[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869771#p869771:1we7jmtx je napisao(la):
Earthmoving » Pet Avg 06, 2021 3:20 am[/url]":1we7jmtx]Markotićeviću (lik koji jedini nazire završetak avalskog tunela na Bg obilaznici) ako tvrdiš da je rađeno, deder malo nam podrobije reci kolko km autoputeva se trenutno radi i koji je procenat završenosti radova. Da ne pomisli neko da samo piskaraš a nemaš blage veze sa životom.
Stani malo lazove... vi ste rekli malo vise nego samo taj avalski tunel. I to dosta vise. Rekli ste o Bubanj Potoka.
Dakle jasno je da je u pitanju da si uvelicavao. Uvek gledas kako da bacis sto veci pesimizam i gadljivost kad god ista radis.
Sto se tice koliko je uradjeno, koliko se radi i tako, pa stvarno ne znam. Ne pratim ja sve radove.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869866#p869866:1we7jmtx je napisao(la):
ZAK » Pet Avg 06, 2021 9:01 am[/url]":1we7jmtx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869683#p869683:1we7jmtx je napisao(la):
Markoticevic » Čet Avg 05, 2021 7:18 pm[/url]":1we7jmtx]Apsolutno je ne bitno da li je imalo km autoputeva pusteno u nekoj godini. To nije objektivno. Sta je bitno je bitno je koliko je radjeno. Pusteno i radjeno nije isto, i to zestoko zastranjivsnje da se stavi fokus na broj novih km otvoreno bas vredja cist razum.
Ne slažem se sa ovakvim stanovištem. A zbog čega mi sve ovo radimo? Sta je svrha ovog našeg rada? Jel svrha pravljenja puteva da se naprave novi putevi ili samo da bi smo mi nešto radili? Ako gledamo prncip svrsishodnosti onda je jedina metrika broj otvorenih kilometara. To pokazuje kako funkcioniše sve od planiranja, ugovaranja i izvođenja radova. Ako bi smo puštali u proseku 50 do 150km puteva godišnje, bio bih najsrećniji čovek na svetu.
Kod nas nema kontinuiteta. Ne zna se šta je plan u narednih 20g. Ne znamo ni kako pare da nabavimo. Sve se radi ad-hok. Ugovaramo 5 autoputeva istovremeno. Otrvarano početak radova na svima a u realnosti 2 godine nakon otvaranja nema projekta ali bitno je "da se radi".
Možda se ne radi a možda se i radi a možda se i kilavo radi ali suština je da nema novih kilometara autoputa. To i jeste svrha našeg rada.
Ništa nama ne znači autoput ako se napravi za 30g. Neko je pominjao ovde na forumu da su mu roditelji iz Sarajeva pa se radovao autoputu do tamo. U međuvremenu ruditelji preminuli i sad mu put ništa ne žnači. Ali bitno je "da se radi".
Da sumiram:
Nije bitno "da se radi", bitno je "šta se uradi" i "kada" se nešto uradi.
Mozete vi da se slazete ili ne slazete sa bilocim, imate pravo.
Ali nemoj te da vredjate tudju inteligenciju tako sto ce te da kazete da jedan kilometar tunela je isto kao jedan kilometar ravnog puta. Recimo da oboje se zida punom parom, pa vidi koliko ce dugo trebati tunel a koliko dugo obican put. Zavrsi se u istoj godini, i kaze dunster "opa pustena dva kilometra autoputa" kad u stvari se radi o sastvim drugacijim stavrima i vredjanje inteligencije. Dodje nov rezim i preuzme projekte starog, opa u prvoj godini ili dve zavrse stvari, jel to onda njihov uspeh? Ajmo da ne budemo petaci, sto da ne?
Otvoren broj kilometara je najgluplja metrika. I ne nisam neko ko ce da kaze sta je bolja, ali je jasno zasto ova metrika nije dobra. Mozda gledate iz decenije u decniju pa onda da se poredi, ali po jednoj godini to nije normalno.
Ne vidim zasto taj licimer o tome za Sarajevo. I da bitno je da se radi a ne da se pocinje 20 deonica na 100 kilometara gde pola njih propadnu. Bitno je naravno da se radi. Jer nekako se ide dalje. I izgradjuje se. Ne moze se izgradi sve preko noci.
Sad, na malo ozbiljnijoj stavki, nacina da se moza izmeri koliko se radi je da se uzme neka deonica i da se kaze koliko je procenat zavrsen. Recimo uzmemo most neki, radovi krenu jedne godine, rade skoro nista, te godine je uradjeno da kazemo nula, onda seldece godine, pola je zavrseno, pa nekako moze da se iskaklulise neki procenat nekako. Ali opet, nisam ja strucnjak. ali tako nekako zamiljsam da bi moglo a se izracuna koliko se radilo, i koliko se zavrsilo. Ali vidite, to je malo veci poduhvat i ja se ne bavim toliko mnogo ovime da bi mogao da sam izracunam koliko se radilo na recimo autoputu ABC u godini XYZ. Ali vidite recimo neki razum u takvoj nekoj kalkulaciji, To je vec objektivno, a nije zastranjivanje kao "o gle koliko je otvoreno".
Sva ova diskusija me poseca na ono muklo "nece se ovo nikad zavrsiti". Tako se pricalo za razna mesta ranije. Uzas. Logika koja ima cilj da ubije nekog u zemlju, da ga zatrpa i eliminise svako zrno bilokakve nade koja postoji. Ljudima je tosta tog mracnog, ne pesimizma, nego, hm, ne znam koja bi bila dobra rec, jer u pitanju nije pesimizam nego je u pitanju neka losa nemera sa predumisaljejem.