Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ova analiza ne treba da se nalazi na ovoj temi.
Interesantno je da autoput kroz sumadiju izaziva toliko otpora, pa se cak ide do toga da se on zamenom teza 'krivi' za katastrofalno stanje na zeleznici, ocajni stanje mreze pruga i jos ocajnije stanje prevoznih sredstava (dobro, sada je malo bolje nakon kupovine Stadlera i ruskih DMV).

Analiza sama po sebi nije zlonamerna, jer samo povlaci paralelu izmedju drumskog i zeleznickog saobracaja.
Zlonamernim se cini kontekst postavljanja iste ovde na ovoj temi, bez jasnog propratnog teksta "sta treba da bude jasno".

Izuzetno cenim zalaganje Karla i ekipe okupljene oko ideje (ponovnog) razvoja zeleznicke infrastrukture i zeleznickog transporta.
No moja zamerka je na dobar cilj, ali losa dejstva.

Ako prijateljica poreklom iz Valjeva koja zivi u centru grada nedaleko od stanice Vukov spomenik kaze kako vise nego duplo duze putuje vozom nego autobusom, onda se problem treba resavati na zeleznici, a ne na drumskoj mrezi.
Ili treba da porusimo i postojece magistralne puteve, da bi usporavanjem drumskog dali sansu zeleznickom saobracaju?

I posto smo vec u ofu.
Svedoci smo da su polasci vozova nepouzdani, a kada se xesi neka nesreca na putnim prelazima, voz sa putnicima ostane i po nekoliko sati.
Ko pametan je spreman na to u 21. veku, epohi kada se vreme smatra jednim od vecih bogatstava?
I zar je toliki problem da zeleznica posalje drugi voz da pokupi putnike umesto sto isti cekaju po nekoliko sati?
Izgleda da jeste.
E pa autobuskim prevoznicima to nije problem i zato imaju mnogo vise putnika.


No vratimo se temi, a to je izgradnja A2 autoputa.
Dal na bilo koji nacin ovaj put onemogucava rekonstrukciju pruge BB?
Dal je jedan cent od kredita potpisanog sa Ruskim kreditorom otisao na izgradnju ovog autoputa?
Dal je broj vozila izmedju Preljine i Beograda najmanji od svih pravaca gde se grade ili planiraju da se grade autoputevi, pa zato ovaj pravac izaziva poseban interes za osporavanje?
Jer ne vidim da je neko komentarisao izgradnju istocnog kraka K10 sa stanjem pruge ka Bugarskoj i nepostojanje voza Bgd - Sofija, ili Bgd - Istambul ???


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441640#p441640:2vw5hnjn je napisao(la):
vratonja » Wed Mar 22, 2017 12:29 am[/url]":2vw5hnjn]@Piccolo ovo sto pises za zeleznicke mostove na koju deonicu mislis?

Pa Rudnik-Topola, tu ima ukupno 3 stara uska mosta (pretpostavljam da su železnički od ukinute pruge kao Beogradu), njih su ostavili za kraj.

Edit: ipak nisu železnički, sada sam proverio da je pruga Lajkovac-Gornji Milanovac išla trasom preko Ljiga, mislio sam da je možda od GM obilazila preko Topole i Aranđelovca.
 
analiza pokazuje da smo mi već sada i pre završetka započetih deonica u odnosu na naš standard sasvim dovoljno prekriveni autoputevima.
a kada se završe započete deonice, imaćemo previše AP.
i upozorenje, šta se dogodi sa zemljom koja pretera u izgradnji AP kao što je hrvatska.
mi izgleda ne znamo da učimo na tuđim greškama a često ni na svojim.
mi volimo da se poredimo sa mnogoljudnijim i bogatijim nacijama kada su putevi u pitanju, a nimalo nam ne smeta što 90% zemlje nema kanalizaciju, što pola zemlje ima čučavce i poljske WC, što ne postoji prečišćavanje otpadnih voda, što se đubre ne reciklira, itd....
i ne smeta nam da vozimo krševe na putevima...
samo nam smeta svaki put koji nije AP, jer strašno žurimo kući da gledamo parove :).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440854#p440854:an1v3pqv je napisao(la):
vratonja » Sub Mar 18, 2017 4:38 pm[/url]":an1v3pqv]Ja sam pre neki dan od Bg do Ča preko Mladenovca i Topole stigao za sat i po.
Ova prica preko Obr kada se uradi koliko vidim nece puno kratiti s'obzirom da se mora ici preko Umke ...
Zivim na Novom Beogradu. Cesto idem do Mladenovca, i putujem 45-60 minuta, zavisno od guzve, a duzina puta je 60km. Do Cacka tim putem po google-u ima 143 km, ako ides sat i po, to je prosecna brzina od 100km/h. Sta drugo da ti kazem sem da ti pozelim skoro oduzimanje dozvole, svaki dan moram da naletim bar na jednog "sposobnog" koji po putu gde je ogranicenje 60 voze 100 i jace.
 
Ne moze se bukvalno uzmiati u odnos povrsina zemlje sa kilometrima autoputa, ili npr. GDP zemlje/km autoputa. Neko uzima za primer Dansku koja je dosta bogatija, a nema razvijenu mrezu. Danska ima samo malo parce kopnene granice sa Nemackom. Ona nema medjunarodne puteve koji prolaze kroz zemlju.
Svi autoputevi u Srbiji su do sad bili medjunarodni (Koridor 10 sa svojim kracima). Samo je ovaj novi put u izgradni (Beograd-Boljari) za internu upotrebu, mada i on ide ka Crnoj Gori (i Jadranskom moru).
Sto se Hrvatske tice, po meni jeste preterala .Njihova Dlmatina (Zagreb-Split) je suvisna i skupa. A koridor 5c ce povezati Osijek i Jadransko more kroz BiH.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441947#p441947:3bbolzxv je napisao(la):
nbg_na_zalost » Čet Mar 23, 2017 1:03 pm[/url]":3bbolzxv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440854#p440854:3bbolzxv je napisao(la):
vratonja » Sub Mar 18, 2017 4:38 pm[/url]":3bbolzxv]Ja sam pre neki dan od Bg do Ča preko Mladenovca i Topole stigao za sat i po.
Ova prica preko Obr kada se uradi koliko vidim nece puno kratiti s'obzirom da se mora ici preko Umke ...
Zivim na Novom Beogradu. Cesto idem do Mladenovca, i putujem 45-60 minuta, zavisno od guzve, a duzina puta je 65km. Do Cacka tim putem po google-u ima 143 km, ako ides sat i po, to je prosecna brzina od 100km/h. Sta drugo da ti kazem sem da ti pozelim skoro oduzimanje dozvole, svaki dan moram da naletim bar na jednog "sposobnog" koji po putu gde je ogranicenje 60 voze 100 i jace.

Ma covek ne govori istinu (hocu da kazem: LAZE!). Da ide Ferearijem i da sve nema problem sa krsenjem propisa nemoguce je da stigne za to vreme. Jednostavno treba vremena da se izadje iz BG. Drugo ,prosecnu brzinu od 100 km/h po onakvom terenu ne bi ostvario ni vozac formule 1, jer ima deonica gde mora da se ide sporije (inace upadas u kanal pored puta).
 
dobri_samaricanin":1c20ulrq je napisao(la):
analiza pokazuje da smo mi već sada i pre završetka započetih deonica u odnosu na naš standard sasvim dovoljno prekriveni autoputevima.
a kada se završe započete deonice, imaćemo previše AP.
i upozorenje, šta se dogodi sa zemljom koja pretera u izgradnji AP kao što je hrvatska.
mi izgleda ne znamo da učimo na tuđim greškama a često ni na svojim.
mi volimo da se poredimo sa mnogoljudnijim i bogatijim nacijama kada su putevi u pitanju, a nimalo nam ne smeta što 90% zemlje nema kanalizaciju, što pola zemlje ima čučavce i poljske WC, što ne postoji prečišćavanje otpadnih voda, što se đubre ne reciklira, itd....
i ne smeta nam da vozimo krševe na putevima...
samo nam smeta svaki put koji nije AP, jer strašno žurimo kući da gledamo parove :).
Opet ne.
Slazem se sa treba uciti od drugih, i da treba biti oprezan sa ulaganjima.
Ali se neslazem za tendenciozno 'hejtovanje' iskljucivo ovog pravca.

Ono sto je evidentno je da 'srbadiju' najvise zanima kada ce biti gotov kompletan autoput ka Grckoj.
Zasto? Zato sto jednom godisnje tamo idu na letovanje.
E pa dozvoli da imam pravo da smatram da je bitnije da Cacanin ili Valjevac pre stigne kuci iz BG, NS ili EU, pa makar i za parove, jer ce to svakako cesce ciniti nego razmazeni turisti koji prolaze jednom godisnje, pa da im se u odlasku na letovanje olaksa.

Zasto uopste diskutujemo o opravdanosti A2 do Pozege, a ne diskutujemo o opravdanosti Leskovac - Vranje?
Jer po proslogodisnjem brojanju saobracaja kod Vranja ima manje od 7000 vozila.

Zasto ne prodiskutujemo dal nam je bio neophodan autoput ka Bugarskoj?
Jer tamo je saobracaj toliko intezivan da ne moze da dosegne ni 5000 vozila!?

Pa taj broj vozila premasuje cak pravac Pozega-Arilje, iako je fakticki lokalnog karaktera, jer vodi do Ivanjice (ostatak puta ka Sjenici nije za komentarisanje zbog stanja)!

Ali ti si opleo po A2 kao o najvecem promasaju u novijoj Srpskoj istoriji, pa ga u jednom postu krivis za unistavanje zeleznice, a u drugom dok ukazujes na (priznajem opravdanu) opasnost od nepotrebnog prezaduzivanja, opet udaris po ovom pravcu.
Ja to zaista ne razumem?

Jer ako na jednoj strani imamo dugogodisnje medjunarodne pravce koji i pored toga ne mogu da dobace ni do pola saobracaja koji je potreban da bi izgradnja autoputa bila opravdana, a na drugoj pravac koji nema neki medjudrzavni tranzitni karakter, pa opet na vecem delu premasuje taj broj vozila, valjda je logicnije da se on gradi, a ovi manje optereceni ostave za bolja vremena?
To je valjda neka elementarna ekonomska logika...
barem moja (a ko zna, mozda gresim, mozda se treba zaduzivati za bespotrebno, a ignorisati potrebno)

P.S.
Svi podatci o brojanju saobracaja su zakljucno sa 2016. godinom su dostupni na:
http://www.putevi-srbije.rs/index.php/s ... a%C4%87aja


dobri_samaricanin":1c20ulrq je napisao(la):
analiza pokazuje da smo mi već sada i pre završetka započetih deonica u odnosu na naš standard sasvim dovoljno prekriveni autoputevima.
a kada se završe započete deonice, imaćemo previše AP.
i upozorenje, šta se dogodi sa zemljom koja pretera u izgradnji AP kao što je hrvatska.
mi izgleda ne znamo da učimo na tuđim greškama a često ni na svojim.
mi volimo da se poredimo sa mnogoljudnijim i bogatijim nacijama kada su putevi u pitanju, a nimalo nam ne smeta što 90% zemlje nema kanalizaciju, što pola zemlje ima čučavce i poljske WC, što ne postoji prečišćavanje otpadnih voda, što se đubre ne reciklira, itd....
i ne smeta nam da vozimo krševe na putevima...
samo nam smeta svaki put koji nije AP, jer strašno žurimo kući da gledamo parove :).
Opet ne.
Slazem se sa treba uciti od drugih, i da treba biti oprezan sa ulaganjima.
Ali se neslazem za tendenciozno 'hejtovanje' iskljucivo ovog pravca.

Ono sto je evidentno je da 'srbadiju' najvise zanima kada ce biti gotov kompletan autoput ka Grckoj.
Zasto? Zato sto jednom godisnje tamo idu na letovanje.
E pa dozvoli da imam pravo da smatram da je bitnije da Cacanin ili Valjevac pre stigne kuci iz BG, NS ili EU, pa makar i za parove, jer ce to svakako cesce ciniti nego razmazeni turisti koji prolaze jednom godisnje, pa da im se u odlasku na letovanje olaksa.

Zasto uopste diskutujemo o opravdanosti A2 do Pozege, a ne diskutujemo o opravdanosti Leskovac - Vranje?
Jer po proslogodisnjem brojanju saobracaja kod Vranja ima manje od 7000 vozila.

Zasto ne prodiskutujemo dal nam je bio neophodan autoput ka Bugarskoj?
Jer tamo je saobracaj toliko intezivan da ne moze da dosegne ni 5000 vozila!?


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
И ја сматрам да се ми и превише ложимо на аутопутеве, али овај између Београда и Пожеге не може бити упитан. Једноставно - не може.
 
Naravno da je kriminal ono sto se desava na k10, i to zestok kriminal.
Ipak,to ne opravdava sto za iste pare koje se ovde trose nije pre 5 godina zavrsen 2 plus 2 put do Zlatibora sa eksproprisanim zemljistem za buduci ap.
 
I jos jedno pitanje za one koji hoce ap da bi se razvio biznis, mada nije potrebno ali da zaigramo na kartu elementarne logike.

Jel bi vise znacio put u funkciji vec 5 godina kojim auti idu 100 a kamioni 90 ili ap za 5 godina do pozege kojim auti idu oko 105 a kamioni 90? To je uz zestok optimizam do Pozege,do Zlatibora nista.
A ako bi uzeli kalkulator mogao bi uz ovo prvo i tunel ispod kadinjace plus vijadukt tj obilazak Uzica na putu ka RS i Bajinoj Basti. Posto je bas super sto sleperi idu kroz zguzeno Uzice,jelte.
 
nije problem BG-Preljina.
on ima pa skoro dovoljno vozila da se opravda njegova izgradnja (da se gradilo po realnoj ceni, bez 30% ugrađivanja i reketa).
malo zažmurimo na jedno oko i progledamo kroz prste i to je ok, može gradi.
ali za dalje nije ok, posebno deo ka CG.
i sve to shvatamo lično, kao kad može jagodina da ima AP zašro ne može Ivanjica i sl.
zar nismo svi ravnopravni, zađto je zapadna srbija nevažnija od neke druge...
a ekonomija nije subjektivna nauka.
svako neracionalno ulaganje se skupo plaća.
može se pobeći od realnosti, ali ne i od posledica te realnosti.
ne treba mešato loš promet na K10 sa lošim prometom na K11.
kada bi se ukinula granica ili bar carina, K10 bi momentalno duplirao promet.
to će se desiti sigurno, teško je reći kad.
ili će se desiti granica izmešu rumunije, mađarske, bugarske, grčke... što će imati isti efekat.
ili ćemo prosto naterati naše carinike da rade kako tzreba.
K11 nikada neće duplirati promet, a velika je šansa da bude sa godinama sve manji.
to je bitna razlika.
AP su najbezbedniji vid transporta ali su vrlo skupi i nažalost iznad naših mogućnosti .
kako za izgradnju i za održavanje, tako i za plaćanje putarine našim građanima.
takođe, svako ko je video kako u praksi radi ESP ili vazdušni jastuk ili dečije sedište će reći da koliko god nemamo para za to se mora naći novac da svi imaju automobile sa makar ta tri bezbedonosna "pomagala".
jer su u pitanju ljudski životi, životi naše dece, a ljudski život nema cenu, bla,bla,bla..
a opet vazdušni jastuk nema 50% vozila u Srbiji, ESP nema ni 20%, a decu u dečijim sedištima vozi 30% ljudi.
i onda sva priča pada u vodu.
nije problem samo A2 od čačka na dalje, problem je i Niš-Priština u istoj meri (promet 3-4k vozila) a gradi se AP od 10M €/km i još ko zna koliko takvih suludih ideja kojima ćemo biti svedoci.
 
Слажем се да даље од Пожеге није неопходно било шта градити.

А за Ниш - Приштина се не слажем, и већ сам објашњавао зашто: то је недостајућа спона између два аутопута, са потенцијалом да индукује повећање саобраћаја на комплетној деоници кроз Србију, а то драстично мења "математику" о исплативости.
 
evo tema za razmišljanje.
mali požarevac-Mladenovac 10.000 vozila
20km, jedna traka AP već postoji, druge nema.
moja procena da bi to koštalo manje od 2M € po km tj nekih max 40M €
Mladenovac (54k stanovnika), puno ih gravitira ka Beogradu.
trenutno se ova deonica putuje 30-40min
AP bi trebalo 10 min.

probajte da druge deonice AP po Srbiji koje su u planu da se grade uporedite sa ovom deonicom po uštedi vremena, broju vozila, broju stanovnika grada koji spajate... ali i cenom izgradnje.
dakle da imate 40-50M € da uložite u AP, koju bi deonicu gradili pre ove i zašto.
 
Sad pricamo malo realnije, ali opet ba pogresnoj temi.
;)

Ali sa jednom pretpostavkom koju si izneo se ne slazem, a to je da se moze ocekivati ZNACAJNO povecanje sabracaja ka i iz pravca Grcke.

Postavio si dobro pitanje za put koji spaja Mladenovac sa A1.
Samo tu postoji odredjen problem.
Mladenovcani koji cine vecinu putnika na ovom pravcu imaju povlascen status, tacnije ne placaju putarinu, zar ne?
Slazem se da bi taj pravac trebalo prosiriti sa jos jednom trakom, pa i kao autoput, ali u tom slucaju se mora naplacivati koriscenje kako na tom pravcu, tako i na A1.
I uopste, zasto bi neko bio povlascen po tom pitanju?
Zar nisu svi gradjani ove zemlje jednakih prava i obaveza?
Retoricko pitanje, naravno da ovde ne treba da nastavimo o tome.
:)

Autoput kao razvojna sansa?
Ne nikada to nisam tvrdio, niti smatram da je to ispravno.
Upravo suprotno.
Smatram da se autoputevi grade tamo gde postoje potrebe za njima.
A2 po meni ima opravdanost do Pozege.
Realno, danas samo do Cacka, ali ako uzmemo u obzir da se pravci iz BiH i iz CG po planovima spajaju u Pozezi, smatram da ne treba da pravimo buduce usko grlo.
Od Pozege u oba pravca moto put sa 2+2 trake i apsolutno nista vise.
Sasvim dovoljno za saobracaj, sve i da Crna gora postane balkanski Luksemburg, a da BiH konacno postane funkcionalna federativna drzava (sto je malo izgledno).

Nis - Pristina ... (?)
Skeptican sam. Cenim pokusaj da se izvuce bespovratna pomoc kroz ove ili one programe i u tom slucaju sam za.
U protivnom, ne znam.
Ne bih se zaletao, iako postoji potencijal.
Nisam siguran kolika je realna potreba privrede i stanovnistva KiM i Albanije za kapacitetom autoputa.
Mozda u tom slucaju za pocetak pola autoputa u privremnom 2+2 formatu, pa kasnije ako se ukazu potrebe dodati jos 2 za pun profil, ali sa manjim maksimalnim brzinama radi nize cene.

Al da se vratim na A2.
Privreda i gradjani zapadne Srbije su se pokazali kao preduzimljivi i uspesni u privredjivanju.
Nek mi niko ne zameri, ali neko iz Branicevskog okruga ce ulupati milion evra u kucu koji niko ne koristi, dok ce neko iz moravickog ili zlatiborskog otvoriti pogon tekstilne industrije, hladnjacu, strugaru, zasade maline, sljive, kupine...
Treba li takav preduzetnicki duh "nagraditi" laksim transportom ljudi i dobara ili ih kazniti jer nisu na pravcu prostiranja medjunarodnih koridora?

A sa druge strane iako cesto tvrdimo da autoputevi ne dovode investicije (sto jeste tako), moramo biti svesni da ipak uticu na investicije, kako strane tako i domace.
Jer niko od nas nece kupiti kucu ili vikendicu tamo gde nema puta, zat ne?
A podseticu vas i da je jedna od obaveza Srbije prema FCA po pitanju ulaganja u FAS bio i pruga i autoput do Batocine.
Sudeci po tome nije presudan preduslov, ali je ipak bitan i potreban?

Dakle, slazem se da treba biti oprezan i da se ne treba zaletati sa izgradnjom mreze autoputeva, ali smatram da A2 do Pozege ima potpunu opravdanost izgradnje.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441875#p441875:3pawc5em je napisao(la):
Piccolo » Sre Mar 22, 2017 11:07 pm[/url]":3pawc5em]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441640#p441640:3pawc5em je napisao(la):
vratonja » Wed Mar 22, 2017 12:29 am[/url]":3pawc5em]@Piccolo ovo sto pises za zeleznicke mostove na koju deonicu mislis?

Pa Rudnik-Topola, tu ima ukupno 3 stara uska mosta (pretpostavljam da su železnički od ukinute pruge kao Beogradu), njih su ostavili za kraj.

Edit: ipak nisu železnički, sada sam proverio da je pruga Lajkovac-Gornji Milanovac išla trasom preko Ljiga, mislio sam da je možda od GM obilazila preko Topole i Aranđelovca.
Ok. Ali to je beznacajno. Jesu uski ,samo su za jedno vozilo ali nista specijalno . Tako da kada se sve uzme u obzir a tome dodaj ulazak u Bg sa te strane koji je neuporedivo brzi i bolji nego sa Zarkova.
 
Šta mislite jel istina ovo što se priča da su putari skupljali pare što je Nikolić tražio da se plati da se ne kandiduje... Daj ovom, daj onom, a posle se na njih žale kad nemaju čime da završe put na vreme.
 
Од новембра путовање од Чачка до Београда краће за још сат


Чачак ће бити саобраћајни и транспортни центар Србије јер ће поред овог града ускоро пролазити два ауто-пута, а од новембра ће путовање до Београда бити скраћено за још сат времена, када завршимо ауто-пут од Обреновца до Љига, изјавила је потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић.

Крајем године имаћемо укупно 103 километра ауто-пута од Обреновца до Прељине, односно Чачка на Коридору 11”, рекла је Михајловићева за чачанску ТВ Галаксију.

Она је подсетила и да је прошле године у саобраћај пуштен ауто-пут од Љига до Прељине.

"Други ауто-пут који ћемо градити је од Прељине до Појата, и он ће повезати Чачак са Коридором 10 и наше две најзначајније саобраћајнице. Очекујем да до краја године потпишемо финансијски уговор о градњи овог ауто-пута", додала је Михајловићева.

Она је истакла да је у претходне две године Влада Србије уложила 600 милиона динара у одржавање путева у Чачку, а 1,8 милијарди динара у читав Моравички округ.

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је додала да је у плану и модернизација и реконструкција пруге Сталаћ-Краљево-Пожега, дужине 135,7 км, за брзине возова до 120 километара на час и електрификација деонице Сталаћ-Краљево.

Процена је да би вредност инвестиције била око 70 милиона евра, наведено је у саопштењу из њеног кабинета.



Извор:
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%B0%D1%82
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441875#p441875:18w0a0sh je napisao(la):
Piccolo » Sre Mar 22, 2017 11:07 pm[/url]":18w0a0sh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441640#p441640:18w0a0sh je napisao(la):
vratonja » Wed Mar 22, 2017 12:29 am[/url]":18w0a0sh]@Piccolo ovo sto pises za zeleznicke mostove na koju deonicu mislis?

Pa Rudnik-Topola, tu ima ukupno 3 stara uska mosta (pretpostavljam da su železnički od ukinute pruge kao Beogradu), njih su ostavili za kraj.

Edit: ipak nisu železnički, sada sam proverio da je pruga Lajkovac-Gornji Milanovac išla trasom preko Ljiga, mislio sam da je možda od GM obilazila preko Topole i Aranđelovca.


Prolazim cesto tom deonicom, znam na koja tri mosta mislis, nisu bas mnogo kriticni za bezbednost ali jadno deluju sad jer je rekonstruisan skoro ceo put od mladenovca do rudnika, a klizista na rudniku su godinama bila problem. nadam se da su potpore dobro uradjene i da se klizista vise nikad nece otvoriti. Drzim palceve da se prosire i srede ta tri mosta:)
 
Nece se to desiti msm za mostice . Bas ekipa iz mog kraja radi te deonice gde su klizista , odradilo se full bez brige ...
 
Aman ljudi, tema je A2
a ne put preko topole i rudnika...
Postoje adekvatne teme

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ja sam primer prelaska na drugi putni pravac za relaciju ue-ns. Do skoro sam isao preko Valjeva i Sapca. Zadnjih par puta prijeljina-bg-ns. Prosecna brzina veca za skoro 20kmh, put kvalitetniji, potrosnja malo manja na 100km, vreme za koje stignem otprilike isto. 50ak km duzi put.
 
Vrh