Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576167#p576167:2k74q8hv je napisao(la):
KrCan » Pon Okt 22, 2018 2:02 pm[/url]":2k74q8hv]:gobb:
Nemame nema, al zato kad se vratim dodjem kao deda mraz!!!!
U tunelu Brancic leva traka spremna za asfaltiranje!!!
Trup kolovoza nasut i sa ne strpljenjem ceka crni pokrivac bica i lepa reportaza kasnije
file.php


Ne znam šta su čekali da sad asfaltiraju kad je još u oktobru leva cev bila spremna za asfalt.
 
Koliko traje elektro-mašinsko opremanje tunela? Mesec dana, 3 meseca, 6 meseci?
 
Joe, niko to ne zna precizno ,više od 3 mes,mislim da su u glavnom pisali da je oko 6 mes. Zavisi ,kako da objasnim,ko izvodi te radove dal prave kao " tender:" nije adekvatna rec,ali sličan proces.

Ali Babic je rekao" prvi kvartal " to je otprilike puna 3 mes i verovatno da može da se stigne,valjda su dali iskren odgovor. Nego nakon opremanja ,da li je sve gotovo ili ima još nešto?
 
https://www.mgsi.gov.rs/cir/aktuelnosti ... oridora-11

Радови на изградњи Коридора 11 настављени су и данас, упркос јаким снежним падавинама у целој Србији.
На деоници ауто-пута Е-763 од Лајковца до Љига радови на изградњи тунела Бранчић, дугог 942 м, у завршној су фази.
Без обзира на снег који непрекидно пада, данас су извођени радови на изради првог слоја асфалта у левој тунелској цеви, по чијем завршетку ће уследити и уградња ивичњака. У десној тунелској цеви у току је насипање туцаника и обрада шахтова и ниша.
Деоница Коридора 11 од Лајковца до Љига дуга је 24,6 км, а радове изводи кинеска компанија „Шандонг“.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588915#p588915:1iangrrr je napisao(la):
geovuk » 16 Dec 2018 04:53 pm[/url]":1iangrrr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576167#p576167:1iangrrr je napisao(la):
KrCan » Pon Okt 22, 2018 2:02 pm[/url]":1iangrrr]:gobb:
Nemame nema, al zato kad se vratim dodjem kao deda mraz!!!!
U tunelu Brancic leva traka spremna za asfaltiranje!!!
Trup kolovoza nasut i sa ne strpljenjem ceka crni pokrivac bica i lepa reportaza kasnije
file.php


Ne znam šta su čekali da sad asfaltiraju kad je još u oktobru leva cev bila spremna za asfalt.

Moje skromno znanje o tunelima (samo na osnovu poseta nekoliko tunela u sličnim fazama izgradnje) mi govori da je ovde daleko od asfaltiranja, odnosno da je nivo asfalta na nekih +80cm u odnosu na sadašnji nivo, odnosno na nekih15cm ispod gornjeg nivoa trotoara/kanala sa strane..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587743#p587743:3fxqxpqx je napisao(la):
Niko Kažanegra » Uto Dec 11, 2018 7:05 am[/url]":3fxqxpqx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587716#p587716:3fxqxpqx je napisao(la):
kilometar » Uto Dec 11, 2018 1:47 am[/url]":3fxqxpqx]Idučeg leta idemo u CG novim autoputem,ali ako planirate iz Beograda na more,gde se uključiti na autoput?Npr, sa Karaburme.Ako krenete kroz grad i preko Novog Beograda,do mosta u Bariču ima 34km.Ako idete preko Borče i Pupinovog mosta,ima 60km do mosta u Bariču.Stara varijanta preko Žarkova na Ibarsku,prvo uključenje na novi autoput je tek u Bogovađi.Poslednja moguča varijanta je i najgora,preko starog Obrenovačkog puta do Bariča....ako stignete živi tim putem.Trebalo je Ibarsku magisrelu graditi,makar se gradilo pet po pet km.Za ovih 40 godina koliko ja vozim,izginuo je ogroman broj ljudi,uslova prostornih ima a siguran sam da če teretni saobračaj iz pravca Novog Pazara zauvek iči Ibarskom.
U Bogovadji nemas petlju,i nije moguce ukljucenje na autoput.
Utoliko gore,idem Ibarskom do Ljiga,kao do sada.Možda naprave neko uključenje preko Meljaka,vidim spominje se u komentarima.
 
Malo smešno ispada: u tunelu Brančić asfalt, a nešto dalje u tunelima slične dužine Brđani I Šarani beton. Deluje kao priznanje da su pogrešili u ta dva tunela pa su ovde prešli na asfalt.
Mada, ja pre mislim da je bilo do toga da tamo Planum&Co nisu znali da rade tehnologiju betonskih puteva, pa im put ispao truckav. Jer recimo u Americi se dosta rade takvi putevi pa nisu takvi. Interesuje me kako je to urađeno u tunelu Bancarevo jer je tamo betonski kolovoz radio finišer koji sam im ja našao. Jer finišer izliva u kontinuitetu, a u ova dva tunela deluje kao da su u pločama radili. Mada I u Bancarevu je caka da su ovi stranci sto su doneli svoj finiser trazili nasem izvodjacu tamo da sam napravi I bude odgovoran za recepturu betona, pa ne znam kakva im je ispala na kraju.
Sećam se da su stranci naplatili rentiranje tog finišera našem izvođaču 40.000 evra za betoniranje kolovoza obe cevi Bancareva. I evo, 2-3 godine nakon zavrsetka kolovoza tunel još nije opremljen elektro-masinskom opremom...
 
Earth,a kako se radi sa betonom, da nije i kod njih neka da kažem podloga asfalt, imaju dosta da rade, ako treba da dostignu visinu gde oni ljudi stoje? Možda jeste asfalt zapaljiv i opasniji betona,ali kako su oni uradili na prethodnim tunelima je jednako opasno po meni.
Nego,kakve su šanse za neka 3- 4 mes da se uradi EM oprema tunela? I posle toga on je završen jel da?

Čudno je da rokovi za glinenu ne postoje,a možda je i bitniji deo u ovom momentu jer veze dve gotove celine.
 
Ostalo je jos ova sedmica do Babicevog roka .Sigurno ima dosta sitnica poput ove montaze signalizacije .I veza kod Obrenovaca jos nije gotova a veoma malo vremena .
Nisam siguran kako ide odrzavanje , ako misle da puste za 7-8 dana a sneg je napolju trebali bi pocet i da ciste led je sigurno po trasi .
 
Evo Miro da odgovorim a i da ukratko objasnim:
Podloga ispod asfaltnog i betonskog kolovoza je ista ili bar slična, znači ispod se stavlja tucani kamen. Recimo u Bancarevu su iznad njega, a ispod betona, stavljali i sloj cementnog praha koji zovu cementna stabilizacija. Glavna razlika je u gornjih 25-30cm puta gde je u prvom slučaju na vrhu asfalt sa 2,3 sloja, a u drugom beton iz jednog sloja debljine 25-30cm koji u sebi ima metalne šipke, armaturu, koje daju elastičnost i drže beton da ne napukne usled opterećenja saobraćaja. Znači sve ispod tih 25-30cm se u oba slučaja isto ili bar slično mora uraditi.
U jednom slučaju imamo asfaltnu bazu gde se priprema smeša asfalta, a u drugom betonsku bazu gde se priprema smeša betona (imaju recept kao torta :) ). Zatim u oba slučaja imamo kamione koji donose to na mesto gradnje, a u slučaju betona to mogu biti i mikseri (mešalice koje vrte beton da se ne stvrdne tokom puta). E dalje se razlikuje sledeće. Kod betona imamo samo betonski finišer, a kod asfalta asfaltni finišer. Njihova konstrukcija se malo razlikuje jer betonski finišer nema koš (jer se beton iz kamiona izbacuje ispred finišera, a ne u finišer kao u slučaju asfaltnog finišera), nema transportnu traku, oba imaju spiralni puž koji razastire masu širinom puta, a betonski finišer još ima i vibratore koji ulaze u beton dok se prostire kako bi vibracijom izašao vazduh iz položenog betona. Asfaltni finišer ima i drugačiju peglu koja glača asfalt na kraju jer ona svojom težinom utabava asfalt i može i da vibrira kako bi ga malo sabila pre valjaka, a betonski finišer nema potreba za tim jer se beton ne utabava, samo ga je potrebno postaviti glatko da se osuši. Nakon betonskog finišera često se nekom tkaninom ili nečim, dok je beton svež pravi tekstura, tj hrapavost, tj urezuju se takne duge linije ,dubine i širine par mm, kako bi postojalo trenje za točkove kola, za manje klizanje i bolje kočenje kola po njemu. Asfaltu to ne treba jer je on po svojoj prirodi već hrapaviji od betona. Nakon finišera, betonu ništa više ne treba, dok asfaltu treba više valjaka, i to po dva tipa: tandem valjci (metalna i prednja i zadnja valjica) i pneumatski valjci (koji imaju recimo 5 guma napred i 4 nazad, a modeli mogu varirati od ukupno 7-11 guma) za finu zavšnicu.
Dakle betonski put je bolji jer ne moramo uvoziti naftu za pravljenje asfalta, nego koristimo svoj kamen, zatim ne trebaju mu valjci što smanjuje troškove opreme, trebao bi imati oko duplo duži životni vek od asfaltnog kolovoza, ali je u početku skuplji jer mu se ugrađuje ta metalna armatura. Kod nas je ipak jači asfaltni lobi, tj betonski i ne postoji (mada bi naše tri cementare bile rade da se pređe na ovu tehnologiju i verovatno i pogurale to), jer su ljudi opremljeni mašinama za asfaltiranje, znaju tu tehnologiju, takođe ni naši projektanti nemaju iskustva sa betonskim kolovozima tako da sem ako zakonska regulativa ne obaveže građenje betonskih puteva (ili bar ograda umesto dosadašnjih metalnih), najverovatnije je da će kao i do sad ostati asfaltski putevi. Pokušalo se nešto sa tunelima Šarani, Brđani, Bancarevo, ali neiskustvo je isplivalo na površinu, ljudi koji se tuda voze misle da je autoput već uspicao, i zbog loše odrađenog posla ovde, betonski kolovoz je dobio kod naš lošu reputaciju, bez obzira što možda sam nije ni kriv, nego izvođač i njegova tehnologija, ali i on je nakon toga navukao sebi negativnu referencu pa danas Planuma ne viđamo često u izgradnji puteva.
Evo kratkog filma kako se prave betonski putevi kojih ima dosta po Americi: https://www.youtube.com/watch?v=bTYmz6lPXGQ
 
Havala za objasnjenje Earth. Reci mi,za koliko vremena po tvom misljenju mogu zavrsiti asfaltiranje svih slojeva i postavljanje ivicnjaka u levoj cevi tunela. Valjda posle toga dolazi EM opremanje....?
 
A u bre Earth,kakvo ti znanje imaš....svaka čast. Meni je neverovatno kako taj beton podnosi zimu,so,i tako to,ali razumem to su neki dodaci u njemu.
Znači ovde ide definitivno asfalt.

Ja nisam optimista da za 3 mes mogu da sve urade u tunelu,ali valjda će neko reci nesto konktetnije.
 
Miro neko je lepo preneo sta je potrebo ali ne mogu da nadjem .Sve je lepo objasnio jer mu je izor informacija .bila firma koja radi EM opremanje.Ali ne secam se ko ?
 
Niko, pa nema šta, to bi moglo brzo biti izasfaltirano ako sve u lansu radi, tj baza (fabrika asfalta), kamioni, finišer, valjci. Zavisi od kapaciteta asfaltne baze kolko brzo može da proizvede asfalta, ali pošto je ovde kratka deonica pretpostavljam da to nije problem pa finišer može asfaltirati recimo 4-5 metara u minuti po jednoj cevi. Ako je dužina tunela oko 1km, on može jedan sloj asfalta staviti dnevno u jednoj cevi. Pa puta 2 cevi i puta 3 sloja asfalta, dobijamo da ako stalno radi može ceo tunel izasfaltirati za 6 dana. Očigledno da nije tu problem, nego u brzini elektro-mašinskog opremanja nakon toga koje mnogo duže traje.
Da, dobro pitanje Miro, kako beton podnosi zimu, so i sl. Zimu valjda podnosi ok, jer ga ima više oko nas od asfalta (zgrade i sl) ali o soli nisam razmišljao. Sigurno ima ko to bolje zna, ali onako na prvi pogled, deluje bar da bolje od asfalte jer pošto je asfalt rapaviji i voda i so više ulaze u njega, pa onda đuskaju opa cupa, skupljaju se i šire pod promenama temperature, drndajući asfalt u tim porama, a beton ji je glači, pa nema ni voda ni so bogzna gde da upadne i utiče iznutra, sem na površini da smanji temperaturu smzavanja vode, što i treba zimi na putu. Možda posle zima i soljenja puteva na betonu ne bi bilo ovakvih rupčaga kao što sada često imamo na asfaltu?
 
Zemljani, eno u Češkoj su Hitlerovi autoputevi i traju preko pola veka ali opet su daleko od udobne i mirne vožnje. Trucka, lupa na spojevima ploča (mora zbog širenja i skupljanja na temp.) tako da je vožnja prava tortura, mučenje koje nikako da prestane.

Sam beton je kao podloga za saobraćaj nezgodna kada je vlažno jer je koeficijent trenja daleko manji u odnosu na asfalt (dobro je zbog potrošnje) pa je put kočenja daleko duži.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589017#p589017:3m3t0nak je napisao(la):
Earthmoving » Pon Dec 17, 2018 7:05 am[/url]":3m3t0nak]Malo smešno ispada: u tunelu Brančić asfalt, a nešto dalje u tunelima slične dužine Brđani I Šarani beton. Deluje kao priznanje da su pogrešili u ta dva tunela pa su ovde prešli na asfalt.
Mada, ja pre mislim da je bilo do toga da tamo Planum&Co nisu znali da rade tehnologiju betonskih puteva, pa im put ispao truckav. Jer recimo u Americi se dosta rade takvi putevi pa nisu takvi. Interesuje me kako je to urađeno u tunelu Bancarevo jer je tamo betonski kolovoz radio finišer koji sam im ja našao. Jer finišer izliva u kontinuitetu, a u ova dva tunela deluje kao da su u pločama radili. Mada I u Bancarevu je caka da su ovi stranci sto su doneli svoj finiser trazili nasem izvodjacu tamo da sam napravi I bude odgovoran za recepturu betona, pa ne znam kakva im je ispala na kraju.
Sećam se da su stranci naplatili rentiranje tog finišera našem izvođaču 40.000 evra za betoniranje kolovoza obe cevi Bancareva. I evo, 2-3 godine nakon zavrsetka kolovoza tunel još nije opremljen elektro-masinskom opremom...

Majka učenja je ponavljanje tako i oni da su još jedno 10-15 tunela betonirali možda bi i nešto ukapirali.
Beton je nezgodan kad se suši jer po sredini izvlači dok se ivice zadebljavaju, nekom daljom obradom bi sigurno dobili ravnu podlogu ali očigledno da su i to zaznuli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589039#p589039:286l9zrn je napisao(la):
Darko78 » Pon Dec 17, 2018 11:33 am[/url]":286l9zrn]Miro neko je lepo preneo sta je potrebo ali ne mogu da nadjem .Sve je lepo objasnio jer mu je izor informacija .bila firma koja radi EM opremanje.Ali ne secam se ko ?
Da,bile su i slike, sve nacrtano.... ali Dare ovo je aktuelno već godinu dana. Možda je bilo reci u ovo vreme prošle g ili početkom ove godine kada smo naivni mislili da uveliko rade EM opremanje te ranije probusene cevi....@ Pancevac koji nije više ovde je davao detaljna objašnjenja. Ali mene zanima,bez izrade projekta,da kažemo konkretno za rad ,da li je dovoljno 3 mes. Znam da su govorili za neke tunele na K10 da i po 200-250 dana treba ali sa tim projektom ,biranjem izvođača, neke crvene ,žute knjige.... nemam pojma sve mi je to kao Spansko selo,pokušavam da se setim konkretno i sve mi se vrzma cifra od 6 mes za opemremanje tunela
 
i meni je ostalo u secanju da je potrebno oko 6meseci za opremanje tunela zajedno sa svim tim papirologijama prethodnim.
 
Vrh