Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Plaća se kroz registraciju i kroz gorivo. Ništa nije besplatno.
 
Problem je sto ljudi ne razumeju poentu naplate autoputa. Profitabilnost ili neprofitabilnost se ne meri naplatom. Meri se saobracajem. Da bi cena gradnje bila opravdana mora da postoji u odredjenom buducem periodu, oko 25 godina, saobracaj usled kog se ostvaruje sveukupni profit. Povracaj ulozenih sredstava se ogleda u ustedi u gorivu i vremenu neposredno, a u okolnom razvoju i drugim granama poput turizma posredno. Naplata je samo jedan mali deo ukupne slike i sluzi da se direktno i neposredno odvoje sredstva koja se direktno odvajaju za odrzavanje autoputa.

Drugi problem je sto ljudi ne razumeju osnovnu ekonomiju. 100 dinara danas je skuplje nego 100 dinara+ inflacija sutra.
 
Uz autoput bi trebalo otvarati domaće ugostiteljsko-zanatske komplekse od po na primer 20tak objekata na svakih 20tak km, znači za svaki kraj, umesto što se otvaraju uglavnom strane pumpe. Znači, umesto strane pumpe, domaća pumpa, restoran, prodavnica suvenira tog kraja, domaćih proizvoda: sir, voće, povrće, med, kao I ostali lokalni zanatski proizvodi. Time bi lokalni kraj dobio priliku da plasira svoje proizvode, zaposli dosta ljudi, a država da sem toga naplati izdavanje I poveća prihode autoputa. Otvaranje stranih pumpi umesto ovoga je greška. To bi posebno bilo zanimljivo na vidikovcu Golije, Ivanjici, Pešteru, Ovčaru, Takovu... kao I Tari I Zlatiboru na zapadnom kraku ovog autoputa. Da ove prodavce što sad imamo pored Ibarske I okolo ne izgubimo nego da prebacimo uređeno na odmorišta autoputa.
 
Pozdrav. Nikako da stignem da piskaram. Sto se tice profitabilnosti i broja automobila ne mozemo uzimati u obzir sadasnje stanje. Kada se zavrsi autoput do Pozege pojacace se odmori na Zlatiboru i uopste u Zapadnoj Srbiji. Da ne pricam o spajanju sa Crnom Gorom. Mnogi navode million razloga za neodlazak u CG ali pomisao na Ibarsku ili Kanjon je jedan od jacih razloga da vam se prevrne zeludac. Kada se sve zavrsi necu imati nista protiv da odem za neki praznik do Budve za 5-10 evra po osobi. Tako da... sve su to sada relativne cifre. Da ne pricamo jos o Sarajevu, Trebinju....
 
I da ne zaboravimo da profitabilnost ne leži samo u novcu već i u sačuvanim životima, ali u sačuvanim živcima nakon vožnje.
 
Sad kad navale kinezi ima da bude gotovo april 2018.

Gotova eksproprijacija na deonici Surčin-Obrenovac - Vlasnicima zemlje isplaćeno 8 mil EUR

Eksproprijacija zemljišta od Surčina do Obrenovca zbog izgradnje autoputa je završena na ukupnoj površini od 240 hektara. Time je omogućena izgradnja te deonice autoputa u dužni od 17,6 kilometara. Vlasnicima je isplaćeno oko milijardu dinara, odnosno 8 mil EUR.

Najmanje novca dobili su vlasnici njiva sedme klase u katastarskoj opštini Boljevci, svega 200 dinara po kvadratnom metru, dok je najskuplje plaćen kvadrat placa u Surčinu koštao čak 20 puta više.

Vlasnicima najbolje pozicioniranih građevinskih parcela isplaćeno je 4.000 dinara po kvadratu, odnosno oko 3.200 EUR za ar zemlje.

Procenu tržišne vrednosti napravila je Poreska uprava. Tako je kvadrat u Boljevcu kortao 200 dinara, u Jakovu 400, a u Surčinu 900 dinara. Za građevinsko zemljište Putevi su u Boljevcu plaćali 2.000 dinara po kvadratu, u Jakovu 2.500 a u Surčinu 4.000 hiljade dinara. Na teritoriji opštine Obrenovac u Mislođinu i Bariču najniža cena kvadrata je bila 1.500 dinara.

U Putevima Srbije kažu da će iz kuća morati da isele 24 porodice, jer je na teritoriji opštine Surčin eksproprisano 14 objekata, a u Obrenovcu još 10. Na trasi budućeg autoputa trenutno se odvijaju samo radovi na mostu preko Save, tako da nije bilo potrebno prinudno iseljavanje.

Radnici kineske kompanije CCCC u martu su počeli radove u Bariču, gde će nići most od skoro dva kilometra koji će premostiti i Savu i Kolubaru.

Planirano je da se posao okonča za tri godine, a kada svi radovi budu završeni Beograđani će, umesto nebezbednom i neuslovnom Ibarskom magistralom, ka Crnoj Gori putovati modernom saobraćajnicom u šest traka.

Projekat ove trase je uradio Saobraćajni institut CIP, a predviđeno je da se vozači na ovu deonicu uključuju na petljama Batajnica, Dobanovci, Ostružnica, Orlovača ili Bubanj potok. Posle će obilaznicom stizati do petlje Surčin, koja je početni deo autoputa E-763, Beograd - južni Jadran
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467807#p467807:pkzupdrs je napisao(la):
Garfild » 27 Jul 2017 12:35 pm[/url]":pkzupdrs]Pozdrav. Nikako da stignem da piskaram. Sto se tice profitabilnosti i broja automobila ne mozemo uzimati u obzir sadasnje stanje. Kada se zavrsi autoput do Pozege pojacace se odmori na Zlatiboru i uopste u Zapadnoj Srbiji. Da ne pricam o spajanju sa Crnom Gorom. Mnogi navode million razloga za neodlazak u CG ali pomisao na Ibarsku ili Kanjon je jedan od jacih razloga da vam se prevrne zeludac. Kada se sve zavrsi necu imati nista protiv da odem za neki praznik do Budve za 5-10 evra po osobi. Tako da... sve su to sada relativne cifre. Da ne pricamo jos o Sarajevu, Trebinju....
Moj jedini problem sa CG je prenatrpanost. A autoput to može samo da pogorša.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467927#p467927:aiq7tqo7 je napisao(la):
tragac » Pet Jul 28, 2017 2:25 am[/url]":aiq7tqo7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467807#p467807:aiq7tqo7 je napisao(la):
Garfild » 27 Jul 2017 12:35 pm[/url]":aiq7tqo7]Pozdrav. Nikako da stignem da piskaram. Sto se tice profitabilnosti i broja automobila ne mozemo uzimati u obzir sadasnje stanje. Kada se zavrsi autoput do Pozege pojacace se odmori na Zlatiboru i uopste u Zapadnoj Srbiji. Da ne pricam o spajanju sa Crnom Gorom. Mnogi navode million razloga za neodlazak u CG ali pomisao na Ibarsku ili Kanjon je jedan od jacih razloga da vam se prevrne zeludac. Kada se sve zavrsi necu imati nista protiv da odem za neki praznik do Budve za 5-10 evra po osobi. Tako da... sve su to sada relativne cifre. Da ne pricamo jos o Sarajevu, Trebinju....
Moj jedini problem sa CG je prenatrpanost. A autoput to može samo da pogorša.

Pretrpanost jeste u Budvi, Sutomoru, Herceg Novom i tako dalje... ali imaju i mesta koja nisu pretrpana...
Ko zeli odmor, on ce naci u CG meste gde ce se banjati u vodi i citati knjigu.

Kao sto rece clan Garfild, ne isplacuje se autoput samo od vozila vec i od prometa turizma a i transporta. U Zlatiborskom okrugu imamo mnogo hladnjaca za voce (malina pogotovo) koje se sve transportuju prema Beogradu pa prema Evropi, onda u Kosericu imamu ciglanu koja sad posluje mnogo dobro, pa onda imamo fabrike namestaja Matis iz Ivanjice, fabrika Milan Blagojević Lucani, pa sad se radi jos jedna savremena fabrika za prozivodnju oruzija u Pozegi, i dako dalje, a da ne pricam o fabrikama koje su nekad radile punom parom pa su propale zbog par ljudi koji su se stranacki "obogatili", kao sto su fabrika za preradu voca Budimka, pa livnica Pozega cije poklopce od sahti jos uvek mozete naci po Beogradu i tako dalje...
 
Cg primorje jeste pretrpano jer Milo za 25 godina nije sposoban da izgradi jednu ulicu - drugu Jadransku magistralu, već pretrpava postojeću koju je Tito napravio pre 50 godina sa hiljadama novih zgrada, što stvara pretrpanost I kolapse. Zato nije jasno gde bi se primio saobraćaj sa ovog autoputa na njegovom završetku. O novim javnim prostorima, parkovima, parkićima, parkinzima... da ne govorim. Vremenom samo mu raste zaduženost, kao I cena eksproprijacije I cena izgradnje u sve višim I nepristupačnijim brdima iznad primorskih naselja. Tako da je lepo to zacementiro, teško ko I skupo I posle njega to sad može da ispravi. Ali moraće, ne vidim drugo rešenje, s tim što će zbog te gluposti njena gradnja koštati Boga oca. Da je na vreme počeo da gradi drugu Jadransku ulicu, bilo bi višestruko jeftinije I manje prenatrpano.
 
Ma...Jadran je Jadran, volimo mi taj salinitet, borove I kamenje. Svako ce naci svoje cose kad mu dune na par dana da usoli tur. Grcka je uvek opcija a ovo onako vanredno...zasto da ne? Hteo ne hteo morace da sredi pitanje prenatrpanosti. Sem ako bezobrazno ne digne cene kad se sve zavrsi. Hrvati su tako uradili.
 
Ako je otvoreno tržište, to znači da se lokalci poput Crnogoraca I Hrvata dugoročno ne mogu takmičiti sa mnogo bogatijim Nemcima, Britancima, Rusima, Arapima, Kinezima... za kupovinu nekretnina uz obalu, jer će ovi moći da ponude veće cene, a naša braća će morati ako želi da svom detetu kupi stan da se vrati u brda odakle su došli. Meni nije jasno kako recimo već danas 95% Dubrovčana uopšte može sebi da priušti objekat u Starom gradu ako je otvoreno tržište. To je tako kad sve meri u novcu. Zato su pametne vlasti za vreme Tita I ranije ograničavale ko može da kupuje nekretnine da bi zaštitili svoje lokalno stanovništvo tj nisu dali da se preko prevare novca otima zemlja I vrši kolonizacija. Ovi novi su malo gluplji pa će kasnije skapirati. Mada kada sam još pre 10tak godina prolazio Jadranskom magistralom između Dubrovnika I Splita sam video puno natpisa na stenama "ne prodajte dedovinu" što znači da su još tad neki Hrvati kapirali kuda stvari idu.
 
Dakle ar zemljišta u eksproprijaciji za čitavu deonicu Surčin-Obrenovac prosečno plaćen 330 €.
Kao što sam pisao nikakve hiljade evra po aru nisu dolazile u obzir.
Samo kažem.
 
Bio bi interesantan podatak videti koliko je kome plaćeno da vidimo da li je tačno da je izabrana leva strana Save zbog lobiranja kako bi se tajkunima koji su prethodno kupili zemlju to isplaćalo. Ili to nije slučaj nego je eksproprijacija plaćena većem broju običnih seljaka I nije bilo zavere. Sa takvim spiskom I ciframa bilo bi mnogo jasnije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468063#p468063:1pf0eevq je napisao(la):
gygy11 » 28 Jul 2017 10:44 pm[/url]":1pf0eevq]Dakle ar zemljišta u eksproprijaciji za čitavu deonicu Surčin-Obrenovac prosečno plaćen 330 €.
Kao što sam pisao nikakve hiljade evra po aru nisu dolazile u obzir.
Samo kažem.
https://www.kamatica.com/vest/za-ar-zem ... evra/54138
Najmanje novca dobili su vlasnici njive sedme klase u katastarskoj opštini Boljevci, svega 200 dinara po kvadratnom metru, dok je najskuplje plaćen kvadrat placa u Surčinu koštao čak 20 puta više. Vlasnicima najbolje pozicioniranih građevinskih parcela isplaćeno je 4.000 dinara po kvadratu, odnosno oko 3.200 evra za ar zemlje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468098#p468098:2meavxvn je napisao(la):
Earthmoving » Sub Jul 29, 2017 7:36 am[/url]":2meavxvn]Bio bi interesantan podatak videti koliko je kome plaćeno da vidimo da li je tačno da je izabrana leva strana Save zbog lobiranja kako bi se tajkunima koji su prethodno kupili zemlju to isplaćalo. Ili to nije slučaj nego je eksproprijacija plaćena većem broju običnih seljaka I nije bilo zavere. Sa takvim spiskom I ciframa bilo bi mnogo jasnije.

Devedeset i neke godine sam čuo priču da su se njive na tom potezu kupovale baš zbog AP i u drugim reonima zbog industrijske zone. Posle decenije i više ispada tačno.
Opet tih 8 miliona je manje nego da se sanira klizište , mada bi prvobitnoj trasi bio otkup od vlasnika.
 
Pitam se, pitam se, da l' je projektant alkoholicar, da l' je obozavalac sinusa/cosinusa, il' je samo lopina koja pravi cik-cak trasu autoputa da bi bila skuplja i duza? Sramotno za projektanta, projektantsku grupu, onog sto je overio projekat, kao i sve one koji su u ovom ucestvovali.

Nesto mi se cini, znajuci dosadasnju praksu nadleznih, da ce na tom delu ogranicenje biti 50 km/h, normalno nacickano kamerama, pa ne vidim neku prednost autoputa nad magistralom.
 
Ili je možda projektant imao gomilu konkretnih podataka i tehničkih zahteva koje ti nemaš i na osnovu kojih je uradio projekat?
Stav da kod nas niko nista ne zna vec da su svi neznalice i lopine ( sem samog "komentatora") je prilično iritantan.
Kod nas svi sve znaju, i sve znaju bolje od onoga ko nešto radi.

Ti bi to naravno uradio bolje, uzeo linir, plajvaz, povukao 3 prave linije na mapi i gotovo...Kakvi projekti, kakvi fakulteti pa bar autoput svako zna da "nacrta".
 
Na stranu i projekti, nista gore od nepregledne pravine... To je tako američki :D
Mislim da postoji i neko pravilo o maksimalno dugoj deonici bez krivine.
 
Ako javnost otplaćuje kredite za autoput, onda ipak mislim da su projektanti dužni da javnosti objasne svoja rešenja. Npr u jednoj emisiji od 2 sata da odbrane ekonomski I građevinski zašto su njihova rešenja trasa I ostalog najoptimalnija za društvo koje to plaća.
Ja da sam na mestu vlasti sve bi to sistematičnije radio: redovniji snimci dronom I izveštaji o toku radova, obrazloženja projektanata, broj I vrste mašina koje rade... itdI.
Uzgred, kraj je jula, a Energoprijekt je najavio da će u julu biti probijanje prve cevi tunela Brančić. U svom novom listu nemaju nikakvih vesti o tome. Nije jasno da li će probiti još jedan rok ili je cev probijena, a nigde nije objavljeno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468205#p468205:109449d1 je napisao(la):
marat » Ned Jul 30, 2017 10:32 am[/url]":109449d1]Ili je možda projektant imao gomilu konkretnih podataka i tehničkih zahteva koje ti nemaš i na osnovu kojih je uradio projekat?
Stav da kod nas niko nista ne zna vec da su svi neznalice i lopine ( sem samog "komentatora") je prilično iritantan.
Kod nas svi sve znaju, i sve znaju bolje od onoga ko nešto radi.

Ti bi to naravno uradio bolje, uzeo linir, plajvaz, povukao 3 prave linije na mapi i gotovo...Kakvi projekti, kakvi fakulteti pa bar autoput svako zna da "nacrta".
M

Marate, Marate, ajd' onako, zdravo inzenjerski, zamisli koje je te konkretne podatke i tehnicke zahteve imao projektant, da je munuo toliko krivina na tako kratkoj deonici koja prolazi maltene kroz njive. Pa ne pravi prosirenje kozje staze nego autoput. Moram i velikim slovima AUTOPUT. Prema tome, sitna infrastruktura (vodovod, telefonija, eventualno energetski kablovi, ... ) i ograda od pletene zice se lako mogu urediti, a i nisu iznad na tehnickoj listi prioriteta. Koliko vidim, sa fotografija, tamo nema kanjona, nuklearnih centrala i ko zna kakvih prepreka za jedan autoput. Vrlo jednostavan, da ne kazem tablican slucaj i na oko (iz aviona) lose resenje. To resenje ce nas muciti godinama, poskupljivace transport, usporavati ga, a ispravke su veoma skupe i ne tako izvesne u narednih par godina.

Na primitivne komentare iz Vaseg bogatog iskustva sa plajvazom, nemam odgovor jer nisam u tome iskusan. Ipak sam zavrsio Univerzitet u Beogradu dok su se nase inzenjerske studije cenile u svetu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468208#p468208:2ov3sko3 je napisao(la):
Mel » Ned Jul 30, 2017 9:04 am[/url]":2ov3sko3]Na stranu i projekti, nista gore od nepregledne pravine... To je tako američki :D
Mislim da postoji i neko pravilo o maksimalno dugoj deonici bez krivine.

Pravci najopasniji. Eno posle Pirota na magistralnom putu puca pravac od nekoliko km i kao bojište.
Ovako krivine drže koncentraciju.
 
Vrh