Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

mislim da je rešenje vrlo jednostavno i zove se vinjeta.
naravno da je mesečna / polugodišnja/ godišnja jeftinija nego nedeljna x broj nedelja.
to se zove stimulacija korišćenja AP ili popust na količinu.
i to je normalno kod svih proizvoda u celom svetu. (ako kupim 1000 automobila logično je da je cena niža nego na 1 kom)
samo kod nas nije.
mi mislimo da je normalno da onome ko više troši npr struje naplaćujemo skuplji KWh pa čak i da ga ošišamo za neku obračunatu snagu.
a na putevima gledamo da ih opljačkamo ili kroz veću putarinu ili kroz gorivo koje je skuplje na AP nego u ostatku Srbije.
da nas SSP nije naterao da izjednačimo cene, mi bi i dalje strance tretirali kao ovce i šišali ih, sa parolom kad već moraš ovuda da prođeš da te oderem ko ovcu i teram te da čekaš na suncu satima na granici da bi ušao u raj zvani Srbija.
ovo je 21.vek i treba se ponašati tržišno.
izračunati i ponuditi jeftiniju putarinu tj vinjete i gorivo nego u susednim zemljama i privući strance da idu kroz srbiju jer su nam putevi prazni i daleko ispod potrebnog prometa potrebnog za AP a lokalno stanovništvo nema novca da plaća harač na naplatnim rampama i benzinskim stanicama.
dakle, promena svesti, stranci nisu naši naprijatelji i domaće životinje sa runom, več turisti od kojih zavisimo i koji treba da nam donesu nešto novca koji ovde slabo uspeva.
da je pameti pa da se napravi el.stanice na svakom parkingu uz put i stimulišemo da ljudi voze el automobile, koji troše struju koju ne uvozimo za razliku od nafte i koju možemo relano jeftino da proizvedemo.
 
sad pročitah da ako strance dovoljno ne oderemo, da ćemo morati sami da dodamo za isplatu kredita, i zato bolje da oderemo strance!!!.
majko moja.
kao da su nas stranci naterali da zidamo tamo gde nema dovoljno prometa (zarade od putarine) pa sada moraju da nam dodatno plate što su nas zeznuli.
a sami smo hteli da zidamo, prosipali foskule svaki život je bitan, smrtonosna ibarska (kao da ona jede automobile, a ne da ljudi ginu zbog divljanja istim) i glasali više puta za one koji su u kampanji otvarali gradilište nekoliko puta i prolongirali kraj izgradnje.
a mogli bi da se pitamo koliko nas košta svako kašnjenje u smislu propuštene naplate jednake putarine, jer otplata kredita ne čeka da se naši sete da završe i puste u rad.
ali nismo mi toliko pametni.
nama je bilo bitno da li ceca nosi po ceo dan nanogicu ili je nekad i skine, da li da izbacimo ekrema, staniju ili kristijana iz kuće VB, šta je karleuša odgovorila dari bubamari...
a novac, nije bitan... kako došao tako otišao... zidaj brate svuda i to 3+3, ko sirotinja, 5 tunela i to najsavremenija da se kombajn dobro vidi i u tunelu...
i sve tako...
 
Kad smo već kod dranja i stranca možda da se požalimo Arapima što nas decenijama deru sa cenom nafte... 1970e bila manje od 2 dolara po barelu, a pre koju godinu preko 100. Dranje ili? Oni imaju naftu, Rusi gas, Nemcu kola... mi tranzitnu poziciju pa je logično da je dobro naplatimo preko putarina. Igra je takva da svako želi da što skuplje proda svoj resurs.
 
Mi Srbi smo kao i obicno pametniji od ostalih.
Nije dovoljno sto stranci koji placaju u evrima putarinu plate ustvari skuplju jer je u Srbiji izgleda 250 dinara = € 2,5 a ne 305,- dinara koliko je po srednjem kursu.

Uporedjujes babe i zabe. 1970 je cheeseburger kostao 0,75 $ a danas kada odes u restoran na istom mestu kosta 13 $. Inflacija je cudo na 40 i kusur godina.
 
i arapi se tržišno ponašaju.
lagano su dizali cenu nafte kako je svet postajao sve zavisniji od nafte.
1970te broj automobila u odnosu na danas je bio statistička greška.
da ne pričamo o broju aviona, brodova i sl.
ali i troškovi eksloatacije su bili manji. prvo su crpljeni svi naisplativiji izvori, pa se išlo na skuplje...
kada su digli cenu nafte na preko 100$, razvijeni svet je izvadio projekte električnih automobila.
rezultat je da je nafta sada 40-50$ za barel što je prevedeno na cene iz 1970te oko 20-25$.
ali to teranje inata sa zapadom ima svoje posledice, Libija je uništena, Irak i Iran su imali više ratnih godina nego mirnodopskih od 1970te, Rusija je dobila hladni rat i sankcije, S.Arabija je praktično Američka kolonija.
nema neke države (ako izuzmemo Norvešku) čiji se narod usrećio jer je imao naftu.
svakako ti narodi ne žive dobro i džabe im je što su dizali cene, uglavnom su napunili džepove nekim sultanima,"prinčlevima" i sl. narod živi gore nego mi.
naši putevi su loši i putarina mora biti jeftina, u masi opet ćemo od putarine i PDV-a i akciza na jeftin benzin zaraditi više nego sa ovim dranjem pojedinaca koji moraju ovuda proći, a građani Srbije prvi moraju, pa su na neki način taoci jer nemaju jeftin put iako su iz budžeta finansirali izgradnju puteva.
niko nije nezamenjiv a posebno "koridor 11" koji za strance ne vodi nigde interesantno.
koridor 10 je naravno interesantan ali ima alternativu u pravcu preko RU i BG gde nema granica.
ako uključimo i našu korumpiranu policiju koja jedva čeka da maltretira strance, koji je motiv da ideš kroz Srbiju, pa kroz Makedoniju, pa Grčku...
umesto da ideš RU-BG-TU. kroz BG imaš odličan AP celom dužinom Sofija - Instambul.
treba da budemo bolji i jeftiniji od konkurencije a ne da se tešimo kako smo bogom dani i da ima i gorih od nas.
 
Vladice evo link sa cenama sa i bez inflacije http://chartsbin.com/view/oau i videćeš da nisi u pravu, cena je realno višestruko skočila. Višestruko. I to za nas dok je za njih ostala druga, mnogo niža cena. Možda neki misle da dranje nije pošteno ali se od 1971 pa do danas ogromni deo svetskog bogastva tim putem preselio iz Zapadnih zemalja u arapske zemlje. Prve su u odnosu na ranije osiromašile, druge su se obogatile. Amerika se protivila ruskim gasovodima ka Evropi da Rusija dranjem ne bi ojačala, ali kad to već ne ide razmišljaju daj da nameste tranzitne rute kroz svoje sstelitske zemlje da one jačaju ubiranjem ogromnih tranzitnih marži. Pa onda kroz koju zemlju sme da ide južni, severni, turski...tok a kroz koju ne može. Nameštanje posla svojim saveznicima. Naravno tranzitne saobraćajne putarine su mnogo manje profitabilne ali trebamo iskoristi svoj položaj i debelo ih naplatiti. Koridori su vezani za geografiju, i nisu supermarketi da bi nicanjem njih 10 postojala ta vrsta konkurencija na koju indicira Samarićanin. Koridor 11 ima samo jednu polukonkurenciju a to je koridor Vc kroz Bosnu, a koridor 10 u koridoru 4 kroz Rumuniju i Bugarsku. Čak i da povećanjem putarina strancima više vozila ode tamo, biće manje gužve za naše ljude na našim putevima, manje nesreća, brže putovanje, putevi će nam duže trajati pa će održavanje manje koštati nego kad su preopterećeni. Kad neko spomene da priželjkuje veliki tranzit u Srbiji uvek se setim italijanske autostrade A4 koja ima 4 trake sa obe strane ali idući preko 100 na sat vi praktično zarobljeni u koloni i oko vas su sve kola i kamioni koji idu tom brzinom. Tu ste gde ste i to je to, na mesto za preticanje i pored tolko traka zaboravite. Vrlo naporno za vožnju. Ja nam ipak ne želim toliki tranzit i da nam vožnja našim autoputevima bude takvo mučenje.
 
A sta ako bi na primer taj stranac rekao ok, evo ti 3 evra umesto 150 dinara, ali od danas je nov Clio za Srbe 45000 evra pa srecna kupovina. Polovan je 20 000.
 
Ne znam odakle bih poceo da objasnjavam razliku izmedju nafte i naplate putarine, zato cu odmah odustati.
Tesko da ces razumeti zasto nije u redu da stranac placa vecu cenu samo zato sto je stranac, pa ne vidim poentu da te ubedjujem.

Nego kako nam napreduju radovi?
 
Ljig - Preljina umesto danas tek za dva meseca

Beograd -- Obećavali su da će završiti pre roka, a sada traže produžetak od minimum 60 dana za završetak deonice Ljig – Preljina na Koridoru 11.

Pre tri dana azerbejdžanska kompanija "Azvirt" tražila je da "Koridori" kao investitor razmotre mogućnost produžetka roka za završetak radova za najmanje dva meseca. Prolongiranje traže jer nisu dobili novac, a završili su 96 odsto posla, pišu Večernje novosti.

Problem je nastao zbog komplikovane procedure isplate izvođača i ugovora sa Vladom Azerbejdžana, iz čijeg kredita se finansiraju radovi. Period raspoloživosti zajma je istekao 3. maja i vlade dveju zemalja su usaglasile novi tekst sporazuma, kojim bi se period raspoloživosti kredita produžio.

Vlada Srbije je 7. jula usvojila taj zaključak, a nakon što je stavljen paraf i u Ministarstvu finansija, prosleđen je Ambasadi Azerbejdžana radi prosleđivanja nadležnom Ministarstvu ekonomije Republike Azerbejdžan na dalje postupanje. Druga strana, međutim, još nije odradila svoj deo posla.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1169317

Nije do nas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402016#p402016:13wdrqfv je napisao(la):
astrodule » 25 Aug 2016 09:08 am[/url]":13wdrqfv]
Ljig - Preljina umesto danas tek za dva meseca

Beograd -- Obećavali su da će završiti pre roka, a sada traže produžetak od minimum 60 dana za završetak deonice Ljig – Preljina na Koridoru 11.

Pre tri dana azerbejdžanska kompanija "Azvirt" tražila je da "Koridori" kao investitor razmotre mogućnost produžetka roka za završetak radova za najmanje dva meseca. Prolongiranje traže jer nisu dobili novac, a završili su 96 odsto posla, pišu Večernje novosti.

Problem je nastao zbog komplikovane procedure isplate izvođača i ugovora sa Vladom Azerbejdžana, iz čijeg kredita se finansiraju radovi. Period raspoloživosti zajma je istekao 3. maja i vlade dveju zemalja su usaglasile novi tekst sporazuma, kojim bi se period raspoloživosti kredita produžio.

Vlada Srbije je 7. jula usvojila taj zaključak, a nakon što je stavljen paraf i u Ministarstvu finansija, prosleđen je Ambasadi Azerbejdžana radi prosleđivanja nadležnom Ministarstvu ekonomije Republike Azerbejdžan na dalje postupanje. Druga strana, međutim, još nije odradila svoj deo posla.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1169317

Nije do nas.
Zapravo jeste:

Problem je nastao zbog komplikovane procedure isplate izvođača i ugovora sa Vladom Azerbejdžana, iz čijeg kredita se finansiraju radovi. Period raspoloživosti zajma je istekao 3. maja i vlade dveju zemalja su usaglasile novi tekst sporazuma, kojim bi se period raspoloživosti kredita produžio.

Vlada Srbije je 7. jula usvojila taj zaključak, a nakon što je stavljen paraf i u Ministarstvu finansija, prosleđen je Ambasadi Azerbejdžana radi prosleđivanja nadležnom Ministarstvu ekonomije Republike Azerbejdžan na dalje postupanje. Druga strana, međutim, još nije odradila svoj deo posla.


Nekome je ovde važnije bilo da se bavi opstankom vrste i igrama prestola, tako da je raspuštanjem skupštine i vlade, bilo nemoguće za nas da do avgusta formalizujemo aneks ugovora da bi se kredit isplatio iz Azerbejdžana. Dakle - kasnili smo 3 meseca sa tim.
 
Radovi nam napreduju odlično, danas je 25. avgust dan otvaranjaaaaa :D... tj trebao je biti dan otvaranja :(
Skoro sam prolazio pored Ljiga i ono što radi Šandong tj delovi sa leve i desne strane što tamo seku Ibarsku izgleda da ok napreduju ali nešto mi se ništa ne dešava povodom tog nadvožnjaka na mestu gde sad Ibarska seče budući autoput. Možda on po planu treba kasnije ili šta... Takođe malo mi je čudno da nikako da se iscratju srednje trake na azerskom delu kod Dića, a zaustavne su ucrtane još pre mesec dana.

Stranac treba da nama plaća veću cenu jer ćemo onda ti i ja imati više pare. Kad više para uđe i cirkluše državom, njeni stanovnici to osete. Isto uostalom kao i kada mi sve i svašta uvozimo i odlaze nam pare, ostajući ih manje u zemlji. Većom cenom i naplatom putrine od stranaca faktički povećavamo izvoz usluga i mi imamo više para. A dali ćemo povećanjem putarina strancima zaista imati više para ili će nas oni zaobići objasniću dole.

Greška u poređenju Clia sa autoputem je jer se porede 2 različita tržipšta tj situacije: na prvom postoji veliki broj prodavaca kola i visoka cenovna elastičnost tražnje (ako podignu cenu za 1%, tražnja za njihovim kolima će mnogo pasti) pa su na tom tržištu kupci u jačoj poziciji od pordavaca te više oni diktiraju cene, a u drugom imamo jednog ili dva prodavca (monopol ili oligopol) i nisku cenovnu elastičnost tražnje (ako podignu cenu za 1%, tražnja se maltene neće ni mrdnuti, velika većina kupaca će morati da je prihvati) pa su na tom tržištu prodavci u jačoj poziciji od kupaca te više oni diktiraju cene.
Ono najvažnije. Ako bi naš koridor 11 i bosanski koridor 5c (i naš koridor 10 i bugarsko-rumunski koridor 4) napravili kartel (slično kao što je OPEC za naftu), to bi bilo pametnije za oba autoputa nego da budu konkurencija i da se trude ko će imati nižu cenu putarine. Ako bi oba autoputa u dogovoru podigla putarine, tranziteri ne bi imali mnogo izbora, morali bi da skuplje plate i jedan i drugi, a naša zemlja i zemlja drugogo koridora bi uzeli mnogo veće pare. Zato konkurentski koridori na Balkanu treba kad se završe da sarađuju, umesto da ulaze u cenovne ratove ko će imati nižu cenu.
 
greška. postoji konkurencija.
danas normalan turista kad ide do neke destinacije ubaci putanju u npr ViaMichelin i dobije koliko ga košta put i koliko traje pa upoređuje.
ako je to sve previše skupo ili predugo traje, vidi koliko je lowcost avionski prevoz i ide tako.
cene avio karata su nikad niže a cena goriva i putarine nikad više.
jednom turčinu se više isplati da leti iz nemačke za Tursku avionom, e sad tako ne može da pokaže mečku u svom selu...
e sada što crnogorci,grci i hrvati umesto da subvencionišu avio karte kao Turci i da otvore nebo za low cost letove, oni istom logikom moraš doći kod nas, pa makar čekao na naplatnoj rampi 3 sata, buše planine i prave skupe autoputeve.
i onda ne znaju šta će sa hiljadama automobila turista na sprčenim obalama jer naravno nisu planski gradili.
zar nije bolje da dođu turisti avionom ili da grade brzu železnicu ako već buše planine zbog nečega.
npr.
autom Berlin-Antalija je 300€ u jednom smeru i 35h vožnje
turkish airlines, 2 odrasla i 2 dece povratna karta 175 €, let traje 5h sa presedanjem.
koja srbija, koja granica, koja putarina, kojih 30 naplatnih rampi, kakvih 3 dana putovanja...
 
@Earthmoving:
Konkurencija je nesto dobro a lose je to sto ti predlazes->Monopol!
Ceo svet se bori protiv kartela i monopola!
 
Ja ne predlažem nego konstatujem činjenicu da je autoput po svojoj prirodi jedna vrsta monopola. Zato dobrim delom može i da formira cene putarina ne tržišno nego kao monopolista. Moja ideja je da koristimo autoput kao sredsvo za prikupljanje bogatstva od stranaca kao što to rade zemlje nafte, gasa ili zemlje njihovog tranzita, kao i mnogo zemalje koje su se izgradile od monopolskih tranzitnih taksi: Singapur i Džakarta kroz koje brodovi moraju proći na putu sa dalekog istoka, Suecki, Panamski kanal... Trenutno je velika ekonomska bitka Kineza, Rusa i drugih centralnazijskih zemalja da kopnenim koridorom povežu Aziju i Evropu i time istisnu monopol sadašnjeg morskog transporta roba koji drže neke druge zemlje i čije su luke (Roterdam, Antwerp, Hamburg, Amsterdam...), brodarske velike komapnije (npr danski Maersk) doprinele bogatstvu njihovih zemalja. Čuo si za One belt one road iliti Novi put svile koji je počeo da se gradi od Kine ka cetralnoj Aziji. Nemojmo biti glupi i siromašni igrajmo njihovu igru.
Ceo svet se bori protiv kartela i monopla? Nije tačno. Iz ugla svih zemalja članica OPEC-a to je dobra stvar i oni se trude da očuvaju kartel i monopl na energente i time maksiomiziraju profit za svoje zemlje i svoj narod. Saudijsci čak deo tog profita koriste za finansiranje ne samo svog naroda nego i širenje Muslimana po svetu i kod nas na Balkanu. Par stotina evrića mesečno muslimanima da imaju para za život i povećanje broja. Šta bi falilo da mi isto tako malo koristili svoje monople. Takav monopol bi za nas bio itekako dobar. Ja znam da sve zavisi iz čijeg ugla se stvar gleda, ono što je za monoplistu dobro za monolisanog je loše. Ali svet uvek gledaš iz svog ugla, bolje da ti pjedeš pile nego ono tebe. Ali to ne znači da ste ni ti ni pile dobri ili loši, nego da svako gleda stvar iz svog ugla.
 
dobri_samaricanin":15lcrc8x je napisao(la):
greška. postoji konkurencija.
danas normalan turista kad ide do neke destinacije ubaci putanju u npr ViaMichelin i dobije koliko ga košta put i koliko traje pa upoređuje.
ako je to sve previše skupo ili predugo traje, vidi koliko je lowcost avionski prevoz i ide tako.
cene avio karata su nikad niže a cena goriva i putarine nikad više.
jednom turčinu se više isplati da leti iz nemačke za Tursku avionom, e sad tako ne može da pokaže mečku u svom selu...
e sada što crnogorci,grci i hrvati umesto da subvencionišu avio karte kao Turci i da otvore nebo za low cost letove, oni istom logikom moraš doći kod nas, pa makar čekao na naplatnoj rampi 3 sata, buše planine i prave skupe autoputeve.
i onda ne znaju šta će sa hiljadama automobila turista na sprčenim obalama jer naravno nisu planski gradili.
zar nije bolje da dođu turisti avionom ili da grade brzu železnicu ako već buše planine zbog nečega.
npr.
autom Berlin-Antalija je 300€ u jednom smeru i 35h vožnje
turkish airlines, 2 odrasla i 2 dece povratna karta 175 €, let traje 5h sa presedanjem.
koja srbija, koja granica, koja putarina, kojih 30 naplatnih rampi, kakvih 3 dana putovanja...
Bravo!!!

poslao mobilan
 
Avionski prevoz uopšte nije konurentan prevozu roba, u kom i leže parice. Primetili ste možda da je cilj ovog autoputa u luci Bar upravo zbog prezova robe.
Železnički bi mogao biti ali i tu imamo dobru poziciju za monopol.
 
To za cenu karte apsolutno nije istina. Ma koji datum da sam izabrao ne ispadne mi ispod 800 EUR ukupno (za dve odrasle osobe i dva deteta).
 
setimo se samo jednog monopola iz stare SFRJ.
proizvodnja automobila.
carina na uvoz iz drugih zemalja 95%.
naravno svi voze domaće (zastava, Ida Opel, TAS VW, reno iz Slovenije).
ostale možeš kupiti samo ako si lud.
da li je to dobro pa smo bili osuđeni na Juga koji ne možeš da zaključaš, kvari se sve što postoji u njemu, čekaš na isporuku mesecima, uvale ti DMB motor, na 50k km generalna... radnici su znali da moraš da kupiš to i fušarili. prodavci su znali da ćeš doći i bahato se ponašali.
setimo se crnogorskog turizma kad su bili "monopol", neljubaznost i bahatost koja danas deluje kao naučna fantastika.
setimo se monopola Telekoma u fiksnoj telefoniji, pa kad im preskoči brojač, ti svakako moraš da platiš što nisi potrošio, priključak plaćaš kao da si na mesecu, dvojnici...
danas monopol EPS-a, naplata obračunate snage, kazna ako mnogo trošiš, priključak dranje, očitavanje traje 2 nedelje, napon varira po 30%, partiski nestručan kadar, nerad...
monopol školstva, zdravstva, ne treba ni da objašnjavam...
bilo, ne ponovilo se.
od monopola korist ima samo vlasnik firme koja imam monopol, svi ostali imaju štetu.
pošto ni jedna zemlja na svetu nema sve već zavisi od drugih "potencijalno ponopola" treba se okrenuti tržištu i boriti se protiv svakog monopola.
 
Nafta ce kad tad nestati. Samo je logicno i normalno da izvuku sto vise mogu para iz svojih prirodnih resursa jer ce uskoro ostati bez istih. Pri tom je trenutno bas jeftina.

Autoput tako nesto nije. Autoput si sam napravio ili platio da se napravi i sada hoces da ti ga stranci otplate koji ga koriste jednom/dva puta godisnje i pri tom plate za to koriscenje, jer su stranci.

Ne znam ko te je ucio da su monopol i kartel dobre stvari. Da ne radis mozda u EPS-u ili Zeleznicama? Posto oni drze monopol u Srbiji pa ono...
 
izvinjavam se, nisam dobro pogledao. 172 € je cena po osobi. oko 690 € je za 4 osobe (2 odrasla+2 deteta do 11g).
možda ima neki lowcost koji je jeftinij, ovo je TA.
opet izađe slično kao i autom. vremenski 10h umesto 70h.
mislim da je sve jasno šta se više isplati.
što se tiče prevoza robe, danas se masovno koristi, avionski, brodski i transport vozom.
npr, ako poručite notebook, on ide iz kine avionom do beča, pa kamionom do nas.
ako je u pitanju neki low cost proizvod, on ide brodom do neke luke, pa vozom ili kamionom do nas.
nema smisla ići do luke bar. mi već sad imamo AP do soluna i do kopra koje su bolje luke, alternativno do konstance.
to što mi hoćemo da kupimo jednu promašenu luku koja nikad nije dobro poslovala, da bi imali "svoj" izlaz na more to je ludilo.
pa kinezi u grčkoj luku jer znaju šta rade, oni racionalno posluju. i odatle će preko nas da voze za evropu.
a mi ćemo da kupimo luku i zidamo AP do nje da oba naša izvozna artikla preko nje transportujemo.
da nije tužno i da nisu naše pare mogli bi se slatko smejati ljudskoj gluposti.
 
Sad možeš da zaključaš i Mečku al nemaš para da je kupiš. Deda me vozio pre 30tak godina Fićom Ibarskom na more i nećeš verovati - stigli smo i vratili se i što je još neverovatnije, za slično vreme za koje se i danas stiže. I to bez povraćanja :) Fića pre 30 godina su bila strava kola, bolja od ružnih Renoa4, Citroena... u stvari ne znam dal je u svetu u tom trenutku postojali bolje malo vozilo. Jbg i Ford T sad kad pogledaš je ružan al samo ako zaboraviš da se pravio pre 110 godina.
Ne kapirate da je u sistemu zaštićene ekonomije sa viskom carinama svako monopolista, tj i firma od koje vi kupujete, ali i firma u kojoj vi radite. Lošije od sadašnjeg zapadnog sistema gde ima par monopolista a svi ostali se rvaju u blatu? Rat race. Pa poštenije je da svi imao sigurica posao nego samo: bankari, EPS, osigraunja, revozori, vodovodi, toplane... A i nema razloga da ljudi nemaju sigurne poslove kad se može unapred znati kolko nam godišnje treba hrane, vode, frižidera.. tj postoje statistički podaci kolko je svako od ovih tržišta. Ako se to zna onda se zna kolko treba toga napraviti i eto sigurnog posla. Međutim kad otvorite tržište za uvoz onda vam nikakav posao više na tržištu nije siguran. A morate da jedete svaki dan. A dete mora da jede svaki dan, zaj**** zar ne. I dok su nam naše profe na ekonomiji pričale "jbg trežište je borba, danas pobediš sutra gubiš (ne objašnjavajući šta ćeš da jedeš par meseci tad kad izgubiš)", oni su uvek imali sigurica fotelje... A vidim neki su im i poverovali.
 
A ti ne kapiras da bez konkurencije nema napretka, nema spustanja cene, nema kvaliteta itd. Zato je tvoj deda morao da vozi ficu iako je za iste pare mogao da vozi mnogo bolji auto. Zastava je znala da ce joj se auti prodavati pa kakvi god bili.

Konkurencija je dobra i zdrava. A monopol nije. To ti je i dobri_samaricanin lepo objasnio.

Izgleda da ciljas na komunizam, bar tako zvuci. To je u teoriji lepo, ali u praksi nikada nigde nije postojali jer je nemoguce.
 
batalite priču sa earth-om.

Čovek fura neku svoju priču koja nije iz ovog vremena. Earth je stariji čovek i ostao je zaglavljen u vremenu njegove mladosti. Ne shvata da to vreme je prošlo i da je valjalo potrajalo bi duže a ne bi se raspali u krvi....

Nemojte dolivati ulje na vatru da se ova besmislena priča nastavlja.....
 
život je borba, svidelo se to nama ili ne.
nema zemlje dembelije.
Novak nije najbolji u Srbiji tako što smo napravili lokalni turnir samo za one sa našim pasošem.
on je najbolji na svetu u otvorenoj utakmici gde učestvuju svi narodi i rase.
ali to ima cenu, i trening po ceo dan, ceo život i u kadu sa ledom...
ako smo sposobniji i vredniji od ostalih živećemo bolje, ako nismo živećemo lošije.
to je i prirodno i pravedno.
nema razloga da ne prihvatimo utakmicu ako naši sportisti prihvataju i uspevaju.
i u prirodi najbolji primerci opstaju i razmnožavaju a najlošiji izumiru ili bivaju pojedeni.
nema u prirodi debelih lavova koji imaju sigurnu klopu i ne moraju da trče i love.
a i oni moraju da jedu. ako su debeli i spori, umreće.
isto tako debela antilopa će prva biti pojedena.
čuvaj pare kad pobeđuješ (nemoj kupovati stvari koje ti nisu neophodne koje su luksuz / nemoj graditi puteve koji su nerentabilni) i tako ćeš sačuvati dovoljno za vremena kad budeš gubio i za sebe i za decu.
pola čovečanstva je na ivici egzistencije jer nas je previše, da li je pravedno da oni vredni i sposobni opstanu ili oni lenji i nesposobni?
nema dovoljno svega za sve.
i biće sve manje jer nas je sve više a nova zemlja i nova voda ne postoje.
 
Vrh