Sad pricamo malo realnije, ali opet ba pogresnoj temi.
Ali sa jednom pretpostavkom koju si izneo se ne slazem, a to je da se moze ocekivati ZNACAJNO povecanje sabracaja ka i iz pravca Grcke.
Postavio si dobro pitanje za put koji spaja Mladenovac sa A1.
Samo tu postoji odredjen problem.
Mladenovcani koji cine vecinu putnika na ovom pravcu imaju povlascen status, tacnije ne placaju putarinu, zar ne?
Slazem se da bi taj pravac trebalo prosiriti sa jos jednom trakom, pa i kao autoput, ali u tom slucaju se mora naplacivati koriscenje kako na tom pravcu, tako i na A1.
I uopste, zasto bi neko bio povlascen po tom pitanju?
Zar nisu svi gradjani ove zemlje jednakih prava i obaveza?
Retoricko pitanje, naravno da ovde ne treba da nastavimo o tome.
Autoput kao razvojna sansa?
Ne nikada to nisam tvrdio, niti smatram da je to ispravno.
Upravo suprotno.
Smatram da se autoputevi grade tamo gde postoje potrebe za njima.
A2 po meni ima opravdanost do Pozege.
Realno, danas samo do Cacka, ali ako uzmemo u obzir da se pravci iz BiH i iz CG po planovima spajaju u Pozezi, smatram da ne treba da pravimo buduce usko grlo.
Od Pozege u oba pravca moto put sa 2+2 trake i apsolutno nista vise.
Sasvim dovoljno za saobracaj, sve i da Crna gora postane balkanski Luksemburg, a da BiH konacno postane funkcionalna federativna drzava (sto je malo izgledno).
Nis - Pristina ... (?)
Skeptican sam. Cenim pokusaj da se izvuce bespovratna pomoc kroz ove ili one programe i u tom slucaju sam za.
U protivnom, ne znam.
Ne bih se zaletao, iako postoji potencijal.
Nisam siguran kolika je realna potreba privrede i stanovnistva KiM i Albanije za kapacitetom autoputa.
Mozda u tom slucaju za pocetak pola autoputa u privremnom 2+2 formatu, pa kasnije ako se ukazu potrebe dodati jos 2 za pun profil, ali sa manjim maksimalnim brzinama radi nize cene.
Al da se vratim na A2.
Privreda i gradjani zapadne Srbije su se pokazali kao preduzimljivi i uspesni u privredjivanju.
Nek mi niko ne zameri, ali neko iz Branicevskog okruga ce ulupati milion evra u kucu koji niko ne koristi, dok ce neko iz moravickog ili zlatiborskog otvoriti pogon tekstilne industrije, hladnjacu, strugaru, zasade maline, sljive, kupine...
Treba li takav preduzetnicki duh "nagraditi" laksim transportom ljudi i dobara ili ih kazniti jer nisu na pravcu prostiranja medjunarodnih koridora?
A sa druge strane iako cesto tvrdimo da autoputevi ne dovode investicije (sto jeste tako), moramo biti svesni da ipak uticu na investicije, kako strane tako i domace.
Jer niko od nas nece kupiti kucu ili vikendicu tamo gde nema puta, zat ne?
A podseticu vas i da je jedna od obaveza Srbije prema FCA po pitanju ulaganja u FAS bio i pruga i autoput do Batocine.
Sudeci po tome nije presudan preduslov, ali je ipak bitan i potreban?
Dakle, slazem se da treba biti oprezan i da se ne treba zaletati sa izgradnjom mreze autoputeva, ali smatram da A2 do Pozege ima potpunu opravdanost izgradnje.
Sent from my LG-D320 using Tapatalk