svsavic":nwblsiew je napisao(la):
Pitanje da li će klizište biti sanirano kako treba je glupo. Postoji projekat, proračun i prethodno istrživanje kako rešiti trajno problem klizišta.
Ako mogu holanđani, pre 100 godina, da oduzmu tlo od mora za trećinu svoje države, možemo mi zaustaviti jedno klizište
Dakle svašta, kakve veze ima gradnja odbrambenih brana na obali mora i sanacija klizišta?
Ovo je kao da kažeš kad su mogli Ameri da lete na mesec, možemo i mi sutra da se vozimo metroom.
Možemo, samo nećemo, jer ne umemo da izvedemo sve što treba od planiranja, finansijske konstrukcije pa do izvođenja radova! E tako ćemo verovatno sanirati i klizište, ja uopšte nemam ništa protiv te varijante desnom obalom Save, samo se bojim da sve to ne bude tipično naš projekat "saniranje klizišta u pokušaju - probali smo, fala tako je kako je".
Zato i kažem, jasno je svima nama da bi desna obala bila logičnija, ali da li je stvarno izračunato sve što treba. Ko će da snosi odgovornost ako put otkliže, ako neko zbog deformisanog puta strada, ko će pristati da to sve osigura, i još gore kolika će biti premija osiguranja godišnje ukoliko osiguravajuće kuće samo nanjuše da bi klizište moglo da krene. I šta ako kad se sve izračuna ispadne da je zbog troškova sanacije, troškova održavanja i troškova osiguranja (a ne zanosite se, svi infrastrukturni objekti se osiguravaju protiv koječega) ispadne da bi recimo putarina BG-Obrenovac sremskom stranom bila ajde da lupim 70 din, a zbog svih ovih cena desnom obalom ispadne da bi ekonomska cena bila recimo 150 din. E onda bi krenulo gunđanje kako je preskupo i bezobrazno i onda bi vozila bilo manje što bi ceo projekat poskupelo.
Slažem se da je najgora stvar varijante po levoj obali to što se uništava poljoprivredno zemljište. A zašto ne postoji i varijanta koja bi išla dalje od Save po desnoj obali i time zaobišla klizište.