Пантограф » Pon Sep 18, 2017 10:41 pm[/url]":n8n633uf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478665#p478665:n8n633uf je napisao(la):
Gazi Bengazi » 18 Sep 2017 09:26 pm[/url]":n8n633uf]
Najveci infrastrukturni projekat u istoriji su americki "interstate "autoputevi. Sa duzinom of oko 46000 milja mogu skoro dva puta da opasu zemlju.
Највећи развојни подухват путне инфраструктуре у историји је изградња кинеске мреже аутопутева, тренутне дужине 131.000 километара, за свега две и по деценије. Само 2015. пуштено је у саобраћај више од 12.000 нових километара, што је укупна дужина мреже немачких аутобанова! Возио се и кроз покрајину Хесен, и кроз Баварску, и кроз кинеску провинцију Гвангдонг: разлика се не примећује, осим у ограничењу од 120 на сат у Кини. Захваљујући том подухвату, сада се од Шангаја до казахстанске границе вози непрекидно аутопутем, а, када у Русији реше да поправе своју претужну путну мрежу, наћи ће се већ неки Ера да запуца колима до Пацифика.
Иначе, ово је дискусија клин-плоча. Нисам стекао утисак да је неко "против путева", него да поједини форумаши сматрају да треба градити јефтиније форме од класичних аутопутева. Опет, већ сам их подсетио да, иако је норма за аутопут у нормалном свету 4% нагиба, код нас има и 11%, па ми заправо у доброј мери аутопутевима називамо оно што би у богатијој земљи био мотопут, који се не би ни наплаћивао. Пример из распале Грчке: нови мотопут са 2+2 траке до средине полуострва Касандра на Халкидикију са обе стране, целом дужином има по један сервисни пут. Дакле, укупно 8 трака свеже направљено, 100 км на сат ограничење, нема путарине. То му дође скупље од нашег аутопута. Тако да, ми већ штедимо, а кроз путарину узимамо новац и то је једини сигуран извор прихода за одржавање укупне путне мреже у Србији.
Добри Самарићанине, немаш баш тачну представу о Барској прузи, чак је и путнички саобраћај на њој деценијама био рентабилан, а теретна композиција доноси још много више новца, иако мање него да су нагиби мање оштри, мада, пруге које воде, рецимо, ка хрватској обали нису много боље. Сад, да би теретних возова било више да нису пругу дизали у Колашин - вероватно, али то не значи да је коришћење Барске пруге неисплативо, напротив, баш напротив.