Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Izvor B92: http://www.b92.net/biz/vesti/region.php ... id=1138312
Zahuktava se gradnja, auto-put "napada" 300 Hrvata
Podgorica -- Glavnim radovima i gradnji prve deonice auto-puta Bar-Boljare uskoro će se pridružiti hrvatska kompanija Skalagradnja sa svojih 300 radnika.
IZVOR: CDM.ME SREDA, 1.06.2016. | 09:21
Hrvatska kompanija Skalagradnja će se pridružiti kineskoj firmi China Road&Bridge Corporation (CRBC) i podizvođačima na gradnji prve deonice. Skladgradnja je početkom godine izabrana od strane CRBC za partnera u realizaciji najvećeg infrastrukturnog projekta u Crnoj Gori. Prema saznanjima DN, predstavnici Skladgradnje će uskoro doći u Crnu Goru, a ubrzo zatim i oko 300 radnika koliko hrvatska kompanija planira da angažuje ljudi na ovom projektu. Hrvatima će biti poverena gradnja tunela Jabučki vrh, koji je posle mosta Moračica i tunela Veternik najzahtjevniji objekat na prioritetnoj deonici auto-puta. Ugovor koji je splitska kompanija potpisala sa kineskom kompanijom vredan je više desetina miliona evra. Pomenuti ugovor, pored izgradnje tunela Jabučki krš, obuhvata i izgradnju mostova i brojnih podvožnjaka, potpornih zidova i radova na trasi. Direktor Skladgradnje Slaven Žužul zahvalio je ranije CrBC-u na izboru i ukazanom poverenju. "Raduje nas saradnja sa velikom kineskom kompanijom i ovo je početak uspešne saradnje ne samo na ovom, nego i na budućim projektima firme CRBC koja, sa svojih 50.000 zaposlenih i poslovnom mrežom širom sveta, ostvaruje velike rezultate", rekao je Žužul. Betoniranje temelja glavne stope na mostu Moračica takođe je u toku. Kineski radnici svakodnevno betoniraju treću stopu koja će ujedno biti i najveća (158 metara), a čije su dimenzije 26 puta 33 metra. Preciznije to je kao zgrada čija je osnova površine 858 metara kvadratnih, a visina 8,5 metara. Uporedo sa ovim teku i radovi na gradnji tunela Veternik, ali još uvek nije počelo probijanje istoimenog brda. Ovaj objekat gradiće crnogorska građevinska kompanija Bemax sa jedne, a kineska kompanija CRBC sa druge strane. Pomenuti tunel biće dug tri kilometra. Proektovana brzina na prvoj deonici auto-puta je 100 km/h, a vreme putovanja između Podgorice i Kolašina skraćuje se sa sadašnjih sat i 30 minuta na svega 25 minuta. Radovi su zvanično počeli 11. maja 2015. godine i biće završeni do 11. maja 2019. Izgradnja prve deonice auto-puta koštaće 809,6 miliona evra. Od tog iznosa, 85 odsto, tj. 688,16 miliona evra će obezbediti Exim banka kroz kredit, a 15 odsto ili 121,44 miliona evra je učešće države Crne Gore. Rok otplate kredita je 20 godina, grejs period šest godina, a godišnja kamatna stopa iznosi dva odsto.
 
Тако се пројектује на изузетно тешким, брдским деоницама. И на делу нашег новог аутопута ка Бугарској пројектована брзина је 100 км/х.

Не знам да ли ће црногорски аутопут имати, рецимо, зауставну траку на мостовима и у тунелима? Мислим да је то ипак превелик луксуз. Аутопут кроз Македонију их нема, као ни нови аутопут Солун - Игуменица. Истина, тако се помало одступа од фул стандарда аутопута.


ЕДИТ: У ЦГ ни тунел Созина нема зауставну траку, па је онда сигурно неће бити ни у осталим тунелима, а вероватно ни на мостовима.
 
Evo nekih podataka o delu Koridora 11 kroz CG:
https://www.youtube.com/watch?v=JdN8XF2hYzk
Čak 41% deonice Smokovac-Mateševo su mostovi, vijadukti i tuneli. Po tome je ova deonica duplo teža od ostatka do Srbije, Mateševo-Boljare - 24% (Mateševo-Berane) i 12% (Berane-Boljare). Što znači da će 1km tamo biti znatno jeftiniji nego 1km na ovoj deonici gde je čak 20 mil evra po km. Most preko Moračice visine 167m, dužine 980m (verovatno po 2, trake bez zaustavne). Najduži tunel oko 3 km kroz Vjeternik (verovatno 2 trake, bez zaustavne).
Mateševo-Boljare (granica sa Srbijom) oko 75 km. Granica sa Srbijom-Podgorica oko 119 km. Bg-Pg oko 380km. Kolima 3,4 sata vožnje.
 
Rekoh prenesi ne izbrisi, a kad si se vec uhvatio naslova on glasi Beograd - Pozega, poslednji put kad sam proveravao Pozega je u Srbiji...;)
 
Evo preneo sam, nadam se da me neće kritikovati ako je nešto od toga već bilo :sesir: Mada tamo u temi CG ima puno raštrkanih tema, pa je malo otežano pratiti radove na ovom autoputu jer se prekida raznim drugim temama.
Da, u pravu si, u naslovu je i Bg-Pž. Ali piše i Koridor 11 što ima malo šire značenje. Ako preskočimo rasparavu o njegovom imenu, u njega bi u Srbiji sem navede deonoce Bg-Pž još spadale deonice Bg-Vš i Pž-Boljare. Tačno je da ima posebna tema o autoputu Bg-Vš ali nekako mi je ločično da se na ovoj temi priča i o Pž-Boljare i Boljare-Bar jer je to u stvari jedan autoput tj. nastavak ovog autoputa u naslovu Bg-Pž.
 
U pravu je Bulbulderac17 ! Mani se ti Crne Gore i njihovog autoputa na ovom forumu tj ovoj temi. Koga briga ovde za njihov put a ako je nekog i briga on ce se informisati tamo gde treba. Bez uvrede ali ovo je Srbija!
 
Zasto se tema jednostavno ne zove Autoput BG-CG (A2) Koliko znam taj pravac je numerisan kao A2
 
Ne ok je, ali mora nas interesovati, jer ako će iza Boljara biti livada onda ne želimo bacati naše pare i graditi Pž-Boljare. Dobar deo će i sada reći da ne treba bacati pare na tu deonicu kroz Srbiju, ali u slučaju livade iza bi skoro svi to rekli. Tako da dešavanja u Cg oko ovog autoputa ipak utiču i na dešavanja u Srbiji i obrnuto. Ipak bi to trebao biti jedan autoput kao što i svi zovu prugu Beograd-Bar a ne Bg-granica Cg. Ideja i jeste da se Bg poveže autoputevima sa svim glavnim gradovima okolnih zemalja, te za sada imamo ili se gradi: Bg-Zg, Bg-Budimšešta, Bg-Sofija, Bg-Skopje, obim i Bg-Pg. Ostaje još Bg-Bukurešt (tj naš deo Bg-Vš) i Bg-Sa sa krakom ka Bl. To i jeste u našem interesu jer time realizujemo poziciju Bga kao geografskog centra Balkana, iz kog bi sve svetske kompanije mogle da pokrivaju ceo region iz tačke sa najmanjom prosečnom razdaljinom od svih drugih mesta na poluostrvu. Zatim koristilo bi našem izvozu poljoprivrednih i drugih proizvoda, Bg bi bio dobro mesto za regionalni logistički centar, saobraćajni čvor i slično. Naravno i drugi poput Crnogoraca vide svoju korist, prvenstveno u turizmu i luci.
 
A zasto posmatras to tako, da se ovaj autoput gradi zbog brckanja u Budvu i Trokadera, zar nije bitniji za nas regionalni razvoj i pogotovo bezbednost jer vozeci ibarskom svaki put stavljas glavu u torbu....?
 
Nemoj da budes naivan. Ne mislis valjda da ce se stvarno graditi dalje od Pozege???!!! Taj put do Crnogoraca prvo sto se tice nase poslovne dobiti (a i nacionalne!!!) bio bi bacanje para. Ovo sve sto sam rekao odnosilo bi se na bilo kakvu gradnju od Ivanjice pa nadalje. Ne mislis valjda da cemo im mi graditi put. Neka im grade Kosovo i Turska. Toliko od mene.
 
6c349490d777357edef62eddd3425298.jpg


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Ja ne znam dal će se graditi Pž-Boljare. Moja procena je da ipak hoće ali ne pre narednih 5 godina. Do tad će se nadam se graditi Surčin-Obrenovac i Ča-Pž. Ipak moja procena je da će posle toga u jednom trenutku u budućnosti, za 5, 10 godina, neko reći "imamo pola autoputa, ajde da ga završimo". Ali to je samo moja procena...
A ovo što kaže Bulbuderac se slažem, za nas je bitan regionalni razvoj, bezbednost, ali ne mislim da to isključuje ono drugo.
 
Ako budu normalni Srbi na vlasti u Srbiji onda se nece graditi. Nadam se da ce biti, mada se pribojavam gledajuci do sada kakvi su bili. Znaci sto se tice ovog puta najdalje do Ivanjice i ni metar vise. A potom mi treba da gradimo regionalnu mrezu puteva za sebe a ne za druge. Evo uskoro ce i autoput do brace Grka biti gotov sto je strateski interes za Srbe. Bice tu jos puteva do Republike Srpske, Rumunije... Naravno i po Srbiji....
 
Imas Srba i u CG i to preko 30%. Možda bi izgradnja ovog autoputa pomogla sprečavanju daljeg asimilovanja u Crnogorce
 
Kazem ti lepo, Crna Gora je nezavisna i suverena drzava koja je legalnim i legitimnim putem dosla do nezavisnosti stvorivsi pre neku godinu cak i svoju naciju a sad idu i na stvaranje svoje crkve. Ta zemlja je u jako prijateljskim odnosima sa njenim komsijama Kosovom koga je i priznala sto je njeno pravo. Stoga neka joj Kosovo i Albanija grade put. Mi Srbi i ovako idemo u Grcku na letovanje a uskoro cemo i na Krim.
 
Jeste Cg je nezavisna ali je i BiH. Ja se ne bi odrekao Srba ni tamo ni vamo, nego bi se bolje povezao sa njima (kao što Srbi iz Bosne trenutno grade autoput BL-Srb, tj trenutno deonicu Laktaši-Doboj, koja bi trebala nastaviti do Bijeljine). Ovaj autoput bi trebao proći kroz sever Cg gde većinu i čine Srbi. Ali i Milo to zna. On takođe izgradnjom ovog autoputa želi bolju integraciju severa CG nadajući se da će boljom povezanošću imati rezultata u asimilovanju Srba sa severa Cg.
Ali što reče Bulbuderac da ne idemo suviše u off. Tolko od mene za danas :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389260#p389260:1bm430p1 je napisao(la):
Zika » 01 Jun 2016 08:58 pm[/url]":1bm430p1]U pravu je Bulbulderac17 ! Mani se ti Crne Gore i njihovog autoputa na ovom forumu tj ovoj temi. Koga briga ovde za njihov put a ako je nekog i briga on ce se informisati tamo gde treba. Bez uvrede ali ovo je Srbija!

Naravno da nas interesuje čitav put od početne pa do krajnje destinacije. Ovo nije put koji je zamišljen da poveže dve seoske crkve... :bash:
 
Žiko, diskurs ti je kao kod ljubomorne ostavljene žene. PuŠti nas da čitamo i informišemo se, majke ti...
 
Ako je tema:

Autoput Beograd-Požega (Koridor 11)

molimo da se uljezi prevedu u odgovarajuće, a već postojeće teme !!!
 
Е, претерасте с толиком аверзијом на офтопичење, је л` има нека таблета да се попије против тога?

Овде, штавише, офтопика уопште није ни било. Продужетак пута иза Пожеге - било у Србији, било у ЦГ (наши возачи користиће га колико и црногорски) - у најужој је вези са темом. Мени, а претпостављам ни било коме, информација када ће Бугари да граде пут од наше границе до Софије у оквиру теме "Коридор 10" уопште не смета, напротив, веома је корисна.
Тако је, наравно, и овде, међутим, нека самопроглашена форумска полиција - која се, иначе, раширила по свим темама - због личних фрустрација или не знам чега другог, запела је да администрира. Уместо тога, препоручујем да скролујете по екрану и немојте да читате постове који вас не занимају: нема их превише. Мене, и још неке, занимају.
 
Vrh