Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370443#p370443:1b7iescd je napisao(la):
MilisaV » 06 Feb 2016 09:06 pm[/url]":1b7iescd]Štete što neće biti naplatna rampa kod bogovađe. Meni bi značila.

Послато са B1-810 уз помоћ Тапатока
+ rešenje lajkovačke petlje treba da dobije smisao tek sa gradnjom obilaznice oko Lajkovca koju niko ne pominje. Bez te obilaznice autoput u ovom krajuniko neće koristiti jer se koristi ili put kroz sam Lajkovac ili poluraspale seoske džade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370491#p370491:144u34x3 je napisao(la):
tragac » 07 Feb 2016 01:27 pm[/url]":144u34x3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370443#p370443:144u34x3 je napisao(la):
MilisaV » 06 Feb 2016 09:06 pm[/url]":144u34x3]Štete što neće biti naplatna rampa kod bogovađe. Meni bi značila.

Послато са B1-810 уз помоћ Тапатока
+ rešenje lajkovačke petlje treba da dobije smisao tek sa gradnjom obilaznice oko Lajkovca koju niko ne pominje. Bez te obilaznice autoput u ovom krajuniko neće koristiti jer se koristi ili put kroz sam Lajkovac ili poluraspale seoske džade.

Kako cemo mi iz Valjeva na autoput onda :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370484#p370484:2xx5s1k0 je napisao(la):
Blade » 07 Feb 2016 11:25 am[/url]":2xx5s1k0]Sve je ovo, davno trebalo da bude gotovo, bar pre 5-6 godina, uključujući i Moravski koridor. Koridor 10 i pre toga. A sada bi uveliko trebao da se završava AP BG-Vršac i NS-Ruma-Šabac i dalje da se nekako spoji sa 11-icom. A da se prave planovi za AP BG-Zrenjanin-Kikinda ili tako nešto.

Onda se ne bi bunio ni što su nam saobraćajne kazne visoke, a ni putarine, jer gde god bi krenuo, imao bi auto-put, a moje bi bilo samo da postujem propise.

Izvinite što sam malo skrenuo sa teme, ali bilo mi je na duši da kazem.

Za građane Šumadije, ovo je spas. Ali i sramota. U 21. veku da jedna takva regija nema auto-put i da čeka isti kao sunce da sine. Sramota!!!

Uknjizeni plusevi momcima za slike!
Ti baš nisi dobar sa ekonomijom, ha?

BG Vršac nije isplativ niti će biti skoro, sasvim dovoljno ga opslužuje trenutni put, eventualno obilaznice oko većih mesta.

NS-RUma-Šabac je isplativiji čak i od virtuelnog koridora 11 posle Ljiga.

Posle izgradnje do Preljine dajem glavu da se neće graditi nijedan autoput osim Sabac-Ruma-NS.

Živimo u zemlji u kojoj ni jedan glavni pravac Koridor 10 nije izgrađen i gradi se da se stigne pre olimpijade u Grčkoj. Ups, olimpijada je bila pre 12 godina.
 
Zaboravio si moravski koridor

Послато са Galaxy Nexus уз помоћ Тапатока
 
Vucko,
Ti si valjda dobar sa ekonomijom. Ali ne mora sve da se gleda kroz to da donosi velike pare. Već je valjda važno da centralna balkanska zemlja u 21. veku bude dobro saobraćajno povezana i da u tom smislu ima veću bezbednost.

Jel mislis da je recimo u Hrvatskoj, koja ima dobre puteve, svaki auto-put ekonomski debelo isplativ? Ili su pored toga cilj bile i neke druge stvari?
 
naravno da sve mora da se gleda kroz to da li donosi pare.

zato što nismo gledali zato smo tu gde jesmo. zato sada imamo prokope, železare i slično.

a vršac je sasvim zadovoljavajuće povezan sa beogradom i sa zrenjaninom. za taj obim saobraćaja i više nego zadovoljavajuće.
 
Da, ali isto tako mozemo da vidimo da i u samoj okolini beograda investitori dolaze tamo gde je prisutna dobra saobracajna mreza.

To naravno nije jedini uslov i o tome smo vec vise puta pisali, ali svakako jeste jedan od bitnih uslova.
 
Jedan od najsvrsishodnijih autoputeva, bice nis - pristina. Da malo zivne Kursumlija koja poprilicno umire kao i ceo toplicki okrug. To je ekonmski itekako opravdano, pa kao i moravski auto put.
 
kursumlija nece zivnuti samo od auto puta. Puno toga treba
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370865#p370865:3ruqaii7 je napisao(la):
nensav » Uto Feb 09, 2016 9:18 pm[/url]":3ruqaii7]kursumlija nece zivnuti samo od auto puta. Puno toga treba
mozda i nece, ali je pocetak
 
Početak su radna mesta. Ako nema posla nema života. Ave oatalo je sporedno.

Послато са Galaxy Nexus уз помоћ Тапатока
 
Auto put Pa-Vš (jer je do novoseljenskog puta blizu skretanja za Kačarevo planirana Bg obilaznica koja će se nezavisno od ovoga graditi) u dužini od oko svega 50 km nije skup jer je cela trasa po ravnom terenu, uz par mostova preko pruge i postojećih lokanih puteva. Tako, cena bi mogla biti oko 100-150 miliona evra , tj. 2-3 miliona evra po km autoputa, tj. 50 miliona evra godišnje država da izdvoji iz budžeta za izgradnju. Sa druge strane put bi koristio 300.000 stanovnika južnobanatskog regiona, Banat bi se povezao na Koridor 10, 2 miliona stanovnika Bg sa susednim opštinama, a povezao bi celu Srbiju sa Rumunijom koja ima 20 miliona stanovnika. Dalje, stanovnici Banata takođe otplaćuju kredite za autoputeve širom Srbije a ovaj veliki region sam nema ni jedan autoput (Srem ima 2, a uskoro i treći autoput, Bačka 1 ali prilično dug, Bg obilaznicu u 4 kraka autoputeva, Centralna Srbija: Bg-Ni, Ni-Mkd, Ni-Bugarska, Obrenovac-Čačak, a uskoro možda i Ni-Pš...). Banat za početak zaslužuje bar 1, makar i ovako kraći autoput. Pa Banat je sigurno bio bogatiji da je mogao da izgradi autoput, nego Niš kome je izgrađeno 3 kraka autoputa plus u najavi četvrti (od čega su ka Mkd i Bugarskoj takođe poluprazni). Banat je zahvaljujući upravo ovakvim odnosom od najbogatijeg regiona kad je ušao u Jugoslaviju (velikim delom zahvaljujući velikom broju Švaba koji su živeli u njemu i bili bogati) mnogo izgubio i postao jedan od nerazvijenijih krajeva Srbije. U njega se NIŠTA nije ulagalo decenijama, a vidim da i ovde ima mišljenja koja ga vode još većem nazadovanju.
 
Aj da ne davimo temu (u tzv. "Koridor 11" spada i deonica Pa-Vš) etiketiranjem. Naveo sam ARGUMENTE ZA (ekonomske, demografske, istorijsko-kulturološke...), pošto vidim da je nekolicina komentatora (ne svi naravno) PROTIV gradnje ovog autoputa, ja se naravno ne slažem, a obrazložio sam (delom) zašto.
Poenta je sledeća. Sam promet nije dovoljan za odluku o gradnji autoputa. Npr. pogledajmo promet između Bg i Ns koji je intenzivan ali se on deli na veći deo tog prometa koji se i dalje odvija starim novosadskim putem, i manji koji se odvija novoizgrađenim auto putem. Da li su planeri mogli da predvide 70ih cenovnu elastičnost tražnje za tim auto putem putem, ako recimo Drobnjak poveća cenu putarina 2016 te? Nisu mogli, dakle nisu mogli ni imati tačnu sliku isplativosti. Pored auto puta je u međuvremenu izgrađena industrija, trgovina, doselilo se stanovništvo, što takođe nisu mogli predvideti za jasnu sliku o isplativosti. Drugi primer. Kada je planirana Ibarska magistrala, da li je bio isti promet kao danas, 50 godina kasnije? Koliko toga je sama izgradnja puta promenila.
Da karikiram, ako nema puta promet je nula, ako ga ima promet se povećava tako da trenutni promet nije precizno merilo budućeg.
Isto važi i za deo tzv. "Koridora 11" od Pa do Vš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370803#p370803:1fsjb2gi je napisao(la):
MilisaV » Uto Feb 09, 2016 2:02 pm[/url]":1fsjb2gi]naravno da sve mora da se gleda kroz to da li donosi pare.

zato što nismo gledali zato smo tu gde jesmo. zato sada imamo prokope, železare i slično.

a vršac je sasvim zadovoljavajuće povezan sa beogradom i sa zrenjaninom. za taj obim saobraćaja i više nego zadovoljavajuće.

Ti si Milisave malo pobrkao neke stvari. Za železare i slično bi se slozio sa tobom, ali za puteve ne. Jer je dobra saobraćajna povezanost početak ekonomskog razvijanja.
 
nije.

pogledaj mesta kao što su aleksinac, bela palanka, vladičin han,....


tako da nisam ja "pobrkao neke stvari".

auto put jedino omogućuje da potencijalni kamiondžija robu odveze pola sata ili sat vremena ranije, uz povećanu bezbednost. a sat vremena kamiondžije košta cca 300 dinara + angažovanje kamiona. ako jedan kamion vozi robu u vrednosti od više desetina hiljada eura taj trošak je beznačajan za ukupnu cenu robe.

mislim da jednostavnije od ovoga ne može da se objasni.

nemojte da vas zaluđuju političari da autoputevi donose poslove....

poslove donosi dobra poslovna klima. znači pravna sigurnost, predvidivost poreza, cena i kvalitet radne snage....

evo šta odbija investitore
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... ne-imovinu

džabe ovde i nemački autobanovi...


p.s.

stara jugoslavija je saobraćajno bila gore povezana pa je opet više proizvodila i izvozila nego današnje države.
 
Zapravo je Milisav totalno u pravu. Pravna sigurnost, jasna pravila i obrazovana radna snaga je daleko najveći problem investitora. Saobraćajno za Srbiju i strukturu naše privrede bi bilo mnogo značajnije i isplativije srediti železnicu
 
A to jeste, džabe auto-put kada nemaš ničeg drugog. Ali ne znam da li smo se razumeli. Recimo ti si taj kamiondzija. Gde bi ti bilo lakse da odvezeš robu? U Vranje ili u Prijepolje?
 
kad kažeš "lakše" da li to znači vremenski kraće ili kilometarski kraće ili nešto treće?

ako govorimo vremenski do prijepolja ili vranja iz beograda ti treba slično vremena kamionom, oko 4 sata. možda se maši u pola sata.

ako govorimo kilometarski do prijepolja je kraće oko 100 km.

iz beograda do vranja kamiondžija treba da plati putarinu 6150 dinara...


ali kakve veze komfor kamiondžija ima na ekonomsku opravdanost auto puta. kamiondžija je tu da vozi.

ja ovde non stop ponavljam. samo ako postoji mnogo kamiondžija koji voze nekom trasom onda postoji eknomska opravdanost praviti auto put. PGDS treba da bude 10.000 vozila. ako je manje nema opravdanosti. pa pobogu auto putevi koštaju stotine miliona evra. to je mnogo kamiona punih robe od kojim mora da se naplati porez i putarina i ostali nameti da bi te stotine miliona koje država daje u auto put imale opravdanja.

ako nema kamiona punih robe i naravno putničkih automobila nema smisla graditi.

da li je to tako teško razumeti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370972#p370972:1kln5ol6 je napisao(la):
MilisaV » 10 Feb 2016 03:12 pm[/url]":1kln5ol6]kad kažeš "lakše" da li to znači vremenski kraće ili kilometarski kraće ili nešto treće?

ako govorimo vremenski do prijepolja ili vranja iz beograda ti treba slično vremena kamionom, oko 4 sata. možda se maši u pola sata.
Nemoj da si neozbiljan, BG - Prijepolje za 4 sata jedva koji automobil stize, uz bas bas ostru voznju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370984#p370984:2n2y2e7q je napisao(la):
mekbejn » Wed Feb 10, 2016 5:30 pm[/url]":2n2y2e7q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370972#p370972:2n2y2e7q je napisao(la):
MilisaV » 10 Feb 2016 03:12 pm[/url]":2n2y2e7q]kad kažeš "lakše" da li to znači vremenski kraće ili kilometarski kraće ili nešto treće?

ako govorimo vremenski do prijepolja ili vranja iz beograda ti treba slično vremena kamionom, oko 4 sata. možda se maši u pola sata.
Nemoj da si neozbiljan, BG - Prijepolje za 4 sata jedva koji automobil stize, uz bas bas ostru voznju.

Cesto vozim tu deonicu putnickim autom i stizem za 4 sata ali zato stalno obilazim i ne spustam nigde ispod 100km/h, moji saputnici to karakterisu kao brzu voznju.
Tako da kamion ima da gusla 5-6 sati sigurno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370950#p370950:33u3vpb4 je napisao(la):
MilisaV » Wed Feb 10, 2016 12:46 pm[/url]":33u3vpb4]nije.

pogledaj mesta kao što su aleksinac, bela palanka, vladičin han,....
Autoput je pomogao Hanu da privuce investitore.
Ovog marta planirano je otvaranje 2 fabrike koje ce zaposliti 425 ljudi a do kraja godine isto toliko.
Da li znas da u Aleksincu posluje Grammer?
Neko moje misljenje ja da je jedini razlog sto je Grammer dosao u Aleksinac upravo postojanje autoputa.
Grammer ima oko 1500 radnika i siri proizvodnju iz godine u godinu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370879#p370879:3vhcdshz je napisao(la):
MilisaV » Uto Feb 09, 2016 9:48 pm[/url]":3vhcdshz]Početak su radna mesta. Ako nema posla nema života. Ave oatalo je sporedno.

Послато са Galaxy Nexus уз помоћ Тапатока
Ako napravis auto puto doci ce ti investitori pored tog autoputa da otvori fabriku. Fabrici ce trebati radna snaga, i to tako krece. Kad nemas autoput nemas nista.
 
Ako pricamo da je predvidivost poslovanja bitna onda je bitna i predvidivost transporta a ne da na ibarskoj kamionu na deonici od 200 km bude razlika i do par sati u zavisnosti od toga kolika je guzva na putu.

Podjimo samo od toga koliko je poljoprivredno zemljiste skuplje kad ima lak pristup autoputu.
 
Vrh