Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

@gygy hvala za informacije,i hvala što si nekog "pritegao" da nesto kaže. Mislim da za tu opciju nisu ni ti okolni putevi sređeni, ide zima,gužve... iskreno mislim da će ipak svi ići Ibarskom.... Ali znaju ovi ljudi puteve pa će neko i reci koliko je to km,kakve bi gužve bile... kao @ stara mo što očigledno zna kakav bi haos nastao.
@ Niko , dobar ti taj plan nema šta,da zaobidjemo pola Srbije radi 26km AP ì opet smo tek u Obrenovcu..... hahahahahaha. Ali ko zna koliko će još ,eventualno ako puste ovakvu varijantu, trebati rekonstrukcija ginene pa možda svi resimo da upoznamo Srbiju kroz jedno takvo putovanje....

Iskreno ,nije neka varijanta ovo što gygy kaže,ali biće lakše ljudima koji su blizu AP ....pa nek makar oni imaju neku korist.
Mi ostali ćemo verov od jeseni naredne godine možda tuda proći...
 
Od Stublenice do Uba je nekoliko kilometara, put je ok, ali za lokalni saobraćaj, a na ulazu u Ub, pre semafora se sužava. Pri tom, na semoforu se skreće levo, da bi se posle 100m stiglo do novog semafora, gde se takođe ide levo...Posle toga nema semafora i put je ok...
Kada se dođe do Valjevskog puta, mora da se vraća ka Lajkovcu.

Koliko se uštedi na putu od Mislođina do Uba, toliko se izgubi na ta dva semafora...i na vraćanju ka Lajkovcu.

Ovo će biti dobra varijanta za svekoji su do sada koristili pravac od Beograda preko Obranovca za Ub i Valjevo. Za sve ostale koji idu ka Čačku, ovo će biti mučenje...čak iako puste Lajkovac-Ljig do nadvožnjaka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585003#p585003:pui2fjv6 je napisao(la):
sudija » Fri Nov 30, 2018 10:04 am[/url]":pui2fjv6]Od Stublenice do Uba je nekoliko kilometara, put je ok, ali za lokalni saobraćaj, a na ulazu u Ub, pre semafora se sužava. Pri tom, na semoforu se skreće levo, da bi se posle 100m stiglo do novog semafora, gde se takođe ide levo...Posle toga nema semafora i put je ok...
Kada se dođe do Valjevskog puta, mora da se vraća ka Lajkovcu.

Koliko se uštedi na putu od Mislođina do Uba, toliko se izgubi na ta dva semafora...i na vraćanju ka Lajkovcu.

Ovo će biti dobra varijanta za svekoji su do sada koristili pravac od Beograda preko Obranovca za Ub i Valjevo. Za sve ostale koji idu ka Čačku, ovo će biti mučenje...čak iako puste Lajkovac-Ljig do nadvožnjaka.

Za one koji idu ka Užicu uvek mogu preko Mionice-Divčibara-Požege ili preko Kosjerića-Požege da zaobidju Čačak. Put na obe deonice uopšte nije toliko loš (ima lošijih deonica od po nekoliko kilometara). Pritom lepši putevi su za vožnju a i nema toliko saobraćaja.
 
O neee, opet je slagala.
Cekajte, nije mi jasno sta je sad plan, totalna je zabuna? Jel se nista ne pusta do Nove godine ili se pusta Obrenovac-Ub i Lajkovac petlja Ljig? Ili trece? Ako je druga varijanta, onda se kod petlje Ub silazi pa 20tak km ide bez autoputa, ali sto rekose pre mene, put od Uba do Slovca, kamenoloma i skretanja za petlju Lajkovac je dobar. To moze se predje za 20tak minuta sve. Znaci 20km i 20 minuta vs autoputem bi bilo 12km i 7,8 minuta. Ok, 10 minuta razlike nije strasno. Ali meni deluje naucnofantasticno da ce ovako da puste. A za Ub-Lajkovac ne vidim ni da daju neki rok nego samo 2019... Nista mi nije jasno sta i kad se pusta, jel ima neko pametniji da objasni?
 
To je sada 20 minuta, kada nije gužva, i to do petlje gde se Valjevski put ukršta sa deonicom Ub-Lajkovac, a odatle ima još do Ćelija. Pri tom, mislim da će se baš mnogo gubiti na semaforima u Ubu, a i Lajkovcu. Realno, trebaće i duplo više vremena od Stublenice do Ćelija.
 
Sinisa Mali je potvrdio pisanja na forumu:

"Kada je reč o Koridoru 11, deonica Obrenovac-Ub biće otvorena do kraja godine, najavio je ministar.

Deonica Ub-Lajkovac zbog grešaka iz perioda prethodne vlasti mora da se popravlja i biće gotova tokom naredne godine, a deonica Lajkovac-Ljig biće gotova do kraja ove godine, rekao je Mali."

Izvor: https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1476058

Greska na glinenoj deonici im je pala kao kec na desetku.
1. Najbolje se kraducka na popravkama tudjeg rada. Vise nije cena autoputa, nego cena odvozenja gline, popravke unistenog, pa tek onda cena samog puta. A ko ce da proveri cene. Taj koji bi proverio, ne sme da se javlja, jer je i sam kraduckao na materijalu. To cak vazi i na nivou obicnog zanata. Znate kada vam dodje majstor i cuti i radi, ali ako mu pomenete da je vec neki majstor radio, obavezno sledi ono cuveno "pa sta je ovaj radio..." i onda kvar postane tezi, zahtevniji i obavezno skuplji.
2. Odlicna sansa da se ocrni prethodna vlast
3. Kao sto rekoh tunel i glinena deonica su povezani, odnosno glinena pokriva kasnjenje tunela i tunel se nece nigde pominjati, nego autoput nije gotov zbog "nesposobnosti prethodne" vlasti

Drugim recima, za mene iz Beograda do Gornjeg Milanovca taj takav put ne znaci apsolutno nista. Ja do Ljiga stizem za sat i 15-20 minuta, a do Obrenovca za 40-45. Da je gotov autoput, njime bih stigao za 25 i to bi bilo brze 10-15 minuta. Ovako sa obilaskom glinene, ta razlika nece postojati i bice cak i sporije.
 
A sta sa Lajkovac-petlja Ljig? Samo se zavrsava do Nove godine ili i pusta? To sam zavisi od njihove volje, inace cela deonica je zavrsena, pre 2 sedmice bilo ostalo samo asfaltiranje 100m preko starog toka Kolubare kod Lajkovca. Sve ostalo sto sam video i iscrtane sve linije i stavljene pgrade, bukobrani... znaci taj deo moze se pusti bez problema sem ako nece.
 
Тешко да ће некоме да се ипслати да иде до Обреновца да би искористио пар десетина км аутопута. Једино форумашима да би фоткали :D
Иначе ако се пусте обе ове деонице (ОБ-УБ и Лајк-Љиг) ево како би на google-maps-u изгледало спајање регионалним путевима

Из БГ за ЧА једино ће се можда исплатити Ибарском до Ћелија па на Лајк. па на К11, али и ту се не добија много на времену, па ако се буде наплаћивала путарина ( :rant: ) не исплати се.
 
Da, da u pravu si, ima i ovaj put desno preko ovog Jabucja. Prolazio sam tu neki put kad sam snimao i izlazi se tamo u centru Lajkovca. Put je isto ok, ima jos manje guzve nego na Ub-Slovac, ali je malo krivudaviji, dok je onaj pravac uglavnom prav ko strela. Da, ako se ne pusti Lajkovac-Ljig, onda je ovo definitivno bolji pravac za Celije i Ibarske koja je samo 5 km odatle.
 
Dobar dan svima.

Izgleda da sam bio u pravu po pitanju bajpasa od petlje Ub do petlje Lajkovac, ali važnije od dobre procene jesu sledeći fakti.

Analizirao sam kako i zašto je dobro da se pusti 50km autoputa bez obzira na bajpas od petlje Lajkovac preko Uba do Stublenice.

Prva i najvažnjija stvar tiče se povećanja bezbednosti. Često uzimamo zdravo za gotovo tu činjenicu, što je suština izgradnje autoputa pored skraćenja vremena. Bezbednost je posebno problematična na potezu od Ljiga Lipovačkih šuma, gde prolazite uglavnom pored sela sa čijih puteva se uključuju traktori, kroz naseljena mesta gde se lokalni saobraćaj ukršta sa magistralnim i takodje brojni kamioni koje na autoputu možemo jednostavno da zaobidjemo.

Drugo vreme koje je potrebno da se dodje od Ljiga do Beograda varira, od 1h15min do čak 2h ili preko toga u zavisnosti od gustine saobraćaja. U slučaju otvaranja 50km autoputa računica izgleda ovako:

1.Ljig - petlja Lajkovac autoputem 12 min
2.Petlja Lajkovac - Stublenica ~20 min
3.Stublenica - Barič 12 min
4.Barič - BG ~30 min
Ukupno ~1h 14min

Treća stvar koja je takodje važna tiče se samih građana Lajkovca, Ljiga, Uba i manjih mesta koji će mnogo bezbednije, ali i brže dolaziti do odredišta.

Pitanje je kada će deonica Ub - Lajkovac biti puštena. Stoga ima smisla pustiti 50km do kraja godine.

Srdačan pozdrav.
 
Ko hoce moze da vidi na you tube snimak iz skupstine i sta je tacno receno.
Ukucajte :"skupstina srbije 29.11.2018 ."

Ima klip na kome pitanje postavlja poslanik D .Jovanovic ima svega ,oko 18 min. traje .
 
Bolje da ne puštaju sa ovakvom gimnastikom ali verovatno hoće samo zbog jeftinih poena...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585051#p585051:wdmwt4ar je napisao(la):
Politikološ » Pet Nov 30, 2018 11:35 am[/url]":wdmwt4ar]Dobar dan svima.

Izgleda da sam bio u pravu po pitanju bajpasa od petlje Ub do petlje Lajkovac, ali važnije od dobre procene jesu sledeći fakti.

Analizirao sam kako i zašto je dobro da se pusti 50km autoputa bez obzira na bajpas od petlje Lajkovac preko Uba do Stublenice.

Prva i najvažnjija stvar tiče se povećanja bezbednosti. Često uzimamo zdravo za gotovo tu činjenicu, što je suština izgradnje autoputa pored skraćenja vremena. Bezbednost je posebno problematična na potezu od Ljiga Lipovačkih šuma, gde prolazite uglavnom pored sela sa čijih puteva se uključuju traktori, kroz naseljena mesta gde se lokalni saobraćaj ukršta sa magistralnim i takodje brojni kamioni koje na autoputu možemo jednostavno da zaobidjemo.

Drugo vreme koje je potrebno da se dodje od Ljiga do Beograda varira, od 1h15min do čak 2h ili preko toga u zavisnosti od gustine saobraćaja. U slučaju otvaranja 50km autoputa računica izgleda ovako:

1.Ljig - petlja Lajkovac autoputem 12 min
2.Petlja Lajkovac - Stublenica ~20 min
3.Stublenica - Barič 12 min
4.Barič - BG ~30 min
Ukupno ~1h 14min

Treća stvar koja je takodje važna tiče se samih građana Lajkovca, Ljiga, Uba i manjih mesta koji će mnogo bezbednije, ali i brže dolaziti do odredišta.

Pitanje je kada će deonica Ub - Lajkovac biti puštena. Stoga ima smisla pustiti 50km do kraja godine.

Srdačan pozdrav.
Vreme voznje je sasvim drugačije kad bi bio veći pritisak vozila. Baš su ovde komentarisali za to Baric ,Umka... da.i sad ume da bude veliki zastoj a zamisli kad se broj vozila poveća.... što reče neko,ovo preko uba odgovara ko ide na Valjevo pa dalje,nema gužve, ali su krivine,uspon na Divcibare,sad je gore i sneg, slabo mesta za odmor.... iskreno nama napornije ici tuda nego preko Cacka i Ibarske.
Ja sam lično ovo ocekivala- da se jos koristi ibarska.... E sad ,pošto tunel ne pominju,jedino možda glinenu završe do marta aprila ( što je dosta vremena bez obzira na zimu) pa puste,a tunel kompletiraju kasnije u toku godine.... najgore sto ovde nema nove procene tj rok za sanaciju. Bilo je do kraja novembar ( 3meseca) ,neka imaju i celu zimu pa mart kao moguće lep i april ceo ,valjda je moguće to odraditi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585061#p585061:15skbn06 je napisao(la):
Darko78 » Пет Нов 30, 2018 12:07 pm[/url]":15skbn06]Ko hoce moze da vidi na you tube snimak iz skupstine i sta je tacno receno.
Ukucajte :"skupstina srbije 29.11.2018 ."

Ima klip na kome pitanje postavlja poslanik D .Jovanovic ima svega ,oko 18 min. traje .
Преслушао, брзина Х2 да би мање времена изгубио. Закључци:
1. Терминологија "моћи ће колима да се прође" уместо "биће отворена" се по свему судећи намерно користи за јужни крак К10.
2. Деоница Љиг-Дићи са тунелом се не помиње, вероватно како би се сва кривица свалила на "глинену" деоницу.
3. Део реченице "за коју је крива претходна власт" је вероватно поента излагана Малог. Изгледа да је утврдио да су све нерегуларности биле пре краја 2012. када је дошла на власт садашња коалиција (без обзира што је премијер био из друге странке то је иста власт као и сада), а да 2013. и 2014. се све радило регуларно. Било би фер да за то изнесе неке доказе. Нигде није напоменуо да је цела деоница прошла преглед надзорног органа састављеног од садашње власти. Даље, пукотине су се појавиле пре неколико година, за то су сви знали а реаговало се тек крајем претходних година када је било извесно да је један у низу рокова бити пробијен, па да се нађе кривац. А чак и тада нису стартовани никакви радови на попрваци већ тек пре неколико месеци. Такође ако за ово не буде суђено никоме, не смемо то прогутати. У питању је озбиљан криминал. Сви додатни трошкови су могли бити упућени на много боље ствари, нпр, могла се купити нека медицинска опрема и спасити некоме живот...
 
Na ovom snimku Mali kaže da je u 2019. za Čačak (Preljina) - Požega izdvojeno 3,25 mlrd dinara ili oko 30tak miliona evra. S obzirom da ta deonica košta preko 300 miliona evra, i da treba da se završi za 3 godine (ili proporcionalno otprilike 100 mil evra godišnje) , vrlo je zanimljivo i indikativno ovih svega 30 miliona evra, jer je nesrazmerno mali iznos. E sad ne znam da li je to za početak radova ili za eksproprijacije (ili su one završene?). Daklem nije mi jasno šta će se u 2019. sa ovih 30 mil evra raditi na Preljina-Požega...
Spomenuo je i Moravski koridor (Pojate-Preljina) da su izdvajanja u 2019. 1,9 mlrd dinara ili 15tak miliona evra, pa je i tu pitanje šta sa tim parama može da se uradi ako se zna da ovaj autoput košta preko 500 miliona evra. Znači ovo nije ni 3% te vrednosti. Nije jasno ni da li je tamo izvršena eksproprijacija zemljišta, tj da li su ove pare za to ili neke minimalne početne radove...
Nije jasno ni ako krediti za ova dva autoputa nisu skroz završeni, da li onda ti nezavršeni krediti ulaze u sada u planirani budžet ili se naknadno unose kada se završi potpisivanje...
 
Ako nije potpisan kom.ugovor jos a nije meni ovo deluje na eksproprijaciju i zato se sad govori trebali bi počet radovi.
Mozda i pocnu nesto malo krajem god.taman kad sve ostalo zavrse .
 
@Earthmoving, mislim da si davno pisao da si ekonomista. Valjda ti je jasno da nikakvi krediti ne ulaze u budžet. U budžet samo mogu da uđu učešća u kreditu, garancije za kredit ili novac za projektovanje, eksproprijaciju i ostale poslove koji nisu finansirani kredit.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585090#p585090:2bbs9dpd je napisao(la):
GOJE » Pet Nov 30, 2018 2:48 pm[/url]":2bbs9dpd]@Earthmoving, mislim da si davno pisao da si ekonomista. Valjda ti je jasno da nikakvi krediti ne ulaze u budžet. U budžet samo mogu da uđu učešća u kreditu, garancije za kredit ili novac za projektovanje, eksproprijaciju i ostale poslove koji nisu finansirani kredit.

Ja sam isto ekonomista i mogu da ti kazem da krediti ULAZE u budzet. Budzet ima dva osnovna dela: A. Racun prihoda i primanja, rashoda i izdavanja (tzv. fiskalni deo) i B. Racun finansiranja (tu su na prihodnoj strani primanja od zaduzivanja i prodaje fiansijske imovine).
 
Izvinjavam se ako grešim (jer nisam ekonomista), ali ovde govorimo o rashodima iz budžeta za kapitalne investicije. Ako se izgradnja autoputa finansira po modelu 15% iz budžeta, a 85% iz kredita, da li hoćeš da kažeš da i ovih 85% ide kroz budžet RS (i i kao rashodna stavka?)

Ili još konkretnije, ako je investitor za ovu deonicu "JP Putevi Srbije", a kreditor kineska banka, zar novac ne ide tim tokovima? Ubeđen sam da ovi krediti ne ulaze u budžet. U budžet ulaze krediti za finansiranje budžeta.
 
Nisam sigurna za nas deo ,ali mislim da nije uradjeno eksprop... o tom AP se prica jos od Velje,ali se tek prošle g potpisalo sa kinezima,a ja u medjuvremenu nisam čula ništa da se radi po tom pitanju. Verov čekaju konačnu trasu, i verov pare idu za neke pripremne radove
 
Da, tačno Goje ali ne znam mnogo o tehničkoj formi državnog budzeta. Oni tamo uglavnom govore o prihodima i rashodima što su termini iz Bilansa Uspeha, ali postoji još i Bilans Stanja gde u pasivi imaju pozicije kratkoročnih (do 1 godine) i dugoročnih kredita (preko 1 godine), kao i Novčani tokovi (jer knjiženi rashod ne mora biti istovremen sa odlivom novca, tj placanjem, napr mogu imati rashode za radove a da ih tek plate kroz xy meseci). Ali moje pitanje je više bilo da li mogu staviti u budžet nešto što još nije sigurno da će imati jer ne zavisi od države nego i od kineskog kreditora na koga država Srbija ne može da utiče, posebno ako još komercijalni ugovor nije potpisan. Tj da li ako se potpiše komercijalni ugovor za kredit i novac postane rasploživ od kineske EXIM banke, planirani rashodi za Čačak-Požega ostaju 30tak miliona evra (kao što je sad) ILI se kada se potpiše kredit uvećavaju na recimo dodatnih 100 miliona ako bi tolko npr ove godine dobili od kredita?
 
E o čemu bi pisali danas da je Zoka bila u skupstini ne mogu ni zamislit barem nam ovaj Mali nesto rece istinito .
A to je da nema puštanja glinene ove god.
Da je nesto para odvojeno za Preljina-Pozega i da od skorog pocetka radova nema nista kad se vidi kolicina novca koja je odvojena.
Da će pustit gotovu deonicu Obrenovac-Ub i malo nejasan o deonici Lajkovac-Ljig.
Prekidoh te ne namero Plecko .
 
samo za mog Krcan-a u dalekoj Australiji....








Krki s ovim slikama moram da se iskupim što sam te probudio onu noć u 01,30h...
 
Vrh