Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ona je presla sve granice a nece ni juzni deo kako kad nije zavrseno opremanje tunela..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584387#p584387:5ucobfl8 je napisao(la):
Mel » Uto Nov 27, 2018 8:08 pm[/url]":5ucobfl8]Elektrovozila nisu ništa manji zagađivači kada se u obzir uzme proizvodnja el. energije kod nas i uticaj koji na okolinu ima proizvodnja baterija.
Takođe, trenutno poredimo potrošnju cenu električe energije za automobil sa cenom fosilnih goriva opterećenom akcizama. Bez akciza bi rezervoar takođe napunio za 4k i imao za vožnju verujem više nego baterijom, pogotovu u krenu stani gradskim uslovima.

Kao što postoje razni nameti na gorivo (akciza, naknada za formiranje obaveznih rezervi, naknada za markiranje i naknada za monitoring), tako će smisliti razne ateste i poreze na baterije, ekološku taksu, naknade za autopunjače, ateste za autopunjače koji opterećuju mrežu. Proradiće tu kreativnost vrlo brzo.

Ovo je totalna neistina i budalastina. EV su vec nakon 2 godine upotrebe manji zagadjivaci kada se ukljuce svi parametri.
 
akcize su nešto što treba da optereti cenu i tako da obeshrabri ljude da akcizni proizvod koriste.
i da iz te sume novca se leče posledice korišćenja akciznih proizvoda.
za duvan, alkohol i sl ima smisla.
ali za benzin nema smisla.
zašto bi kretanje stanovništva trebalo obeshrabrivati da ne kažem kažnjavati.
to dovodi do gomile loših efekata ako što je npr prenatrpavanje centranih gradskih opština jer se putovanje ka periferiji ne isplati.
kao što je izgradnja AP sa naplatom po km u suštini besmislena jer daje signal ljudima da koriste magistralne puteve što je takođe van svakog smisla.
umesto da se uvede za strance vinjeta koja je potrebna za sve puteve u zemlji a našima da to bude obavezna stavka pri registraciji.
e sad našli bi oni način da naplate ljudima neku novu vrstu nameta dal pri kupovini automobila ili bi to iskoristili da povećaju cenu struje.
nas je sve manje a dug je sve veći i broj penzionera neće biti manji tako da će svi nameti moraju da značajno rastu a ovaj ili onaj način.
i način naplate struje je prilično besmislen. imaš neki fix za angažovanu snagu što je ludost i onda na to imaš cenu po kw koja se povećava što je više koristiš što je verovatno apsurd kakvog nema ni kod jednog drugog proizvoda.
ali svakako da su solarni paneli na krovovima vozla nešto što treba uvesti i u SUS vozila kao neki oblik "hibrida" odakle bi se napajala npr kilima za auto, farovi i sl.
što se tiče glinene deonice pitanje je da li je bila loše napravljena ili je stradala u poplavama 2014te i zbog ne održavanja odvodnih kanala u ovih 5 godina.
ali dobro i taj reality se bliži kraju pa ćemo sve zaboraviti brzo.
koliko nam su nam pali svi kriterijumi čekajući AP pokazuje i to da se zaista iskreno divimo kako brzo ide surčin obrenovac kroz potpunu ravnicu ili jednostavan gredni most koga će u roku završiti za 3 godine.
sad kad bi neko na google-u potražio i video šta su i za koliko vremena akcijaši sa primitivnim alatkama bez ikakvog iskustva i znanja kroz bosnanske gudure gradili sa sve mostovima i tunelima za jednu građevinsku sezonu teško bi ko od nas mogao poverovati.
i sam princip gradnje gde sa x radnika i y mašina napadneš 100km odjednom i čekamo 7-8 godina da se to završi je besmislen.
zar nije logičnije da sa istim brojem mašina i radnika uradiš za 2 godine 30 km i tako redom pa da se ljudi voze bar delimično dok se sve ne završi.
i da ako se nema para ili vremena prvo iskopaš sve tunele samo po 1 cev pa kad pustiš AP i ubiraš prihod praviš redom od tih para druge cevi tunela (i eventualno drugu traku nekog većeg mosta gde je skupo).
 
@dalmatinac
Kako misliš za dve godine? Kako si došao do toga da je potrebno neko vreme za to, i zašto dve god?

Nisam siguran da si me shvatio. U državi gde se 70% električne energije dobija od uglja, električna vozila samo koncentrišu zagađenje na mestu proizvodnje.
Skladištenjem energije u baterije, koje baš i nisu pojam efikasnosti se dodatno gubi, pa je potrebno više energije nego kad bi motor bio direktno priključen na mrežu, što je nemoguće svakako.
Jedino zemlje oslonjene na nuklearke imaju smisla da forsiraju el. vozila.
 
@dobri_samaricanin
Pa u teoriji, akcizama na goriva se stimuliše javni prevoz, i to je ok.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584438#p584438:6dusn6wh je napisao(la):
Mel » Uto Nov 27, 2018 11:42 pm[/url]":6dusn6wh]@dalmatinac
Kako misliš za dve godine? Kako si došao do toga da je potrebno neko vreme za to, i zašto dve god?

Nisam siguran da si me shvatio. U državi gde se 70% električne energije dobija od uglja, električna vozila samo koncentrišu zagađenje na mestu proizvodnje.
Skladištenjem energije u baterije, koje baš i nisu pojam efikasnosti se dodatno gubi, pa je potrebno više energije nego kad bi motor bio direktno priključen na mrežu, što je nemoguće svakako.
Jedino zemlje oslonjene na nuklearke imaju smisla da forsiraju el. vozila.

Imas o tome dosta na netu... Evo jedno od najboljih objasnjenja, a zasnovano na podacima zvanicnih institucija/organizacija bez pristrasnosti

https://youtu.be/6RhtiPefVzM
 
Ah da, kako se interneta nisam setio.. Moja greška :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584405#p584405:qqe4lpyb je napisao(la):
Darko78 » Uto Nov 27, 2018 9:17 pm[/url]":qqe4lpyb]Kaže ministarka Mihajloviċ danas " trebalo bi početi Preljina- Požega u 2019 ".
Boze, kada cujem ili procitam rec Pozega , Zlatibor ,odmah se setim Darka78 i MireC... :D :D :D :D :D :D :D :D :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584440#p584440:2o0p9frs je napisao(la):
Mel » Uto Nov 27, 2018 10:44 pm[/url]":2o0p9frs]@dobri_samaricanin
Pa u teoriji, akcizama na goriva se stimuliše javni prevoz, i to je ok.
u praksi i vozila gradskog prevoza plaćaju akcizu na naftu koju potroše tako da se time ništa ne dobija.
zato je između ostalog prevoz prilično skup tj preskup kad uračunaš i subvencije koje dobijaju iz gradskog budžeta.
 
:lol:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584476#p584476:3fmdqnoz je napisao(la):
Niko Kažanegra » Sre Nov 28, 2018 7:38 am[/url]":3fmdqnoz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584405#p584405:3fmdqnoz je napisao(la):
Darko78 » Uto Nov 27, 2018 9:17 pm[/url]":3fmdqnoz]Kaže ministarka Mihajloviċ danas " trebalo bi početi Preljina- Požega u 2019 ".
Boze, kada cujem ili procitam rec Pozega , Zlatibor ,odmah se setim Darka78 i MireC... :D :D :D :D :D :D :D :D :D
:lol: eto i vi ćete se setiti mene hahahahhahaha
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584484#p584484:357sjw1n je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sre Nov 28, 2018 8:34 am[/url]":357sjw1n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584440#p584440:357sjw1n je napisao(la):
Mel » Uto Nov 27, 2018 10:44 pm[/url]":357sjw1n]@dobri_samaricanin
Pa u teoriji, akcizama na goriva se stimuliše javni prevoz, i to je ok.
u praksi i vozila gradskog prevoza plaćaju akcizu na naftu koju potroše tako da se time ništa ne dobija.
zato je između ostalog prevoz prilično skup tj preskup kad uračunaš i subvencije koje dobijaju iz gradskog budžeta.

Mislio sam uopšte na prevoz, gradski, međugradski, sve vidove masovnog transporta.
Slažem se, jeste besmisleno s jedne strane plaćati akcize a s druge dobijati subvencije, ali kad bi se ukinule akcize za javne gradske prevoze, morale bi se ukinuti za sve prevoznike privatne u zemlji a to već stvara protekciju u poslovanju. Onda nema razloga da bilo koje pravno lice plaća akcize, čime god da se bavi.

Ovako akcize idu državi a na lokalnim samoupravama je da li će da stimulišu gradske prevoze da bi karta bila jeftinija i dostupna.
 
Upravo pred sobom imam Aneks 4 ugovora o izvođenju radova na AP E763, izmedju Ministarstva, Puteva Srbije i Shandong HSG. Dobio sam ga na osnovu pristupa informacijama od javnog značaja. Odnosi se na rekonstrukciju 2.48km deonice od Lajkovca do Uba. Rok za završetak radova je 25.12.2018. godine, s tim što postoji mogućnost produženja roka u određenim slučajevima (da ne nabrajam, ne bi neke od njih razumeli jer nedostaje druga dokumentacija na koju se pozivaju da bi se utvrdilo koji su to tačno slučajevi).

Inače, kako tumačim, cela deonica ukupno kasni 112 dana - bar tako je konstatovano u jednoj odredbi.

Sent from my LG-H818 using Tapatalk
 
Samo 112 dana kasni? Pa to je manje od 4 meseca. Ja sam mislio da kasni bar 10tak meseci. 4 meseca kasnjenja na 50km autoputa ne bi bilo tako strasno... Krcane drze, sta je sa tunelom ? :) Hoce biti neka skarabudzevina do 25-og decembra, da se sve pusti ?
 
Earthmoving":2ahs4em5 je napisao(la):
Samo 112 dana kasni? Pa to je manje od 4 meseca. Ja sam mislio da kasni bar 10tak meseci. 4 meseca kasnjenja na 50km autoputa ne bi bilo tako strasno... Krcane drze, sta je sa tunelom ? :) Hoce biti neka skarabudzevina do 25-og decembra, da se sve pusti ?
To je dosadašnje kašnjenje. I meni je čudno jer sam siguran da je rok bio kraj 2017. godine. I to sam čuo od ljudi iz Ministarstva u kontekstu toga da taj rok nema šanse da bude ispoštovan.

Sent from my LG-H818 using Tapatalk
 
Da, po Vucicu je rok bio 30. april 2017. https://www.telegraf.rs/vesti/politika/ ... -i-po-foto
Evo sta je tom prilikom istinito vizionarski predvideo, slicno onom kad je podrzao Klintonovu, a uskoro i Merkleovu. Covek prosto ima to izrazito talentovano nepogresivo predvidjanje buducnosti koje i mora da krasi pravog vodju. Jer zamislite vodje koji uvek pogresno procenjuju i grese...
"....Sit sam aneksa :blah: do 30. aprila 2017. ima sve da bude gotovo :rant: - poručio je danas premijer Aleksandar Vučić obilazeći gradilište deonice Koridora 11 od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, te dodao da očekuje da će tada od Beograda do Zlatibora moći da se stigne za sat i po :bg4: . U Srbiji se više neće kasniti, neće biti potemkinovih sela :| . Ono što kažemo to ćemo i da uradimo :kum: , da ljudi mogu da računaju da će do 2017. godine koristiti ovaj taj put :vops: - poručio je Vučić. Zamolio sam i ambasadora i direktora Koridora :cry: da se ubrzaju radovi i da pokušaju da ih završe pre roka, do kraja 2016. godine - rekao je Vučić... Vučić je razgovoru s direktorom Koridora Dmitrom Đurovićem i predsednikom opštine Ub Darkom Glišićem, ponovio da ne sme biti kašnjenja :kum: , te da ga ne zanimaju aneksi ugovora kojima je rok sa 30. aprila produžen na jul 2017. godine :x "
Sva sreca da je Vucko bio tako uporan, inace bi umesto 30. aprila 2017-e, tek krenuli ovim autoputem jula 2017-e. A mogli smo i krajem 2016-e samo da smo se malo potrudili ove 2018-e... :violina:
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
 
Earthmoving":2godtpwr je napisao(la):
... Krcane drze, sta je sa tunelom ? :) Hoce biti neka skarabudzevina do 25-og decembra, da se sve pusti ?
Earth nemam na zalost dobre vesti! Radi se uveliko, ali sam i ranije govorio da sve moze biti gotovo do NG izuzev tunela. Po onome sto raspolazem u najboljem slucaju jedna cev na samom kraju Marta, a svi radovi na tunelu vrlo kasno prolece!! /glinenu deonicu ne ubrajam u to/!
A sto se tice verodostojnosti tvrdnji o rokovima, zaista ne vidim normalnu osobu koja bi mogla i da pomisli da veruje u njihove izjave! Evo i danas ministarka izjavi da ce se voziti kroz Grdelicu do kraja godine i dodade "KAKO SMO I OBECALI"!!!! :notok:
Sta covek da kaze kad je ona jos i prosle godine rekla da je za nju koridor X zavrsen!
 
Krcane hvala na izveštajima. Nadam se da ti izvor greši,nadam se. Pa koliko im treba za jednu cev pobogu.... 3 godine.... više nije ni smešno, ni žalosno.
Jednostavno- nadati se da će do Surčina biti gotovo na vreme i bez većeg kašnjenja a ovo je van svake pameti. Neka ga i ne puštaju nikako do 2020 možda im to da dovoljno vremena za sva muljanja, loše ugovore , loše dogovore....
 
Moje izvinjenje svima. Kada sam prvi put javio, čitao sam aneks sa telefona, a ne na kompu. Dakle, odobreno je produženje roka zbog "glinene deonice" od 112 dana, što pada 25.12.2018. godine. Što se tiče pomeranja rokova, aneks sadrži genezu pomeranja istih. Ono kako ja pratim, prvi je navodno bio novembar 2017. godine, zatim decembar 2017. godine, pa septembar 2018, i na kraju 25.12.2018. godine.

Izvinjavam se, ali ipak ne bih postavljao izvod (tačnije izbrisao sam fotografije), zbog svoje poslovne dobrobiti. :violina:
 
Hvala Krcane, a sta mislis hoce biti neko ranije pustanje, nesto oko nove godine, bez tunela? Jel cujes neke price? Hoce li glinena stici do nove godine? Sve ok Ivchony :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584570#p584570:1b5uuuzc je napisao(la):
KrCan » Sre Nov 28, 2018 3:19 pm[/url]":1b5uuuzc]
Earthmoving":1b5uuuzc je napisao(la):
... Krcane drze, sta je sa tunelom ? :) Hoce biti neka skarabudzevina do 25-og decembra, da se sve pusti ?
Earth nemam na zalost dobre vesti! Radi se uveliko, ali sam i ranije govorio da sve moze biti gotovo do NG izuzev tunela. Po onome sto raspolazem u najboljem slucaju jedna cev na samom kraju Marta, a svi radovi na tunelu vrlo kasno prolece!! /glinenu deonicu ne ubrajam u to/!
A sto se tice verodostojnosti tvrdnji o rokovima, zaista ne vidim normalnu osobu koja bi mogla i da pomisli da veruje u njihove izjave! Evo i danas ministarka izjavi da ce se voziti kroz Grdelicu do kraja godine i dodade "KAKO SMO I OBECALI"!!!! :notok:
Sta covek da kaze kad je ona jos i prosle godine rekla da je za nju koridor X zavrsen!
Ispravila se Krcane rece da put nece pustit za saobracaj radi bezbednosti jer je ona najvaznija dok se sve ne iapita ali ce se zavrsit svi radovi .Nisam mogao da verujem sta cujem .A kako da pusti kad tuneli nece stic da se opreme i ako i stignu one galerije.
 
Ja nikako ne mogu da razumem da je potrebno za jedan obicni tunelcic 4 godine!!! Pa cime ga rade ljudi moji?? Pa sta onda Svajcarska da kaze? Da im treba 300 godina za sve tunele koje imaju kroz one gromade od planina! Neverovatno koliko smo nesposobni!!!! :bash: :bash: :bash:
 
Danas u skupstini usvajan budzet za sledecu god izmedju ostalih investicija spomenuse da je izdvojen novac za Preljina -Pozega
 
Vrh