Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Da li se zna koliko ove nove deonice sa A2 povecavaju ukupan profit u mrezi autoputeva Srbije?
 
Juče. Asfaltiranje kod Šarbana između Uba i Obrenovca. Drugar koji je bio kaže da dobro rade, i da naši koji su radili deonicu Lajkovac -Ljig sad pomažu sa mašinama Kinezima na deonici Obrenovac - Ub ali da i Kinezi dobro rade. Znači, zajedno bi trebali brze da završe. Konkretno, ovaj deo kod Šarbana su kaže trebali da asfaltiraju do početka Oktobra ali su eto zavrili par dana ranije.
Drugar kaže da je sve od Uba do Obrenovca asfaltirana jedna traka i da je on ceo taj put prešao kolima, ušao kod Lajkovca a izašao u Stublinama kod Obrenovca, a da se sada asfaltira druga traka što se i vidi na slikama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480682#p480682:29757dcs je napisao(la):
spatiotecte » Sre Sep 27, 2017 11:09 am[/url]":29757dcs]Da li se zna koliko ove nove deonice sa A2 povecavaju ukupan profit u mrezi autoputeva Srbije?
Po mom skromnom mišljenju, prihodi od 100km autoputa od Obrenovca do Čačka će činiti oko 10% prihoda celog Koridora 10. Prihodi na Koridoru 10 bi u ovoj godini mogli biti oko 200 miliona evra (prošle je čini mi se bilo oko 160 miliona ali su u međuvremenu otvorene neke nove deonice i naplatne rampe, a i povećao se promet). Koliki će promet biti na Koridoru 10 kad se završi preostalih 50-60km na istočnom i južnom kraku, i kad se puste sve naplatne rampe, ne znam. E sad, pošto će ceo Koridor 10 kad se završi biti dugačak u Srbiji oko 800km, a pošto je dužina Obrenovac-Čačak na "Koridoru 11" koji če uskoro biti u funkciji, oko 100km, tj. 1/8 i pošto je je K10 u proseku nešto prometniji od K11, dolazim do procene da će prihodi biti "Koridora 11" biti oko 1/10, tj. 10% prihoda Koridora 10. Kolko će to u evrima biti sledeće godine ne znam jer će se put tek razrađivati a i nije jasno kada će biti otvorene sve naplatne rapme za prikupljanje prihoda ali da kažemo da bi one tamo sledeće, 2019-e godine prihodi od Obrenovca do Čačka mogli biti oko 20 miliona evra. Ali ovo je samo orjentirno, a naravno da će prihodi biti gore dole koji milion evra. Sa uzlaznim trnedom, tj. da će se prihodi na "Koridoru 11" lagano godinama povećavati što zbog razvoja prometa, što zbog gradnje i puštanja novih deonica. Kada bude dugačak finalnih 270km od Beograda do granice sa Crnom Gorom, mogao bi prihodovati od putarina po sadašnjim parametrima oko 40-50 miliona evra godišnje. Ako se produži do Vršca i više naravno. Ali to su samo direktni prihodi od putarina, a sigurno da će biti bar još tolko indirektnih prihoda krajeva kroz koje će autoput proći.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480700#p480700:38614pym je napisao(la):
Earthmoving » Sre Sep 27, 2017 11:25 am[/url]":38614pym]Juče. Asfaltiranje kod Šarbana između Uba i Obrenovca. Drugar koji je bio kaže da dobro rade, i da naši koji su radili deonicu Lajkovac -Ljig sad pomažu sa mašinama Kinezima na deonici Obrenovac - Ub ali da i Kinezi dobro rade. Znači, zajedno bi trebali brze da završe. Konkretno, ovaj deo kod Šarbana su kaže trebali da asfaltiraju do početka Oktobra ali su eto zavrili par dana ranije.
Drugar kaže da je sve od Uba do Obrenovca asfaltirana jedna traka i da je on ceo taj put prešao kolima, ušao kod Lajkovca a izašao u

Ako vec pomazu sa masinama sa te druge deonice, da li to znaci da je deonica Lajkovac - Lig vec skoro cela asfaltirana? (Ne racunam tunel i petlju Ljig)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480720#p480720:1lfgbu7h je napisao(la):
Earthmoving » 27 Sep 2017 10:56 am[/url]":1lfgbu7h]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480682#p480682:1lfgbu7h je napisao(la):
spatiotecte » Sre Sep 27, 2017 11:09 am[/url]":1lfgbu7h]Da li se zna koliko ove nove deonice sa A2 povecavaju ukupan profit u mrezi autoputeva Srbije?
Po mom skromnom mišljenju, prihodi od 100km autoputa od Obrenovca do Čačka će činiti oko 10% prihoda celog Koridora 10. Prihodi na Koridoru 10 bi u ovoj godini mogli biti oko 200 miliona evra (prošle je čini mi se bilo oko 160 miliona ali su u međuvremenu otvorene neke nove deonice i naplatne rampe, a i povećao se promet). Koliki će promet biti na Koridoru 10 kad se završi preostalih 50-60km na istočnom i južnom kraku, i kad se puste sve naplatne rampe, ne znam. E sad, pošto će ceo Koridor 10 kad se završi biti dugačak u Srbiji oko 800km, a pošto je dužina Obrenovac-Čačak na "Koridoru 11" koji če uskoro biti u funkciji, oko 100km, tj. 1/8 i pošto je je K10 u proseku nešto prometniji od K11, dolazim do procene da će prihodi biti "Koridora 11" biti oko 1/10, tj. 10% prihoda Koridora 10. Kolko će to u evrima biti sledeće godine ne znam jer će se put tek razrađivati a i nije jasno kada će biti otvorene sve naplatne rapme za prikupljanje prihoda ali da kažemo da bi one tamo sledeće, 2019-e godine prihodi od Obrenovca do Čačka mogli biti oko 20 miliona evra. Ali ovo je samo orjentirno, a naravno da će prihodi biti gore dole koji milion evra. Sa uzlaznim trnedom, tj. da će se prihodi na "Koridoru 11" lagano godinama povećavati što zbog razvoja prometa, što zbog gradnje i puštanja novih deonica. Kada bude dugačak finalnih 270km od Beograda do granice sa Crnom Gorom, mogao bi prihodovati od putarina po sadašnjim parametrima oko 40-50 miliona evra godišnje. Ako se produži do Vršca i više naravno. Ali to su samo direktni prihodi od putarina, a sigurno da će biti bar još tolko indirektnih prihoda krajeva kroz koje će autoput proći.

Zemljani,
Hvala na detaljnom odgovoru. :kk:
 
Da Joe, mogli bi se tako zaključitim i ovaj moj drugar misli da jeste (mada je juče bio samo na Obrenovac-Ub a ne i Lajkovac-Ljig) ali ja baš nisam siguran. Jer pre 2-3 nedelje na zadnjem neoblačnom snimku satelita Sentil deonice Lajkovac-Ljig, ako se sećaš bilo je jedno 5km neasfaltirane deonice par km ispod petlje Lajkovac, a na ostalim deonicama je negde bio prvi, negde drugi, negde zadnji sloj asfalta ali to sa satelita nije bilo baš tačno moguće utvrditi, pa nešto nisam siguran da su čak sve to završili za samo 2-3 nedelje. Sa druge strane, izgleda da Nukleus i ekpia naših izvođača jeste prenela mašine za asfaltiranje na deonicu Obrenovac-Ub sa kojima ovo rade, pa ni meni nije jasno... A nemamo nikoga da to sad dole na licu mesta proveri ;)
Nema na čemu Spatio :kk: Nisam Baba Vanga ali eto malo predviđanja na osnovu analize
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480748#p480748:20hg9tl3 je napisao(la):
Earthmoving » Sre Sep 27, 2017 12:50 pm[/url]":20hg9tl3]Da Joe, mogli bi se tako zaključitim i ovaj moj drugar misli da jeste (mada je juče bio samo na Obrenovac-Ub a ne i Lajkovac-Ljig) ali ja baš nisam siguran. Jer pre 2-3 nedelje na zadnjem neoblačnom snimku satelita Sentil deonice Lajkovac-Ljig, ako se sećaš bilo je jedno 5km neasfaltirane deonice par km ispod petlje Lajkovac, a na ostalim deonicama je negde bio prvi, negde drugi, negde zadnji sloj asfalta ali to sa satelita nije bilo baš tačno moguće utvrditi, pa nešto nisam siguran da su čak sve to završili za samo 2-3 nedelje. Sa druge strane, izgleda da Nukleus i ekpia naših izvođača jeste prenela mašine za asfaltiranje na deonicu Obrenovac-Ub sa kojima ovo rade, pa ni meni nije jasno... A nemamo nikoga da to sad dole na licu mesta proveri ;)
Nema na čemu Spatio :kk: Nisam Baba Vanga ali eto malo predviđanja na osnovu analize
Ono sto znam je da je reka Kolubara,pustena u novo korito pre 10 ak dana. Ostalo je da se spoje novi most i deonica Lajkovac - Ub . Koliko cujem,doterava se kamenje,ali jos uvek nije pocelo nasipanje. Nadam se da cu do vikenda ici bas tu pa ce biti i slika....
 
A kakva je situacija sa tunelima? Ima li tu neki novosti?
Hoce li moci do kraja godine da se koristi put sa obilaznicom oko tunela?
 
Orfanelin":2isa0it9 je napisao(la):
A kakva je situacija sa tunelima? Ima li tu neki novosti?
Hoce li moci do kraja godine da se koristi put sa obilaznicom oko tunela?
Pa za tunel je jasno da nece pre sledeceg leta ni pod razno. Ostaje da se prolazi kroz Ljig.

Earthmoving":2isa0it9 je napisao(la):
Super vest Niko, taj spoj je dugo stajao bez da počne da se nasipa :kk:

Jeste, samo me strah da tu posle ne bude naknadnog sleganja.
Ne znam, ali kod nas je to jako cest slucaj kod izgradnje puteva, a niko me ne moze ubediti da ne postoji nacin da se to predupredi.
Pa ipak, stalno se to desava i to posebno ispred i iza nadvoznjaka, poput poslednjeg nadvoznjaka ispred petlje orlovaca, na pocetku Lazarevackog druma, pa cak i na A3 izgradjenom pre 30 godina kod izmedju sida i mitrovice.
Takva mesta iako se popravljaju nanosenjem novih slojeva asfalta konstantno imaju 'ulegnuca' iz kojih vozilo izlece kao iz skakaonice...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pa to me i zanima, kakve su prognoze, hoce li do nove godine da bude zavrsen taj ostatak puta da bi mogao da se koristi AP bez tunela. I da li su tunelui probijeni uopste?
 
Tunel kod Ljiga?
Jedna cev mozda, druga verovatno ne.
Nagadjam :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ima samo jedan tunel - Brančić. Desna cev je probijena pre oko mesec dana, a za levu su tada rekli da im treba još 2-3 meseca (tad im je bilo ostalo oko 80 metara), znači krajem novembra. Tad bi znači ceo tunel trebao biti probijen, pa onda još pola godine dok ga opreme u puste u saobraćaj. Ljudi iz Energoprojekta su tad kad su pre mesec dana probili prvu cev rekli da očekuju da bude pušten u "kasno proleće 2018-e". šta god to značilo ;) Evo ga snimak https://www.youtube.com/watch?v=wn1xobED37A
 
Orfanelin, sto se raspitujes kad ti to dobro znas. Bolje nam pojasni sta i kako. Dosao si ovde i pojasnio kako se mi palimo bezveze i kako ce deonica biti pustena za godinu dana a tunel za dve. Onda posle prvih varnica u novinama opet dolazis i likujes, kao da nije svima zelja da to bude sto pre. Otkud sad neinformisanost?

Po ovim slikama odozgo deluje kao da se solidno kasni. Mesec dana do zavrsetka je, tek se radi posteljica cele trake na poludeonici, fali taj nasip(koliko je na nasipu a koliko na mostu?) kod petlje Lajkovac. Vreme je sve losije i losije, ako krenu zbog politike opet da asfaltiraju na 2 stepena celzijusa onda stvarno i bolje da sacekaju prolece.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480775#p480775:nyovtzuo je napisao(la):
laki72 » Sre Sep 27, 2017 2:09 pm[/url]":nyovtzuo]
Orfanelin":nyovtzuo je napisao(la):
A kakva je situacija sa tunelima? Ima li tu neki novosti?
Hoce li moci do kraja godine da se koristi put sa obilaznicom oko tunela?
Pa za tunel je jasno da nece pre sledeceg leta ni pod razno. Ostaje da se prolazi kroz Ljig.

Earthmoving":nyovtzuo je napisao(la):
Super vest Niko, taj spoj je dugo stajao bez da počne da se nasipa :kk:

Jeste, samo me strah da tu posle ne bude naknadnog sleganja.
Ne znam, ali kod nas je to jako cest slucaj kod izgradnje puteva, a niko me ne moze ubediti da ne postoji nacin da se to predupredi.
Pa ipak, stalno se to desava i to posebno ispred i iza nadvoznjaka, poput poslednjeg nadvoznjaka ispred petlje orlovaca, na pocetku Lazarevackog druma, pa cak i na A3 izgradjenom pre 30 godina kod izmedju sida i mitrovice.
Takva mesta iako se popravljaju nanosenjem novih slojeva asfalta konstantno imaju 'ulegnuca' iz kojih vozilo izlece kao iz skakaonice...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Problem sa ulegnucima je javasluk izvodjaca i nadzora. Nasip se izvodi u slojevima uz zbijanje i kontrolu. Ako bilo koji sloj ne odgovara mora da se uradi opet. Nasi u manjku vremena, zelje i para cesto to ne postuju, naravno da je brze raditi u velikim slojevima koji kontrolu ne mogu da prodju ni pod razno.
 
Izvinjavam se ako je vec pisano o tome, ali da li ce raspisati tender za elektro-opremanje tunela koji kasni? Ili je to vec ugovoreno?
Da se ne bi onda kada budu probili i drugu cev cekalo nekoliko meseci na tender...
 
Nema posebnog tendera za opremanje tunela. Cela deonica od BG do Preljine je po principu ključ u ruke: Azvirt, Shandong i CRBC (CCCC) sve isti tip Ugovora.
Koridor 10, gde su finasijeri EIB, Svetska banka... imaju/imali su drugačije Ugovore, i tamo su elektromašinski radovi odvojeni. Cena, u smislu vremena za završetak kompletnog tunela na Koridoru 10, se vidi sada.
 
Da, ovo što Branko reče, ovaj sistem bez tendera kao što rade Kinezi i Azeri se pokazuje kao superiorniji od Zapadnog sistema sa tenderima na Koridoru 10. Nema gubljenja vremena na tenderske procedure, na žalbe, na raskide ugovora pa izbor novog izvođača kao što smo imali dole na Koridoru 10 gde se gradnja nekih deonica razvukla na 10 godina.
Ovde su Azeri kasnili svega 2 meseca a Kinezi će verovatno pola godine i to je to, a verovatno su i ta kašnjenja bila uzrokovana našom administracijim tipa problemaima sa eksproprijacijom, projektima i slično. Da su deonice "Koridora 11" ugovorene istovremeno, on bi već skoro bio pri završetku do granice sa Crnom Gorom. Dakle, po meni gradnja ovde ide solidnom brzinom, jedina zamerka je što smo izgubili par godina na ugovaranje Čačak-Požega, nije bilo nikakvih razloga da to ne bude ugovoreno još pre 2-3 godine i da ta deonica bude sad maltene pred završetkom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481073#p481073:355ef6zx je napisao(la):
Earthmoving » 28 Sep 2017 09:37 am[/url]":355ef6zx]
Ovde su Azeri kasnili svega 2 meseca a Kinezi će verovatno pola godine i to je to,

Ако кинеска фирма заврши ово до краја године, онда ће то бити у року тј. без кашњења јер су добили продужење од пола године због оне поплаве на самом почетку радова када је Колубара променила рељеф на делу трасе...
Ти си мислио вероватно на кашњење везано за тунел Бранчић, али и ту ће верујем добити продужење јер је састав брда различит од оног како је пројекат предвиђао, па ће и то бити оправдано.
Ово око уговарања деоница је наравно скопчано са могућношћу задуживања у неком тренутку и отуда пролонгирања док се како тако не "натегну" услови у државној каси за нову траншу... Моје мишљење је да су требали некако да се "преврну на поставу" до Паковраће тј. да заобиђу Чачак још у деоници са Азерима, а онда полако ка југу како буде растао БДП... :grand: Било како било, мени је градња аутопута и у овом обиму невероватна обзиром на стање у привреди Србије.
 
Napravio sam grešku u postu, odnosno zaboravio sam na čuvenu deonicu koju su gradile naše firme, čuvenih 12 km od Nepričave (Lajkovac) do Uba. Tu je država finansirala iz budžeta, bila je javna nabavka. Rezultat je poznat svima.

Da, što reče Earthmoving, projektno finasiranje se zaista pokazalo kao najbrže i najefektivnije. U današnjem svetu, u kome su finansije veliki problem, takav način izgradnje infrastrukturnih projekata se pokazao kao najbrži, ali ne samo to, već i najkonkurentniji. Konkurencija je sve veća i veća među Izvođačima, naročito velikom ekspanzijom kineskih firmi koji imaju ogromnu podršku države i njenih banaka. Tako da nije više u pitanju samo Izvođenje nekih radova nego i sposobnost tih firmi da finasiraju projekat. Ko nije u stanju da privuče i jeftin novac, teško će dolaziti do velikih projekata. Situacija u zemljama koje su bogate (tipa UAE, SA, QA i sl.) i ne mora da bude slučaj.

Velike kompanije, Izvođači, koje su u stanju da obezbede novac za finansiranje projekata imaju prednost, jer se one zadužuju, po pravilu, po boljim uslovima nego što bi se npr. zadužila država kao što je Srbija. To sve smanjuje troškove nekog projekta. Ovo nije prisutno samo u putnoj infrastrukturi, u energetici je još i izraženije.

Koridor 10 se izdelio na dosta LOT-ova, misleći valjda da će biti veća konkurencija, da će se smanjiti troškovi i da će brže završiti ako ima više izvođača. Cena je plaćena time što su se pojavile firme sa problemima u poslovanju koje nisu bile u stanju da završe radove. Ali dobro, i to se privodi kraju.
Bitno je da naučimo lekciju i da buduće projekte bolje planiramo i naravno realizujemo.
 
Evo Vračar I Branko to još preciznije od mene objasniše.
Da pojasnim zašto sam uopšte pomenuo mogućnost ugovaranja celog "Koridora 11" odjednom. Slažem se da se deonice ugovaraju deo po deo zbog finansijskih mogućnosti države ali sam to upopredio sa Koridorom 10 gde je u kratkom periodu pre 10tak godina ugovoren ceo ostatak Koridora 10: ceo istočni krak (oko 80-90km) i ostatak južnog kraka (oko 100km) sa veoma veoma skupom Sićevačkom i Grdeličkom klisurom (skupljom od svih delova na "Koridoru 11"). Izgleda kao da država tada nije baš mnogo pazila na svoje mogućnosti kada je ceo ostatak Koridora 10 u dužini od oko 180-190km ugovorila u tako kratkom roku. A na mapi koja pokazuje promet (koju sam nešto ranije postavio) se vidi da većina tih deonica na Koridoru 10 ima manji promet nego Beograd-Ljig i Čačak-Požega-Užice-Zlatibor. Pa ako je takvu čast država ukazala manje prometnom ostatku Koridora 10 da ne pazi mnogo na svoje mogućnosti, nameće se pitanje zašto ne bi i "Koridoru 11". Dakle ako je moglo 180-190km na Koridoru 10 da se ugovori maltene odjednom, moglo je i 260-270km na "Koridoru 11". A da je tako bilo, ja mislim da bi ovaj kineski i azerski sistem završio tih 270km za 5-6 godina, a da je ovom Zapadnom sistemu na ostatku Koridora 10 trebalo više (oko 10 godina) za kraću dužinu autoputa (oko 70-80km). Znači da bi ovaj kinesko-azerski sistem za mnogo kraće vremena izgradio mnogo više kilometara autoputa.
Da se razumemo, ja mislim da je zdravije i za privredu i za državu da se ovako etapno gradi kao što se sada radi na "Koridoru 11" iz mnogo razloga, efikasnije je što se tiče privrednog rasta koji je uravnoteženiji, treba manje mehanizacije, manje izvođača koji kad završe jednu deonicu prelaze na drugu... ali nije jasno zašto smo sasvim drugačiji sistem (sve odjednom) uradili za ostatak Koridora 10. Pretpostavljam da su bili neki politički pritisci EU i slično ali mi sami nismo imali razlog da se toliko finansijski naprežemo u tako kratkom vremenu i to za razvoj samo jednog kraja Srbije dok smo ostale uglavnom zapostavili sa granjom autoputeva.
 
Na ovom primeru se vidi kakva smo kanta od drzave. Gospodo uskoro ce 2018. Proslo je skoro 20 god od promene sistema. Da smo bili pametni i sve dogovorili sa Kinezima jos 2004 gde bi nam kraj bio. Za ovih 10 godina bi sigurno prihodovali ogroman novac od putarina itd. Izdajnici iz Ds su samo gledali kako da se ugrade i prodje u svadji 12 godina njihovih. Ovi sada su ista bag** ali kapiraju da ce im to doneti poene politicke i zato pritiskaju i zavrsice to.
Da li ste primetili da Kinezi svima daju grejs period od 6 godina
I Crnogorcima i u Bosni i vrv u Bugarskoj , samo nas njihove velike prijatelje deru po usima. Bljak.
Ma mi smo strucnjaci uvek bili u istoriji da ne postujemo vreme, zivot, ljudske zrtve i uopste nemamo nikakav plan. Zato i ubrzano propadamo. Svojim zaslugama.
 
Vrh