Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Pa ok, ali realno ovo je projekat državnog auto puta, te samim tim ne može biti vezan za parcijalnu računicu. Tu se ne može i ne sme isključiti kompletna cena gradnje, održavanja, osiguranja. Što se tiče Veljinog zalaganja, ne bih da komentarišem! Vidimo kako je on bio spreman pokazati i ranije ugovore na sunce. Tako da što se on manje petlja, veće su šanse da neko normalan podrži opciju "desne obale".
Što se tiče rešavanja problema stanovnicima uz put, auto put obično ništa ne rešava, već ponekad i komplikuje - npr. u naseljenom mestu auto put potpuno i neprekidno "cepa" mesto na dva odvojena dela. Da se stvari izvode kako treba ovaj put bi sa obe strane morao biti "umotan" bukobranima tamo gde ide pored samih kuća. Na celom potezu su koliko vidim predviđene dve petlje, tako da lokalnim stanovnicima i dalje ostaje samo stari put za lokalni saobraćaj (to je doduše i normalno, besmisleno bi bilo da lokalni saobraćaj opterećuje auto put).
 
Moja je logika da ako treba desnom stranom bude i malo skuplje, ali da se sanira klizište. Poslednjih godina je kod naših političara neka moda parcijalnog rešavanja problema, pa bi me tako jedno celovito rešenje koje obuhvata i sanaciju klizišta vrlo prijatno iznenadilo.
 
miki, vise puta je ponovljena cinjenica da autoput koji beograd spaja sa cackom preko surcina nema smisla i da deonicu surcin-obrenovac pa mozda i do lazarevca) nece koristiti barem 70% beogrdjana (nisu bitni beogradjani kao takvi vec beogrdjani citaj kao 1/4 srbije, a u ovom kontestu 'beogradjani' su i o svi koji zive od panceva do vrsca) pa zamisli ti da iz novog sada treba da ides autoputem u beograd preko recimo zrenjanina, da li bi isao okolo i placao putarinu ili bi klaj klaj preko fruske gore? u cenu eksploatacije onda treba urcunati i tu izgubljenu dobit od propustene putrine ko i cenu potrosenog goriva i vremena za one koji krenu tim putem.. ajde onda da vidimo brojke!

drugo, ja kad procitam da je prednost leve opcije to sto izlazi na obilaznicu to kao da mi se neko popisao u usta.. pa na sta bi izasla desnom stranom?! koliki je to bezobrazluk da to neko izgovori ja nemam reci
 
Ok, ne razumem doduše zašto 70% ne bi koristili ako ide preko Surčina. Pretpostavljam da bi to bila duža opcija za one iz zone Rakovice, Železnika, Čukarice. Ali za ostale nisam baš siguran, da li je stvarno lakše sa Karaburme, iz Mirijeva i Pančeva proći pored Sajma pa izbiti na sadašnji Obrenovački put, ili proći auto-putem preko Novog Beograda i pored aerodroma?
Za one iz Banata će doduše od sledeće godine svakako prirodno biti da idu "kineskim" mostom (a možda ta opcija bude brža i za neke iz Višnjičke Banje, Karaburme, Mirijeva, umesto provlačenja kroz grad, krenu banatskom stranom pa na kineski most, mada je zbog semafora na Zrenjaninskom putu to malo verovatno, uz sretniju vezu od Pančevca bi sigurno bila opcija u igri).
Ja nikada nisam ni rekao ovo o priključenju na obilaznicu, prema tome to se ne odnosi na mene - svima je jasno da se u oba slučaja taj auto put priključuje na obilaznicu, i dok je u varijanti da ide šumadijskom stranom to priključenje bliže za one koji dolaze iz pravca Bubanj Potoka, u slučaju da ide sremskom stranom to priključenje je nešto bliže za one koji dolaze sa severa ili zapada. Treba takođe videti i iz kojeg pravca se stvara više saobraćaja ka Čačku i Požegi, da li sa severnih krakova koridora 10 (Subotica, Šid) ili sa južnih (mada bi svi koji su južno od Velike Plane prirodno izabrali drugi put, tako da je to verovatno nezanimljivo za ovaj "koridor 11" sa stanovišta generisanja saobraćaja). Mada kako god te dve petlje bi bile relativno blizu tako da ta udaljenost ne igra veliku ulogu ni za jedne ni za druge.
Sve u svemu nisam ja ni protiv šumadijske strane, jedino se zaista bojim da za 15 godina čitav put ne zavši u Savi, i da pri tom za to niko ne odgovara. Ja koliko nađoh informacije na netu, a u vezi sa klizištima, otprilike bi se svelo na "ako baš ne moraš da gradiš, ne gradi, biraj drugu opciju".
Da li ću ja iz Novog Sada produžiti 4-5 kilometara dalje do Ostružnice je stvarno nebitno, jeste malo duže ali ne toliko da bi me to "bolelo". Inače za ovo klaj klaj preko Fruške Gore, tek odkad su napravili nadvožnjak u Batajnici koristim auto put Novi Sad - Beograd, pre toga je prosto bio preskup za ono što mi nudi (brzo do Batajnice, i posle je bilo klimaj se skroz do petlje Zmaj), tako da je meni Fruška Gora bila primarna opcija pogotovo za dolazak do aerodroma, a i sad kad god ne želim da "iskašljem" 250 din, idem tim putem.
 
Kliziste mora da se sanira pa mora
zasto nebi ubili dvije muve jednim udarcem sanirali kliziste i uradili autoput i obaloutvrdu umjesto
otkupa tajkunskih njiva ,gradje mosta plus saniranje klizista
 
Pa u idealnoj varijanti klizište se sanira, ali razmislite o ovome - dobar magistralni put (4 trake koji opslužuje južni deo Beograda i lokalni saobraćaj) preko saniranog klizišta + auto put koji ne ide preko klizišta. Dobar magistralni put bi mogao i da se napravi sa sremske strane, pa onda pustiti auto put preko klizišta. Ovako da i postojeća magistrala i auto put idu preko klizišta donosi previše rizika, ako zemljište krene sve je u problemu, a dobre alternative nema (osim ako neko misli da ono vozikanje kroz Surčin i Jakovo stvarno predstavlja magistralni put za pristup Obrenovcu).
 
Ibarska alternativa za put do Obrenovca? E to mora da bi bilo zanimljivo.
 
Stari magistralni put Bg-Obrenovac bi ostao nepromenjen
Nije to autoput do Obrenovca, nego do Čačka i dalje, i prolazi pored Obrenovca. Inače, ibarska magistrala se sada koristi umesto naslovljenog autoputa
 
Pa da, ali ja sam pitao ne šta bi bilo u idealnom slučaju već upravo suprotno - u najgorem slučaju - šta ako klizište krene i tako ugrozi i sadašnji magistralni i budući auto put? Jasno je meni da se Ibarska magistrala koristi do Čačka, ali u tom slučaju (da klizište krene a i magistrala i auto put su na tom klizištu), koji je pristup Obrenovcu? Za Čačak i dalje ću ja lako - volja mi Ibarskom ili (gledano od Novog Sada) - preko Šapca i Valjeva, ali šta ćemo sa neposrednom komunikacijom Beograd - Obrenovac, koja jeste i biće zapravo najopterećenija? U svakom slučaju treba imati validnu magistralu (ne mora auto put) koja Obrenovcu pristupa preko sremske strane (sadašnje vozikanje kroz Surčin i Jakovo za to nije prikladno).
 
miki_ns":2x9xjqnh je napisao(la):
šta ako klizište krene i tako ugrozi i sadašnji magistralni i budući auto put? Jasno je meni da se Ibarska magistrala koristi do Čačka, ali u tom slučaju (da klizište krene a i magistrala i auto put su na tom klizištu), koji je pristup Obrenovcu?

Upravo si naveo još jedan razlog za "desnu stranu", jer klizište mora da se sanira i ovako i onako. Smatram da će sanacija klizišta biti dobro urađena, odnosno mora da se uradi kao trajno rešenje (nije nemoguće)
 
Najveći uzrok ovog klizišta je potkopavanje desne obale polukružnim tokom reke save. Kada se ovo zaustavi (bedemom), glavni uzrok će nestati.
Wv5U.jpeg


Wv6X.jpeg


više: google, search "КЛИЗИШТА УМКЕ.ppt"
 
Da se razumemo, nemam ja ništa protiv desne obale, samo bi bilo dobro imati alternativu levom obalom - jer ovo gore nikako ne obećava - klizište se povećava i jedno je od najaktivnijih i najvećih - divota jedna za postaviti jedan od najvećih inrastrukturnih objekata baš preko njega. Kako rekoh jedan od bitnih faktora dodatne destabilizacije tla jeste i dodatno površinsko opterećenje, a njega će dodatni put sigurno napraviti - ne samo svojom težinom i težinom vozila već će oko njega sigurno krenuti da se gradi, jer će svi smatrati da je tlo stabilizovano. U toj varijanti bolje je auto put "provući" iza klizišta - ako mora tunelom onda tunelom, ali samo preko 100% stabilnog tla, položiti ga preko ovoga i nadati se da nikada neće više krenuti (na duži vremenski period) je poprilično naivno. I rizikovati da i magistralni put i auto put stradaju. Ne vidim nikakvu logiku tolikog rizika. Sava i Dunav ne raskvašavaju tlo samo površinski već i dobrim delom dubinski - pa svi obronci Fruške Gore u zoni Novog Sada su skloni klizanju jer tu dunav ima oštru krivinu tako da matica direktno podriva breg. Godinama su sanirali samo jedan jedini stub mosta Slobode - za verovati je da je konačno stabilizovan, ali tu je stabilizovano (most se morao spasiti, a pomeranje stuba je postajalo poprilično ozbiljno) samo parče tla oko samog stuba, potez nekih 100-njak metara dalje se i dalje smatra sklonim klizanju i nikakva gradnja nije dozvoljena i kao što rekoh i to je trajalo godinama, koliko li će novca i vremena odneti ovo - ukoliko je uopšte moguće postići 100% stabilnost. Lako se može desiti da visoka voda (preko 100-godišnjeg nivoa - a to se nažalost sve češće dešava na Savi) napravi ršum. A Sava u ovoj zoni uopšte ni nema odteretno plavno područje koje bi se bez štete "žrtvovalo". Oko Dunava je još ostalo par zona koje se mogu planski poplaviti kako bi se smanjio pritisak vode na Novi Sad. A ovde su oko Save svuda naselja i imanja jako blizu. Oko Zagreba su napravili odteretni kanal sa sniženim nasipom, tako da kad je Sava jako visoka, voda se preliva u kanal i vodi skroz daleko oko grada. Ovde ta mogućnost ne postoji - tako da će sva silina visoke vode uvek vršiti eroziju ove krivine.
 
Evo malo lepih vesti:

http://www.webtv.rs/partnerplay/blic/50 ... oridoru-11

http://webtv.rs/play/50870/

Na trasi budućeg autoputa od Beograda ka Crnoj Gori danas je počelo probijanje prvog tunela Brđani, između Gornjeg Milanovca i Čačka, koji bi trebalo da bude završen za dve godine. Radove izvodi građevinska firma ʺPlanumʺ iz Beograda, koja je započela bušenje i iskop materijala za obe tunelske cevi.
 
Dobro je da su obe cijevi da nedobiomo polu rijesenje u startu
 
Ja se samo pribojavam da ćemo imati vrlo nepopularno rešenu naplatu putarine. Ukoliko bude svaka deonica po modelu koncesije, vrlo lako može da se desi da imamo 4-5 čeonih naplatnih rampi od Beograda do Požege.

Takođe, može da se desi da putarina bude skuplja nego na ostalim putevima, a može da se desi i da imamo normalne čeone putarine, slično trasi Beograd - Niš, ali da model raspodele novca između koncesionara bude komplikovan i da bude uzrok nestabilnosti kasnije.

Ne znam da li postoje ikakve zvanične informacije po ovim pitanjima.
 
GOJE":1kvg1jtl je napisao(la):
Ja se samo pribojavam da ćemo imati vrlo nepopularno rešenu naplatu putarine. Ukoliko bude svaka deonica po modelu koncesije, vrlo lako može da se desi da imamo 4-5 čeonih naplatnih rampi od Beograda do Požege.

Takođe, može da se desi da putarina bude skuplja nego na ostalim putevima, a može da se desi i da imamo normalne čeone putarine, slično trasi Beograd - Niš, ali da model raspodele novca između koncesionara bude komplikovan i da bude uzrok nestabilnosti kasnije.

Ne znam da li postoje ikakve zvanične informacije po ovim pitanjima.


Realno je za ocekivati da ce putarina biti skuplja po kilometru nego na autoputu Beograd - Nis, sto zbog koncesije, sto zbog zahtevnije trase. To nije sporno, jer bolje je imati alternativu Ibarskoj magistrali, makar i skuplju nego biti primoran da koristis ovaj preoptereceni put.

Sto se tice naplate i deljenja mislim da tu nece biti problema jer na osnovu ulazne i izlazne rampe se moze utvrditi tacana trasa koje je vozilo koristilo, i udeo u naplati razlicitih koncesionara.
Takva situacija je recimo u HR gde autoput ka Rijeci drzi jedna, a ka Splitu druga firma. Autoput ide od Zagreba, a racva se u Lici cvor Bosiljevo.
 
Na trasi autoput Beograd - Južni Jadran, na deonici Ljig - Preljina, ovih dana počelo je probijanje prvog tunela Brđani, između Gornjeg Milanovca i Čačka, koji bi trebalo da bude završen za dve godine. Radove izvodi građevinska firma Planum koja je započela bušenje i iskop materijala za obe tunelske cevi.

Tunel Brđani, biće dugačak 455 metara i to je prvi od pet tunela čija je izgradnja planirana na deonici Ljig - Preljina, dugačkoj 40,3 kilometara, gde je glavni izvođač radova azerbejdžanska firma Azvirt.

Direktor Koridora Srbije Dmitar Đurović je prilikom obilaska gradilišta rekao da se izvode pripremni radovi i za početak gradnje preostalih tunela, istakavši da Planum i na drugim gradilištima na Koridoru 11 izvodi radove pre zvaničnog početka građevinske sezone 15. marta.

Pored tunela Brđani, predviđena je gradnja tunela Golubac kod Ljiga u dužini 125 metara i Veliki Kik dužine 200 metara, a kod Gornjeg Milanovca tunela Šavnica u dužini 270 metara i Šarani, dugačkog 887 metara.
Kod tunela Brđani, takođe, počelo je postavljanje prvog stuba za most koji će se nadovezati na tunel.


"Ovo nam daje ohrabrenje i nadu da će sve biti po planu i da ćemo radove izvoditi u rokovima, ali i pre rokova", istakao je Đurović.

U toku je, takođe, izvođenje zemljanih radova na trasi od Brđana ka Preljini, gde je obavljena eksproprijacija zemljišta i ove godine bi trebalo da bude spremno za asfaltiranje oko osam kilometara.

Đurović je naglasio da je deonica Ljig - Preljina veoma zahtevna za graditelje, s obzirom da je predviđena gradnja ukupno 78 mostova, pet tunela, veliki broj regulacija rečnih korita i 28 zaštitnih zidova od buke.

Đurović je istakao da gradnja autoputa do Crne Gore veoma značajan projekat, koji će pozitivno uticati na ekonomiju cele zemlje.

Direktor projekta Serdar Ulodžak iz Azvirta je rekao da je za tu azerbejdžansku firmu građevinska sezona već počela i da radovi postepeno napreduju. Ulodžak je izrazio zadovoljstvo trenutnom dinamikom radova dodajući da uspešno obavljaju posao iako je u pitanju teška deonica.
 
И Турци заинтересовани за изградњу аутопутева у Србији, посебно Коридора 11.

Doguš građevinska grupa zainteresovana za izgradnju puteva u Srbiji

Ministar bez portfelja u Vladi Republike Srbije Sulejman Ugljanin razgovarao je danas sa regionalnim menadžerom Doguš građevinske grupe iz Istanbula Ertanom Japicijem, koji je tom prilikom potvrdio da je ta grupa zainteresovana za gradnju dela Koridora 11 u Srbiji.

Ugljanin je istakao da saradnja sa ovom grupom, koja je iskazala interesovanje za izgradnju puteva u našoj zemlji, može da se proširi, s obzirom na to da ona u portfoliju ima 25 kompanija raznih delatnosti i 35.000 zaposlenih.

On je istakao da je Koridor 11 žila kucavica za Srbiju i da se planovi Doguš grupe uklapaju u plan turske Eksim banke, koja je spremna da kreditira dva lokalna puta u Sandžaku koji će povezati region sa budućim autoputem.

On je podsetio na to da je Doguš građevinska grupa već konkurisala u Crnoj Gori za tamošnji deo Koridora 11, i da u aprilu očekuje odluku Vlade Crne Gore o tom poslu.

Japici je rekao da je želja Doguš grupe da učestvuje u tom poslu sa obe strane granice, i najavio da će uskoro Srbiji poslati pismo o namerama.

Prema njegovoj oceni, ukoliko ta kompanija bude poslovala u Srbiji to će biti signal i drugim velikim investitorima da je slede.

Srbija je centar Balkana, zbog čega postoji veliko interesovanje za saradnju, zaključio je Japici.

Ugljanin je na sastanku podsetio na to da Doguš građevinska grupa predstavlja jedan od tri najveća turska privatna konglomerata, i ponovio da je cilj Srbije da bude glavni strateški partner Turske na Balkanu, navodi se u saopštenju Kabineta ministra bez portfelja.

http://www.poslovnojutro.com/details&id=48898
 
И Турци заинтересовани за изградњу аутопутева у Србији, посебно Коридора 11.

Doguš građevinska grupa zainteresovana za izgradnju puteva u Srbiji

Ministar bez portfelja u Vladi Republike Srbije Sulejman Ugljanin razgovarao je danas sa regionalnim menadžerom Doguš građevinske grupe iz Istanbula Ertanom Japicijem, koji je tom prilikom potvrdio da je ta grupa zainteresovana za gradnju dela Koridora 11 u Srbiji.

Ugljanin je istakao da saradnja sa ovom grupom, koja je iskazala interesovanje za izgradnju puteva u našoj zemlji, može da se proširi, s obzirom na to da ona u portfoliju ima 25 kompanija raznih delatnosti i 35.000 zaposlenih.

On je istakao da je Koridor 11 žila kucavica za Srbiju i da se planovi Doguš grupe uklapaju u plan turske Eksim banke, koja je spremna da kreditira dva lokalna puta u Sandžaku koji će povezati region sa budućim autoputem.

On je podsetio na to da je Doguš građevinska grupa već konkurisala u Crnoj Gori za tamošnji deo Koridora 11, i da u aprilu očekuje odluku Vlade Crne Gore o tom poslu.

Japici je rekao da je želja Doguš grupe da učestvuje u tom poslu sa obe strane granice, i najavio da će uskoro Srbiji poslati pismo o namerama.

Prema njegovoj oceni, ukoliko ta kompanija bude poslovala u Srbiji to će biti signal i drugim velikim investitorima da je slede.

Srbija je centar Balkana, zbog čega postoji veliko interesovanje za saradnju, zaključio je Japici.

Ugljanin je na sastanku podsetio na to da Doguš građevinska grupa predstavlja jedan od tri najveća turska privatna konglomerata, i ponovio da je cilj Srbije da bude glavni strateški partner Turske na Balkanu, navodi se u saopštenju Kabineta ministra bez portfelja.

http://www.poslovnojutro.com/details&id=48898
 
Kakva katastrofalna greška ministra saobraćaja koji je dozvolio da se koridor 11 gradi pre nego što je završen koridor 10 koji je daleko najvažnija saobraćajnica Srbije pa idobrog dela Evrope. Gradnja koridora 11 je, bez preterivanja, jednostavno sabotaža. To je primer bacanja ogromnih para a ne Tematski park Terazije. Koridor 11 je nepotreban jer se na tom potezu nalazi Ibarska magistrala koju je trebalo samo malo proširiti i napraviti tunel kroz planinu Rudnik. Tako bi se dobio odličan put sa tri trake, dovoljno širok da se kasnije produže preko pešterske visoravni (Sjenica) ka Crnoj Gori. U svetu odavno postoje norme i zna se da se autoput gradi ukoliko je saobraćaj oko 15.000 koja dnevno. Na trasi koridora 11 biće oko 3.000 dnevno i on će biti praktično prazan sa tek tu i tamo nekim vozilom. Pa neka saobraćaj bude dvostruko već odnosno 6.000 opet je to sasvim nedovoljno za gradnju kompletnog autoputa. Tu relaciju jednostavno dobro pokriva ibarska magistrala koja uz manja doterivanja može postati odličan magistralni put prvog reda. Uveren sam da na toj relaciji autoput neće biti potreban još 50 godina a možda i nikad. U srbiji se sada pojavila prava manija gradnje autoputeva pa pominju i tunel kroz Frušku Goru (?!) i autoput Novi Sad- Zvornik.
 
Ne bih se slozio,cesto putujem do Cacka i gledano saobracajno i ekonomski autoput je isplativ da se gradi do Pozege.

Ibarska magistrala je put smrti,ako se bese jedan izgubljen zivot racuna kao trosak za drzavu od 2 miliona eura mozemo lako izracunati koliko je drzava tu izgubila para jer nema normalan autoput vec magistralu smrti.
 
Pri tome ibarsku magistralu najviše građani srbije, a koridor 10 stranci. Valjda je bitnije da država gradi za naše građane, a ne strance.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Kakav post Milisava?! Da li su stranci i oni građani Kraljeva, Kruševca, Niša i Leskovca koji intenzivno koriste koridor 10? Istina je da ga koriste i stranci jer to je i evropski koridor a ne samo srpski. Pa da li mu je to i mana? Turistička zarada Srbije je najvećim delom od transporta koridorom 10. Inače, tačno je da je na ibarskoj magistrali sada u špicevima gužva ali ja sam i napisao da ju treba proširiti i napraviti alternativno tunel kroz Rudnik. To je po slobodnoj proceni oko 100 puta jeftinije nego novi autoput koji će biti paralelan sa Ibarskom magistralom a efekti će biti isti.
 
Vrh