[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868676#p868676:kk7zlh6d je napisao(la):
MiraC » Ned Avg 01, 2021 6:05 pm[/url]":kk7zlh6d]Kurogane1, garantujem sve sto kaze @stex pb, nekada je guzva bila vikendom, sad svaki dan i jako puno se izgubi do Cacka.
Sramota me i da se zalim kad cujem njega iz Priboja....dok dofje do Zlatibora,a ni na pola puta pa sto si blize Uzicu to veca guzva, pa do Pz pq onda i klisura da sve zacini, mada tu vozaci malo vise paze. I odna Cacak, lakse kroz grad, makar se vozi, i teeeeek onda dolazis na rampu.
Niko tebe ne proziva, ali nemoj ni ti nas koji ni jednu policijaku patrolu ne vidimo, koji svaki dan vidjamo udese i koji moramo da stavimo dete u kola i da idemo za Bg,a postalo je jako opasno, pisala sam.
Ja sam odusevljena AP, koliko to znaci bre za Cacak i svaki napredak je super, ali NAPRAVILI MALE RAMPE, GUZVA NA AP 2KM I NECE DA IH OTVORE?
vide kolike si kolone a nijedan kamion ne iskljuce,
Veci broj vozila i sve se pustilo nek se samo regulise. Tako ce biti i kad do Pz bude bilo pa kad bude krljanac, bice kao stari put za Obrenovac i nikom nista, cekamo nastavak.
Sve se pogodilo, vise saobracaja, guzva, vozaci ovi tranzitni kao da formule voze, policije nigde, i traktor i kultivator.....a tek smo na pola letnje sezone
Nemoj da me pogrešno shvatiš, ali mislim da adresiraš mnogo različitih tema. Pokušaću da razvrstam kako sam ja shvatio (mada može biti pogrešno)
1) Kultura vožnje i opasnost na putu
Policijska patrola/kontrola ne utiče toliko puno na bezbednost saobraća sa moje tačke gledišta. U nemačkoj skoro da je i nema pa opet ima (kad se uzme u obzir populacija i dužina putne mreže) manji broj udesa i mrtvih nego kod nas. Kao drugo, kod nas ti mnogi iz suprotnog pravca jave (blicaju) da će kontrola za koji metar pa svi lepo uspore, pa čim prodaju patrolu onda opet divljaju. Ponovo tvrdim da je problem u kulturi vožnje (čitaj društva) da se toliko nesreća dešava a ne u policiji, putevima itd.
2) Dužina putovanja
U forumu čitam često da se mnogo vremena izgubi ovde i onde, ali šta to zapravo znači? Koliko je to minuta ili sati? I prema čemu mi to merim? Najbrže vreme što smo ikad stigli, svake srede ili neki prosek!
Ja se potpuno slažem sa kuroganom, da trebamo da pokušamo da diskutujemo na bazi standardnih dana a ne kad je veliki praznik, počinju odmori itd.
A ako to hoćemo onda je prognoza od Google maps jako dobra za početak diskusije. Ne mogu ni ja sada da se žalim na SLO, HR i SRB što sam čekao na granicama 4h. Jednostavno su Turci, Šiptari itd. rešili isto krenuti taj dan na odmor pa se stvorila gužva. To što je stvorila veća gužva nego što sam ja očekivao nisu oni krivi (ako sam u gužvi naravno svima pevao pesmicu i pozdravljao rodbinu...).
3) Količina saobraća i mere države
Da li je na rampi u Preljini pre malo traka, moguće. Treba analizirati koliko zaista bude gužve i u kojim okolnostima. U suštini se gradi/rade koncepti da u 95% slučajeva sve ide glatko, a za one ostale 5% rizika tražiš rešenje kad dođe do toga odnosno imaš plan sa merama koje podnosi u tom slučaju. I u tim slučajevima se opet mora videti koliko to nas sve košta kao država. Iako to sada ne zvuči lepo, ali kraj krajeva država sagleda financije a ne koliko mi gubimo živaca na putu. Ako su zaista velika čekanja i to dovodi do pada/usporavanja državne ekonomije, onda ima smisla da se neke mere preduzmu. Ako ne onda i ne treba jer to nas sve košta. Opet se pozivam na nemačku gde je svakim radnim danom gužva na prilzanim putevima velikim gradovima, a kroz grad da i ne pričam. A šta se dešava, iskreno jako jako malo do ništa...
Ponavljam nemoj me pogrešno shvatiti, mislim da ima još mnogo prostora za poboljšanja kod nas i da treba na svemu tome raditi. Ali svaka tema ima različite posledice. Na primer više policiskih kontrola, možda manje nesreća, ali se sporije stiže itd.