Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588489#p588489:2e6gdsnn je napisao(la):
Earthmoving » Pet Dec 14, 2018 1:57 pm[/url]":2e6gdsnn]Pozdrav PacMan. Jesu to ova jezera ispod? Ima takvih jezera od iskopa recimo po Banatu, Belocrkvanska, oko Zrenjanina... ali ne znam da su izazivali poplave kada se poveća vodostaj reka. Ja mislim da neće nešto mnogo promeniti, tj da će isto biti kao i do sad. Mislim da će jezero pratiti nivo podzemnih voda, tj da neće biti neki gejzir koji će imati viši nivo vode u odnosu na okolne nivoe podzemnih voda.
Šalim se Miro, mislim da kad prođeš kroz Umku da će ti Ibarska delovati kao mis lepote i širine. Da vide ljudi malo šta je realno Srbija a ne Beograd na Vodi, NS, Nbg, Vračar... Inače i pre Obrenovca kada sam snimao ima dosta ciganmala, recimo tamo iza Stublina i Piromama pored pruge, ima naselja gde ne vidiš belca, sve sami indisjki kolonizatori, ali to se neće mnogo videti sa autoputa jer on brzo prolazi pored. Sva sreća, pa posle Uba ima sve više i više naših, pa dok stigneš u tvoje krajeve smo čak i velika većina.
file.php
Jeste to su ti kopovi i moze da se proveri jer svaki dan kamioni prevoze pesak odatle na koridor 11. Nisam upoznat sa peskom koji se dovozi barzama mislim da KRcan gresi. Na mapama se mogu videti i 2 broda koji pumpama crpe pesak inace ja sam se leta 2012 god kupao na tom jezeru kad je dubina bila 1,5 metara i kad je bilo 3 jezerceta a sad je spojeno sve i dosli su do dubine od 30 metara. Pesak se kopao i prodavao i pre nego sto je krenuo koridor 11 samo su ga ubrzali.
 
Da napomenem samo pesak su vadili rovokopacem dok nisu uzeli 2 brodica sa jakim pumpama, i da postoje jezera od iskopa ali je prosecna dubina tih jezera recimo belocrkvenacka su duboka prosecno 3 metra i mogu se koristiti za kupanje dok je ovde zabranjeno i samo prilazenje.
 
Da, u pravu si Žiko, samo u Hićino vreme nije bilo današnjih finišera. Zapravo tek od 1960ih i 70ih je krenula da se radi hidrostatička transmisija u putarskoj opremi, tj ta vrsta transmisije koju između ostalog danas koriste finišeri (ali i asfaltne glodalice za skidanje asfalta, bageri, pa i neki buldozeri su hidrostatični dok većina i dalje ima zupčanike za prenos snage iz motora za pogon gusenica (konkretno powershift transmisiju)), a finišeri dosta u kontinuitetu izlivaju beton, nisu kratke ploče. U principu postoje dve osnovne vrste transmisije (obe okreće osovina koja izlazi iz motora):
1. zupčanici - kao kod kola kada veći zupčanik pokreće manji onda dobijamo veću brzinu, a kada manji pokreće veći dobijamo veću snagu (preciznije veći obrtni momenat), dakle birate da li želite snagu ili brzinu. U osnovi toga je sistem poluge gde se manipluiše vremenom prostorom i masom. Jedna strana poluge trguje brzinom, vremenom, masom, snagom, prostorom, sa drugom stranom poluge, vrlo moćna alatka ako hoćete da menjate bilo koje od ovih stvari u odnosu na početnu brzinu, snagu, masu, prostor. Poluga je zapravo toliko dubok metafizički alat univerzuma da ga retko ko zaista razume iako deluje prost.
2. hidraulika (u prevodu = voda u cevima, samo što danas nije voda nego ulje u cevima) - kada u zavisnosti od otvorenosti ventila ulje prolazi i gura ono što pomera brže ili sporije. Ovde za razliku od zupčanika može biti beskrajno mnogo brzina u zavisnosti kolki se deo otvora u ventilu otvori.

A što se tiče malog koeficijaenta trenja betona, zato sam gore i rekao da se dok je svež grebe po površini nitima da bi se dobile duge linije dubine i širine svega par mm, koje upravo i služe da povećaju koeficijent trenja betonskog kolovoza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586579#p586579:1gtscuyt je napisao(la):
bokili84 » Čet Dec 06, 2018 5:29 pm[/url]":1gtscuyt]Nema nista, i ja sam odgledao.... pricah malopre sa prijateljem koji radi na opremanju tunela, nema sanse da se opremanje zavrsi do kraja godine bilo kog kraka. Strumfeta pritiska da se otvori juzni krak do NG a on mi odgovorno tvrdi da kompletno opremanje ne moze biti zavrseno pre marta 2019.godine. Ako ga puste to ce ici bez ventilacije, bez neke elektrike i obaveznog testiranja sto je, kako on kaze, katastrofa! Sto se tice K11, stigli su do samog tunela ali u njemu nista jos od opreme nije uradjeno...kaze da ima posla za najmanje 3 meseca jos. Dakle, prema ovim informacijama koje imam:
Tunel Brancic mart - april 2019. ( bilo bi lepo da do tada zavrse i glienu deonicu)
Juzni krak k10 - optimalno mart 2019. a ako bude pritisaka mora se pustiti bez kompletnog opremanja i testiranja
Istovni krak jun-jul 2019.
 
Da, vide se dva broda na slikama, pitao sam se šta su im ove linije, cevi, kanapi... ne znam kako da ih nazovem, koji idu od brodova do obale? Da li kroz te cevi ispumpavaju pesak direktno na obalu ili šta, nemam predstavu... Čuh pre pola godine priču da je u Zrenjaninu recimo da su tada bile istekle dozvole ovim firmama što ga vade, pa je je cena otišla u nebo što je ludilo jer okolo ima brdo peska ispod zemlje, pa su ga tih meseci dovozili sa strane, ne znam kakva je situacija sad. Problem su bile upravo dozvole od ministarstava i jurili su neke da kažnjavaju ako bez dozvola vade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589043#p589043:33jrqxmn je napisao(la):
MiraC » Mon Dec 17, 2018 12:54 pm[/url]":33jrqxmn]... nemam pojma sve mi je to kao Spansko selo,pokušavam da se setim konkretno i sve mi se vrzma cifra od 6 mes za opemremanje tunela

6 meseci sa sve tenderom + nabavka materijala, 3 meseca sami radovi.
 
Vlasto hvala puno na informaciji! Znači da se nadamo hihihi
 
Zanimljiv komentar sa linkedin-a:

Probna deonica / noseći sloj BNS 22sA sa bitumenom 35/50 / tunel Brančić

15/12/2018 kompanija Energoprojekt niskogradnja uradila je probnu deonicu za noseći asfaltni sloj BNS 22sA sa bitumenom 35/50 u tunelu Brančić, na deonici 5 (Lajkovac - Ljig) autoputa Beograd - južni Jadran.

Želim da se zahvalim predstavnicima investitora koji su prihvatili predlog izvođača da se u tunelu umesto betonskog uradi asfaltni kolovoz, kao i projektantu kolovozne konstrukcije, koji je takođe prihvatio predlog od strane izvođača da se u kolovoznoj konstrukciji koristi "tvrđi" putni bitumen 35/50.

Hvala i kompaniji OMV, koja nam je obezbedila imenovano bitumensko vezivo na kraju građevinske sezone (i kalendarske godine) a najveću zahvalnost dugujemo radnicima kompanije Energoprojekt niskogradnja koji su u nepovoljnim vremenskim uslovima uspešno proizveli i ugradili asfaltnu mešavinu BNS 22sA.
 
На крају ће испасти да се бетон у тунелима мора користити само у целом назадном свету, а ми најнапреднији ћемо нешто импровизовати само да им докажемо да нису у праву. Немам смислен коментар на примитивизам.
 
Ako nemas smislen komentar ne moras ni hejtovati :) pusti da vidimo kako ce se pokazati, ajde da vidimo i te nove inovacije, ne mora samo da se hejtujemo na sve zivo.
 
Na insistiranje "odozgo" zapoceto je postavljanje prvog primarnog sloja asfalta u levoj cevi u tunelu Branci. Kao sto sam vam jos letos rekao promenili su odluku za podlogu, posle iskustvao lose uradjenom poslu u prethodna dva tunela na zavrsenoj trasi.
Prvo ce se zavrsiti grubi gradjevinski radovi u u levoj /verovatno radi privremenog/ prevremenog pustanja! Kazem namerno prevremenog jer to podrazumeva pustanje za slikanje politicara bez zavrsene elektro masinske opreme! Potom ce se preci na radove na kompletnom zavrsetku desne cevi. Dakle i sa ugradjenom EM opremom, pa ce se ona otvoriti i preusmeriti saobracaj, a onda ce se vratiti na dovrsetak radova u levoj! Naravno bice dosta prilika za slikanja pri otvaranju, kako su i obecali da ce ispuniti rokove! :roll:
Sad moram na posao, a kadse vratim bice jos fotki... :sesir: :kk:
 
Hehe pade im kamen sa srca jer valjan betonski kolovoz ne znaju da prave. Naravno, onaj sto ne trucka, jer truckavi bi znao I mali Perica.
E, ali pazi foru. Raspisu tender da moras da napravis avion, ono, niko se ne prijavi jer ne znaju, sem jednog, a onda njemu naknadno promene da ne mora avion nego moze I trotinet. Pa da su znali da ce na kraju trebati trotinet, jos 50 njih bi se prijavilo da ga naprave po jeftinijoj ceni. Pitanje je dal je ovo posteno? Malo karikiram ali tako mi deluje ovo: dobijes posao da napravis betonski kolovoz koji niko ne zna ovde za autoput I koji je skuplji, a onda naknadno to promenis u asfaltni koji svi znaju I koji bi mozda I jeftinije ponudili da odrade. Ali sta ih zabole, nisu njihove pare...
Hvala za sliku Krcane , Igore :kk:
 
Posto je projektom bio predvidjen skuplji, betonski kolovoz , I po toj racunici je dodeljen ugovor, kome ide sad razlika na ustedi kad se uradi jeftiniji asfaltni? Hoce li drzava umanjiti fakturu izvodjacu, ili ce izvodjac zadrzati razliku kao ekstra zaradu ili sta ? Kako ce drzava sad naknadno da odredi razliku u ceni kada cenu diktira jedan ponudjac? On moze lupi I da je cena ista ili jeftinija 10%, a mozda je I 40%, ko ce ga sad znati? Ako se prave ludi, daj I mi da se prijavimo ako dele pare besplatno.
 
Zemljani, u pravu si. Izgleda da imamo u SRB jak naftni lobi koji forsira asfalt. Beton je domaći materijal (cement domaći, agregat domaći, voda), samo je probem što nema više know-how za tu tehnologiju. Planum je jedini imao to iskustvo ali su im finišeri za beton u inostranstvu.Šarane i Brdjane, ako me sećanje ne vara su radili ručno , bez finišera, kao što Beogradput radi stajališta za BUS, što je razlog što je ispalo traljavo.

Što se soli tiče, misli da se soli samo na ulaznim i izlaznim portalima jer je temperatura u tunelu uvek u plusu, što zbog toga što je pod zemljom što zbog izduvnih gasova vozila...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589199#p589199:1qar8kvy je napisao(la):
Earthmoving » Pon Dec 17, 2018 9:00 pm[/url]":1qar8kvy]Posto je projektom bio predvidjen skuplji, betonski kolovoz , I po toj racunici je dodeljen ugovor, kome ide sad razlika na ustedi kad se uradi jeftiniji asfaltni?
Zemljani da li je ovo tvoje iskustvo ili procena tj bilo bi dobro da imamo neke podatke i uporedne cene makar i okvirno. Razgovarao sam sa prijateljem koji je dugo je radio u Partizanskom putu kasnije u Mostrogradnji i kaže mi da nije baš moguće da je beton skuplji od asfalta što mi zvuči sasvim logično imajući u vidu šta ulazi u sastav asfalta. Možda bi i Piglet mogao da nam kaže nešto više.
 
Igore, caka je u tome sto se kod betonskog stavlja I metalna armatura unutra, a ona je relativno gusta I celom duzinom (Pogledaj Youtube snimak iz mog posta na prosloj strani). U asfaltu nema nikakve armature, pa je onda za taj saldo jeftiniji.
Moje iskustvo je sa ljudima iz jednog americkog proizvodjaca betonskih finišera, koji mozda i najbolje na svetu poznaju tu tehnologiju (da ne imenujem). Glavni konkurent u Evropi im je nemacki Wirtgen koji je ipak specijalizovan za asfalt I nije tolko iskustan kao ovi u betonskim. Sto je I logicno jer ovi rade u Americi vise betonskih, a ovi u Evropi vise asfaltnih puteva. Tako, da oni su mi pricali o prednostima I nedostacima, imam I neku literaturu, ali nije mi pri ruci, a sad napamet ne mogu da se setim kolko su mi rekli da je obicno betonski kolovoz skuplji od asfaltnog. Ali samo inicijalno, tj kad se pravi , ne u totalu. U totalu bi betonski trebao ispadne jeftiniji po njima. Dakle inicijalno skuplji mozda, lupam, 30, 40%? Inace aeeodromi se rade betonskim kolovozom, I tim finišerima zatim mogu I kosine kanala (ovde na autoputu su nasi stavljali kamenje za te obaloutvrde...), betonske ograde (barijere, tzv Džersi), ivičnjaci, rigole, pešačke staze I sl.

Krcane, druže najinformisaniji, kakvo li je stanje na betonskom mosticu pre tunela? Bez njega se ne moze proci u tunel.
 
KrCane ti si jedno cudo od čoveka! Ma svaka čast!

Pratim i temu Crna Gora i koliko i tamo vesti " doturis" ,ali ovo je nevidjeno- tunel koji je u rangu vojne tajne,a ti nama ipak javnes neke novine.
Što reče @Darko - i ja se pitam ,hoće li i to biti neki novinarski safari,ali bez nas smrtnika da tuda prolazimo, mada kako ti objasni namere- nema logike da ne puste saobracaj jer ce se u tom slucaju oduziti sve, sto ti reče do Vidovdana, pa tek da puste saobraćaj.... nema logike

Ljudi zamislite #ne čekamo na semaforu u Ljigu#, jaooo pa to bi bilo super. A bilo bi i koji minut brze jer sad od Dici do Ljiga treba 10 min,a sa tunelom ipak je to manje.

Jao Krcane pravi si Deda Mraz!

Naravno hvala svim forumasima,ja ne bih ni primetila da rade asfalt ,a ne beton,tako da Gracijas!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589211#p589211:2vacdue3 je napisao(la):
Igor » 17 Dec 2018 09:32 pm[/url]":2vacdue3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589199#p589199:2vacdue3 je napisao(la):
Earthmoving » Pon Dec 17, 2018 9:00 pm[/url]":2vacdue3]Posto je projektom bio predvidjen skuplji, betonski kolovoz , I po toj racunici je dodeljen ugovor, kome ide sad razlika na ustedi kad se uradi jeftiniji asfaltni?
Zemljani da li je ovo tvoje iskustvo ili procena tj bilo bi dobro da imamo neke podatke i uporedne cene makar i okvirno. Razgovarao sam sa prijateljem koji je dugo je radio u Partizanskom putu kasnije u Mostrogradnji i kaže mi da nije baš moguće da je beton skuplji od asfalta što mi zvuči sasvim logično imajući u vidu šta ulazi u sastav asfalta. Možda bi i Piglet mogao da nam kaže nešto više.

Nisam već neko vreme u putnoj privredi al da probam: :D

1. Beton ide po 1m3 i cena je oko 50-60Eura/m3 zavisi od loakcije baze, aditiva...bla bla
2. Asfalt ide po kvadratu i nije ista cena AB-a, BNS-a, SMA..., koliko se sećam da uzmemo AB11(asfalt beton-tj standardan završni sloj) kao neku sredinu cena je oko 1eur/m2 za 1cm debljine.Što znači 1m2x100cm, tj jedan kubik je oko 100Eura. znači okvirno asfalt je duplo skuplji.Nek me isprave kolege koje su u kontaktu sa aktelnim cenama...

E sad beton je cena isporučenog na gradilište bez ugradnje, dok je asfalt cena već ugradjenog. Nemam pojma koliko bi ugradnja betona finišerom koštala,skupi su ti finišeri....verovatno bi se cena približila asfaltu...
 
Nema na cemu Igore. Hvala I Pigletu za kalkulaciju. Ne bi vise da idem u ove detalje, samo da rezimiram da kod nas retko ko da ima betonski finišer, iz prostog razloga što su projekti I regulativa bazirani na asfaltu, pa nema logike da ljudi kupuju skupu opremu sa kojom nece imati posla. A da neko kupi finišer od par stotina hiljada evra za jedan ili dva tunela I neizvesne buduce poslove, ne isplati se. Da neko dobije da stavi betonski kolovoz u 5 tunela ove duzine kao Brančić, možda bi se odlučio da kupi tu opremu da je odatle isplati, a da dalje zaradi na nekim drugim.sitnijim betoniranjima tipa rigole, parkinzi, pesacke staze I sl (ako kupi recimo multifunkcionalni model). Tako da, prica I racunica su jasni.
Mislim da Putevi Uzice imaju neki stari betonski finiser ali nisam siguran dal je u funkciji.
I da, u kalkulaciju sem cena asfalta vs betona+armature treba dodati I cenu opreme I rukovaoca. Cene asfaltnog vs betonskog finisera su tu negde (da ne idem u detalje), ali za beton ti ne trebaju valjci pegla-pegla, bar dva znaci -200.000 evra, cesto ni guma-guma, recimo dva -150.000 evra, minus plate rukovaoca tih masina... Znaci u totalu I to smanjujw cenu betonskim.
 
Earth most pre tunela je odavno asfaltiran Krcan je izbacio slike .
 
Samo da se nadovezem na ovu pricu sa opremom, na pricu o kasnjenju u probijanju tunela Brancic I krtici za kopanje tunela koju je Mira skoro pomenula da se nada ce je Kinezi doneti za 3 tunela na Cacak-Pozega:
U onom starom socijalistickom sistemu bilo je mnogo lakse da izvodjac ima ovakvu opremu. Jer tamo drzava odredi jednu firmu da busi tunele, druge da prave mostove I sl. I drzava napravi petogodisnji plan I kaze, lupam, pravicemo 10 tunela u narednih 5 godina: 3 na Cacak-Pozega, kroz Frusku goru, Topciderski I onaj kod Ekonomskog faxa u Beogradu, kroz Divcibare itd... I sad ova jedna firma sto radi tunele tacno zna kolko ce imati posla I kolko to kosta, ima stabilnost poslovanja I moze da investira I kupi tu opremu jer zna da ce od nje prihodovati bar 5 godina. I onda moze lepo da je kupi, u kesu, kreditu, svejedno.
A ovo sad kad jedna firma dobije jedan tunel, padne s Marsa druga I dobije drugi tunel... sto kazu trzisna konkurencija, nema sanse da ce ijedna nasa firma da da tolke pare na skupu krticu za jedan posao I neizvesnost ili da posle nema posla s njom. Nije nemoguce da Kinezi donesu za ova 3 tunela, ali nasi, tesko. A opet iza kineskih izvodjaca stoji kineska drzava, pa o tome I pricam. A cak I americka iza Behtela I sl iako pricaju o trzisnoj ekonomiji, nije to bas tako, nego izaberu neku svoju firmu.
A Srbiji realno treba bar jedna ta krtica. I ovde nije kriv ni izvodjac, ni vlast, vec sistem, tzv " liberalna trzisna ekonomija" gde nemas sigurnost dugorocnijeg poslovanja, pa su dugorocne investicije u skupu opremu rizicne. I nije to samo u ovoj oblasti, slicno vam je u poljoprivredi I drugde gde se ne znaju cene unapred (a zna se kolko trosimo hrane I moze se izracunati ponuda I traznja) pa ljudi uloze u nesto pa ih cenama, uvozom I sl sledece godine zeznu I sl.
 
Vrh