Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

HEJ, MOSTOVI NA MORAČI Najopasnija vozačka deonica do Crne Gore postaje moderan auto-put sa 19 mostova i 16 tunela (GALERIJA)
8e9c43c94c90432c84cf81a863341e4d.jpeg
http://www.blic.rs/vesti/drustvo/hej-mo ... to/76zmz60
 
Kakve su im finansije, nesto mi se cini da ce PG - Matesevo biti kraj kineskih radova kod njih na duzi period. Svakako bih voleo da gresim, ali makar ce Kinezi resiti najgoru deonicu u CG.
 
Izgradnjom ove deonice se otvara i mogucnost izgradnje hidroelektrane na Morači. To je dugovodisnja ambicija CG vlasti a jedna od ( ne jedina) prepreka je bila i potreba da se put izmjesti. Sada se doduse nesto ta investicija ne spominje ali ne bi me iznenadilo da se opet pokrene ta prica.
 
Mislim da je nesharm u pravu i da je deonica PG-Matesevo jedina koja ce se graditi u ovoj deceniji, a cini mi se i u prvoj polovini sledece.

Problemi u CG se nagomilavaju. Italijanski partner A2A je izasao iz Elektroprivrede i CG mora da im isplati 250M EUR u narednih sedam godina. Drugi blok u termoelektrani Pljevlja nema kreditora jos uvek, a sada je ocigledno da italijanski partner nece preuzeti deo troskova. Mislim, od pocetka je to bilo tako, ali to je druga tema.. Drugi energetski infrastrukturni projekti takodje moraju da se grade zbog uslova EU (400 kV dalekovod Pljevlja - Lastva grbaljska, postojenje za konekciju sa DC kablom do Italije u Lastvi grbaljskoj itd.) za koje ce CG morati da otplacuje kredite (bar deo). I jos mnogo projekata... Cena prikljucenja EU nije mala za njih.

Marat: Projekat 4 HE na Moraci, osim sto ima mnogo problema u postavci, i sto postoje ozbiljne alternative (veci broj manjih HE kojim bi se bolje upravljalo vodom i ne bi bilo potrebe za potapanjem manastrira Moraca, magistrale itd., HE na Komarnici...), ima problem finansiranja i uopste isplativosti u ovakvim uslovima trzista el. energije u CG. To je ideja stara vise od 50 god ali postoje kredibilni razlozi zbog koga nije realizovana.
CG ima problema u energetici koje mora da resava prioritetno. Raskinut je Ugovor izmedju EPSa i EPCG o upravljanju HE Piva zarad cega je EPCG dobijao "jeftinu" struju iz Srbije, u iznosu 1.4 MW za 1MW.

Mislim da je energetika veci prioritet od AP u kompletnoj duzini od Boljara do Bara. Imajuci u vidu finansije CG, mislim da nisu u stanju da finansiraju obe stvari istovremeno. No videcemo.

Srbija oprezno sa nastavkom gradnje od Pozege ka Boljarama. Pre toga Pojate - Preljina, kakva god da je odluka CG.
 
Mislim da ce od pozege do bara sve ici pod koncesiju kinezima cak i deonica pg-matesevo ali videcemo posle ovog samita (valjda je pocetkom novembra)...Kad se vec pominje pojate-preljina ima li neko neke informacije o tome? Od izbora ni reci vise o tome
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479772#p479772:22ify7u5 je napisao(la):
Branko_UE » 23 Sep 2017 12:19 pm[/url]":22ify7u5]
Marat: Projekat 4 HE na Moraci, osim sto ima mnogo problema u postavci, i sto postoje ozbiljne alternative (veci broj manjih HE kojim bi se bolje upravljalo vodom i ne bi bilo potrebe za potapanjem manastrira Moraca, magistrale itd., HE na Komarnici...), ima problem finansiranja i uopste isplativosti u ovakvim uslovima trzista el. energije u CG. To je ideja stara vise od 50 god ali postoje kredibilni razlozi zbog koga nije realizovana.
CG ima problema u energetici koje mora da resava prioritetno. Raskinut je Ugovor izmedju EPSa i EPCG o upravljanju HE Piva zarad cega je EPCG dobijao "jeftinu" struju iz Srbije, u iznosu 1.4 MW za 1MW.

Nisam ni mislio da bi CG finansirala HE vec pre da je da nekome drugome da je izgradi.
 
Stefane, ima vesti za Pojate - Preljina. Radice se novi prostorni plan posebne namene za to podrucje, dodeljen je Ugovor vec.

http://www.putevi-srbije.rs/index.php/% ... preljina-3

Zap. Morava je izmenila korito na nekim delovima zbog poplava zadnjih godina i to je uslovilo izradu nove hidroloske studije. Po nalazima te studije neophodno je izmestiti AP na nekim delovima, drugacije resenje mostova itd. Tek nakon zavrsetka ove izmene i usvajanja prostornog plana moze da se krene sa projektovanjem i ugovaranjem.

Ima posebna tema na ovom forumu o ovom AP pa ga tamo treba komentarisati, da ne bude off.
 
Izgradnja HE na Morači ni u jednoj varijanti (visoko ili nisko Andrijevo) ne dovodi do potapanja Manastira Morača, iako se u prvom slučaju dovodi na svega nekoliko metara ispod nivoa manastira.
Da bi sistem tih elektrana bio energetski vrlo učinkovit trebalo bi uraditi i prevođenje dijela vode Tare u Moraču, a pokušati takav sistem eventualno nadomjestiti malim elektranama bi bio smiješan i objektivno nemoguć!!! Najveći dio crnogorskih voda je bujičnog karaktera sa vrlo promjenljivim protokom vode tokom godine, pa čak i unutar pojedinih djelova godine.
 
Dobar snimak. Šteta što nisu snimili petlju u Ljigu. Tamo kao da je vreme stalo još pre 3 meseca. Nije mi jasno u čemu je problem da se petlja dovede na nivo izgleda petlje u Ubu. Neverovatno, zašto onaj stub dalekovoda još uvek stoji na mestu gde treba da bude naplatna rampa. Ne prave se nasipi za nadvožnjak, brdo se ravnja veoma sporo, ovako mogu lagano do juna sledeće godine. Ok, razumeli smo da kasni Brančić, ali ne postoji razumevanje za kašnjenje na petlji, apsolutno. Ne može da se uzme kao obrazloženje: šta da se radi, kasnim ovamo aj sad da kasnim svuda jer ti je ionako svejedno. To je neodgovorno.
 
Gledajući ovaj lep snimak asfaltiranja deonica između Obrenovca i Ljiga, posebna pažnja mi je pala na ovog kineskog ambasadora koji se baš trudi oko projekta, lepo je videti ga da i obilazi gradilište da se uveri kako radovi napreduju, posebno posle one žalbe naših na kašnjenje. Mislim, nisam baš često viđao druge ambasadore da idu po gradilištima, sem kad počinje neki projekat ili kad otvara. Sem toga, utiska sam da je Shangodong zaista angažovao više mehanizacije i ubrzao radove posle njegove intervencije. Čak se potrudio da i srpski nauči. Mislim da je i prestolonaslednika pretekao u poznavanju srpskog ;) U svakom slučaju, veoma mi je simpatičan, pohvale.
@Branko, da nije možda problem u nadvožnjaku na petlji Ljig, jer rekoše da jedan nije napravljen dobro po nekim standardima pa da mora da se ruši i ponovo gradi ili kako već ispravlja, pa da nije to taj...
 
Ajmo momci još dva meseca, ubzajte pred finiš ! :)
Završite do kraja novembra asfaltiranje od Obrenovca do petlje Ljig, to pustite u saobraćaj, a tunel Brančić završite do recimo maja, pred sledeću letnju sezonu i ja bi bio zadovoljan takvim ishodom :)
 
I ja bih bio zadovoljan takvim scenariom za ovu godinu.
Zamisli bruke da su omanuli sa nadvoznjakom i da je to razlog sto nema nastavka radova. Pa to je gotovo tipski objekat, nista spec., svako moze da vidi kada prolazi kroz Ljig. Koliko je takvih objekata samo napravljeno na deonici Obrenovac - Ljig. Cccc, nadam se da ipak to nije razlog razvlacenja radova.
 
Kinezi razbijaju u Crnoj Gori.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rGJFy0WJTDU[/youtube]
 
uIxuIhZ.jpg


7wOfEtC.jpg


Evo malo radova od juce, nadvoznjak preko autoputa je betoniran, ali ne mogu da urade prilaz dok ne stešu ovo brdo sa slike.
Čitav ovaj pojas neće moći da puste dok se to ne završi.

Abnormalne gužve i u odlasku i u dolasku, i to najviše na deonici Užice-Čačak i od Lazarevca do BG.

Autoput Ljig Preljina odličnog kvaliteta, bez gužvi na naplatnoj rampi.
 
Evo da se nadovežem na Arsu i potkrepim merenjima da je zaista deo od Užica do Čačka i Lajkovca do Beograda najprometniji na celoj trasi. Zapravo deo autoputa koji je pušten pre skoro godinu dana, Ljig-Čačak je najmanje prometan od svih deonica autoputa do Požege, tj. Užica (pa čak i Zlatibora).
Ali ono što je takođe važno je da autoput ima potencijal da privuče promet od oko 50km oko njega (25km levo i 25km desno). Da li će ovaj autoput kad se završi privući i deo okolnih prometa će zavisiti od cene putarina i politike naplate putarina. Na primer ako bi se u budućnosti uz registraciju plaćalo 100 evra godišnje za korišćenje svih naših autoputeva poput vinjete, tada bi ovaj promet bio veći nego ako se putarina posebno plaća ili ako je skupa jer tad deo prometa će ići zbog uštede okolnim lokalnim putevima. Na primer neko ko od Čačka ide ka Ivanjici će ako je putarina prihvatljiva, umesto preko Ovčara ići autoputem do Požege pa ka Ivanjici ili ako recimo ide od Obrenovca do Uba i slično. Ali dobro, potencijal nakon izgradnje autoputa postoji, a da li će se realizovati i u kojoj meri to zavisi od ovih drugih cenovnih pitanja.
 
Prema podacima Puteva Srbije, u proseku dnevno prodje 5200 auta autoputem Ljig - Preljina.
 
Meni je to sasvim fin broj (po mapi sličan severu koridora 10, kao i celom istočnom kraku i delovima južnog kraka K10, koji su da podsetim mnogo skupljI, posebno zbog Sićevačke i Grdeličke klisure), ne patim da autoput bude pretrpan i da teško vozim. Ovako je mnogo opuštenije. Naravno, to je iz ugla nas vozača, a logično i da bi iz ugla države oni voleli i da ako može bude i 30.000 vozila dnevno :) Ja ipak očekujem da kada se puste i nadovezujuće deonice, da će promet lagano rasti godinama i na ovoj deonici. Eto bilo bi ga zanimljivo uporediti za tačno godinu dana.
A što se tiče ovih drugih deonica poput Obrenovac-Ljig, po mapi bi se tu mogao očekivati duplo veći promet tj. imeđu 7-15.000 vozila dnevno, što znači da će na tom delu ipak biti malo veća gužva. Opet kao vozač, nadam se ne puno veća :)
 
Zemljani i 20 evra ne komercijalna vozila bi solidno pokrpila budžet. Komercijalna mogu daleko više.
Nemoj da zaboraviš da se solidan novac izdvaja iz cene goriva.
 
Možda sam propustio, možda je neko već okačio ali za one koji su propustili ili ne znaju:

http://tile.openstreetmap.fr/

Mapa prikazuje postojeće, već projektovane i planirane puteve. Lepo se vidi deonica do Požege sa sve petljama. Vidi se i deonica u Crnoj Gori. Niš - Priština takođe...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480339#p480339:2bkatig8 je napisao(la):
Branko_UE » Uto Sep 26, 2017 10:22 am[/url]":2bkatig8]Možda sam propustio, možda je neko već okačio ali za one koji su propustili ili ne znaju:

http://tile.openstreetmap.fr/

Mapa prikazuje postojeće, već projektovane i planirane puteve. Lepo se vidi deonica do Požege sa sve petljama. Vidi se i deonica u Crnoj Gori. Niš - Priština takođe...
Odlican sajt Branko....Hvala...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480266#p480266:wytiu6m3 je napisao(la):
Žika » 25 Sep 2017 08:59 pm[/url]":wytiu6m3]Zemljani i 20 evra ne komercijalna vozila bi solidno pokrpila budžet. Komercijalna mogu daleko više.
Nemoj da zaboraviš da se solidan novac izdvaja iz cene goriva.

Из цене горива у Србији се за путеве не издваја ништа, сав приход долази од путарина и од крајње недовољних субвенција Дробњаковом предузећу из државног буџета.
 
Misliš da ostane puno kad se plate inkasanti ? Nih 2000. :D
 
Nije 2000 daleko je od tog broja,Putevi Srbije imaju vise sektora i odeljenja.Broj zaposlenih u Jp Putevi Srbije,Sektor za naplatu putarine je nadlezan za poslove naplate.Potrebna strucna sprema za inkasanta je SSS i prosek plate je oko 44.000 din,pa izracunajte.

r7ss5c.jpg
 
Otvaranjem novih deonica će se istovremeno povećati i prihodi od putarina, ali će i broj inkasanata sigurno prilično porasti. Inače je sada godišnji trošak plata po sistematizaciji (samo za inkasante) oko 9 miliona evra, ali treba dodati i troškove objekata, sistema i slično...
 
Vrh