Earthmoving
Expert
Izvor B92: http://www.b92.net/biz/vesti/region.php ... id=1138312
Zahuktava se gradnja, auto-put "napada" 300 Hrvata
Podgorica -- Glavnim radovima i gradnji prve deonice auto-puta Bar-Boljare uskoro će se pridružiti hrvatska kompanija Skalagradnja sa svojih 300 radnika.
IZVOR: CDM.ME SREDA, 1.06.2016. | 09:21
Hrvatska kompanija Skalagradnja će se pridružiti kineskoj firmi China Road&Bridge Corporation (CRBC) i podizvođačima na gradnji prve deonice. Skladgradnja je početkom godine izabrana od strane CRBC za partnera u realizaciji najvećeg infrastrukturnog projekta u Crnoj Gori. Prema saznanjima DN, predstavnici Skladgradnje će uskoro doći u Crnu Goru, a ubrzo zatim i oko 300 radnika koliko hrvatska kompanija planira da angažuje ljudi na ovom projektu. Hrvatima će biti poverena gradnja tunela Jabučki vrh, koji je posle mosta Moračica i tunela Veternik najzahtjevniji objekat na prioritetnoj deonici auto-puta. Ugovor koji je splitska kompanija potpisala sa kineskom kompanijom vredan je više desetina miliona evra. Pomenuti ugovor, pored izgradnje tunela Jabučki krš, obuhvata i izgradnju mostova i brojnih podvožnjaka, potpornih zidova i radova na trasi. Direktor Skladgradnje Slaven Žužul zahvalio je ranije CrBC-u na izboru i ukazanom poverenju. "Raduje nas saradnja sa velikom kineskom kompanijom i ovo je početak uspešne saradnje ne samo na ovom, nego i na budućim projektima firme CRBC koja, sa svojih 50.000 zaposlenih i poslovnom mrežom širom sveta, ostvaruje velike rezultate", rekao je Žužul. Betoniranje temelja glavne stope na mostu Moračica takođe je u toku. Kineski radnici svakodnevno betoniraju treću stopu koja će ujedno biti i najveća (158 metara), a čije su dimenzije 26 puta 33 metra. Preciznije to je kao zgrada čija je osnova površine 858 metara kvadratnih, a visina 8,5 metara. Uporedo sa ovim teku i radovi na gradnji tunela Veternik, ali još uvek nije počelo probijanje istoimenog brda. Ovaj objekat gradiće crnogorska građevinska kompanija Bemax sa jedne, a kineska kompanija CRBC sa druge strane. Pomenuti tunel biće dug tri kilometra. Proektovana brzina na prvoj deonici auto-puta je 100 km/h, a vreme putovanja između Podgorice i Kolašina skraćuje se sa sadašnjih sat i 30 minuta na svega 25 minuta. Radovi su zvanično počeli 11. maja 2015. godine i biće završeni do 11. maja 2019. Izgradnja prve deonice auto-puta koštaće 809,6 miliona evra. Od tog iznosa, 85 odsto, tj. 688,16 miliona evra će obezbediti Exim banka kroz kredit, a 15 odsto ili 121,44 miliona evra je učešće države Crne Gore. Rok otplate kredita je 20 godina, grejs period šest godina, a godišnja kamatna stopa iznosi dva odsto.
Zahuktava se gradnja, auto-put "napada" 300 Hrvata
Podgorica -- Glavnim radovima i gradnji prve deonice auto-puta Bar-Boljare uskoro će se pridružiti hrvatska kompanija Skalagradnja sa svojih 300 radnika.
IZVOR: CDM.ME SREDA, 1.06.2016. | 09:21
Hrvatska kompanija Skalagradnja će se pridružiti kineskoj firmi China Road&Bridge Corporation (CRBC) i podizvođačima na gradnji prve deonice. Skladgradnja je početkom godine izabrana od strane CRBC za partnera u realizaciji najvećeg infrastrukturnog projekta u Crnoj Gori. Prema saznanjima DN, predstavnici Skladgradnje će uskoro doći u Crnu Goru, a ubrzo zatim i oko 300 radnika koliko hrvatska kompanija planira da angažuje ljudi na ovom projektu. Hrvatima će biti poverena gradnja tunela Jabučki vrh, koji je posle mosta Moračica i tunela Veternik najzahtjevniji objekat na prioritetnoj deonici auto-puta. Ugovor koji je splitska kompanija potpisala sa kineskom kompanijom vredan je više desetina miliona evra. Pomenuti ugovor, pored izgradnje tunela Jabučki krš, obuhvata i izgradnju mostova i brojnih podvožnjaka, potpornih zidova i radova na trasi. Direktor Skladgradnje Slaven Žužul zahvalio je ranije CrBC-u na izboru i ukazanom poverenju. "Raduje nas saradnja sa velikom kineskom kompanijom i ovo je početak uspešne saradnje ne samo na ovom, nego i na budućim projektima firme CRBC koja, sa svojih 50.000 zaposlenih i poslovnom mrežom širom sveta, ostvaruje velike rezultate", rekao je Žužul. Betoniranje temelja glavne stope na mostu Moračica takođe je u toku. Kineski radnici svakodnevno betoniraju treću stopu koja će ujedno biti i najveća (158 metara), a čije su dimenzije 26 puta 33 metra. Preciznije to je kao zgrada čija je osnova površine 858 metara kvadratnih, a visina 8,5 metara. Uporedo sa ovim teku i radovi na gradnji tunela Veternik, ali još uvek nije počelo probijanje istoimenog brda. Ovaj objekat gradiće crnogorska građevinska kompanija Bemax sa jedne, a kineska kompanija CRBC sa druge strane. Pomenuti tunel biće dug tri kilometra. Proektovana brzina na prvoj deonici auto-puta je 100 km/h, a vreme putovanja između Podgorice i Kolašina skraćuje se sa sadašnjih sat i 30 minuta na svega 25 minuta. Radovi su zvanično počeli 11. maja 2015. godine i biće završeni do 11. maja 2019. Izgradnja prve deonice auto-puta koštaće 809,6 miliona evra. Od tog iznosa, 85 odsto, tj. 688,16 miliona evra će obezbediti Exim banka kroz kredit, a 15 odsto ili 121,44 miliona evra je učešće države Crne Gore. Rok otplate kredita je 20 godina, grejs period šest godina, a godišnja kamatna stopa iznosi dva odsto.