Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466459#p466459:j8ekifjl je napisao(la):
nesharm » Thu Jul 20, 2017 7:26 am[/url]":j8ekifjl]Bio sam u Zabranu kod Obrenovca, pomocni 'most' je skoro zavrsen, razmak izmedju krajeva je oko 100m, ne verujem da ce dalje ici, jer bi zatvorili plovni put. Inace, od Zeleznicke do raskrsnice za Mislodjin gde ce otprilike proci autoput trebalo mi je oko 35 minuta voznje, sa sve guzvom u Baricu i Umci. Kad krenu prave guzve, trebace i 50 min, a to vreme mogu da stignem sigurno do Sopica na ibarskoj magistrali.
Bice vrlo vrlo zeznuto dok ne naprave sve do Surcina...

Dok se ne izgradi do kraja, dobar deo ljudi koji idu od Čačka će sa autoputa da izlaze kod Lajkovca i posle Ibarskom, mada i tu ne izbegavaju Stepojevac i generalno celu tu najopterećeniju deonicu Ibarske ispred Beograda.
 
I kada se izgradi do kraja, i kada se izgradi do kraja...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Mene ovo sve malo brine, ocekuje me oko 10 putovanja u CG kolima u narednih godinu dana, pa ce biti veselo, instaliracu tapatalk, pa cu vam kukati preko mobilnog kad uletim u guzvu :) . Salu na stranu, bice raspad, niti mogu da sire Obrenovacki, niti ce se baviti ibarskom vise ikad...
@laki72 Zavrsice oni to, sve vlasti ovog tipa se najpre bave putevima, ucilo se od Orbana godinama.
 

Rucka - Mala Moštanica by Polexia Nurkin, on Flickr

Izgradnja nekategorisanog puta Mala Moštanica-Rucka
15.06.2017.
Predsednik opštine Čukarica Srđan Kolarić, članica Veća Tajana Vidojević i predsednik opštine Obrenovac Miroslav Čučković najavili su danas u Ruckoj predstojeći projekat izgradnje nakategorisanog puta koji povezuje Malu Moštanicu i Rucku, koji će značajno olakšati komunikaciju između ove dve opštine.Predsednik opštine Čukarica Srđan Kolarić rekao je da opštine Čukarica i Obrenovac nastavljaju odličnu saradnju koju su imale pre nekoliko godina.„Na inicijativu građana i Čukarice i Obrenovca pokrenuli smo kod Grada Beograda da uradimo ovaj deo puta i spojimo naselja Rucka i Mala Moštanica. To je deonica od 700 metara, biće u profilu oko 5 metara asfaltnog puta, a ova dvosmerna ulica će pomoći građanima i Male Moštanice i Rucke da lakše dođu do ove dve opštine“, rekao je Srđan Kolarić.Kolarić je dodao da zbog klizišta Duboko često dolazi do zastoja u saobraćaju, te će ovo biti alternativni put, koji će smanjiti gužve na relaciji Barič-Umka.Predsednik opštine Obrenovac Miroslav Čučković se zahvalio rukovodstvu opštine Čukarica što nije bilo sebično u smilu da posmatra svoje ulice kao nešto što je korist samo za građane Rucke, već je imalo svest i želju da pomogne i stanovništvu Male Moštanice.„Samo na nekoliko stotina metara, kroz šumu kroz koju će biti probijen moderan put, sredstvima opštine Čukarica, mi ćemo doći do naselja Mala Moštanica. Na taj način ćemo dobiti alternativnu saobraćajnicu preko Dubokog, koje je najveće klizište u Evropi i mnogo često je predstavljalo problem u saobraćajnom smislu“, rekao je Miroslav Čučković.Čučković je naglasio da će stanovnici Male Moštanice imati priliku da koriste gradski prevoz i liniju 553 da bi došli do Beograda po tri puta manjoj ceni nego što su to imali do sada, s obzirom da su do sada išli „Lastom“.„Na ovaj mora moramo da produbimo našu saradnju i siguran sam da ćemo i po pitanju uređenja rečnih vodotokova i svega ostalog kao komšijske opštine sarađivati i na taj način razvijati ovaj deo Beograda“, dodao je Čučković.

32cf41130a4041ef1d8ae5a10d07a362_1151044509.jpg


Извор: Општина Чукарица
Веза:http://www.cukarica.rs/lat/novosti/izgradnja-nekategorisanog-puta-mala-mostanica-rucka/
 
Što tom trasom ne ide glavni put, i reši se problem klizišta?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466651#p466651:1q9zu2ez je napisao(la):
svsavic » 21 Jul 2017 08:06 am[/url]":1q9zu2ez]Što tom trasom ne ide glavni put, i reši se problem klizišta?

Тиме се некако одустаје од решавања проблема клизишта, тј. решавање се заобилази.


Скупштина Града Београда на седници одржаној 23. јуна 2015. године, на основу члана 46. Закона о планирању и изградњи („Службени гласник РС”, бр. 72/09, 81/09, 64/10, 24/11, 121/12, 42/13, 50/13, 98/13, 132/14 и 145/14) и члана 31. Статута Града Београда („Службени лист Града Београда”, бр. 39/08, 6/10 и 23/13), донела је

ОДЛУКУ О ИЗРАДИ ПЛАНА ДЕТАЉНЕ РЕГУЛАЦИЈЕ САОБРАЋАЈНЕ ВЕЗЕ УЛИЦА ДУШАНА ДАМЈАНОВИЋА И МОШТАНИЧКЕ, ГРАДСКE ОПШТИНE ЧУКАРИЦА И ОБРЕНОВАЦ

Члан 1.
Приступа се изради плана детаљне регулације саобраћајне везе улица Душана Дамјановића и Моштаничке, Градскe општинe Чукарица и Обреновац (у даљем тексту: план детаљне регулације).

Члан 2.
Оквирном границом плана детаљне регулације обухваћен је део територије градских општина Чукарица и Обреновац, регулација саобраћајница Душана Дамјановића и Моштаничке и делови околног ткива који су у гравитационој зони саобраћајног правца у дужини од 720 m, са везама саобраћајница и инфраструктуре до постојеће, односно планиране мреже, површине око 2 ha. Коначна граница плана детаљне регулације ће се утврдити приликом израде и верификације нацрта плана.

Члан 3.
Према Генералном плану Београда 2021. („Службени лист Града Београда”, бр. 27/03, 25/05, 34/07, 63/09 и 70/14) подручје Градске општине Чукарица обухваћено границом предметног плана планирано је за саобраћајницу. Мањи део обухвата плана је у оквиру Градске општине Обреновац и према Просторном плану ове општине („Службени лист Града Београда”, број 30/13) предметно подручје је планирано за саобраћајницу. За потребе израде плана детаљне регулације потребно је прибавити катастарске подлоге, топографске подлоге и катастар подземних инсталација, у дигиталном облику, за катастарске општине Чукарица и Руцка, у делу који је обухваћен границом плана.

Члан 4.
Циљ израде плана детаљне регулације је да се обезбеди алтернативни приступ Обреновцу, у односу на постојећи путни правац М-19 Београд–Обреновац и дефинисање јавног интереса. Концептуални оквир планирања садржан је у Генералном плану Београда 2021. („Службени лист Града Београда”, бр. 27/03, 25/05, 34/07, 63/09 и 70/14) и Просторном плану Градске општине Обреновац („Службени лист Града Београда”, број 30/13), којима је планирано обезбеђивање алтернативног приступа Обреновцу, у односу на постојећи путни правац М-19 Београд–Обреновац и дефинисање јавног интереса


Члан 5.
Плански основ за израду плана је: Генерални план Београда 2021. („Службени лист Града Београда”, бр. 27/03, 25/05, 34/07, 63/09 и 70/14); Просторни план Градске општине Обреновац („Службени лист Града Београда”, број 30/13).

Члан 6.
У складу са чланом 28. Закона о планирању и изградњи („Службени гласник РС”, бр. 72/09, 81/09, 64/10, 24/11, 121/12, 42/13, 50/13, 98/13, 132/14, 145/14) садржајем плана ће се обухватити: – граница плана и обухват грађевинског подручја; – детаљна намена земљишта; – регулационе линије улица и јавних површина и грађевинске линије са елементима за обележавање на геодетској подлози; – нивелационе коте улица и јавних површина (нивелациони план); – попис парцела и опис локација за јавне површине, садржаје и објекте; – коридоре и капацитете за саобраћајну, енергетску, комуналну и другу инфраструктуру; – правила уређења и правила грађења; – економска анализа и процена улагања из јавног сектора; – графички део.

Члан 7.
Израда плана детаљне регулације поверава се ЈУП Урбанистички завод Београда, Београд, Палмотићева бр. 30, који је дужан да нацрт плана изради у року од 15 месеци од дана ступања на снагу ове одлуке.

Члан 8.
Средства за израду плана детаљне регулације обезбедиће Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда, Београд, Његошева бр. 84. Процењена финансијска вредност израде плана детаљне регулације оквирно износи око 1.800.000,00 динара (без износа прибављања геодетских подлога и инжињерско-геолошке документације).

Члан 9.
Нацрт плана детаљне регулације биће изложен на јавни увид у просторијама Скупштине Града Београда. Подаци о начину излагања нацрта плана на јавни увид и трајању јавног увида, огласиће се у дневним средствима информисања и у информативним гласилима градских општина Чукарица и Обреновац. Нацрт плана детаљне регулације доставиће се на мишљење градским општинама Чукарица и Обреновац.

Члан 10.
За потребе израде плана детаљне регулације не приступа се изради стратешке процене утицаја планираних намена на животну средину. У складу са одредбама Закона о стратешкој процени утицаја на животну средину („Службени гласник РС”, број 135/04), Решење о неприступању изради стратешке процене утицаја на животну средину донео је секретар Секретаријата за урбанизам и грађевинске послове под IX-03 бр. 350.1426/15 од 12. јуна 2015. године.
Члан 11.
Елаборат плана детаљне регулације израдиће се у три примерка оригинала у аналогном и дигиталном облику који ће се по овери чувати код Скупштине града Београда као доносиоца плана и Секретаријата за урбанизам и грађевинске послове (два примерка) и један примерак оригинала у дигиталном облику за потребе Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и седам примерака копија у аналогном и дигиталном облику за потребе Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда копије, Секретаријата за урбанизам и грађевинске послове, Републичког геодетског завода, Јавног урбанистичког предузећа „Урбанистички завод Београда” и градских општина Чукарица и Обреновац (по једна копија).
Члан 12.
Ова одлука ступа на снагу осмог дана од дана објављивања у „Службеном листу Града Београда”. Скупштина Града Београда Број 350-513/15-С,
23. јуна 2015. године Председник Никола Никодијевић, ср.

Извор: Службени лист Града Београда
Веза: http://www.sllistbeograd.rs/pdf/download/818/
 
Sad gledam mapu i čini mi se da je najbezbolnije rešenje bilo da se odradi ta druga traka od orlovače do ulaza u Meljak kod raskrsnice za Malu Moštanicu (izlaza iz Lipovačke šume), i da se odatle put produži kroz nenaseljeno područje do novof autoputa.
 
5 metra široka džada a autobusi i teretna vozila 2.5 m (novija i 2,55 m) bez ogledala. I ako stave visoke ivičnjake zabava je zagarantovana.
Inače Rucka jako lepo i izolovano naselje. Puca pogled.



 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466651#p466651:1hqeahsq je napisao(la):
svsavic » Pet Jul 21, 2017 8:06 am[/url]":1hqeahsq]Što tom trasom ne ide glavni put, i reši se problem klizišta?

Jako velik uspon i uzak put. Verovatno nema nostvost za teška vozila.
Za svo vreme oni samo nabacuju asfalt a mogli su malo da isprave Savu i time reše klizište.

 


ova slika kaze i da je autoput, kad vec mora da obidje kliziste mogao posle umke da se vrati na desnu obalu i veze za postojecu petlju ostruznica.

dva mosta, odnosno jos jedan na ovaj koji je vec zamisljen, deluju kao skupo i idiotsko resenje, ali kad se pogleda usteda za novu petlju u surcinu, kraca deonica i pre svega logicna i neophodna veza sa ostatkom grada koja bi donela ogromnu ustedu u vremenu, gorivu, zivcima.. uz nikakav nedostatak u odnosu na izabranu varijantu iskreno mislim da bi eventualna razlika u ceni bila vredna placanja. kinezima idu ti mostovi, mogli bi i neki popust na kolicinu da dobijemo :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466765#p466765:3p8j7lgn je napisao(la):
razgradjevinar » 21 Jul 2017 02:58 pm[/url]":3p8j7lgn]

ova slika kaze i da je autoput, kad vec mora da obidje kliziste mogao posle umke da se vrati na desnu obalu i veze za postojecu petlju ostruznica.

dva mosta, odnosno jos jedan na ovaj koji je vec zamisljen, deluju kao skupo i idiotsko resenje, ali kad se pogleda usteda za novu petlju u surcinu, kraca deonica i pre svega logicna i neophodna veza sa ostatkom grada koja bi donela ogromnu ustedu u vremenu, gorivu, zivcima.. uz nikakav nedostatak u odnosu na izabranu varijantu iskreno mislim da bi eventualna razlika u ceni bila vredna placanja. kinezima idu ti mostovi, mogli bi i neki popust na kolicinu da dobijemo :)

И усвојено решење има своје предности, заједно са продужетком до Војвођанске и довршетком Т6 то је ипак добар начин да се растерети постојећи аутопут, који је загушен све до добaановачке петље. To je много боља алтернатива за aеродром, решиће се Сурчин, а клизиште ће чекати нека боља времена...
 
Izvini, ali po cemu ce ova varijanta vise rasteretiti gradski deo autoputa, nego da se ide kao sto je ranije planirano DOS do Ostruznicke petlje, ali i sto je to i sada slucaj, kada se Ibarskom magistralom dolazi do petlje Orlovaca i tu skrece na Beogradsku obilaznicu?

Ili mislis da je 'sjajno' sto se vecini stanovnika grada komplikuje izlaz na ovaj autoput, jer ce posledicno da se gradi veza vojvodjanska -A2, pa ce to rasteretiti 'gradski' deo od Dobanovaca do grada?

No zar to nije ono "koljem vola, za kilo mesa"???



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
nurko, veza obilaznice i vojvodjanske treba i mora da se izgradi u svakom slucaju, ali kao veza nbg i obilaznice a ne banjice i cacka.
 
Samo malo preprave korito i rešili su problem klizišta.

 
7 km da se prokopa i nije nemoguća misija.
Opet silne kuće stradale u klizišu , put koji se non-stop radi i sanacija klizišta bi uzele ogromne pare.
 
Jeftinije ti je da raselis celo kliziste, nego da napravis skracenje koje zelis.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466856#p466856:4pwspytx je napisao(la):
Žika » Today, 21:50[/url]":4pwspytx]Samo malo preprave korito i rešili su problem klizišta.


Da znaš da mi je to padalo napamet, a i dobila bi se i Ada 2.
 
To klizište osta kao aktivan vulkan - nemoguće ga je zatrpati već samo obilazak u širokom luku. Možda bi pošumljavanje nekog šireg pojasa zemlje ublažilo to.
 
Posumljavanje resava plitka, 'povrsinska' klizista.
Na tom potezu je ono duboko, nije povrsinsko i nikakvo posumljavanje ne resava problem.
Ako je tacno ono sto nasi strucnjaci pricaju decenijama (a ja vise verujem u decenijske price, nego u tasna-masna strucnjak kombinacije koje su danas aktuelne), reka Sava konstantno 'ispira' odredjeni sloj zemljista i uzrokuje da sloj iznad 'lagano klizi' ka recnom koritu. Tako bi po ranijoj zamisli, izradom 'obaloutvrde' po kojoj bi se pruzao autoput , u potpunosti bilo sanirano i samo kliziste.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
svakako bi mogli prokopati kanal koji je Žika predložio.
procenjujem da cifra nije veća od 50M €, time bi ublažili ili zaustavili dalje klizanje.
uz malo pošumljavanja i raseljavanja i sa nekog manjom i jeftinijom obaloutvrdom bi problem bio trajno rešen.
može se i isušiti postojeći tok, popuniti ga viškom zemlje sa klizišta
kod dva brata u ljigu se postavlja rasveta na AP i bankine iako još asfalt nije postavljen.
ubrzano skidaju ono brdo ka ljigu, mada mi se čini da nadožnjak preko AP slabo napreduje ili ne napreduje uopšte.
na naplatnoj rampi čačak čeknje oko 5 min (petak oko 18h)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466850#p466850:203ta3dw je napisao(la):
laki72 » 21 Jul 2017 09:23 pm[/url]":203ta3dw]Izvini, ali po cemu ce ova varijanta vise rasteretiti gradski deo autoputa, nego da se ide kao sto je ranije planirano DOS do Ostruznicke petlje, ali i sto je to i sada slucaj, kada se Ibarskom magistralom dolazi do petlje Orlovaca i tu skrece na Beogradsku obilaznicu?

Ili mislis da je 'sjajno' sto se vecini stanovnika grada komplikuje izlaz na ovaj autoput, jer ce posledicno da se gradi veza vojvodjanska -A2, pa ce to rasteretiti 'gradski' deo od Dobanovaca do grada?

No zar to nije ono "koljem vola, za kilo mesa"???

Sent from my LG-D320 using Tapatalk


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466855#p466855:203ta3dw je napisao(la):
razgradjevinar » 21 Jul 2017 09:44 pm[/url]":203ta3dw]nurko, veza obilaznice i vojvodjanske treba i mora da se izgradi u svakom slucaju, ali kao veza nbg i obilaznice a ne banjice i cacka.

Последњних пола века и дуже се покушава изградити систем концентричних саобраћајних прстенова. Крећући се неким прстеном лако се мења улазно-излазни правац. Од Остружнице десетак минута до Сурчина не успоравајући скоро и не умањује комфор. Боље је питање зашто тај аутопут уопште иде преко Обреновца, али сигурно га је неки саобраћај одвукао на ту страну.

Ваљда су израчунали да Обреновац-Сурчин + спајање са Војвођанском и крак ка Јурија Гагарина доноси више него санирање клизишта у ДОС варијанти. Мени је упадљиво да ће се по завршетку спојити два концентрична саобраћајна прстена и рецимо омогућити да теретни саобраћај од моста Михаила Пупина до Облизанице иде управо туда а не постојећим аутопутом. Можда ће се створити услови да спори аутобуси ка аеродрому иду туда тј. овим се ствара алтернатива којом се сав спорији саобраћај може упутити ослобађајући постојећи аутопут од њега.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466918#p466918:2pcglpc4 je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sub Jul 22, 2017 7:13 am[/url]":2pcglpc4]svakako bi mogli prokopati kanal koji je Žika predložio.
procenjujem da cifra nije veća od 50M €, time bi ublažili ili zaustavili dalje klizanje.
uz malo pošumljavanja i raseljavanja i sa nekog manjom i jeftinijom obaloutvrdom bi problem bio trajno rešen.
može se i isušiti postojeći tok, popuniti ga viškom zemlje sa klizišta
kod dva brata u ljigu se postavlja rasveta na AP i bankine iako još asfalt nije postavljen.
ubrzano skidaju ono brdo ka ljigu, mada mi se čini da nadožnjak preko AP slabo napreduje ili ne napreduje uopšte.
na naplatnoj rampi čačak čeknje oko 5 min (petak oko 18h)

I sanacija klizišta je procenjana na 50 mil. evra.

– Republika Srbija je odlučna da zajedno sa Gradom Beogradom i našim evropskim partnerima konačno reši ovaj višedecenijski problem. Vlada Srbije donela je odluku preseljenju 52 porodice na kompleks od dva hektara u Ostružnici. To je u ovom trenutku najvažnije. Da bi se konačno rešio problem, potrebno je proširiti korito Save sa sremske strane, jer reka sada potkopava brdo. Sava je, uostalom, na tom delu najdublja i zato se i zove Duboka. Projekat je vredan oko 50 miliona evra i neophodno je da se finansiranje obezbedi preko IPA evropskih fondova – naveo je Vesić.

i pitanje kakav će rezultat biti.
Jednostavno promene korito reke i reše problematično područje.
 
Povodom
Zbog čije odluke će autoput Beograd-Južni Jadran koštati Srbiju 200 miliona evra skuplje

Budućnost na klizavom terenu

Odluka Republičke revizione komisije da trasu auto-puta Beograd-Južni Jadran gradi levom obalom Save, izazvala je burne proteste građana. Strogo kontrolisani mediji skoro da nisu obratili pažnju na ovaj događaj, a reč je o projektu od strateške važnosti za Srbiju. Tabloid je dobio je pismo građanskog aktiviste, dr Slavice Dacić, u kome je detaljno obrazložila razloge protesta i upozorila na opasnost da će ovakva trasa auto-puta doneti na stotine miliona evra gubitaka, uništavanje poljoprivrednog zemljišta i druge, još nesagledive posledice. Redakcija objavljuje njeno pismo uz neznatna skraćenja.
Dr Slavica Dacić
Vlada Republike Srbije ali i sva sredstva informisanja, ostala su potpuno nezainteresovana na proteste građana Umke kod Beograda i na ono i šta su tražili od najviših državnih institucija, a tiče se projekta koji je od najvišeg nacionalnog interesa. Naime, razlog za šest dosadašnjih protesta je jedna Odluka Republičke revizione komisije da se trasa autoputa Beograd - Južni Jadran, na administrativnom području Beograd , na relaciji Beograd -Obrenovac, gradi levom (sremskom stranom ) obalom Save, umesto ranije prihvaćene opcije desne obale Save (preko Umke).
Zahtev građana Umke bio je i ostao, da se preispita Odluka Republičke revizione komisije u smislu poštovanja Zakona koji ovu oblast regulišu i društvene opravdanosti izabranog Planskog rešenja, ponovo otvori javna stručna diskusija i donese Odluka koja je u interesu naroda i države, kao i da organi odlučivanja posete Umku i na licu mesta se upoznaju sa posledicama višedecenijskog nemara, vezanog za nerešavanje problema klizišta Umka-Duboko, koje je veliki bezbednosni problem kako za Umku, tako i za čitavu zapadnu Srbiju i Srem.Takođe je više puta tražen prijem kod Prvog potpredsednika Srbije Aleksandra Vučića.
Vlada RS nije odgovorila na poslate zahteve , niti su predstavnici Vlade RS posetili Umku da bi se upoznali sa razlogom protesta i problemima koji su navedeni u zahtevima,niti je gospodin Vučić našao vreme da primi predstavnike građana Umke. Moja obaveza, kao jednog od organizatora navedenih protesta je da građanima Srbije kažem istinu koja nije vezana za jedan hrast, jedno dete, jedan propali gigant, već da upozorim čitavu Srbiju na posledice Odluke republičke revizione komisije, koja će finansijski dotući Srbiju uz ostavljanje nerešenog bezbednosnog problema klizišta Umka-Duboko, nekom dalekom budućem vremenu. Naravno, ukoliko bude bilo budućnosti.
Da je to tako potvrđuju i zvanični dopisi Srpskog društva za puteve „Via Vita„ upućeni najodgovornijim državnim funkcionerima u kojima se kaže: "...ulaganje u varijantu Surčin - Obrenovac, umesto u varijantu Ostružnica-Obrenovac, predstavljalo bi ekonomski zločin za Srbiju..." Postoje brojna i ranija zvanična obraćanja ovog Udruženja, kao i Udruženja građevinskih inženjera Srbije, Inženjerske akademije Srbije svim relevantnim organima odlučivanja u Srbiji po pitanju opravdanosti izbora planskog rešenja za izgradnju autoputa na relaciji Beograd-Obrenovac. Zajednički imenitelj svih zvaničnih obraćanja ovih institucija je da je varijanta desne obale Save jedina varijanta, koja bi bila stručno, tehno- ekonomski i društveno opravdana.
Kako je onda moguće da Republička reviziona komisija donese Odluku koja glasi da je varijanta leve obale Save na osnovu višekriterijumskog vrednovanja dominantno povoljnija?To je pitanje kojim će se svakako morati pozabaviti nadležni organi države, ako zaista stoje na platformi odgovorne ekonomske i bezbednosne politike. Onaj ko je potpisao Odluku da se izabere Plansko rešenje varijante leve obale Save( a zna mu se i ime i prezime) morao je da zna sledeće: da je u tom slučaju potrebno izgraditi most od oko 1580 m koji će koštati najmanje 100 miliona evra državu Srbiju, da je potrebno oko 2 miliona metara kubnih zemlje za nasip na sremskoj strani(verovatno o tome, sada neko naknadno razmišlja), da će oko 180 ha plodnog zemljišta, najboljih oranica biti trajno zauzeto i kontaminirano(pošto nema ko da se bavi proizvodnjom zdrave hrane, pa šta će nam i plodne oranice), da je potrebno obezbediti zaštitu vodo-izvorišta sa kojih se snabdeva Beograd i Obrenovac(izuzetno skupa investicija), da najveći saobraćajni tranzit ne ide sa leve nego sa desne strane i da će i u slučaju izgradnje autoputa sa sremske strane, opet ići desnom stranom (kraće, brže i ne plaća se putarina).
U ovako osiromašenoj zemlji zbog 30-40 miliona evra pribeći će se merama štednje i smanjenja penzija i plata na jednoj strani, a na drugoj strani dozvoliće se još jedna ekonomska „egzekucija" koja će ovaj narod koštati na stotine i stotine miliona eura. Priča će svakako biti slična dobro poznatoj priči o mostu na Adi i ceni koštanja, ako ne i gora. Do ovakvih podataka došla sam uvidom u zvanična pisana mišljenja i dokumenta koja su po pitanju izbora trase autoputa Beograd - Obrenovac dala napred pomenuta udruženja, Inženjerska akademija Srbije, uvidom u Stav Instituta za puteve po pitanju projekta varijante desne obale Save, uvidom u geotehničke aspekte varijantnih rešenja autoputa E-763 na administrativnom području Beograda. Poruka naručiocu izrade studijsko projektne dokumentacije od strane Instituta za puteve je da „svako donošenje odluka o gradnji autoputa na ovom potezu bez izrade nedostajućih studija za varijantu desne obale Save biće ishitreno i doneto bez dokazane i obrazložene stručne i druge opravdanosti..." (misli se na Saobraćajnu studiju i Studiju opravdanosti). Ukupni izdaci za izgradnju autoputa na relaciji Surčin -Obrenovac (leva obala Save) koji je za 9,5 km duži, umesto autoputa Ostružnica- Obrenovac (desna obala Save) biće za oko 200 milion evra veći.
Pored navedenih većih direktnih izdataka, izdaci u tridesetogodišnjem periodu eksploatacije autoputa Surčin - Obrenovac biće za 300 miliona evra (i preko 50 miliona evra samo po osnovu vremena putovanja putnika u istom periodu). Takođe, preko 10 miliona evra trškovi če biti uvećani po osnovu održavanja autoputa i dela postojeće putne mreže, oko 15. miliona evra po osnovu troškova saobraćajnih nezgoda na delu postojeće putne mreže biće uništeno preko 120 hektara poljoprivredne zemlje.
Ekonomska realnost izbora Planske varijante autoputa Surčin - Obrenovac je i ta da se ostavlja nerešeno klizište Umka - Duboko koje se radi informisanja javnosti već polako urušava u Savu i pitanje trenutka je kada će milioni i milioni zemlje pregraditi korito reke Save i izazvati katastrofu nesagledivih razmera. Troškovi sanacije klizišta iznose do 80 miliona evra. Preko 500 objekata će se na potezu klizišta urušiti, a samim tim ostaje humanitarni i ekonomski problem porodica koji žive na klizištu, koje imaju građevinske dozvole. Njihove kuće nestaju svakog dana tako da su prepušteni na milost i nemilost kako organima lokalne samouprave , tako gradu Beogradu i što je ironija niko nema odgovor kako da se reši egzistencijalno pitanje ovih ljudi.
Dalje, ne rešava se plovidbenost reke Save koja mora biti sa skladu standardom EU, ostaje put M19 i M 22 u nebezbednom stanju, pri čemu su ogromna budžetska sredstva potrošena i dalje se troše za tzv. sanaciju puta na ovom potezu, što u suštini predstavlja obično pranje novca i sredstava. Ostavlja se i nerešeno pitanje kanalizacije i kanala ovog prigradskog naselja koje bez rešavanja problema klizišta ne može rešiti pitanje kanalizacije (a živimo nadomak Beograda u 21. veku). Da ironija bude veća ova država je mnogim građanima Umke dala rešenja o iseljenju, a nekima dala rok i da sruše svoje kuće. Ono što im nije dala to je kuda sa porodicama i do kada. Zato poruke koje je uputio Predsednik opštine Obrenovac gospodin Čučković još više vređaju građane Umke, jer ne samo da je izostala solidarnost i razumevanje za probleme koji nisu samo problemi građana Umke (zaboravljen je Barič, Mala Moštanica, Mislođin koji imaju isti problem, tako da je pitanje čije interese gospodin Čučković zastupa) nego je upućen zahtev da se s protestima prekine jer građani Obrenovca i okoline ne mogu da stignu na posao, fakultete, škole...
Običnim građanima Obrenovca i okoline koji su bili izloženi čekanju izvinjavam se ukoliko su bilo čim bili „izmaltretirani"sa porukom da pitaju svog Predsednika opštine šta je interes njihove lokalne samouprave po pitanju izbora trase autoputa Beograd- Obrenovac i da se suoče sa svim napred navedenim posledicama Odluke Republičke revizione komisije, koja će u podjednako biti pogubna za Obrenovac, kao i po Umku. Ukoliko se čitava priča pojednostavi, Plansko rešenje autoputa Ostružnica - Obrenovac ne samo da je jeftinije, isplatljivije, već rešava pitanje opstanka ne samo Umke već i Zapadne Srbije, a na drugoj strani imamo skuplje i manje isplativo rešenje, sa ostavljanjem svih nerešenih pitanja za neka buduća vremena, novim ekonomskim nametom i sa katastrofalnim posledicama.
Republička reviziona komisija je dala svoju ocenu.Ta ista komisija je 2008. godine dala pozitivnu ocenu varijante desne obale (Ostružnica- Obrenovac). Ta varijanta je bila sastavni deo koncesionog ugovora Horgoš - Požega. Šta i ko je uticao da se ta odluka promeni- to je zadatak kako za relevantne istražne organe tako i za sredstva informisanja. Odluka je na Vladi RS. Pošto nada poslednja umire želim da verujem da je stav Vlade da odgovorno i pravedno donosi odluke koje će biti u interesu naroda koga zastupa.
Ministar Velimir Ilić je na sastanku po ovom pitanju, rekao da je varijanta preko Srema „zakucana" i da se po tom pitanju ništa ne može sada uraditi! Rekao je da se i njegovi Čačani pitaju kako će da ulaze u Beograd i da se Lazarevac prvi pobunio zbog ovakve odluke. Dao je čak obećanje o raspisivanju tendera za sanaciju klizišta, 45 dana iza koncesije za autoput. Prošlo je i 45 dana, prošao je i rok za koncesiju, ostaje pitanje ko „zakucava"odluke ovakvog strateškog značaja , a da vojsku nije pitao, čak ni za mišljenje, kao i poruka svima da ništa nije" zakucano".


http://www.magazin-tabloid.com/casopis/ ... =301&cl=23
 
Srecom tasta mi se 15 godina bavila urbanizmom, pa mi davno rece da se za kliziste Dubuko znalo pre izgradnje sadasnjih kuca, i da nema pojma kako je iko uspeo da dobije dozvolu da gradi tu. Ne bih me culo da je vecina kuca bespravno gradjena, i da su uleteli u legalizaciju. To me podseti na Novu Varos i ono brdo kliziste gde su genijalci sagradili citavo naselje (bespravno) na vrhu brda, krenule kuce da klize, drzava ih apsolutno ne konstatuje, a oni kukaju da im svi zivi pomognu...
 
Vrh