Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402051#p402051:3d0eyanx je napisao(la):
Earthmoving » 25 Aug 2016 01:09 pm[/url]":3d0eyanx]Sad možeš da zaključaš i Mečku al nemaš para da je kupiš. Deda me vozio pre 30tak godina Fićom Ibarskom na more i nećeš verovati - stigli smo i vratili se i što je još neverovatnije, za slično vreme za koje se i danas stiže. I to bez povraćanja :) Fića pre 30 godina su bila strava kola, bolja od ružnih Renoa4, Citroena... u stvari ne znam dal je u svetu u tom trenutku postojali bolje malo vozilo. Jbg i Ford T sad kad pogledaš je ružan al samo ako zaboraviš da se pravio pre 110 godina.


Iako u suštini volim fiću, čisto da napomenem da je i petoro mojih rođaka - od toga troje dece - krenulo, negde pre 30 godina tim autom na more u Crnu Goru, i da su se u povratku, na Ibarskoj magistrali pred Petlovim brdom, nažalost, sve petoro predstavili Gospodu.

Ne znam da li si svestan da je pre 30 godina, u trenutku kraja proizvodnje, fića bio 30 godina star model, a da se od malih automobila, recimo, već pravio pežo 205, a i reno klio je kroz godinu-dve bio u razvojnoj fazi? Sigurno je i produžena proizvodnja tako zastarelog i po bilo kojim standardima nebezbednog vozila doprinosila crnoj statistici, po kojoj je pre 30 godina u SR Srbiji godišnje u saobraćaju ginulo 1.700 ljudi...

Zaostalost ima visoku cenu.
 
Vidiš, mog dedu je vozio šofer u Mercedesu ali je on kupio domaćeg Fiću. Ali zanimljvo je da se Fićom Ibarskom Bg-Tivat koji je tada bio duži od današnjih 530km i teži jer nije bilo obilaznica oko Čačka, Požege, posle krivine i uzak put posle Užica...stizalo za 10tak sati kolko i ja pre neki dan. A kad stigoh u stan dole, on ceo renoviran nov, samo ostavljen stari šopret - Sloboda Čačak. Posle 35 godina radi ko nov. Doduše nema visku cenu. A i duže traje od ovih novih. Ali zastarelost... Skoro čuh i za neku priču o sijalici Nikola Tesla iz Pančeva koju je neka naša prodica koristila dal 30 ili 40 godina hoće da je prijave za Ginisa. Ali na našu sreću takve se više ne prave sad imamo kvalitetne uvozne. Žao mi je zbog ovih Pnatinih ljudi, ali mi je drago da se u stranim kolima tada nije ginulo, nego samo u Fići.
Ali u pravu je Milisav, dosta skretanja sa teme. Eto sada se Bg-Tv ako se poštuju propisi putuje 10 sati, a nadam se da će za 2 godine kao mi i Crnogorci završimo ugovorene deonice to biti oko nekih 7 sati. Drago mi je i da učestvovujem u tome jer dobar deo deonica gradi 20tak earthmoving mašina koje smo prodali Šandongu. Azvirt je svoje uglavnom donosio.
 
Ja jako cesto autom putujem BR-BG u prosjeku jednom mjesecno, putovanje mi obicno traje kao nekad poslovnim vozom. Nadam se da ce biti mnogo brze od tih 7h kad se zavrse neke ugovorene dionice.
 
Pa da, zaviši iz kog kraja se ide. Ja ovako računam da će biti: Pg-Kolašin 35 min (Smokovac-Mateševo 20 min), Kolašin-granica 90 min, granica-Ča 180 min, Ča-Bg 60 min. Tj. Pg-Bg 6 sati. Ako se još odradi Ča-Pž onda nešto iznad 5,5 sati.
 
Klasika. Ne postoji nadzor, odgovorni "nisu obavesteni" i nikome nista.

A to sto su obilazili radove i slikali se nije bitno. Jasno je meni da oni nisu strucnjaci koji ce odmah videti da radovi ne mogu da budu gotovi u Avgustu ako se slikaju tamo u Maju i obilaze radove, ali valjda treba strucnjak da pregleda sve i da im kaze moze ili ne moze, samo se blamiraju ovako.

Jedan mosta u Becu na autoputu ce u ponedeljak biti pusten u saobracaj, godinu dana pre roka!
 
Pozdrav svima, ukljucujem se na ovu temu koja me jako zanima, samo zbog ove teme sam se ukljucila na forum.

Vidim, radovi kasne, naravno svi neobavesteni ali bar znamo da ce biti gotovo bar za dva meseca, tako je to kad ne uzmes koncesiju. Kilavo.
 
Ja se nadam da ce biti brže od 6-7 gore pomenutih sati jer ja za toliko i sad stignem, u prosjeku 7 PG BG a ne jurim nešto :/

Sent from my D6503 using Tapatalk
 
Pozdrav Garfild, dobro došla :)
Koncesija se spominjala pre svetske finansijske krize 2008. (kada je i raskinuta koncesija sa Alpina-Por) a posle toga su banke, koje su ključne za koncesiju jer ni jedna putarska firma nema tolko para (Surčin-Preljina do sad oko 850 miliona evra), upale u probleme. Zato se odlučilo za uzimanje kreditira od stranih država (Kina 534 mil dolara, Azerbejdžan 300 mil evra, Srbija 95 mil evra (ne znam još kolko će dati za Surčin-Obrenovac)). Da smo i dalje čekali koncesionara, bojim se da gradnja još ne bi krenula. Mislim da su ključni trenuci bili Tadićeva poseta Kini avgusta 2008. i Azerbejdžanu 2010. kada je sa predsednicima tih zemalja sklopljen načelan dogovor. Naravno, posle su krenule procedure, ratifikacije, odobravanje kredita, eksproprijacije... Inače Zapadne institucionlne banke (Svetska banka, IBRD...) koje su dobrim delom finansirale koridor 10, nisu bile zainteresvoane za finansiranje ovog autoputa. I pored kritika da su ugovorene kamate više i da su glavni izvođači iz zemalja davaoca kredita, ipak mislim da je taj potez bio dobar, jer u suprotnom mislim ne bi našli druge načine finansiranja i put se još ne bi gradio.
 
Ako nista bar ostaje nama. I da se vise otarasimo magistrale smrti. A i crnogorci, uz svo uvazavanje prema njihovim svetsko - istorijskim troskovima nesto kilave... Lagala bih kad bi rekla da necu odmah krenuti na Zlatibor za sat il u Crnu Goru za 4 sata da usolim tur. Zaista, autoput zlata vredi ali sva je prilika da ce do konacnog spajanja doci tek 2020.godine. Pozega-Berane ce se zbog politickih razloga najvise otezati. Toga smo bar svesni. Neka zavrse bar do Pozege pa cemo videti sta dalje i kako dalje.
 
Premijer je pre par nedelja u ekspozeu za naredne 4 godine rekao "naći ćemo načina da finansiramo izgradnju deonice Čačak-Požega". Znači do 2020. je u Srbiji za očekivati još ugovaranje te deonice, ostale nisu pominjane, pa pretpostavljam da kako sada stoje stvari, nećemo imati snage za nastavak. Naravno može se desiti da i Ča-Pž ne ugovore ali bar postoji neka šansa jer im je u planu.
E sad zašto je rekao "naći ćemo načina..." kao da je neizvesno, kad je očigledno da bi mi mogli dobiti kredit od Kineza za ovu deonicu. Po meni, moguće da MMF vrši pritisak da se Srbija ne zadužuje od Kineza jer time se povećavaju srpske obaveze prema Kini a time i njen uticaj, dok se istovremeno smanjuje uticaj Zapada. Sećam se kad su Crnogorci uzeli kredit kako je MMF skočio te povećaće vam se dug, te nije dobro te bla bla bla... Naravno kad se od njih zadužujemo to je dobro. A pošto je Srbija u aranžmanu sa MMF-om, moguće da koriste svoj uticaj i blokiraju uzimanje kineskog kredita za Ča-Pž koji bi pretpostavljam bio za tih 30tak km oko 300 mil evra jer je teren težak. Od Preljine autoput ide pored Trbušana, pa prelazi Zapadnu Moravu, penje se kod Riđaga gore iza Kablara, pa gore preko Markovca iza Lučana dok se ne spusti do ravnice Moravice i Grobilja oko 5km južno od Požege gde se završava sa petljom (otprilike kao na ovoj mojoj što sam ranije postavio). Iza nje je plan da skrene ka Arilju. Ostatak od Požege do granice sa CG (Boljare) tom varijantom je ako se dobro sećam 107km i 15-20km je kraći od zlatiborske varijante.

Pogledajte prilog 1
 
A vezano za ovo što Garfid reče i češćeg soljenja tura kad autoputem bude brže do CG, da bi se to uradilo mora se ipak negde uključiti i na Jadrasnku magistralu koja ide pored mora, a ja iskreno ne znam šta će tek tada biti sa njom kad je već sada prolazak i parkiranje nemoguća misija. Naime ona je ista kao i pre pola veka ali za razliku od tad, sada okolo ima xy puta više kuća, zgrada, ljudi... Iako je CG stranim vozačima relativno nepristupačna jer su putevi do nje dugi, ima puno stranih tablica na toj magistrali. Šta će biti kad ovim autoputem postane pristupačnija ne mogu da zamislim. Problem je što je vlast samo izdavala dozovle za gradnju, a ništa od tih para ulagala u širenje putne infrastrukture (slično kao u mom kraju u Bg-u). Sada je magistralu više nemoguće proširiti. Jedina mogućnost je gradnja nove negde iznad u brdima ali taj teren je preskup i nepristupačan, a vlasnici zemlje traže ogromne cifre pa bi eksproprijacija bila paprena.
 
Koliko sm na upućen u Cg planiraju drugi autoput upravo duž jadranske magistrale. Produžetak od dubrovnika do bara gde bi se sreli putevi.

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
Da, ima i taj Jadransko-jonski autoput. Ali on će ići iza brda, a ostaje problem ljudi koji saobraćaju između primorskih gradova. A tu je najveća gužva.
On je stigao do luke Ploče gde se uliva i bosanski 5c iz Sarajeva i Mostara. E sad tu hrvatski deo stoji već nekoliko godina. Hrvati su hteli da grade do Dubrovnika ali im je trebao veliki Pelješački most da bi zaobišli bosansku teritoriju kod Neuma. Međutim tu se stalo, nisu imali para. Sada stranci guraju da taj autoput ne ide tuda ka Dubrovniku nego iznad, kroz Hercegovinu, Popovim poljem do Trebinja, a onda u CG iznad Boke preko Čeva do Podgorice. Pg bi bila čvorište ova dva sutoputa - tzv "Koridora 11" i Jadransko-jonskog autoputa,a dalje bi jedan nastavio do Bara, a drugi preko Tuzija, iznad Skadra ka Albaniji i dalje dole ka Draču i Grčkoj.
 
Upravo tako, planirano je da se ukrste nedje dje sad krece auto put prema Matasevu. Kad sam bio u Albaniji vidio sam da oni rade na putu Skadar-Tirana-Drac. E sad sto se tice ovog koridora 11 i ove prve dionice kroz CG, ona ce imati solidnu vezu sa BR. Prolaz kroz PG prema BR je dosta brz kompletan je 2+2 ima jedan dio u Zeti koji je ostao 1+1 ali se uskoro prosiruje na 2+2. Tako da mislim da ce taj dio prema primoriju jos dugo biti takav, iskreno i nije prijeka potreba kad nema guzve od BR do kanjona se i sad jako brzo stize. E sad guzve i jadranska magistrala i meni koji je svakodnevno koristim malim kiperima cini se kao neresiv problem.
 
PG-Bar neće biti kompletno gotov u 2+2 profilu još dugo godina jer za to treba izgraditi drugu cev Sozine.

Pazite malo o detaljima kad u dokolici kuckate po tastaturi. Ipak ovo nije commenting sekcija blica ili kurira.
 
niko nije ni rekao da ce biti 2+2 dalje nego sto je sad samo da ce se povezati dio od skrecanja za aerodrom do obilaznice oko Golubovaca tih par km, a napisao sam da mislim da ce taj dio jos dugo biti takav. nesto si ti pogresno protumacio
 
problem je što nama više niko ne želi da da kredit a koncesija nije moguća jer put nije rentabilan.
nije stvar, Kina, MMF, Rusija, Svetska banka.
mi smo prezaduženi. dugujemo oko 30Milijardi €, u penzionom fondu fali 60Milijardi €, naravno i građani su dužni ali da to ne računamo.
i svake godine obzirom na deficit budžeta, sve smo dužniji.
mi smo kao neko ko duguje na kreditnoj kartici ceo limit. i svaki mesec odvoji 5% koje mora a kamata ga prži 30% godišnje.
odatle se ne može izaći.
da li biste vi nekom takvom čoveku pozajmili svoj novac da zida garažu ili kuću, a znate da je prezadužen i da duguje celom komšiluku i bankama.
sva naša imovina koja bi mogla biti interesantna nekom strancu pitanje da li vredi toliko (Zemlja, aerodrom, EPS, železnica, putevi I reda...).
i kako takvom prezaduženom neko da da kredit a da ima iole mozga.
kako da se taj naplati ako ne možemo da vratimo kredit.
a mi umesto da npr ako imamo neke pare ili nam neko pozajmi da to uložimo u npr IT tehnologije pa zaradimo i tako vremenom isplivamo, mi ulažemo u puteve i to blago neprofitabilne i maštamo kako bi bilo sjajno kad bi našli neke pare da uradimo i još neke ali sada ekstremno neprofitabilne puteve.
umesto da razmišljamo kako od jednog evra da napravimo dva.
za to vreme, mladi koji znaju nešto i nisu prepisivali na časovima matematike beže u beli svet jer ne žele da rade i da im se od tog rada odbijaju rate za tih 90Milijardii duga. ovi koji ostaju su taoci.
to isto je i u Hrvatskoj čak izraženije jer nemaju granica sa EU, a realno njihova zemlja ima veću perspektivu od nas (oni mogu da prodaju obalu ili neka ostrva arapima, da dupliraju profit od turizma, da imaju i radna mesta ali i profit i naplaćen PDV).
što bi rekli, hajde da bar okrečimo ono što imamo a ne da gradimo novo a nemamo para da krečimo ni staro.
obzirom na odliv stanovništva, nema potrebe za stanogradnjom i proširivanjem postojećih puteva.
putevi će poželeti vozila, ali vozila nigde biti neće.
kada većinski budemo imali poslova na kojima će ljudi puno da rade, i da žure, trebaće nam bolji i brži putevi.
nije ova vlada otkrila ameriku, samo se susrela sa realnošću i ukapirala da stari princip, samo rokaj i zadužuj se više ne može da se radi ne zato što to nije dobro (to su i ranije prethodni dali) već zato što niko više ne da pare.
pa i kafanama ne služe alkoholom previše pijane goste...
a to što komšije grade AP ko ludi i takmiče se čiji je duži, to ne znači da i mi moramo biti ludi.
stara SFRJ čiji BDP još nismo dostigli nije imala petinu sadašnjih AP njenih članica ali se živelo bolje nego sada.
i posebno je privreda i industrija bila jača.
mi sada hoćemo da našoj propaloj industriji koja nije umrla zbog loših puteva napravimo put sa 5 zvazdica kako bi malo prodisala.
a u stvari lečimo je pogrešim lekom i onda je jasno da neće ozdraviti.
 
Mno se ti razbscujes milijardama otidji pogledaj strukturu duga srb javni su to podatci
 
Najgori deo puta od Beograda do primorja je od Prijepolja do Podgorice. Kad se prođe Podgorica ja računam kao da sam već na moru. Pogotovo jer je super sređen put Podgorica-Budva. Takođe će mnogo značiti ako se ikada autoputem zaobiđe Čačak jer se tu izgubi sigurno 15-20 minuta na onu "obilaznicu" sa semaforima.
 
Otkud na prvom snimku ideja "vozaču" da ide suprotnim smerom? Vrhunac debilizma, da ne govorim o nemaru izvođača da zaštite ulaz u gradilište...
 
Vrh