Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468210#p468210:1drsm223 je napisao(la):
Earthmoving » 30 Jul 2017 09:23 am[/url]":1drsm223]Ako javnost otplaćuje kredite za autoput, onda ipak mislim da su projektanti dužni da javnosti objasne svoja rešenja. Npr u jednoj emisiji od 2 sata da odbrane ekonomski I građevinski zašto su njihova rešenja trasa I ostalog najoptimalnija za društvo koje to plaća.
Ja da sam na mestu vlasti sve bi to sistematičnije radio: redovniji snimci dronom I izveštaji o toku radova, obrazloženja projektanata, broj I vrste mašina koje rade... itdI.
Uzgred, kraj je jula, a Energoprijekt je najavio da će u julu biti probijanje prve cevi tunela Brančić. U svom novom listu nemaju nikakvih vesti o tome. Nije jasno da li će probiti još jedan rok ili je cev probijena, a nigde nije objavljeno.
Nacelno se slažem, samo što projektanta ne plaća javnost vec vlada/ministarstvo i njima je projektant vjerovatno obrazlozio rešenje.
A vlada/ministarstvo su tu da objasne javnosti ili da ovlaste projektanta da on to uradi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468244#p468244:32vw5pq7 je napisao(la):
Gringo » 30 Jul 2017 12:06 pm[/url]":32vw5pq7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468205#p468205:32vw5pq7 je napisao(la):
marat » Ned Jul 30, 2017 10:32 am[/url]":32vw5pq7]Ili je možda projektant imao gomilu konkretnih podataka i tehničkih zahteva koje ti nemaš i na osnovu kojih je uradio projekat?
Stav da kod nas niko nista ne zna vec da su svi neznalice i lopine ( sem samog "komentatora") je prilično iritantan.
Kod nas svi sve znaju, i sve znaju bolje od onoga ko nešto radi.

Ti bi to naravno uradio bolje, uzeo linir, plajvaz, povukao 3 prave linije na mapi i gotovo...Kakvi projekti, kakvi fakulteti pa bar autoput svako zna da "nacrta".
M

Marate, Marate, ajd' onako, zdravo inzenjerski, zamisli koje je te konkretne podatke i tehnicke zahteve imao projektant, da je munuo toliko krivina na tako kratkoj deonici koja prolazi maltene kroz njive. Pa ne pravi prosirenje kozje staze nego autoput. Moram i velikim slovima AUTOPUT. Prema tome, sitna infrastruktura (vodovod, telefonija, eventualno energetski kablovi, ... ) i ograda od pletene zice se lako mogu urediti, a i nisu iznad na tehnickoj listi prioriteta. Koliko vidim, sa fotografija, tamo nema kanjona, nuklearnih centrala i ko zna kakvih prepreka za jedan autoput. Vrlo jednostavan, da ne kazem tablican slucaj i na oko (iz aviona) lose resenje. To resenje ce nas muciti godinama, poskupljivace transport, usporavati ga, a ispravke su veoma skupe i ne tako izvesne u narednih par godina.

Na primitivne komentare iz Vaseg bogatog iskustva sa plajvazom, nemam odgovor jer nisam u tome iskusan. Ipak sam zavrsio Univerzitet u Beogradu dok su se nase inzenjerske studije cenile u svetu.

Pa pošto ti kritikuješ i znas da je projektant svoj posao uradio loše vjerovatno znaš sve podatke i zadatke koje je dobio pa ih slobodno podjeli sa nama i obrazloži kako bi ti to bolje uradio.
Ja ih ne znam, u životu nikada nisam projektovao autoput. Ti vjerujem jesi?
 
Koncentracija se dobija i dodavanjem nekog sadržaja na auto put, a pravac je problem jer ljudi jurcaju. E to se rešava radarom!

EDIT: slažem se sa Earthmovingom da nam definitivno treba više istraživačkog novinarstva i reportaža, pogotovu ako one nisu obojene politikom! Što znači da nema od toga ništa :)
 
Ljudi, sta vam je. Greske postoje i prave se cesto kod nas, ali to ne mogu uvek biti krupne greske, kao kod ovakvih projekata. Da li mislite da je neko napisao projekat i bacio ga pred majstore i oi krenuli da prave? Postoji citava nauka koja se bavi time. Krece se od tzv studije izvodljivosti. Proverava se isplativost nekog posla i sagledava se kuda je ekonomski najisplativije za drzavu da prodje put, a ne za lokalne zajednice itd. Meni licno ne odgovara ova trasa, ali da li je ja mogu izmestiti. Znaci neko pametniji od mene je projektovao trasu. Postoji nacin na koji se preracunavaju troskovi gradnje, a za to je potrebno da se znaju podaci o tome sta se moze naci na trasi, sto bi moralo biti uklonjeno ili izmesteno. Bitna stavka je da li su objekti na koje se nailazi legalni ili ne, jer to znaci razliku da li ce se domacinstvu platiti samo zemljiste ili i objekti. Verovatno se uzima u obzir da se sto manje prolazi kroz naselje i da se sto manje prelazi reka (primer krivine sa slika). Gleda se i kvalitet terena na kome bi se radilo itd. Moj drug je nekoliko godina radio na merenjima za taj autoput i proracunima kuda je najisplativije da prodje. Nije tu niko seo i za podne nacrtao kuda bi voleo da prodje autoput. Mnogo je faktora ukljuceno u izbor, a proslo je i mnogo komisija kojima je bila uloga da provere isplativost, bezbednost, ekologiju itd. i svaka od komisija radi svoj deo posla. Potom se traze izvori finansiranja i ugovaranje sa izvodjacima, otkup zemljista tzv. eksproprijacija i jos puno toga, pa se tek onda krece u izgradnju. Kad se krene u izgradnju, vide se eventualni propusti, ali to se cesto nije moglo videti pre gradnje i verovatno nije posledica toga sto je projektant pijan pravio projekat. Takodje i mnogo razlicitih firmi kao izvodjaci i podizvodjaci rade na tom poslu, da je ne mora da znaci da je sve lose, ako je nesto uradjeno lose. Npr. jedan tunel moze biti vrhunski uradjen, a drugi sa propustima, jer ga je radila firma sa manje iskustva, tehnike itd. Svi ti poslovi prodju tehnicku komisiju i moraju da ispune minimum standarda. Nekad se provuce i nesto losije, uz malo mito, ali se verujem svi nadamo da ce takvih stvari biti sto manje.
 
@Gringo
Prvo, jedino sto je primitivno je hvalisati se kada i sta je neko zavrsio.
Ima ovde jos ljudi koji su skolovanje zavrsavali u vreme kada se nas uneverzitet mnogo vise cenio.
To nikako ne znaci da je takva osoba strucnija od neke koja je u skorije vreme zavrsila (ili zavrsava) obrazovanje.
O tome mogu da posvedoce i svedoce pojedini objekti koji tonu, mostovske konstrukcije koje se raspadaju i putevi koji se raspadaju.
Dakle, znalaca, kao i neznalica je bilo i bice u svako vreme.
Zato bih te zamolio da, uz duzno postovanje prema tvojoj strucnosti i znanju, ne generalizujes.

@Earthmoving
Sto se konkretnog "krivudanja" trase autoputa A2, verujem da nije hir niti za*******, vec neka realna potreba.
Dal je u pitanju zaobilazenje podbarnog terena, dal je u svrhu zastite od poplava ili bilo sta slicno, ja ne znam (i ne interesuje me preterano).
Projektant je svakako morao da uzme u obzir ono sto mu je narurilac posla trazio, a narucilac je u krajnjoj instanci drzava, dakle Republika Srbija.
Republikom upravljaju narodni poslanici, preko Vlade Srbije, a poslanike (kao predstavnike naroda) biramo mi gradjani, na parlamentarnim izborima.
Dakle, neposredno smo izabrali predstavnike, preko kojih posredno odlucujemo o svemu, pa i o pravcu prostiranja trase. :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Sve se slažem ali kao pozitivan primer naveo bi Crnu Goru dole na nastavku autoputa gde se mnogo detaljnije informiše, npr. : o tempu izdavanja dozvola za poddeonice, objekte, tunele, stepeni izgrađenosti, praćenja tempa radova, pa onda one reportaže o novim krticama tunela stiglim iz Kine itd. Mi nemamo pojma godinu dana šta se dešava u tunelu Brančić, nemamo pojma o usklađenosti planiranih I izvedenih radova na neki datum sem što se pojavi neki političar I kaže 50km će biti gotovi u novembru I kraj. Mislim da su I druge zemlje detaljnije pratile dešavanja na gradnji svojih autoputeva, uvek se setim predivnog primera kada je Dalmatina od Zg do Splita puštana, tog dana je bila pola dana emisija sa snimkom celog novog puta, razne zanimljivosti iz gradnje I istorije mesta kojim prolazi, masa raznih intervjua, snimci helikopterom. Stvarno je bilo uživanje za gledati.
 
Pripreme za asfaltiranje deonica Obrenovac - Ub

izvor.BGA GEOMETAR
 
Postovani, zašto moje komentare lično shvatate? Šta je loše u tome što sam primetio nelogično krivudanje i to podelio sa Vama? Nisam nikoga vređao, čak na uvredu nisam odgovorio kako sam u prvi mah mislio.

Preformulisacu moju znatiželju: Da li neko od Vas zna zašto je deo puta izmedju naplatne rampe Jakovo i mosta na Savi ovoliko vijugav, pošto blizina naplatne rampe mi ne deluje kao glavni odgovor? Probao sam da ubacim crtež da bi moje pitanje bilo jasnije, ali na žalost nešto ne ide. Svestan sam da će se to rešenje primeniti, da će se po njemu put izgraditi, međutim sa neke inženjerske strane žao mi je što nije projektovano elegantnije rešenje, ali šta je tu je. Kao i svaki istinski ljubitelj automobila i putovanja, osim da bezbedno i brzo stignem kuda sam naumio, veoma sam zainteresovan za primereno gazdovanje prostorom, koga na žalost nemamo u neograničenim količinama i to mi nemože niko uskratiti.

Da krenem ka jugu, šta se dešava sa putem oko Ljiga? Ima li naznaka skorom otvaranju bar po nekog kilometra? Ima li kakvih novih slika sa terena?
 
Što se te naplate kod Jakova tiče @Gaga je nešto pominjao da se od nje odustalo i da će se dislocirati ispod Obrenovca čime bi se uštedelo na izgradnji bočne Obrenovac i olakšao život samim Obrenovčanima, ima li iko kakvu bližu informaciju.
 
Gringo, dobrodošao, nemoj se sikiraš ;) Ljudi kad pisu imaju razlicite stilove, pa nekad ispadne previse direktno, verujem da nije nista licno protiv tebe :)
Sto se tice krivina, mislio sam da mislis na Obrenovac-Lajkovac gde ih više ima, a ni meni nije jasno zasto (mada mislim da one vise tako deluju iz vazduha, da se u voznji nece tako osecati) ali ako mislis na Surcin-Obrenovac, tu imaju samo dve krivine: jedna oko Jakova (I mozda jos jedna ali blaga) druga pre mosta na Savi. Drugo pitanje, kako sad stvari stoje nece biti odvojenog otvaranja deonica oko Ljiga koje su vec asfaltirane (vidi se na satelitima sajta Land Viewer) nego bi u novembru trebala biti pustena cela deonica Obrenovac-Ljig, oko 60km ali verovatno bez tunela Brancic kod Ljiga gde se ocekuje Energoprojektovo probijanje prve cevi, a za dva meseca I druge ali posle treba jos min pola godine-godinu da se taj tunel opremi za pustanje. Ja sam pre nedelju dana slikao nadvožnjak kod Ljiga ali ga nisam ovde mogao postaviti jer prihvata samo manju rezoluciju a nemam komp na odmoru da resajzujem. Radi se nadvoznjak iznad Ibarske I sece brdo iza njega ka Ljigu gde ce se ispraviti Ibarska. Na samoj petlji Ljig jos ne stavljaju kosu ravan od zemlje za penjanje na nadbožnjak iznad autoputa. Druge slike sa terena su teško dostupne jer se ne vide sa okolnih puteva. Jednom sam isao Lajkovac-Ub-Obrenovac sa zeljim da slikam ali nista se sa tog puta nije videlo.
Preporucujem ti sajt Land Viewer gde sa satelita svakih par dana objavljuju slike iz vazduha gde mozes videti I napretke na autoputu :) Povremeno ih ovde kačimo kad ima nesto novo.
 
Prva obilazi Jakovo, a druga blaža mislim neki (šumoviti) objekat, možda neko drugi bolje zna šta. Slično tamo posle petlje Surcin ka NBg-u ima odma neki objekat koji deluje kao neka kruzna staza za konje, pa na tu stranu to obilazi, kao I posle jos neke krivine ka Vojvođanskoj koje mi nisu jasne zasto.
 
Evo i ja da poželim dobrodošlicu Gringu iako je moju repliku očigledno doživeo kao uvredu.

Tvoj prvi post na forumu si počeo ne samo legitimnim pitanjem. Da je u tvom postu bilo samo pitanje a ne i "etiketiranje" (lopina alkoholičar) ne bi izazvao moju reakciju. Nemoj da se ljutiš ali pokušaj da vidiš da li je makar deo uzroka za reakciju u tvom nastupu.

Ja ne znam zašto postoje te krivine ali zaista moram da ponovim iritira opšte prihvaćena kultura da se bez raspolaganja informacijama zašto je nešto uradjeno tako kako je, odmah kritikuje i pri tome se odmah koriste epiteti kao što je pijanac i lopina. Da nije bilo takvog etiketiranja ja se na tvoj post ne bi oglašavao jer kao što rekoh odgovor ne znam.

Ali ono što znam, a i što je Nikolino fino objasnio, je da je malo vjerovatno da je ta krivina posledica pijanstva ili lopovluka vec vjerovatno nekim objektivnim razlozima koje zna onaj ko je za razliku od nas mjesece proveo na tom projektu i raspolagao sa svim podacima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468331#p468331:1wno41xu je napisao(la):
Earthmoving » 30 Jul 2017 08:42 pm[/url]":1wno41xu]Prva obilazi Jakovo, a druga blaža mislim neki (šumoviti) objekat, možda neko drugi bolje zna šta. Slično tamo posle petlje Surcin ka NBg-u ima odma neki objekat koji deluje kao neka kruzna staza za konje, pa na tu stranu to obilazi, kao I posle jos neke krivine ka Vojvođanskoj koje mi nisu jasne zasto.

Mislim da se radi o PVO položaju, baterija S-125 sistema ali nisam 100% siguran. tj siguran sam da je ovo na slici raketni položaj ali nisam siguran da li bas njega obilazi put.
Ako je to to onda eto veoma logičnog objašnjenja. Projektant nije ni lopov ni alkos vec je jednostavno dobio objekat kojeg mora da obiđe .

EDIT: Da to je to, u pitanju je stalan raketni položaj koji vojska očigledni nije željela da pomeri a kroz njega autoput ne može da prođe ( a što će Gringo nadam se da oprosti projektantu :) )
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468101#p468101:20va565b je napisao(la):
marat » 29 Jul 2017 07:45 am[/url]":20va565b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468063#p468063:20va565b je napisao(la):
gygy11 » 28 Jul 2017 10:44 pm[/url]":20va565b]Dakle ar zemljišta u eksproprijaciji za čitavu deonicu Surčin-Obrenovac prosečno plaćen 330 €.
Kao što sam pisao nikakve hiljade evra po aru nisu dolazile u obzir.
Samo kažem.
https://www.kamatica.com/vest/za-ar-zem ... evra/54138
Najmanje novca dobili su vlasnici njive sedme klase u katastarskoj opštini Boljevci, svega 200 dinara po kvadratnom metru, dok je najskuplje plaćen kvadrat placa u Surčinu koštao čak 20 puta više. Vlasnicima najbolje pozicioniranih građevinskih parcela isplaćeno je 4.000 dinara po kvadratu, odnosno oko 3.200 evra za ar zemlje.
Ne kapiram poentu posta?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468327#p468327:3qa31je8 je napisao(la):
Gringo » 30 Јул 2017, 21:31[/url]":3qa31je8]Presitno je, evo malo krupnije slike.
file.php

хмм, а зар путарина није могла да буде после петље за Јаково?
 
Kolko znam nema petlje za Jakovo, samo petlje Surcin kod obilaznice I Obrenovac, zar ne ? A ovo sto reče Marat, I ja sam pomislio da je vojni objekat koji se obilazi. Valjda ce uskoro poceti da se gradi deo izmedju mosta na Savi I petlje Surcin, most dobro napreduje, a ostalo izgleda nije ni pipnuto. Ako je sad zavrsena eksproprijacija za 8 mil € valjda je to to.
 
Zdravo, evo mene opet. Mali Đokica bi to ovako nacrtao. I put sit i Jakovo na broju.

Čudi me da se tim koji je učestvovao na projektu saglasio sa tako malim radijusima krivina. U zemlji na bliskom istoku, gde radim, oni kao projektantske uslove imaju velike brzine, znatno veće od maksimalno dozvoljenih za vozače. Razlog je ne samo u olakšavanju prolaska vozila sa pravom prvenstva već i znatno povećanje protočnosti kod zastoja.

Mogu da zamislim koliko vozila će tu biti zaglavljeno prilikom svakog, pa i malog, sudara, zbog nemogućnosti brzog izlaska. Ili koliko ce psovati zimske službe kad budu morali da voze cik-cak da bi sklonili naslage snega. Mada me kao vozača plaši da će na tom delu neko predložiti nelogično nisko ograničenje brzine + radari tako da će mi ogaditi vožnju tim delom autoputa.

Molim Marata ili Admina da iz patriotskih razloga izbriše Maratov post vezan za objašnjenje zašto je tu krivina. Ne mora to biti javno obelodanjeno.
 
Gringo, :)
Okacio sam sliku sa google eartha, gdje se raketni položaj jasno vidi. Polozaji S-125 i S-75 ranije su veoma prepoznatljivi jos od doba vjetnamskog rata. A polozaj kod Jakova je tu decenijama.

Inace priznajem da mi se tvoj predlog vise svidja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468530#p468530:9t2fb9t4 je napisao(la):
Gringo » 31 Jul 2017 15:53[/url]":9t2fb9t4]

Molim Marata ili Admina da iz patriotskih razloga izbriše Maratov post vezan za objašnjenje zašto je tu krivina. Ne mora to biti javno obelodanjeno.

hahaha :)
 
Baš bi voleo da čujem projktantovo objašnjenje zašto nije ovako projektovao kako nacrta Gringo. Trče da objasne :)
 
Pričao sam sam čovekom iz jedne građevinske firme, kaže da je ugovoren posao za asfalt za deonicu Ub-Obrenovac, preko 100,000 tona asfalta, u svakom slučaju i tu kreće ozbiljnije asfaltiranje ubrzo.
 
Vrh