Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ne znam čemu više rasprave-autoput do Požege će sigurno biti izgradjen. To je blizu Užica i nema potrebe za nerviranjem kod forumaša iz tog kraja. Autoput treba napraviti i od Rume do Novog Sada. Sve drugo-moto putevi, pogotovu do granice sa CG-em su jeftiniji za gradnju, em se ne naplaćuje korišćenje-koje je vrlo važna stavka pri odlučivanju naših osiromašenih ljudi da li će koristiti auto put ili ne. Te pare koje bi ulupali u gradnju autoputeva na sve strane, treba uložiti u temeljnu rekonstrukciju putne mreže po Srbiji, pravljenje obilaznica oko naselja na magistralama i vrhunsko sredjivanje koridora 10. Tragedija je da taj pravac nije završen pre 10 godina, jer od kada je izgradjen most kod Vidina-ozbiljno nam se "krade" tranzit, a i tamo nema carinskih formalnosti.
 
Hvala za slike Plećko :kk: Može biti da su uzimali uzorak asfalta za proveru kvaliteta (slika ispod). https://www.youtube.com/watch?v=OC3yz8V7Od4
Odličan post Bengazija, lepo je spomenuo i akt iz 1956-e (što retko ko kod nas zna) koji je bio ključan za gradnju američkih autoputeva jer je uspostavio dobar odnos finansiranja gradnje 90% SAD : 10% svaka njena država na svojoj teritoriji. Ranije su bili lošije srazmere, same države nisu mogle da finansiraju, pa se pre 1956-e mnogo manje gradilo nego posle toga. Orginalni projekat je završen 1992-e, tj. trajao je 35 godina, višestruko više nego što je na početku planirano i koštao po sadašnjoj vrednosti oko 526 milijardi dolara. Finansiran iz Fonda koji je najviše para dobijao iz par centi po litru goriva iz akciza, ali i prodaje guma, a mislim i od vozila neki procenat. Ali to nije baš funkcionisalo kako su planirali jer se Fond nije punio dovoljno brzo pa su u par navrata povećavali akcizu za priliv Fondu, cena projekta se vremenom uvećavala, pa je završetak odužio. Nakon završetka je nešto malo nastavljen. Jedino htedoh da ispravim ovo što Panta reče da je od pre 5 godina kineska mreža autoputeva najduža, a uskoro će biti čak duplo duža (77.000km : 131.000km). Sem toga i mreža brzih pruga im je sad najduža na svetu, oko 22.000km. Imao sam jedno zanimljivo iskustvo kad sam išao autoputem u Kini (i to u nekoj manje bitnoj provinciji) i pitam se što nema gužve, kad ono pored prolete bulet train i dok sam uzeo telefon da ga slikam nisam ni uspeo jer je za tren proleteo pored nas koji smo autoputem išli 120 na sat. Tad mi je bilo jasno što nema gužve na autoputu :)
 
Hvala na fotografijama Plećko. Da nemaš koju fotografiju nadvožnjaka u Piromanu, da vidimo u kom je to statusu?
 
Biće sledeći put, nisam puno slikao, cilj mi je bio Ub ali dalje od nadvožnjaka nisam mogao
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478698#p478698:n8n633uf je napisao(la):
Пантограф » Pon Sep 18, 2017 10:41 pm[/url]":n8n633uf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478665#p478665:n8n633uf je napisao(la):
Gazi Bengazi » 18 Sep 2017 09:26 pm[/url]":n8n633uf]
Najveci infrastrukturni projekat u istoriji su americki "interstate "autoputevi. Sa duzinom of oko 46000 milja mogu skoro dva puta da opasu zemlju.

Највећи развојни подухват путне инфраструктуре у историји је изградња кинеске мреже аутопутева, тренутне дужине 131.000 километара, за свега две и по деценије. Само 2015. пуштено је у саобраћај више од 12.000 нових километара, што је укупна дужина мреже немачких аутобанова! Возио се и кроз покрајину Хесен, и кроз Баварску, и кроз кинеску провинцију Гвангдонг: разлика се не примећује, осим у ограничењу од 120 на сат у Кини. Захваљујући том подухвату, сада се од Шангаја до казахстанске границе вози непрекидно аутопутем, а, када у Русији реше да поправе своју претужну путну мрежу, наћи ће се већ неки Ера да запуца колима до Пацифика.

Иначе, ово је дискусија клин-плоча. Нисам стекао утисак да је неко "против путева", него да поједини форумаши сматрају да треба градити јефтиније форме од класичних аутопутева. Опет, већ сам их подсетио да, иако је норма за аутопут у нормалном свету 4% нагиба, код нас има и 11%, па ми заправо у доброј мери аутопутевима називамо оно што би у богатијој земљи био мотопут, који се не би ни наплаћивао. Пример из распале Грчке: нови мотопут са 2+2 траке до средине полуострва Касандра на Халкидикију са обе стране, целом дужином има по један сервисни пут. Дакле, укупно 8 трака свеже направљено, 100 км на сат ограничење, нема путарине. То му дође скупље од нашег аутопута. Тако да, ми већ штедимо, а кроз путарину узимамо новац и то је једини сигуран извор прихода за одржавање укупне путне мреже у Србији.

Добри Самарићанине, немаш баш тачну представу о Барској прузи, чак је и путнички саобраћај на њој деценијама био рентабилан, а теретна композиција доноси још много више новца, иако мање него да су нагиби мање оштри, мада, пруге које воде, рецимо, ка хрватској обали нису много боље. Сад, да би теретних возова било више да нису пругу дизали у Колашин - вероватно, али то не значи да је коришћење Барске пруге неисплативо, напротив, баш напротив.


Bravo! vec imamo jednog, ne Eru, vec Lalu, koji je isao od NS do Vladivostoka. I ovom prilikom pozivam nekog ako zna ovog coveka, da mi kaze kontakt jer i sam planiram taj put u bliskoj buducnosti. Ja sam jedan od onih koji su bukvalno rodjeni u kolima: i velike kilometraze su mi zadovoljstvo) Do sada sam putovao po Evropi (od Lisabona do Inarija, obisao sve zemlje sem britanskog ostrva). Hvala njegovom velicanstvu PLIN-u sto mi je omogucio da putujem za dz:) A reci mi Pantograf, jesi li vozio po Kini? Pratim putopis Alekseja Kamerzanova, on je sa ruskim tablama usao u Kinu, i jedan je od retkih koji je vozio svoj auto u Kini. Znam da se prvo polaze ispit na kineskom, a onda se dobijaju privremene table, i vodic i mora tehnicki da se prodje. Na granici proveravaju sadrzaj racunara i fles memorija i istresu te naglavacke. Tek nakon toga se moze voziti u Kini. I o sve ako je cika u plavoj unformi udobrovoljen da vam sve ovo dopusti.

http://logandacia.blogspot.rs/

https://www.youtube.com/watch?v=t6kH-p9U8lY

https://www.youtube.com/watch?v=t6kH-p9U8lY (Kina od 20 min)
 
Izašao je novi snimak satelita Sentinel od 19-og septembra : http://apps.sentinel-hub.com/sentinel-p ... valscript=
Malo je oblačno ali šta znam, deluje kao da asfaltiranje napreduje. E sad koji je gde sloj...
Na deonici oko tunela Brančić se ne vide nikakve promene izvan tunela, tako da i dalje deluje da će taj deo mnogo kasnije asfaltirati i pustiti u saobraćaj u ondosu na ove druge deonice.
Na deonici Obrenovac-Surčin još se ne vidi da rade išta sem mosta preko Save, nije jasno zašto se ostatak deonice ka Surčinu ne počinje.
 
Koliko sam pratio dinamiku do sada, prvo je izdata građevinska dozvola za most na Savi pa su tu počeli radovi ranije. Deo u Surčinu zbog eksproprijacije ide vremenski iza mosta, pa je građevinska dozvola izdata tek pre mesec dana otprilike. Tako da nije realno da ima neki veliki progres u radovima. Nisam ispratio informacije šta je sa Obrenovcem, da li je izdata dozvola za taj deo jer je petlja u njihovom scope-u. Mislim da petlja u Surčinu takođe ima posebnu građevinsku dozvolu i nisam siguran da li je i to odobreno.
Na sentinelu se zbog oblaka ne vidi da li je krenulo spajanje novog puta sa starim kod petlje u Lajkovcu. Kolubara bi trebalo da je izmeštena u tom delu i da može da se nasipa. Ako neko proilazi tuda može da pusti info.
 
Da li mozda neko ima i da li moze da okaci plan gde se zavrsava autoput u Surcinu i jel se radi neko novo spajanje sa NBG ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478880#p478880:38dbnvn1 je napisao(la):
msksim1 » 19 Sep 2017 06:33 pm[/url]":38dbnvn1]
A reci mi Pantograf, jesi li vozio po Kini? Pratim putopis Alekseja Kamerzanova, on je sa ruskim tablama usao u Kinu, i jedan je od retkih koji je vozio svoj auto u Kini. Znam da se prvo polaze ispit na kineskom, a onda se dobijaju privremene table, i vodic i mora tehnicki da se prodje. Na granici proveravaju sadrzaj racunara i fles memorija i istresu te naglavacke. Tek nakon toga se moze voziti u Kini. I o sve ako je cika u plavoj unformi udobrovoljen da vam sve ovo dopusti.


Нисам возио, возили су ме, што аутобусом, што "пасатом" који уствари није наш "пасат" (он се зове "маготан"), већ дужа класична лимузина.

Кад причамо о вожњи, немају појма, често ни основне културе (првог дана у Пекингу - застој 15 минута, јер је риба упалила сва четири и изашла, па аутобус не може да скрене), али су их припитомили (прича ми друг да је током Олимпијаде у Пекингу 2008. више пута у таксију мислио да ће да погине - ја нисам имао тај осећај ове године): на обичној раскрсници има и по 15 камера, буквално је свако конфликтно место покривено. Мере и брзину интензивно, огнаничење на АП је као код нас, 120. По градовима (који су сви одреда "аутомобилски" - пешаке терају на пасареле изнад раскрсница), на главним артеријама углавном 80.

Неко рече, да ли на овом топику или на неком другом, да немају гужве на путевима због брзих железница... слатко сам се насмејао :)

Административне заврзламе, ако још нису укинуте, биће. То је и поента ове њихове иницијативе "Појас и пут" ("Belt&Road"), да се функционално повежу Европа и Азија. Свакако да треба потписати неке међудржавне споразуме, јер у раније време нико није ни мислио о одласку друмским средством у Кину.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479086#p479086:2n7mp5im je napisao(la):
Пантограф » Sre Sep 20, 2017 11:50 am[/url]":2n7mp5im]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478880#p478880:2n7mp5im je napisao(la):
msksim1 » 19 Sep 2017 06:33 pm[/url]":2n7mp5im]
A reci mi Pantograf, jesi li vozio po Kini? Pratim putopis Alekseja Kamerzanova, on je sa ruskim tablama usao u Kinu, i jedan je od retkih koji je vozio svoj auto u Kini. Znam da se prvo polaze ispit na kineskom, a onda se dobijaju privremene table, i vodic i mora tehnicki da se prodje. Na granici proveravaju sadrzaj racunara i fles memorija i istresu te naglavacke. Tek nakon toga se moze voziti u Kini. I o sve ako je cika u plavoj unformi udobrovoljen da vam sve ovo dopusti.


Нисам возио, возили су ме, што аутобусом, што "пасатом" који уствари није наш "пасат" (он се зове "маготан"), већ дужа класична лимузина.

Кад причамо о вожњи, немају појма, често ни основне културе (првог дана у Пекингу - застој 15 минута, јер је риба упалила сва четири и изашла, па аутобус не може да скрене), али су их припитомили (прича ми друг да је током Олимпијаде у Пекингу 2008. више пута у таксију мислио да ће да погине - ја нисам имао тај осећај ове године): на обичној раскрсници има и по 15 камера, буквално је свако конфликтно место покривено. Мере и брзину интензивно, огнаничење на АП је као код нас, 120. По градовима (који су сви одреда "аутомобилски" - пешаке терају на пасареле изнад раскрсница), на главним артеријама углавном 80.

Неко рече, да ли на овом топику или на неком другом, да немају гужве на путевима због брзих железница... слатко сам се насмејао :)

Административне заврзламе, ако још нису укинуте, биће. То је и поента ове њихове иницијативе "Појас и пут" ("Belt&Road"), да се функционално повежу Европа и Азија. Свакако да треба потписати неке међудржавне споразуме, јер у раније време нико није ни мислио о одласку друмским средством у Кину.


E o isplaitivosti takvog nekog projekta vec moze da se prica i da se prave analize


https://www.forbes.com/sites/wadeshepar ... f21c31f127


Da li bi autoput izmedju Pekinga i npr Berlina bio isplativ? Mozda je ovakav neki sumanut projekat pravo mesto dokazivanja kineske moci. Setite se dvojice engleza koji su pre 15 godina pokusali motorima da dodju od Engleske do Magadana. 90 posto puta u rusiji je bilo bespuce tj makdam i blato. Sad je put od moskve do vladivostoka 100 posto asfalt. A intenzivno i rade taj cuveni put kostiju ka Magadanu, i on ce uskoro biti potpuno asfaltiran. Zasto kinezi ne bi mogli da premoste ukrajinu i kazahstan...sta je za jednog kamiondziju par dana i 10 000 km u jednom pravcu...ocekujem da ce u narednim godinama zaziveti autoput koji povezuje zapad i istok evroazijskog kontinenta. :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479150#p479150:1ur1nk0r je napisao(la):
msksim1 » Sre Sep 20, 2017 3:42 pm[/url]"]

Ako se ne varam, Srbijq je jedina zemlja na svetu koja trenutno ima bezvizni rezim sa rusijom i kinom na 30 dana. Iako sam 100 posto hejter nase vlasti, tj svih nasih vlasti, odajem priznanje za ovo. Jos samo da do dobijemo isti tretman za kanadu, usa i GB. Doduse, to i nije potrebno :kafa:
:violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479098#p479098:wyf1htmo je napisao(la):
Earthmoving » Sre Sep 20, 2017 7:23 am[/url]":wyf1htmo]Evo ovako Srđane

Negde sam video da planiraju spoj severno do Vojvođanske. Pa da onda prošire put 266 do aerodroma.

ANT_put_jug.jpg
 
Највиши стуб моста ће расти до 161 метра, а сада се дошло до 140 метара. Свих пет стубова моста Морачица биће завршени до октобра ове године и тада ће почети њихово повезивање.

А колики је то градитељски подухват илуструје и податак да овде ветрови знају да дувају 100–150 километара на сат".

Kako će ovaj problem da reše ?
Nadam se bez obustave saobraćaja.
 
U Hrvatskoj se recimo zbog bure prekida promet na autoputu kod Velebita blizu Svetog Roka. Čini mi se da su uporedivi po konfiguraciji terena, doduše ovaj je malo udaljeniji od mora. Dakle nije nepoznato Jadranskom zaleđu da se putevi zatvaraju zbog jakog vetra, mogu prevrtati, kola, kamione pa čak i vozove, ne znam za neka druga rešenja sem zatvaranja kad su jaki udari vetra, posebno na most.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478880#p478880:2optvqch je napisao(la):
msksim1 » Uto Sep 19, 2017 7:33 pm[/url]":2optvqch]
Bravo! vec imamo jednog, ne Eru, vec Lalu, koji je isao od NS do Vladivostoka. I ovom prilikom pozivam nekog ako zna ovog coveka, da mi kaze kontakt jer i sam planiram taj put u bliskoj buducnosti.

Drugar, nisam baš Lala, ali jesam pre par godina išao do Vladivostoka (i po celoj centralnoj Aziji).

Ovde imaš da čitaš o tome, možda pomogne u planiranju:
http://www.rewadventure.com/rew-adventu ... ele-prica/
 
Sev

Izvinjavam se za mali off unapred.
Procitao sam tvoj putopis. U jednom delu mislim da je bilo u Tadzikistanu u regiji Pamir si napisao da su ti policajci pricali o istoriji Srbije. Mozes li kratko da kazes o cemu , o kom periodu ?
Radim rad na tu temu pa bi mi znacila informacija. Hvala.
Izvinjavam se jos jednom za off.
 
Od Nemanjica, do I sv. rata.

Neverovatno. Nadrealna scena!
 
Impresivo! putopis sam procitao u jednom dahu. Svidja mi se posebno jer se opisuje zivot i narav obicnih ljudi na putovanju. Sa Kazahstanom imamo bezvizni rezim, bilo bi dobro da imamo isti rezim i sa svim ostalim drzavama bivseg SSSR. Nadam se kompletiranju ovog autoputa od Kineske granice so ruske granice kroz Kazastan, pa da stvarno bude lako i prijatno za posetu. Svi oni iz bivseg SSSR su jos uvek u starom sistemu, prelazak poljsko beloruske granice je nocna mora :?
 
Vrh