Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

A u, a u.... Moze li jedno brdo da sarađuje, jedno u celoj Srbiji....
3g.... to je 2024, a mozda i 2025.... dosta im jos treba, ja sam nesto mislila 2023 na 2024tu, ali mnogo im treba da probuse a stvarno puno za opremanje. Zato nista nisu ni.pipnuli mimo tunela, kogu komotno od proleca sl godine....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869851#p869851:bcb5rn9e je napisao(la):
geovuk » Pet Avg 06, 2021 2:00 pm[/url]":bcb5rn9e]Koliko sam izračunao i pogledao na brzinu, u Srbiji se trenutno gradi oko 320km autoputa i brzih saobraćajnica. Radi se o ugovorenim deonicama kojima je počeo rok izgradnje. Činjenica je da nekim sektorima nisu još počeli radovi. Uglavnom kasne radovi na otvorenim trasama koji se mogu ubrzati po potrebi.
Dogovoreno pre par godina 320km, a radi se kolko od toga, možda svega 25% da zaista ima radova. Plus obećavano još 400 koji nikada nisu ni početi. Dakle radi se 10tak% od ukupno obećanog.
 
Činjenica je da se puno više priča nego što se radi i to je isto za sve vlasti.

Npr put Zrenjanin Beograd je pomenut još kada he SNS osvojio vlast, prvo u formi brze ceste. 9 godina posle ni metar nije izgradjen.
 
Jedno su najavljeni projekti koji se očekuju, a drugo su ugovoreni. Kad se nešto ugovori onda će se to i uraditi. To što država najavljuje posmatram kao neki vodič u kom pravcu planira da razvija određeni region, da se poboljša protok ljudi, robe, kao i indikator razvoja ekonomije i privrede. Od svih ostalih najavljenih koridora i brzih saobraćajnica definitivno će se to ugovoriti u narednih nekoliko godina. Vlast samo vaga šta je prioritet ili za šta imaju novca. To vidimo kroz primer brze saobraćajnice ka Valjevu koja gotovo da i nije pominjana pre nastavka autoputa ka CG ili ka Sarajevu ili ka Zrenjaninu. Sad se pominje i severna obilaznica oko Kg i nastavak ka Mrčajevcima. Meni odgovara što se to radi jer sam iz Kg.
 
Oni planiraju - Bog se smeje. Doduše ja se baš nisam smejao kad mi Kinezi izvođač pre 2 godine na početku radova Ča-Pž reče to je samo predstava vaših vlasti za vaš narod da se dovedu mašine, i sad se to podacima o iskopanosti tunela i nezapočinjanju dalje iza Munjinog brda pokazalo kao tačno. Inače, to oko Zrenjanina svi, i Shangdong kao izvođač i lokalni Zrenjaninci koji rade u građevinarstvu, očekuju da krene se radi krajem ove ili početkom iduće godine.
 
Ако је таћна информација, значи пре 2024 ништа до Пожеге, зато и грувају ово до Паковраћа!
 
To fiktivno otvaranje radova meni kao posmatraču ništa ne znači. Mene interesuje koliko će trajati radovi od trenutka kada je "zaboden prvi ašov" i to čisto sa posmatračke strane. Ali ako nekome ko je politički aktivan (na ovaj ili onaj način) znači gomila izrečenih dnevno političkih gluposti,tipa "auto put do Požege gotov do kraja 2021” ,nemam ništa protiv i samo vam želim da uživate u raspravi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869894#p869894:3945xby2 je napisao(la):
milaki990 » Pet Avg 06, 2021 6:13 pm[/url]":3945xby2]Činjenica je da se puno više priča nego što se radi i to je isto za sve vlasti.

Netačno. Apsolutno nije isto za sve vlasti.

Relativizacija amnestira lažove i čini da ne postoji odgovornost za svesno i projektovano javno izrečenu laž, a to čini da postanemo društvo bez odgovornosti, gde javno izrečena laž donosi po neki benefit, ali zato nema bilo kakvu cenu. Zato će i oni koji nisu lažovi polako da postaju isti, jer se to isplati.

Konkluzivno :) , kada krenete da populistički relativizujete laži u javnom prostoru, razmislite opet. Radite lošu stvar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869771#p869771:1we7jmtx je napisao(la):
Earthmoving » Pet Avg 06, 2021 3:20 am[/url]":1we7jmtx]Markotićeviću (lik koji jedini nazire završetak avalskog tunela na Bg obilaznici) ako tvrdiš da je rađeno, deder malo nam podrobije reci kolko km autoputeva se trenutno radi i koji je procenat završenosti radova. Da ne pomisli neko da samo piskaraš a nemaš blage veze sa životom.

Stani malo lazove... vi ste rekli malo vise nego samo taj avalski tunel. I to dosta vise. Rekli ste o Bubanj Potoka.
Dakle jasno je da je u pitanju da si uvelicavao. Uvek gledas kako da bacis sto veci pesimizam i gadljivost kad god ista radis.

Sto se tice koliko je uradjeno, koliko se radi i tako, pa stvarno ne znam. Ne pratim ja sve radove.





[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869866#p869866:1we7jmtx je napisao(la):
ZAK » Pet Avg 06, 2021 9:01 am[/url]":1we7jmtx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869683#p869683:1we7jmtx je napisao(la):
Markoticevic » Čet Avg 05, 2021 7:18 pm[/url]":1we7jmtx]Apsolutno je ne bitno da li je imalo km autoputeva pusteno u nekoj godini. To nije objektivno. Sta je bitno je bitno je koliko je radjeno. Pusteno i radjeno nije isto, i to zestoko zastranjivsnje da se stavi fokus na broj novih km otvoreno bas vredja cist razum.

Ne slažem se sa ovakvim stanovištem. A zbog čega mi sve ovo radimo? Sta je svrha ovog našeg rada? Jel svrha pravljenja puteva da se naprave novi putevi ili samo da bi smo mi nešto radili? Ako gledamo prncip svrsishodnosti onda je jedina metrika broj otvorenih kilometara. To pokazuje kako funkcioniše sve od planiranja, ugovaranja i izvođenja radova. Ako bi smo puštali u proseku 50 do 150km puteva godišnje, bio bih najsrećniji čovek na svetu.

Kod nas nema kontinuiteta. Ne zna se šta je plan u narednih 20g. Ne znamo ni kako pare da nabavimo. Sve se radi ad-hok. Ugovaramo 5 autoputeva istovremeno. Otrvarano početak radova na svima a u realnosti 2 godine nakon otvaranja nema projekta ali bitno je "da se radi".
Možda se ne radi a možda se i radi a možda se i kilavo radi ali suština je da nema novih kilometara autoputa. To i jeste svrha našeg rada.

Ništa nama ne znači autoput ako se napravi za 30g. Neko je pominjao ovde na forumu da su mu roditelji iz Sarajeva pa se radovao autoputu do tamo. U međuvremenu ruditelji preminuli i sad mu put ništa ne žnači. Ali bitno je "da se radi".

Da sumiram:
Nije bitno "da se radi", bitno je "šta se uradi" i "kada" se nešto uradi.

Mozete vi da se slazete ili ne slazete sa bilocim, imate pravo.

Ali nemoj te da vredjate tudju inteligenciju tako sto ce te da kazete da jedan kilometar tunela je isto kao jedan kilometar ravnog puta. Recimo da oboje se zida punom parom, pa vidi koliko ce dugo trebati tunel a koliko dugo obican put. Zavrsi se u istoj godini, i kaze dunster "opa pustena dva kilometra autoputa" kad u stvari se radi o sastvim drugacijim stavrima i vredjanje inteligencije. Dodje nov rezim i preuzme projekte starog, opa u prvoj godini ili dve zavrse stvari, jel to onda njihov uspeh? Ajmo da ne budemo petaci, sto da ne?

Otvoren broj kilometara je najgluplja metrika. I ne nisam neko ko ce da kaze sta je bolja, ali je jasno zasto ova metrika nije dobra. Mozda gledate iz decenije u decniju pa onda da se poredi, ali po jednoj godini to nije normalno.

Ne vidim zasto taj licimer o tome za Sarajevo. I da bitno je da se radi a ne da se pocinje 20 deonica na 100 kilometara gde pola njih propadnu. Bitno je naravno da se radi. Jer nekako se ide dalje. I izgradjuje se. Ne moze se izgradi sve preko noci.




Sad, na malo ozbiljnijoj stavki, nacina da se moza izmeri koliko se radi je da se uzme neka deonica i da se kaze koliko je procenat zavrsen. Recimo uzmemo most neki, radovi krenu jedne godine, rade skoro nista, te godine je uradjeno da kazemo nula, onda seldece godine, pola je zavrseno, pa nekako moze da se iskaklulise neki procenat nekako. Ali opet, nisam ja strucnjak. ali tako nekako zamiljsam da bi moglo a se izracuna koliko se radilo, i koliko se zavrsilo. Ali vidite, to je malo veci poduhvat i ja se ne bavim toliko mnogo ovime da bi mogao da sam izracunam koliko se radilo na recimo autoputu ABC u godini XYZ. Ali vidite recimo neki razum u takvoj nekoj kalkulaciji, To je vec objektivno, a nije zastranjivanje kao "o gle koliko je otvoreno".

Sva ova diskusija me poseca na ono muklo "nece se ovo nikad zavrsiti". Tako se pricalo za razna mesta ranije. Uzas. Logika koja ima cilj da ubije nekog u zemlju, da ga zatrpa i eliminise svako zrno bilokakve nade koja postoji. Ljudima je tosta tog mracnog, ne pesimizma, nego, hm, ne znam koja bi bila dobra rec, jer u pitanju nije pesimizam nego je u pitanju neka losa nemera sa predumisaljejem.
 
Шта све исприча човек који сам каже како се не разуме у тематику. Већина људи је свесна многих користи који доноси АП. Јако мали број је свсетан негативних утицаја истог. Нпр поређење 87 км источног крака К10 је коштало 400 милиона еура. сличан терен у Бугарској је испод 4 милиона по км. Пожега-Прељина 30 км 450 милиона еура, или 15 милиона по км. Моравски 110 км 800 милиона, рецимо 7.5 милиона по км. Очигледно је монументална пљачка на делу. Динамика радова на Прељина-Пожега до пре пар месеци су јавно велики респиратот и полтрончићи говорили о крају радова на целој деоници до Никољдана ове године. Очигледно је да су лажови, јер деоница неће бити готова још две три године најмање!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870147#p870147:3l6zmmz5 je napisao(la):
Алтаир » Нед Авг 08, 2021 9:57 am[/url]":3l6zmmz5]Шта све исприча човек који сам каже како се не разуме у тематику. Већина људи је свесна многих користи који доноси АП. Јако мали број је свсетан негативних утицаја истог. Нпр поређење 87 км источног крака К10 је коштало 400 милиона еура. сличан терен у Бугарској је испод 4 милиона по км. Пожега-Прељина 30 км 450 милиона еура, или 15 милиона по км. Моравски 110 км 800 милиона, рецимо 7.5 милиона по км. Очигледно је монументална пљачка на делу. Динамика радова на Прељина-Пожега до пре пар месеци су јавно велики респиратот и полтрончићи говорили о крају радова на целој деоници до Никољдана ове године. Очигледно је да су лажови, јер деоница неће бити готова још две три године најмање!

Ne sporim da se ugrađuju, ali pretpostavljam da su i troškovi eksproprijacije mnogo veći, da je zemljište skuplje, da to samim tim i diže cenu kilometra. Pogotovo Moravski koridor koji prolazi kroz veoma gusto naselje krajeve, i svuda neke njive, parcele, domaćinstva.
Oću samo reći da mnogo faktori utiču na cenu kilometra i da ne možemo tek tako upoređivati brojeve, ali da lažu, da kradu, da su maksimalno netransparantni jesu.
 
Kada sam rekao "...da jedan kilometar tunela je isto kao jedan kilometar ravnog puta.... "? Naravno da to nije isto, ali mi sad ulazimo u tehničke detalje. Ja kao laik dajem pare za nešto i ptiam kad je to nešto gotovo? Vidim da pare idu, a rezutlata nema. Dobijam priče da je svaka deonica "najteža u evropi". Moja jedina metrika je koliko je para dato a koliko sam kolimetara puta dobio. Možda neki građevinski inženjeri mogu da naprave drugu metriku. Oni su u struci, mogu da procene šta je i koliko teško i koliko treba da traje. Ali ovo sve prikosi ovoj zdravoj logici.

Evo npr. Deonica Ruma - Šabac. Šta bi im falilo da naprave pola deonice od Rume do Hrtkovaca, kroz livade pa da to parče puste nezavisno od ostatka. Da se ne čeka most. Odmah se naplaćuje, odmah se pare zarađuju. Odmah se dugovi vraćaju. Ovi što putuju dobiju još 15km autoputa. Svima lepo. Ali sad to vređa moju inteligenciju. Nema mostova, nema tunela sve ravno. Sve njive ali opet nije urađeno.

E sad mislim da smo svi dovoljno inteligentni da pogledamo iz drugog ugla iz kojeg sve ovo ima smisla a to je da su ovi projekti služe da izvlačenje bogastva. Da nemaju mnogo veze sa tehničkim poteškoćama (loša geologija, vodostaj reke itd) koliko sa "ima li mene tu". Neka mojih 10 kamiona radi 100godina. Neka "moj mali" napravi idejni projekat po 100ti put. Neka firma iznajmuljuje čunjeve za obeležavanje radovoa po XY dinara od firme moje ćerke itd.

Opet kažem, ako tehničke poteškoće ne utiču u tolikoj meri na vreme završetka koliko ove druge na koje ne možemo da utičemo onda ostaje jedina metrika koliko je km završeno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870203#p870203:2lcpiues je napisao(la):
Igor » Ned Avg 08, 2021 3:05 pm[/url]":2lcpiues]O izjavama zvaničnika i rokovima na svim donicama u Srbiji može se diskutovati u temi na linku ili da se otvori nova tema https://beobuild.rs/forum/viewtopic.php ... 46#p850346

Uh bre. Ako sankcionises diskutovanje o politicarima i njihovim izjavama, 90% forumasa nece imati o cemu da pise.
 
O K11 je dozvoljeno u ovoj temi ali nema smisla o ostalim deonicama diskutovati u ovoj temi.
 
Kad vec pominjemo cijene autoputa po kilometru prije nekoliko dana o tome se pričalo u skupštini Crne Gore i premijer Krivokapić je baš upoređivao cijenu od 15 miliona u Srbiji trase Preljina Požega sa našom cijenom od 25 miliona po kilometru a isti je procenat mostova i tunela na obije trase.
Za tu razliku od 10 miliona po kilometru neko će kad tad odgovarati reče on parafraziram.
Dakle iz crnogorskog ugla izgradnja autoputa po kilometru je u odnosu na Srbiju je za 2/3 skuplja ali eto mnogima u Srbiji se čini da je i ta cijena naduvana i da se radi o pljacki i mutnim radnjama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870216#p870216:5h5r1ybv je napisao(la):
Kurogane1 » Нед Авг 08, 2021 4:08 pm[/url]":5h5r1ybv]Kad vec pominjemo cijene autoputa po kilometru prije nekoliko dana o tome se pričalo u skupštini Crne Gore i premijer Krivokapić je baš upoređivao cijenu od 15 miliona u Srbiji trase Preljina Požega sa našom cijenom od 25 miliona po kilometru a isti je procenat mostova i tunela na obije trase.
Za tu razliku od 10 miliona po kilometru neko će kad tad odgovarati reče on parafraziram.
Dakle iz crnogorskog ugla izgradnja autoputa po kilometru je u odnosu na Srbiju je za 2/3 skuplja ali eto mnogima u Srbiji se čini da je i ta cijena naduvana i da se radi o pljacki i mutnim radnjama.

Pa zato što pišu i govore budalaštine, stavljao sam već ovde tvit jedne budale iz Crne Gore (koji je sada postao predsednik RTCG-a xd), samo čovek koji je totalni neznalica može reći da je teren od Čačka do Požege uporediv sa bilo čime CG...
Doduše tamo jesu pljačkali, jesu "zaboravljali petlje", vodu i struju za autoput i slične gluposti, to nije sporno, ali je sporno upoređivati kilometar autoputa kroz brda oko Čačka i Požege i onog krša u CG, tek kad se dođe do Požege, ona kreće nekakav teren koji bi se eventualno mogao porediti sa Crnom Gorom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870214#p870214:3sgpw1ub je napisao(la):
Igor » Ned Avg 08, 2021 4:08 pm[/url]":3sgpw1ub]O K11 je dozvoljeno u ovoj temi ali nema smisla o ostalim deonicama diskutovati u ovoj temi.
Pa u 1.000 km brzih puteva koji je ministar slagao da se grade je i ova deonica od Čačka ka Požegi, a moguće da je tu čak uračunao i nezapočeti Požega-Boljare (jer se on kao projektuje, iako je Vučić opet u maju slagao da će biti potpisan ugovor za izgradnju) , znači moguće da je ovde u svojoj cifri 1.000km od ovog autoputa računao 140km. I opet dobijamo sličan procenat da se ovde trenutno radi oko 14km sa tunelima/140km, dakle svega 10% trenutno od cifre koju je izneo. Procenat ostatka Srbije u postu koji mi je obrisan je bio oko 80km koji se trenutno grade/1000km dakle 8%. Dakle u oba slučaja im je procenat laži oko 90%.
 
A zašto mi o tome raspravljamo uopšte i time im dajemo na važnosti? Previše mi kolektivno dajemo pažnje izjavama nebitnih likova (ne samo u gradjevinarstvu).
 
Kako nebitni brate, pa oni odlučuju o gradnji, upravljaju gradnjom, troše i zadužuju ljude, odlučuju o visini putarina, registracija, goriva... zapravo samo su oni i bitni u celoj priči.
 
Mislim da je za temu foruma bitno čuti kako napreduje gradnja, pogledati napredak, raspravljati o idejama, rešenjima.... Potpuno je nebitno šta npr. Momirović govori iz nedelje u nedelju (lik je dosadan i stalno vrti istu priču). Čak i ja koji nisam iz gradjevinske struke znam više od njega (doduše on jeste zalutao na tu poziciju).
 
Asfaltiranje prve deonice od Preljine do Pakovrace u duzini od jedanaest kilometara pocece u drugj polovini avgusta i bice gotovo do kraja godine.
 
Aj daj Bože, bar neka lepa vest, ne deluje nerealno. Nažalost, ove godine teško da bi sem ovih 11km mogla se završi ijedna druga sekcija ili parče nekog autoputa, kako ide, treba biti zadovoljan i ako ovih 11km punog profila puste za 2 godine 2020. i 2021. Jes da je 11km/1000km "koje se rade" svega 1% ali tu smo gde smo.
 
Vrh