Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Evo najave kolika će biti cena na prvoj deonici . Slika je sa sajta novosti.rs
 
150 dinara za 40 km, znači 3,75 dinara po kilometru. U svakom slučaju više nego 80 dinara kolko je letos rekao Mirko Alvirović u patroli za CG.
Bilo bi poštenije da je putarina skuplja za strance jer ovako oni bolje prolaze tj manje plaćaju,, tj plaćaju samo putarinu, a mi sem nje plaćamo i kroz porez i budžet otplatu kredita uzetih za gradnju.
 
Meni je u ovom članku upadjivije kako pripremaju javnost za novo odlaganje završetka radova na K10 kroz Grdelicu.
 
Mapa je odlična, kao da K10 počinje od Beograda...

Sjajno nam je novinarstvo, nikad bolje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=401773#p401773:ie81grbz je napisao(la):
Earthmoving » 23 Aug 2016 10:12 am[/url]":ie81grbz]Bilo bi poštenije da je putarina skuplja za strance jer ovako oni bolje prolaze tj manje plaćaju,, tj plaćaju samo putarinu, a mi sem nje plaćamo i kroz porez i budžet otplatu kredita uzetih za gradnju.

Može, kad mi po Evropi budemo plaćali vinjete i putarine skuplje nego domorodačko stanovništvo..
 
Plaćate skuplju.
Primer Mađarske sa sajta AMSS (http://www.amss.org.rs/index.php?option ... Itemid=186): za kola do 3,5 tone npr: 10 dana - 2.975 HUF, mesečna - 4.780 HUF, godišnja - 42.980 HUF. Oni znaju ono što se ovde ne vidi, a to je da stranac koji je uglavnom u tranzitu kupuje ovu desetnodnevnu, a Mađar koji ih koristi cele godine godišnju. Slično možete videti i za druge zemlje.
1. Ako gledamo po 1 danu desetodnevna košta po danu 297,5 HUF, a godišnja košta po danu 117 HUF. Znači onaj koji kupuje godišnju, a to je uglavnom Mađar, plaća ćak 2,5 puta jeftinije.
2. Ako gledamo po odnosu cena vs broj pređenih km u toku godine, opet je jasno da će svoje autoputeve najviše koristiti Mađari, pa tako oni koji ih svakodnevno koriste plaćaju kilometar ko zna kolko puta manje od onih koji odu i vrate se jednom godišnje.

Druge su teme što me baš briga za evropske putarine jel me ne interesuje da ih koristim, zašto je jedna "cena" u Nemačkoj, druga u Francuskoj, da li mi možemo uticati na njihove politike cena i oni na naše, da li moramo u svemu biti recipročni ako su oni nama nerecipročno uvodili vize, sankcije, izbombardovali fabrike... pa ne znam čime su nas to zadužili da ih moramo tretirati ravnopravno.

A treće, što konkretno sa ovim autoputem nema veze ali ima sa nekim drugim, a to je da i ne treba svakoga privlačiti u zemlju autoputevima ili niskim putarinama. Naime dok su Kinezi prema svojim neprijateljima gradili kineske zideve, mi prema našim pravimo autoputeve. Zato su oni tu gde jesu i mi tu gde jesmo.
 
Ne sme da bude jedna cena za domace a druga za strance. Ako niste pratili sta se desava u Nemackoj: Nemacka hoce da uvede putarine za strana vozila ali im je EU lupila zabranu.

Madjar moze da plati manje svoj autoput od stranca ako uzme godisnju, ali nije kao po nemackom principu da stranac mora vise da plati. To u Madjarskoj opet zavisi od toga koliko cesto neko koristi autoput i koju vinjetu kupi.

U Nemackoj nema putarina.

Jedino fer bi bilo da se uvedu vinjete. A ne da se placaju po nekoliko puta putarine, ili barem da samo na izlazima sa autoputeva budu naplatne rampe.
 
Ali zelimo da budemo deo EU.
Ako vec imamo obavezu da preuzmemo i primenimo zakone EU kako bismo postali clan iste, nema logike da onda radimo protiv toga i posle opet bude "svi nas mrze, svi su protiv nas" a ustvari smo sami sebi najveci neprijatelj.
 
Bože kakva rasprava, putarina je naplata usluge korišćenja autopute, naplata kao i svake druge usluge ili robe. Po ovome bi bilo sasvim normalno da kad uđemo u prodavnicu meni naplate hleb 80 din jer imam 195 cm, a nekom drugom 120 din jer ima 165 cm, a gazda radnje eto ne voli niske ljude. Robe i usluge imaju svoju cenu, svako kada vidi cenu ima pravo da odluči da li hoće ili neće da je plati. U Mađarskoj mene niko ne sprečava da kupim godišnju vinjetu, ali je moja odluka da li ću dovoljno često putovati pa da li će mi se isplatiti. To što ona po danu ispadne jeftinije ne znači da je meni povoljnije da je platim ako to neću koristiti, ali osnovni princip je - cena je ista za sve, svako može da kupi vinjetu koju hoće za ponuđenu cenu. Svako paušalno lupanje cena u zavisnosti od nekog potpuno proizvoljnog kriterijuma je zapravo idealan za razne mutne radnje i druge cirkuse. Sutradan bi odmah nekome palo na pamet da na primer ljudima iz Leskovca naplaćuje skuplju putarinu recimo od Novog Sada do Subotice, i meni iz Novog Sada kada prolazim naplatnu rampu kod Leskovca, jer šta koji klinac imam da habam auto put toliko daleko od kuće. Ili da prosto kažu putarine za crvene automobile su skuplje jer nam se eto tako hoće. I ovde nije u pitanju da li smo mi članovi EU ili ne, ovde je u pitanju čisto normalan princip trgovine (na koji nas obavezuju sigurno i kojekakvi drugi ugovori o trgovini) - reci svoju cenu i ostavi svima na izbor da li hoće ili neće da koriste tvoje usluge. Kraj priče.
 
Nije tačno da su cene iste za sve. Ja hleb koji si naveo plaćam i jedem za 50 dinara, pekar za 30, a moje dete od mene za - džabe. Svojima ne naplaćuješ - tuđima naplaćuješ. Tako i država kao i roditelj, treba da pazi svoje građane, a stranima da naplaćuje.
 
ti si beše studirao ekonomiju u engleskoj???


da se čovek prekrsti i levom i desnom....
 
U CG su stranci plaćali "ekološku taksu" ne za korišćenje autoputa nego običnog puta. Srbija nije to naplaćivala, pa i tu vidimo da je skrivena ili ovorena cena korišćenja puta za građane različitih zemalja različita.
 
Cene putarina se razlikuju samo po tome cime koristis AP. Kamionom, motorom, autom... tako da jesu cene iste za sve, sve u toj grupi. Ne razlikuju se po nacionalnosti itd. jer bi to bila diskriminacija, zato cak ni Nemci nisu uspeli da uvedu takve putarine.
 
Postavlja se pitanje šta je zapravo sve putarina. Da li samo upotreba autoputa gde se plaća izlaz i vinjete, ili tu ubrajamo i druge namete na upotrebu vozila.

U nekim nama susednim zemljama gorivo je jeftinije nego u Srbiji ali je registracija dosta skuplja i iz nje se deo izdvaja za puteve. Na ovaj način se takođe više oporezuje posedovanje a stimuliše eksploatacija.
 
Ako ova deonica godišnje ne zaradi od putarina 20 miliona evra (kredit sa kamatom 350-400 miliona : 20 godina ili kolko je već period otplate) to neće plaćati vaši dragi stranci koje štitite nego svi građani Srbije pa i bebe kroz porez kad im se kupuje mleko. Tada neće biti priča svi smo jednaki nema diskriminacije, nego će jedni plaćati a drugi neće. Stranci će ovu deonicu plaćati samo kad prolaze 150 dinara, a mi sem toga i kroz porez svaki dinar koji bude nedostajao da bi se isplatila godišnja rata. Ovako kako je sad, plaćaćemo više mi, a moja ideja je suprotna - da plaćaju više oni.
 
Znaci ne treba da se placa po tome koliko se koristi nego da li je neko stranac ili ne?
Diskriminacija bato! Ali ajde, svasta moze u Srbiji da se cuje i vidi.
 
Predlozi to na sledecem opstinskom odboru stranke.

Nego vodja bese reko da se do marta 2017. pusta komplet koridor 11 i koridor 10, kako sad to surcin obrenovac tek krece 1. marta 2017?
 
Stalno spominju "od sledece godine cete putovati od Beograda do Cacka autoputem", a to nije moguce!
U martu 2017 pocinju kinezi da grade autoput od Surcina a taj deo nece biti gotov sigurno dve godine, sto znaci najranije od marta 2019 ce moci od Beograda do Cacka autoputem.
 
Ono što je izgledno je da ćemo do kraja sledeće godine imati autoput Mislođin - Preljina i to sa putarinom od oko 300RSD.

Inače mapa koju su Novisti iskoristile ne prikazuje uopšte trasu novog autoputa nego trasu ibarske :bash:
 
Ako je putarina za ovih 40km 150 din, tj 3,75 din po km, onda bi 100km Obrenovac-Preljina ako bude ista cena po km koštala 375 dinara.
Šta kaže vođa Ftj, oće biti tolko?
 
Vrh