Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Kakva je neozbiljnost reci da ti kamionom od BG do Prijepolja treba 4 sata. Ako vozis po ogranicenjima (sto i moras zbog tahografa) realno je da stignes izmedju 6 i 7 sati. To je naravno za BG-Prijepolje relaciju.

Predvidivost poslovanja je mnogo bitna stavka, bitnija nego brzina. U modernoj proizvodnji ti moras u sat vremena gore dole da znas kada ti stize roba. Da budes spreman da je docekas, prakticno ti je kamion skladiste. Ako zelis da saradjujes sa velikim i ozbiljnim firmama na globalnom nivou moras da zadovoljis taj zahtev. Ako ne mozes da ga zadovoljis ti onda moze neko drugi. Uzicke firme ne mogu da zadovolje taj zahtev jer nemaju autoput i ne mogu da planiraju takve stvari. Drugo je poslovna povezanost. Dosta veliki broj privrednika iz uzickog kraja ide u BG ili eventualno KG da sklapaju poslove sa partnerima, jer oni jednostavno ne zele da dodje do Uzica jer im je preveliko cimanje.

Prosto u ocima nekog objektivnog coveka ovaj prostor jugozapadno od Cacka nema nikakvu komparativnu infrastrukturnu prednost u odnosu na bilo koji drugi deo Srbije. Neko ko nije emotivno vezan za ovaj kraj nema apsolutno nikakav motiv da ulozi novac u njega.
 
zar mora bas autoput, jel moze ekspresni put, poluautoput, ili dobro napravljen put sa dve trake ali bez rupa i ostrih krivina. Pa ne moze do svakog grada da se pravi autoput. Pa to nema ni u Beogradu
 
Jasno je kao dan. Putna infrastruktura je osnovni preduslov, kao i energetska i telekomunikacijska infrastruktura za privatan posao. Ovo ne vidi samo ko neće ili ne želi da vidi.
 
Trenutna infrastruktura je dovoljna za neki "osnovni preduslov" kako si ga ti nazvao. Ali za neki tehnoloski iskorak i za ozbiljnije poslove nije dovoljna. Bez infrastrukture ti ne mozes da iskoracis ka napred nego stalno tapkas u mestu dok ne propadnes. Tu lezi problematika. Ljudi se dovijaju na razne nacine ali sve to nije dovoljno dobro.
 
Te priče o kamionu 2 sata ranije ili kasnije su bitne jedino transporterima, ne proizvodjačima. Jer roba mora da prodje carinu. Prvo na granici pa carinu u gradu gde se često istovara u carinsko skladište. Tu se gubi mnogo vremena. Drugo, svaka ozbiljnija firma u Srbiji ima skladište, tako da te priče o skladištu na kamionu ne stoje. Da li je bolji autoput od magistrale? Pa naravno da jeste. Ali koliko to košta?! Kad se pravi analiza isplativosti, ne uzima se samo PGDS već i direktan i indirektan ekonomski efekat na područja gde AP prolazi. Cena ulaganja u autoput do Vršca, Rumunije ili granice sa Crnom Gorom je mnogo veća od tih efekata. Nemam ništa protiv da se AP dovede do svakog grada u Srbiji, problem je novac. Novac mora da se vrati kreditorima. Ako se upadne u vrtlog zaduživanja gde je nemoguće vratiti dugove, nijedan priseban investitor neće doći u nesolventnu zemlju. To je osnovno pravilo u ekonomiji. Ko je lud da sada ulaže u proizvodnju u Grčku. Hrvatski autoputevi su došli do duga od 4milijarde eura. Ni za kamatu ne mogu da zarade. A PGDS im je 2-3x veći od našeg.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371016#p371016:1c47k7kd je napisao(la):
Zvezdara64 » Wed Feb 10, 2016 10:00 pm[/url]":1c47k7kd]Te priče o kamionu 2 sata ranije ili kasnije su bitne jedino transporterima, ne proizvodjačima. Jer roba mora da prodje carinu. Prvo na granici pa carinu u gradu gde se često istovara u carinsko skladište. Tu se gubi mnogo vremena. Drugo, svaka ozbiljnija firma u Srbiji ima skladište, tako da te priče o skladištu na kamionu ne stoje. Da li je bolji autoput od magistrale? Pa naravno da jeste. Ali koliko to košta?! Kad se pravi analiza isplativosti, ne uzima se samo PGDS već i direktan i indirektan ekonomski efekat na područja gde AP prolazi. Cena ulaganja u autoput do Vršca, Rumunije ili granice sa Crnom Gorom je mnogo veća od tih efekata. Nemam ništa protiv da se AP dovede do svakog grada u Srbiji, problem je novac. Novac mora da se vrati kreditorima. Ako se upadne u vrtlog zaduživanja gde je nemoguće vratiti dugove, nijedan priseban investitor neće doći u nesolventnu zemlju. To je osnovno pravilo u ekonomiji. Ko je lud da sada ulaže u proizvodnju u Grčku. Hrvatski autoputevi su došli do duga od 4milijarde eura. Ni za kamatu ne mogu da zarade. A PGDS im je 2-3x veći od našeg.
Hrvatski autoputevi imaju vise saobracaja od nasih?
Mozda A1 leti,ali u toku cele godine nema sanse.Po meni jedini autoput u Hr koji konstantno ima saobracaja je A3 i mozda A2 i A4.
 
@Zvezdara64
Sve se slažem, s tim da nove firme niko ne otvara u zabiti.
Što se tiče AP u Hrvatskoj oni definitivno imaju manji godišnji saobraćaj od naših.
 
Imaju manji promet, nego nasi. A imaju 3 puta bolju mrezu auto-puteva, nego mi.
 
Imaju. Dali su pare, onda su prodali svoj autoput za duplo manje, time direktno bacivsi stotine miliona evra, indirektno jos mnogo vise, i primer su iz udzbenika kako se ne radi.
Sto me dovodi do razloga pisanja posta, dosao sam da se slozim s kolegom koji na prethodnoj strani kaze da nema nista od gradnje iza Preljine. Dajem 30% sanse da dodje do Pozege do neke 2022. , i to mu je kraj u doglednoj buducnosti, da kazemo, do neke 2035.
 
Hrvati prodali autoputeve? Odakle ti te informacije? Od 1288 km, 388 je pod koncesijom 3 firme. 900km je pod HAC, 100% državnom firmom. Država i povezane državne firme su većinski vlasnik 2 koncesionara (jednog 100%). U trećem država ima 49%. 2 koncesije su već na pola istekle.

Za promet sam preterao malo, podaci za 2014: U Srbiji je prošlo 37,003,992 vozila. U Hrvatskoj 65,654,970. Zarada od putarina u Srbiji oko 140 miliona eura, u Hrvatskoj oko 300.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370950#p370950:1as1rjuo je napisao(la):
MilisaV » 10 Feb 2016 11:46 am[/url]":1as1rjuo]nije.

pogledaj mesta kao što su aleksinac, bela palanka, vladičin han,....


tako da nisam ja "pobrkao neke stvari".

auto put jedino omogućuje da potencijalni kamiondžija robu odveze pola sata ili sat vremena ranije, uz povećanu bezbednost. a sat vremena kamiondžije košta cca 300 dinara + angažovanje kamiona. ako jedan kamion vozi robu u vrednosti od više desetina hiljada eura taj trošak je beznačajan za ukupnu cenu robe.

mislim da jednostavnije od ovoga ne može da se objasni.

nemojte da vas zaluđuju političari da autoputevi donose poslove....

poslove donosi dobra poslovna klima. znači pravna sigurnost, predvidivost poreza, cena i kvalitet radne snage....

evo šta odbija investitore
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... ne-imovinu

džabe ovde i nemački autobanovi...


p.s.

stara jugoslavija je saobraćajno bila gore povezana pa je opet više proizvodila i izvozila nego današnje države.

Šta ti znaš, samo si ekonomista po zanimanju?

Žalosno je koliko narodu ispran mozak, autoput će da stvori radna mesta, a pustite našu kleptokratsku bandu od političara iz svih partija i dalje da krademo. Ali evo vam autoput da se igrate i ložite.

U zemlji u kojoj je vađenje zdravstvene knjižice sa uplaćenim doprinosima maltretiranje veće nego na zapadu da ostvariš pravo na socijalnu pomoć mislim da nemamo šta da pričamo.

Hrvati imaju i turizam dok mi nemamo ni to. Ali pravićemo koridor 13 a ni 10ku nismo završili već x godina :violina:
 
Da prekinemo naklapanje... Komentare čitati unatraške, jer je server tako poređao slike.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371076#p371076:1954nd9y je napisao(la):
vucko » Čet Feb 11, 2016 12:38 pm[/url]":1954nd9y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370950#p370950:1954nd9y je napisao(la):
MilisaV » 10 Feb 2016 11:46 am[/url]":1954nd9y]nije.

pogledaj mesta kao što su aleksinac, bela palanka, vladičin han,....


tako da nisam ja "pobrkao neke stvari".

auto put jedino omogućuje da potencijalni kamiondžija robu odveze pola sata ili sat vremena ranije, uz povećanu bezbednost. a sat vremena kamiondžije košta cca 300 dinara + angažovanje kamiona. ako jedan kamion vozi robu u vrednosti od više desetina hiljada eura taj trošak je beznačajan za ukupnu cenu robe.

mislim da jednostavnije od ovoga ne može da se objasni.

nemojte da vas zaluđuju političari da autoputevi donose poslove....

poslove donosi dobra poslovna klima. znači pravna sigurnost, predvidivost poreza, cena i kvalitet radne snage....

evo šta odbija investitore
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... ne-imovinu

džabe ovde i nemački autobanovi...


p.s.

stara jugoslavija je saobraćajno bila gore povezana pa je opet više proizvodila i izvozila nego današnje države.

Šta ti znaš, samo si ekonomista po zanimanju?

Žalosno je koliko narodu ispran mozak, autoput će da stvori radna mesta, a pustite našu kleptokratsku bandu od političara iz svih partija i dalje da krademo. Ali evo vam autoput da se igrate i ložite.

U zemlji u kojoj je vađenje zdravstvene knjižice sa uplaćenim doprinosima maltretiranje veće nego na zapadu da ostvariš pravo na socijalnu pomoć mislim da nemamo šta da pričamo.

Hrvati imaju i turizam dok mi nemamo ni to. Ali pravićemo koridor 13 a ni 10ku nismo završili već x godina :violina:
Koridor 10 bice zavrsen kako je i receno u martu 2017 ja ti tvrdim da ce biti gotov i pre tog roka.

Sta je tvoja zelja? Sta je poenta tvojih komentara? Jel mislis da ne bi trebalo da se pravi auto put? Bolje je ovako kao sto je bilo? Kad krenes za Grcku pa od Leskovca krenes u Grdelicu, VLadicin Han, Vranje pa lepota provalija sa obe strane da pogines kad trepnes. Ili krenes ka Dimitrovgradu, pa od Proseka kad krenes kroz Sicevacku klisuru a ono lepota.

Srbima se ne moze ugoditi. Ako se ne radi, eno ne rade nista, ako se radi, a sto se radi? A ko ce to da plati?
 
aj aj...
Neka nama A1 (K10), ali te price o grdelickoj klisuri su zaista preterane.
Postoje putevi i u ovoj zemlji, a i sirom sveta sa mnogo opasnijim deonicama.

Neka nama i A2 ako zaista opravdava potrebe. za sada sa narastegnutijim kriterijuma to moze da bude do Pozege. :dil:

Mnogo vazniji od nastavka ka CG je veza ova dva autoputa preko Kraljeva (Moravski koridor)

Da su samo putevi ono sto nam fali, ja bih prvi bio za to da dignemo 5 milijardi kredita i omrezimo zemlju.
Al, moramo se dozvati pameti i ziveti racionalno u realnosti... :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371159#p371159:3n0z9prl je napisao(la):
laki72 » Čet Feb 11, 2016 6:42 pm[/url]":3n0z9prl]aj aj...
Neka nama A1 (K10), ali te price o grdelickoj klisuri su zaista preterane.
Postoje putevi i u ovoj zemlji, a i sirom sveta sa mnogo opasnijim deonicama.

Neka nama i A2 ako zaista opravdava potrebe. za sada sa narastegnutijim kriterijuma to moze da bude do Pozege. :dil:

Mnogo vazniji od nastavka ka CG je veza ova dva autoputa preko Kraljeva (Moravski koridor)

Da su samo putevi ono sto nam fali, ja bih prvi bio za to da dignemo 5 milijardi kredita i omrezimo zemlju.
Al, moramo se dozvati pameti i ziveti racionalno u realnosti... :kafa:
Budi siguran da ako bude volje, Moravski koridor bice uradjen. NE MOZE SVE ODJEDNOM. Neka prvo otvore Koridor 10, neka pocne da se isplacuje od putarina, nek se otvori Surcin Preljina do marta 2017 i ja sam zadovoljan. Ovaj premijer je pokazao da se u ovoj zemlji sve moze odraditi ako se ima volja. Prvi put su sportisti isplaceni, stvorili su se uslovi za bazicne sportove (plivanje, vaterpolo i atletiku) sto je nekada bilo nezamislivo. Nesto se desava u ovoj zemlji. Nadam se da je ovo prekretnica ka necemu boljem. Juce su mi pricali ljudi koji su isli novom deonicom Vladicin Han do Donjeg Neradovca da je extra odradjena. Uvek volim da cujem kada se nesto novo napravi, izgradi i prepravi jer u ovoj zemlji svaka gradjevina je poduhvat.
 
[/quote]
Budi siguran da ako bude volje, Moravski koridor bice uradjen. NE MOZE SVE ODJEDNOM. Neka prvo otvore Koridor 10, neka pocne da se isplacuje od putarina, nek se otvori Surcin Preljina do marta 2017 i ja sam zadovoljan. Ovaj premijer je pokazao da se u ovoj zemlji sve moze odraditi ako se ima volja. Prvi put su sportisti isplaceni, stvorili su se uslovi za bazicne sportove (plivanje, vaterpolo i atletiku) sto je nekada bilo nezamislivo. Nesto se desava u ovoj zemlji. Nadam se da je ovo prekretnica ka necemu boljem. Juce su mi pricali ljudi koji su isli novom deonicom Vladicin Han do Donjeg Neradovca da je extra odradjena. Uvek volim da cujem kada se nesto novo napravi, izgradi i prepravi jer u ovoj zemlji svaka gradjevina je poduhvat.
[/quote]

Druže molim te nemoj da troluješ o našem ,,divnom premijeru,, i dostignućima ove vlade na ovom portalu, mani se tog marketinga kojim nam svima ispiraju mozak gospoda Vučić, Mali, Vesić i kompanija. Mogu da ti navedem minimum 10ak projekata kojim se oni hvale da su uradili koji se krši sa svom logikom, bilo estetski ili funkcionalno a pri tom ne pričamo o onome što najavljuju za naredne godine već ovo sitno što trenutno rade. A te priče juče su mi pričali ljudi da je ,,extra,, urađeno je čista glupost. Rekli su da je Prokop završen pa ustvari nije tj. uradili ljudi perone a stanica ne postoji ni put do iste, otvorili su taj autoput koji pominješ a nisu rekli da su otvorili jednu stranu a ne pun profil,... Beograd Vojvode Stepe ulica se raspada i to ne moraju ljudi da mi kažu kad vidim sam svaki dan, oni popločavaju onaj plato kod ,,Crvenog Petla,, 3 meseca? Za naredne 2 godine su najavili 20 projekata (sve što je iko pomenuo ikada u istoriji) oni će da urade, hvale se privatnim investicijama kao da su oni dali pare za to. Zato te molim još jednom konstruktivno se uključi u rasprave, nemoj pisati hvalospeve o ljudima i pojedincima koji će proći, već o onome što rade i što će nam ostaviti.
 
Za coveka koji je napisao da svaka ozbiljna firma ima skladiste. Da li to znaci da nijedna firma iz automotiv industrije nije ozbiljna? Da li mene i moje kolege lazu poslovni partneri kada nam kazu da ce biti problem to sto mi ne mozemo da garantujemo vremensku tacnost isporuke. Odnosno mozemo ali samo do trenutka kada nase skladiste moze da zadovolji njihovu potraznju, kada potraznja preraste nase skladiste nama je potreban transport koji je 100% pouzdan.
Ako nemam pouzdan transport onda je moja cena kostanja veca i onda moram da je spustam nizom cenom radne snage. A na sve to ide i to sto oni tu moju nemogucnost vide kao neozbiljnost.

A za coveka koji je napisao da nema ekonomskog interesa nista praviti. Samo da te pitam jednu stvar. Sta to nas osim ljubavi zadrzava u ovom kraju? Mi se borimo i gicamo koliko mozemo, sadimo maline, borovnice, postoje neka preduzeca itd. Ali prosto doslo se do toga da vise nema rasta, samo tapkanje u mestu. Nema kvalitativnog pomaka bez infrastrukture. Jedino sto nam preostaje je da preselimo proizvodnju tamo gde ima infrastrukture.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371159#p371159:1v356os4 je napisao(la):
laki72 » Thu Feb 11, 2016 7:42 pm[/url]":1v356os4]aj aj...
Neka nama A1 (K10), ali te price o grdelickoj klisuri su zaista preterane.
Postoje putevi i u ovoj zemlji, a i sirom sveta sa mnogo opasnijim deonicama.

Neka nama i A2 ako zaista opravdava potrebe. za sada sa narastegnutijim kriterijuma to moze da bude do Pozege. :dil:

Mnogo vazniji od nastavka ka CG je veza ova dva autoputa preko Kraljeva (Moravski koridor)

Da su samo putevi ono sto nam fali, ja bih prvi bio za to da dignemo 5 milijardi kredita i omrezimo zemlju.
Al, moramo se dozvati pameti i ziveti racionalno u realnosti... :kafa:
Da pocnem:
A1 veoma bitan jer prolazi kroz najsiromasniji deo Srbije.Poznavao sam nekoliko ljudi koji su poginuli u Grdelickoj klisuri uglavnom zbog pospanim Sipaca i Turcina koji voze kao ludi i preticu kamione kojih sve vise ima .Zivim ovde i mogu da posvedocim.
A2-takodje bitan,po meni je trenutno najpotrebniji Cacku koji je ekonomski poprilicno oslabeo.Moravski koridor je izuzetno bitan za Krusevac,Trstenik i Kraljevo i plus njegova izgradnja ne bi bila skupa zato sto je tu ravno .Itekako bi A5 pomogao ovim krajevima i privukao investicije.
Razmislite zasto su Indjija i Stara Pazove tu gde jesu .
 
Bravo tragac samo nastavi!
E ljudi apropo ove rasprave, kao i nadmetanja razvoj autoputeva vs železnica moram ispričati svoj doživljaj iz Kine pre oko 2 meseca. Od pre par godina Kina ima najdužu mrežu autoputeva dugu oko 115.000 km i pre par godina je pretekla SAD i njihov "interstate" koji ima, mislim oko 77.000 km. Takođe, ima i najdužu mrežu brze železnice. Prvi km autoputa Kina je napravila 1988. Zadnjih par godina su gradili prosečno 4-5.000 km autoputeva godišnje. I tako idemo mi autoputem između 2 velika grada, razdaljine oko 300 km. I autoput poluprazan. Ja se pitam kako je poluprazan kad samo ta 2 grada imaju zajedno 8 mil stanovnika plus neki gradovi između. Međutim pored auto puta ide brza železnica. I u jednom trenutku fijuuuu kao metak prolete pored nas a mi idemo 120 km/h. Dok sam uzeo telefon da slikam, njega više nema. Mi smo stigli za 3 sata a ovi koji su išli vozom za sat vremena. I ja pomislih čoveče kod nas je autoput najmodernija stvar, najviši pojam razvoja, a vidi kako ovde vozovi lete nije ni čudo što je auto put poluprazan. Inače u razdelnoj traci autoputeva imaju cveće. Tad sam shvatio šta znači prava železnica a ne ova slika koju mi iz loših iskustava imamo o njoj. Takođe čimi mi se da je Zapad Evrope pri kraju izgradnje autoputeva i da je intenzivirana izgradnja mreža brzih pruga.
 
Uglavnom zapad Evrope je zavrsio sa autoputevima ili zavrsava mrezu.Oni koji jos imaju da rade su Spanci i Italijani.Ostali su uglavnom zavrsili.
Neke on njih poput Holandije i Nemacke daju ogromne pare kako bi prosirili autoputeve sa recimo 2x2 na 2x3 ii 2x4.
 
I upravo ovaj zadnji pasus pokazuje svu apsurdnost nase situacije.
Naime, A2 po 'najnovijim' (po mom misljenju ne i najmudrijim) projektu izlazi na beogradsku obilaznicu u blizini naselja Surcin.
I upravo se ta deonica obilaznice trenutno radi i gradi (sa znacajnim probijanjem rokova).
I opet, umesto da se od dobanovacke petlje do ostruznice uradi 3+3 jer ce sada tom deonicom pored tranzitnih, dolaziti i vozila koja iz grada (preko ostruznicke ili dobanovacke petlje) idu ka ili od A2 ...
E zbog toga cemo i mi uskoro uzinati NOVE kredite da sirimo postojece autoputeve.
Eto bar po necemu cemo biti nalik Nemcima ;-)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
bobcha78":2uwhmcbx je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371159#p371159 je napisao(la):
laki72 » Čet Feb 11, 2016 6:42 pm[/url]":2uwhmcbx]aj aj...
Neka nama A1 (K10), ali te price o grdelickoj klisuri su zaista preterane.
Postoje putevi i u ovoj zemlji, a i sirom sveta sa mnogo opasnijim deonicama.

Neka nama i A2 ako zaista opravdava potrebe. za sada sa narastegnutijim kriterijuma to moze da bude do Pozege. :dil:

Mnogo vazniji od nastavka ka CG je veza ova dva autoputa preko Kraljeva (Moravski koridor)

Da su samo putevi ono sto nam fali, ja bih prvi bio za to da dignemo 5 milijardi kredita i omrezimo zemlju.
Al, moramo se dozvati pameti i ziveti racionalno u realnosti... :kafa:
Budi siguran da ako bude volje, Moravski koridor bice uradjen. NE MOZE SVE ODJEDNOM. Neka prvo otvore Koridor 10, neka pocne da se isplacuje od putarina, nek se otvori Surcin Preljina do marta 2017 i ja sam zadovoljan. Ovaj premijer je pokazao da ...


Ne moze sve odjednom, kazes?
Al "Surcin-Preljina" ocekujes do marta 2017 ??? :D

Saljiv si ti momak, a? ;)

Inace, "ovaj premijer" je od svih tih kilometara koji se grade ili zavrsavaju, zasluzan samo za potez Obrenovac-Ub i za Lajkovac-Ljig. Sve ostalo ugovorile su , a vecinom i zapocele prethodne Vlade Republike Srbije.

Tako da, lepo je sto si ti pun optimizma, nego fali ti malo kontakta sa realnoscu. ;)
Jbg, nece do marta sledece godine moci da zavrse ni do Obrenovca, a do surcina nije izvesno ni da ce se raditi, jer nema nikakvog ugovora, a i priznaces da Sava kod obrenovca ne moze da se premosti cuprijicom poput one u Knjazevcu (koju gle cuda, letos 'otvorise' samo na pola sata za slikanje, pa se vratise majstori na nju da nastave sa izgradnjom) :D



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Bez uvrede Laki ali mislim da je navedene dve deonice (Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig) ugovorio Tadić prilikom posete Kini avgusta 2008 godine. Tad je ugovoren i Pupinov most, tj. 21 km Spoljne tangente, iako na raznim forumima tu zaslugu pripisuju Đilasu, koji je inače u tom periodu bio vrlo skeptičan i oštar u izjavama prema Kinezima (u stvari kasnila je njegova eksproprijacija oko Prigrevice u Zemunu ali lakše bilo optužiti druge). Tačnije tada se državni vrh dogovorio, a onda je tek počela procedura ratifikacije, EXIM banke...i dalje. Malo me čudi da, kada otvaraju sada te ranije ugovorene deonice, ne pozivaju nikoga od ljudi koji su učestvovali na tim projektima pre njih nego svu zaslugu prikazuju kao svoju. Velika je verovatnoća da će tako biti i prilikom otvaranja deonice Ljig-Preljina krajem avgusta. Ok razumem, neko će im poverovati, ali u mojim očima bi im bio plus kada bi na otvaranju okupili sve zaslužne jer bi se pokazali kao pošteni ljudi. Koliko čujem sa terena, glavna im je priča kao jeste oni su to ranije ugovorili ali nisu bili sposobni da reše probleme eksproprijacije, sve je išlo sporo i slično, ali ja lično ne verujem da je sadašnja administracija koja je zadužena za te poslove sposobnija od stare, jer ne vidim koji su to sad ekstra sposobni ljudi dovedeni.
Što se tiče ove vlade, ja mislim da je ona samo ugovorila 10 km deonice poluautoputa Dobanovci-Ostružnički most, drugu gredu ostružničkog mosta i 8 km punog profila Srpska kuća - Levosoje kod Bujanovca. Ne računam ako je neki ugovor raskinut sa jednim pa ponovo potpisan sa drugim izvođačem kao ono oko Dimitrovgrada.
Na početku nove vlade, pre skoro 2 godine, obećan je šnel štrase Bg-Zr, ceo auto put do Cg, možda još nešto ne sećam se, ali se od toga ništa nije pokrenulo. Šnel štrase do Zr se više i n pominje, deo Ča-Pž se nije pomerio zadnje 2 godine (ovde ipak postoji neka mogućnost da se ugovori narednih meseci), a za Pž-Cg sada slušamo sasvim drugu priču kako nije isplativa. Ja ne kažem da jeste, samo ti koji sad to govore su pre 2 godine govorili da će biti izgrađena.
 
Da se i ja ukljucim u diskusiju da li autoputevi dizu privrednu aktivnost u nekom kraju. Ekonomska nauka je jasna: Infrastruktura je samo JEDAN od preduzlova, naravno da ako izgradish auto put to nece automatski podici privrednu aktivnost, u Koreji se desilo da kada su napravili brzu zeleznicu i autoput prema siromasnom i zapostavljenom jugu stanovnistvo je pocelo da migrira prema Seulu, a oni su to i hteli da izbegnu.
Postoji termin ekonomska gustoca, prvivredna aktivnost se koncentrise oko velikih gradova i aglomeracija. Tako da treba pazljivo sa planiranjem gde ce da bude autoput, a gde nece, nije dovoljno samo premreziti zemlju zaduziti se do neba i onda cekati razvoj. meni je interesantno i kada odem u netaknutu prirodu gde nema vozila gde ja vazduh cist, hrana organska i mirise na cisto
 
Vrh