Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Vidi se napredak od prethodno potpuno vedrog dana :)
Screenshot-1.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899035#p899035:o92kit7s je napisao(la):
vradovic » Уто Нов 16, 2021 7:43 am[/url]":o92kit7s]
Citava poenta bombardovanja napada na razne drzave nije da krades naftu kako neku pricaju nego da "usporavas druge". Udaris sankcije Rusiji, uvedes carine Kini, napadnes ove sto znas da su dosta slabiji Yugoslaviju, Libiju, Irak, Egipat pa onda smislis kako se povlacis iz Avganistana da destabilizujes ceo taj region. Naravno UK podrzis za izlazak iz EU. Francuzima uvedes malo neke sankcije. Gde god mozes pravis razdor i usporavas.

To su te fore. Srbija ako nastavi da se razvija definitivno moze da ocekuje ako ne bombardovanje onda sankcije a realno Rumunima neka je bog u pomoci uskoro ako nastave ovako. Najrealnije je sada da se malo izazove Rusija da krene na dole da destabilizuje Evropu koliko toliko.

Ako dobro shvatam, ti podržavaš da nam Rio Tinto trajno zagadi okolinu, da bi nam narastao BDP i da bismo se razvijali, iako si svjestan da nas zbog tog razvoja očekuje bombardovanje ili sankcije? :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899038#p899038:18iv8p7k je napisao(la):
Алтаир » Uto Nov 16, 2021 3:11 am[/url]":18iv8p7k]Браво бициклиста! Суочавање са стварношћу ће свакако бити болно, зато се потенцира ковид фашизам и медецинска инквизиција. Јер само држање под страхом може да их спаси линча. Кад већ говоримо о колонији Србији и њеном сјајном напретку, пре свега економском да се подсетимо да је 1км АП 2001 био око 1 милион еура, након 20 година на деоници Прељина-Пожега је 15 милиона еура. Плате 2001 су биле око 100е. Плате 2021 су око 400е. Путеви су 15х скупљи али су плате 4х веће. То је само један баналан пример али прилично илустративан. Свако нормалан се радује квалитетним путевима. Наравно када су урађени по иоле коректној цени и пристојног квалитета. Да би се квалитет проверавао земља би требала да има своје институте и стручњаке, што је наравно систематски уништавано претходних 21 годину. Најдаље докле се може нешто урадити је евентуално 2024. После тога је неминован слом, како непостојеће привреде тако и слике у умовима заблуделих гласача поштоваца и редовних пратилица тв емисија, о виртуелној реалности и туђем животу. Сагледавајући све, морам одати признање стручњацима са Тавистока и Џон Хопкинса. Сјајно су одрадили посао. Пола Србије је безумна безсловесна маса. Да се вратимо на путеве. Моравски, Прељина-Пожега, Рума-Шабац и Сремска Рача-Кузмин имају шансе да буду завршени пре колапса, да ли ће тако и бити видећемо. Још једном браво бициклиста!

U 2001 nismo imali velike tunele na izgradnji, da li smo?

Sto nebi mogli dalhe posle 2024, preko dugova? Tako se radi.

Da je pola Srbije masa takva, pa sta da kazem, kad neki pisu eura umesto evra mozda bi se slozio da je u pitanju cor sokak radi razaranja skolstvenog sistema nakon 2000te godine. Megatrend itd su ipak postali ugledni za nase velike stranke. Kad neko pocne da poredi koliko je kilometara pusteno koie godine i kad koristi to kao merilno glavno, pa i kad smatra da DSovi planovi za autoputeve koje je SNS preuzeo su krenuli nakon SNSovog dolaska na vlast, znamo onda da su ti ljudi sa tim corsokaskim mislima pravi megadiplomci ili na njihovom nivou.
 
Imam 30 godina i ceo život slušam da samo što nismo bankrotirali kao država! Ceo život slušam kako smo gori od drugih! I to ne slušam od stranaca nego od svojih sunarodnika.

Samo pesimizam, kod nas je sve najgore, najsporije, kod nas se ugradjuju, samo kod nas kasne........ Aman ljudi više. Živite život, radujte se lepim stvarima, volite svoju zemlju i gledajte kako da je unapredite konstruktivnim pristupom. Prestanite da kukate i trujete okolinu svojim pesimizmom uglavnom zasnovanim na pretpostavkama a ne na podacima.

Dobro smo mi kao generacije i ispali u kakvom smo ludilu odrastali.
 
Nasmejase me Biciklista i Altir. A je li to mi diktiramo cenu puteva i materijala? Sto se zaduzivanja tice 2013 godine zaduzenost nase drzave je bila 61% bdp u aprilu ove godine 55,6% a od tada do danas je uradjeno mnogo puteva i tunela a i rade se isti. Plata moje supruge u zdravstvu 2013 godne 60000 dinara danas 105000, a evro otprilike 117, 5 i u tom periodu i danas. Necemo dalje izadjosmo iz teme
 
Što se tiče tunela, slažem se da idu sporo. E sad opet jedno pitanje, zar pre planiranja rute i tačne lokacije ne bi trebalo da se odradi geološko istraživanje tih delova? Pa ako je zemlja loša, da se tunel prokopa na drugom mestu? Zar i to nije znanje struke? U redu je da se kroz blato, glinu ili šta već kopa sporije, ali da li je moralo do toga da dođe? Imam utisak da se samo nacrta linija na mapi (čuvena priča sa Staljinom, autoputem, prstom i lenjirom) pa šta bude, bude. A da li je glina, voda, zima i snegovi, pa koga to briga, kad je suvo i toplo izgleda sjajno ruta uživo, a na mapi još bolje :) E ovo je isto pitanje za struku, da li brzo ugovaranje poslova, bez detaljnih istraživanja, ima za rezultat povećanje cene autoputa?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899038#p899038:3eknfljn je napisao(la):
Алтаир » 16 Nov 2021 08:11 am[/url]":3eknfljn]Браво бициклиста! .... Сагледавајући све, морам одати признање стручњацима са Тавистока и Џон Хопкинса. Сјајно су одрадили посао. Пола Србије је безумна безсловесна маса. ....... Још једном браво бициклиста!

А ти си баш чврсто уверен у којој си половини :? Судећи по ставовима :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899075#p899075:2o55x9ai je napisao(la):
Veliki Vracar » Уто Нов 16, 2021 11:14 am[/url]":2o55x9ai]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899038#p899038:2o55x9ai je napisao(la):
Алтаир » 16 Nov 2021 08:11 am[/url]":2o55x9ai]Браво бициклиста! .... Сагледавајући све, морам одати признање стручњацима са Тавистока и Џон Хопкинса. Сјајно су одрадили посао. Пола Србије је безумна безсловесна маса. ....... Још једном браво бициклиста!

А ти си баш чврсто уверен у којој си половини :? Судећи по ставовима :(
Жао ми је ако те погодило, шта друго да кажем!
 
Ароганција и безобразлук поготову према мом народу свакако погађа
 
Meanwhile, život ide dalje, Srbija uskoro dobija još 11km AP, a Gvozden je i dalje u svom elementu
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UPk-l6d2SH8[/youtube]
 
Слажем се Игоре. Ево тунели нпр. Да ли стварно неко мисли да је у Србији најсложенија геологија земљишта на свету? Да ли мислите да су за сваки тунел рађена квалитетна геолошка испитивања, па као на источном краку надлежни изјаве: " променила се геологија терена! " Није више гранитна стена, сада је седиментна са лискунима! ТБМ машине се не исплате за тунеле испод десетак км. Зато се углавном и користе за метрое, без обзира на геологију терена, само се мењају ножеви. Како ће за сада у Србији најдужи тунел бити око 3.5 км јасно је да се би на време урадио, треба бити " нападнут " на 4 места. на сваки крај, обе цеви. Просечно уиграни тимови копају 10 м дневно. То значи 40м дневно ако се ради како је горе наведено. НАравно да су претходно уражена квалитетна геофизичка испитивања и сондирања терена, да их не би изненадила геологија. Укупно 7000м подељено са 40м дневно, добијемо 175 дана, наравно треба урадити и примарну и секундарну облогу, дренажу, електро-машинске радове, то је бар још годину и по. Закључак , за две године се може урадити скоро било који тунел ове дужине. Наравно да се обезбеде и плате 4 екипе са по 3 смене и остало побројано. Када види човек цену за радове, она је и више него довољна за све побројано. На крају ћемо видети колико ће времена требати за три велика тунела који се тренутно раде у Србији: " Лаз, Муњино брдо и Фрушкогорски. " Наравно за кашњења као и обично нико неће одговарати нити плаћати пенале. МОја Србија размишља својом главом, није подгузна мува и не може се поткупити сендвичем!
 
Zaključak ti je pogrešan jer su ti pretpostavke pogrešne, ali na to smo već i navilkli u tvojim postovima.

Ne postoji univerzalno pravilo da se kopa 40 metara dnevno jer brzina zavisi od mnogo faktora. Inače, niko ovde nije tvrdio da je geologijau Srbiji najkompleksnija na svetu. Pronadji nam molim te nekoliko primera gde je tunel od 3-4km probijen za 6 meseci.

Brzina i organizacija radova zavise od izvodjača. Pošto smo prinudjeni da angažujemo strance jer nam oni daju kredite za te puteve mislim da je nerealno očekivati da im možemo naplatiti kašnjenja. Pitanje je da li toga i ima u ugovorima.

I za kraj, ne mislim ni ja da se tuneli u Srbiji dovoljno brzo grade. Recimo Fruška Gora i Kadinjača su morali biti probijeni davno, ali nisu. Ali šta da radimo, ja sam svestan kakva je ekonomska situacija, na koji način radimo i ove projekte trenutno i ne mogu očekivati da po Srbiji imamo tunele kao u Austriji na primer (koji su inače papreno skupi).

@biciklista
Ta čuvena 1989. med i mleko je teklo osamdesetih u SFRJ. Par-nepar, restrikcije struje, nestašice robe... Znate li da je Vojvodina 86-87-88 (ne sećam se tačno kojih godina) imala pad BDPa. Ako u nešto u našok istoriji ne treba da gledamo kao ideal onda je to ta SFRJ jer cenu tog suludog sistema i te državne tvorevine plaćamo danas.
 
Zrno po zrno -pogaca, kamen po kamen -palača, 12 po 12km autoputa godišnje -1200km za 100 godina :) Naravno, borba je, nije to tako lako da se pusti citavih 12km u jednoj godini, pa mozda bude i pocetkom sledece godine :) Sto bi znacilo da bi posle prosle i ovu zavrsili sa 0km pustenih punog profila autoputa. 1200km/0km = beskonacnoooo :lol:
 
Prosli smo danas i i dalje mislim da ni tih " zrno po zrno" 8km nema sanse da bude gotovo. Da zanemarimo asfalt na petlji, ali onaj nadvoznjak ne izgleda gotovo i ne rade mašine nego radnici nesto rucno rade po ivicama.

A mislim da ce taj broj biti i manji jer je definitivno neki problem sa glinenom pre petlje Ub iz smera Ljig, od onih vocnjaka... trese se auto kao da se ide trasom koja je oooooodqvno u upotrebi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899129#p899129:gildn7ie je napisao(la):
MiraC » Uto Nov 16, 2021 2:51 pm[/url]":gildn7ie]
A mislim da ce taj broj biti i manji jer je definitivno neki problem sa glinenom pre petlje Ub iz smera Ljig, od onih vocnjaka... trese se auto kao da se ide trasom koja je oooooodqvno u upotrebi.

Iskreno Miro, mene više ovo brine nego hoće li pustiti Pakovraće u decembru ili februaru...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899124#p899124:f0f0y04w je napisao(la):
Earthmoving » Uto Nov 16, 2021 2:32 pm[/url]":f0f0y04w]Zrno po zrno -pogaca, kamen po kamen -palača, 12 po 12km autoputa godišnje -1200km za 100 godina :) Naravno, borba je, nije to tako lako da se pusti citavih 12km u jednoj godini, pa mozda bude i pocetkom sledece godine :) Sto bi znacilo da bi posle prosle i ovu zavrsili sa 0km pustenih punog profila autoputa. 1200km/0km = beskonacnoooo :lol:

Slažem se, učinak u smislu broja novih km u upotrebi za dve godine - nula!
Ali da budemo skroz precizni - u te dve godine započeto je mnogo u smislu da se ušlo u njive i gradi se:
- Preljina - Pakovraće - tunel
- Moravski na dve deonice
- krak ka Valjevu
- Šabac most i okolo kroz Srem ka autoputu
- Kuzmin Rača sa mostom
- obilaznica oko BG značajno napredovala...

Moramo reći punu istinu... a ne samo deo...
Samim time, ono deljenje sa nulom gore u tvom postu nije baš adekvatno...

A onda kad zbumbaju otvaranja svih ovih deonica svaka dva meseca sa velikim žurkama i mnooogo zastava, onda ćete da kukate kako se žvalavi ne skida sa ekrana...

E ne možeš narodu ugoditi, pa to ti je... :)

Šalim se malo, sorry Zemljani, nije namera da te zezam...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899098#p899098:32plqda8 je napisao(la):
milaki990 » Уто Нов 16, 2021 12:28 pm[/url]":32plqda8]Zaključak ti je pogrešan jer su ti pretpostavke pogrešne, ali na to smo već i navilkli u tvojim postovima.

Ne postoji univerzalno pravilo da se kopa 40 metara dnevno jer brzina zavisi od mnogo faktora. Inače, niko ovde nije tvrdio da je geologijau Srbiji najkompleksnija na svetu. Pronadji nam molim te nekoliko primera gde je tunel od 3-4km probijen za 6 meseci.

Brzina i organizacija radova zavise od izvodjača. Pošto smo prinudjeni da angažujemo strance jer nam oni daju kredite za te puteve mislim da je nerealno očekivati da im možemo naplatiti kašnjenja. Pitanje je da li toga i ima u ugovorima.

I za kraj, ne mislim ni ja da se tuneli u Srbiji dovoljno brzo grade. Recimo Fruška Gora i Kadinjača su morali biti probijeni davno, ali nisu. Ali šta da radimo, ja sam svestan kakva je ekonomska situacija, na koji način radimo i ove projekte trenutno i ne mogu očekivati da po Srbiji imamo tunele kao u Austriji na primer (koji su inače papreno skupi).

@biciklista
Ta čuvena 1989. med i mleko je teklo osamdesetih u SFRJ. Par-nepar, restrikcije struje, nestašice robe... Znate li da je Vojvodina 86-87-88 (ne sećam se tačno kojih godina) imala pad BDPa. Ako u nešto u našok istoriji ne treba da gledamo kao ideal onda je to ta SFRJ jer cenu tog suludog sistema i te državne tvorevine plaćamo danas.
Хајде мало да се позабавимо и твојом логиком јер ти представљаш већину. Где сам ја написао да се тунел ради за 6 месеци? Написао сам да је ако је добра организација, могуће прокопати, а да се може завршити све за две године. Просечно се може копати 10м тунелеске цеви са једне стране. ПРОСЕЧНО! Може бити и мање и више! Немаш појма шта је у уговорима, али коментаришеш. Једино што сигурно знамо је да имамо најскупље АП по км у овом делу европе и по томе смо засигурно на челу!Ако ми на крају све плаћамо, а плаћамо можемо много тога и да одредимо. Што се тиче смешне Југославије деоница од Устипраче до Вишеграда , неких 30 км у кањону Дрине са 30 тунела је направљена од 1987-89. Све у свему представљаш типичног грађанина ове земље чији је став. "Дај шта даш, шути може и горе и сл. "
 
Prošle godine nula km ove takodje nula ali zato u narednih 3 godine smiješi se 300 km novog autoputa pa kad izvučemo godišnji prosjek neće to biti baš loše :)
Napisao sam mnogo puta-za 10 godina tipa od 2015 do 2025 kilometri autoputa u Srbiji biće udvostručeni akoBogda,sa 600 km ide na 1.200 km.
Sve drugo blijedi pred tom činjenicom,uzalud su sva kukanja i mračenja koja se pričaju i pišu.
 
Ne znam šta piše u ugovorima, zato i ne komentarišem i ne prozivam ko će platiti kašnjenja jer ni ne znamo da li su definisana ugovorom. No, ta administracija nije toliko ni bitna.

SFRJ uspeh se svakako preuveličava, daleko od toga da ništa nije uradjeno (poput deonice koju spominješ) ali objektivno gledano i nije neki uspeh u odnosu na potencijal te zemlje. Već sam pisao, ali da ponovim na primeru reke Save - trenutno se grade (ili su sveže izgradjena) 4 mosta koja spajaju danas države a nekada republike u SFRJ - Gradiška, Svilaj, Rača, Šabac. Sve u punom profilu autoputa.

Za tunele, nije mi bilo teško pa sam malo kopao po podacima, zaključke izvedite sami:

1. Tunel Karavanke - Austrijsko - Slovenačka granica
Dužina: 7.86km
Prva cev gradjena 5 godina 1986-1991
Druga cev započeta 2018. godine sa austrijske strane. Planirano otvaranje - kraj 2025. - 7 godina
Cena 162 miliona (uključuje i obnovu prve cevi)
Putarina: činim i se oko 7-8eur

https://transport.danube-region.eu/cons ... ay-tunnel/

2. Tunel Gleinalm - Austrija
Duzina: 8.3km
Prva cev gradjena - 5 godina 1973-1978
Druga cev gradjena 2013-2017 - 4 godine
2017 - 2019 - renoviranje stare cevi
Putarina: 9.5eur
Cena druge cevi i renoviranja prve 243 miliona EUR

3. Tunel Učka, Rijeka - Istra
Druga cev duzine 5,6km se gradi sada. Rok je 2024. godina (42 meseca)
Cena: 200 miliona EUR
Putarina: Čini mi se oko 4-5eur

Podsećanje:
Preljina - Požega
duzina 30,9km
cena 450 miliona eur
32 mosta, 11 nadvoznjaka, 3 tunela ukupne duzine oko 6km.
Početak radova: maj 2019. Rok 36 meseci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899129#p899129:2lajbc6p je napisao(la):
MiraC » Uto Nov 16, 2021 1:51 pm[/url]":2lajbc6p]Prosli smo danas i i dalje mislim da ni tih " zrno po zrno" 8km nema sanse da bude gotovo. Da zanemarimo asfalt na petlji, ali onaj nadvoznjak ne izgleda gotovo i ne rade mašine nego radnici nesto rucno rade po ivicama.

A mislim da ce taj broj biti i manji jer je definitivno neki problem sa glinenom pre petlje Ub iz smera Ljig, od onih vocnjaka... trese se auto kao da se ide trasom koja je oooooodqvno u upotrebi.
Mislim da sam primetio taj defekt, na onoj uzbrdici pre petlje UB, sad se secam. Desna traka kao da je propala bukvalno i opasno trese. Leva preticajna je u boljem stanju.
 
@ Perkane neverovatno je da se onoliko potrosi habajuci sloj, znas kad je na obilaznici oko Bg slicno, ako ne i bolja situacija. Nema rupa, ali " drnda" kad moram da se tako izrazim.

I sta rade vise sa onim tunelom, Brđani ili kako se zove?! Jos je zatvoren....vozi se dvosmerno.. .

A oko Cacka Bogu plakati. Mi smo 15min duze putovali jer smo u koloni bili sa 3 slepera
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899148#p899148:2urjapey je napisao(la):
boocky » Uto Nov 16, 2021 2:44 pm[/url]":2urjapey]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899129#p899129:2urjapey je napisao(la):
MiraC » Uto Nov 16, 2021 1:51 pm[/url]":2urjapey]Prosli smo danas i i dalje mislim da ni tih " zrno po zrno" 8km nema sanse da bude gotovo. Da zanemarimo asfalt na petlji, ali onaj nadvoznjak ne izgleda gotovo i ne rade mašine nego radnici nesto rucno rade po ivicama.

A mislim da ce taj broj biti i manji jer je definitivno neki problem sa glinenom pre petlje Ub iz smera Ljig, od onih vocnjaka... trese se auto kao da se ide trasom koja je oooooodqvno u upotrebi.
Mislim da sam primetio taj defekt, na onoj uzbrdici pre petlje UB, sad se secam. Desna traka kao da je propala bukvalno i opasno trese. Leva preticajna je u boljem stanju.
To to, a jos vise se primeti jer se sidje sa rekonstruisanog dela
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899147#p899147:6ma7c59r je napisao(la):
milaki990 » Uto Nov 16, 2021 3:43 pm[/url]":6ma7c59r]

Za tunele, nije mi bilo teško pa sam malo kopao po podacima, zaključke izvedite sami:

1. Tunel Karavanke - Austrijsko - Slovenačka granica
Dužina: 7.86km
Prva cev gradjena 5 godina 1986-1991
Druga cev započeta 2018. godine sa austrijske strane. Planirano otvaranje - kraj 2025. - 7 godina
Cena 162 miliona (uključuje i obnovu prve cevi)
Putarina: činim i se oko 7-8eur


Ovo su super informacije. Ja sam gledao koliko je Mađarima i Rumunima trebalo da izgrade deonice autoputa u rangu sa ovim do Požege. Niko nije završio za tri godine. Ali, postoji jedna bitna razlika. Oni su u ogromnoj većini slučajeva gradili puteve iz svojih sredstava, pa su teglili, dok je kod nas potpuno suprotno. Uglavnom je sada sve iz kredita. I druga bitna stvar, kad se kod npr Segedina radio autoput, paralelno se gradilo stotine kilometara autoputeva i brzih puteva. Radi se i kod nas, ali ne u toj meri. Možda Mađari nisu za poređenje, ali bar da znamo gde smo.
 
Vrh