam kako gori asfalt i kako dimi dok gori.Ukoliko dođe do požara u tunelu,mrtvih ko salate.Jedina uteha je što će uskoro,sva vozila biti na struju,pa će opasnost od požara biti manja.Ostaće kamioni sa zapaljivim materijalima za hemijsku industriju.Uvek sam pre za bezbednost,nego za komfor.
 
hahaha jao kakva konstatacija?
Pa elektricni kad se zapali ne moze da se ugasi uopste.
Pogledaj po netu pozara na teslama koliko hoces.

Moze da se zapali i sam od sebe a kamoli u slucaju udesa.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sAQlLu5ttOk[/youtube]
 
Litijum se samozapali u dodiru sa vazduhom a gori ko raketno gorivo. Nemoj da pokušavaš da probiješ bateriju od mobilnog na primer.

A betonskom tunelu ništa nije falilo osim što je podloga bila ko makadam. Samo to.
 
Pa samo makadam, tj kamen i ostaje kada vremenom ispari bitumen asfalta :) Tj ostane tucanik. MekAdam (makadam) , mislim Škot, je lik koji je pre 2 veka gurao tu tehnologiju veće tucano kamenje na dnu a onda sitnije na vrhu popunjava rupe između i dobija se relativno ravna površina sa stabilnom podlogom, što je ustvari suština i asfalta kad se to kamenje na vrhu ulepi bitumenom. I ok bitno da oblik tih kamenčića bude kompaktan, ne npr duguljast pa da puca pod opterećenjem i mrvi put
 
Ja sam kao primeru uzeo konkretan tunel koji je loše ispao. Naravno da beton kada se dobro uradi bude ravan i kao sveže uvaljan makadam :)
 
Što su se raspucali klipovima :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9bcYvs_Yi3M[/youtube]

Ja se ne bunim :)
 
Odlično!

Prve linije iscrtane, a u desnoj cevi tunela je onaj kanal vidljiv na prethodnom klipu već zatrpan.
Biće lepo vreme većinski i u narednim danima, nada za puštanje do NG postoji!
 
Čestitam na brzini objavljivanja snimka - opet sam preduhitren sa muštulukom! :)
Ovo već počinje da frustrira :)

Nego - kako je zamišljeno spajanje petlje sa Ibarskom magistralom?
Hoće li sav saobraćaj preusmeriti na onaj kružni tok?
 
Vrh