Plaćate skuplju.
Primer Mađarske sa sajta AMSS (
http://www.amss.org.rs/index.php?option ... Itemid=186): za kola do 3,5 tone npr: 10 dana - 2.975 HUF, mesečna - 4.780 HUF, godišnja - 42.980 HUF. Oni znaju ono što se ovde ne vidi, a to je da stranac koji je uglavnom u tranzitu kupuje ovu desetnodnevnu, a Mađar koji ih koristi cele godine godišnju. Slično možete videti i za druge zemlje.
1. Ako gledamo po 1 danu desetodnevna košta po danu 297,5 HUF, a godišnja košta po danu 117 HUF. Znači onaj koji kupuje godišnju, a to je uglavnom Mađar, plaća ćak 2,5 puta jeftinije.
2. Ako gledamo po odnosu cena vs broj pređenih km u toku godine, opet je jasno da će svoje autoputeve najviše koristiti Mađari, pa tako oni koji ih svakodnevno koriste plaćaju kilometar ko zna kolko puta manje od onih koji odu i vrate se jednom godišnje.
Druge su teme što me baš briga za evropske putarine jel me ne interesuje da ih koristim, zašto je jedna "cena" u Nemačkoj, druga u Francuskoj, da li mi možemo uticati na njihove politike cena i oni na naše, da li moramo u svemu biti recipročni ako su oni nama nerecipročno uvodili vize, sankcije, izbombardovali fabrike... pa ne znam čime su nas to zadužili da ih moramo tretirati ravnopravno.
A treće, što konkretno sa ovim autoputem nema veze ali ima sa nekim drugim, a to je da i ne treba svakoga privlačiti u zemlju autoputevima ili niskim putarinama. Naime dok su Kinezi prema svojim neprijateljima gradili kineske zideve, mi prema našim pravimo autoputeve. Zato su oni tu gde jesu i mi tu gde jesmo.