Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Jel vas raduje I most obrenovac-zemun koji uvaljuju bez ikakve javne rasprave?
 
:( Јбг,као што рекох,одређени кругови су се постарали да пројекти који се тичу Београда преживљавају сваку промену власти колико год били лоши.
 
Ali izmena ovog projekta nije potekla iz gradske vec republicke vlasti.
 
Питање је.Градска власт би у сваком случају ово могла лако да стопира да хоће.
 
Posledica trase kroz Srem ce biti da ce se mnogo pre morati raditi nova trasa Ibarske od Beograda bar do iza stepojevca i odatle veza za autoput.
 
Umesto sadašnjih 3 sata vožnje Ibarskom magistarlom, koju mnogi nazivaju magistala smrti za 3 godine od Beograda do Čaćka moći ćemo da stigneo za manje od sat vremena. To obećava Velimir Ilić ministar građevine koji ne krije da je taj autoput njegov životni projekat i nedosanjani san.

"Znači moći ćete na Divčibarama da budeta za 45 minuta, na Zlatiboru možda kad se dođe do Požege za sat i po sat i 45 minuta. Ja sam rekao 38 meseci i za 38 meseci mi cemo biti u Preljini i to je 100 odsto. Evo sad smo 5 kilometara ispred Preljine", kaže Velimir Ilić.

Uverenja ministra Ilića ne dele oni koji žive pored trase budućeg autoputa i čija imanja seče ova saobraćajnica.

"Pa rade ovo ali proći će možda 10 godina i neće ovo uraditi. Oni kažu do 2014. da će da bude gotovo. Nisu uradili ništa kad pogledaš", kaže jedan od meštana.

"Kako je početo teško da doživimo mi, vrlo loše se radi, tuče se u krug samo da se ubija vreme i peru pare", kaže drugi meštanin.

A pare nisu problem kaže ministar. Za deonicu od Ljiga preko Takova I Brdnaja do petlje u Preljini prethodna vlada obezbedila je 300 miliona evra iz Azerbejdžanskog kredita. Ova vlada obezbedila je 330 miliona dolara iz kineskog kredita za deonicu od Obrenovca do Ljiga. Taj deo puta gradiće kineska državna kompanija koja je 2011.godine izgradila najduži prekomorki most na svetu dug 42 kilometra.

"51 odsto posla doble su strane firme a 41 odsto dmaće. Ali i kod stranih firmi 70 posto su radnici domaći tako sve kad saberemo maltene samo inženjering je spolja i nosioci posla a sve ostalo je iznutra. I hiljade ljudi koji radi na tim projektima su domaći", kaže Ilić. A oni koji su svoje rane, bar one na srcu, lečili u kafanama duž ibarske magistrale moraće da pronađu svoja nova utočišta. Dolaskom novog autoputa čuvene kafane duž magistrale odlaze u zaborav.

I dok su drvene tarabe jedine fizičke I zvučne barijere na glavnim putevima u Srbiji susedna Hrvatska premrežena je sa 1.300 kilometara najmodernijih autoputeva izgradjenih u poslednjih 15 godina. A pre nekoliko godina put od Prištine do Tirane trajao je 12 sati. Sada samo 3. Autoput "Ibrahim Rugova" koji povezuje Kosovo sa Albanijom dug je 102 kilometra, a vec je završeno više od 60 kilometra.

"Tačno je da su mnogi u okruženju izgradili ali mi smo imali bombardovanje mi smo imali ratove mi smo imali sankcije dugo godina i mi smo prvo morali ono uništeno tenkovima da napravimo pa tek onda da gradimo autoputeve. Vi znate da je koncesija Horgoš Požega prošla to bi bila najbolja investicija u istoriji Srbije to bi u maju ove godine bilo gotovo", kaže Ilić.

Umesto u maju 2013. ministrov san od Beograda do Čačka dugačak 120 kilometara trebalo bi da bude dosanjan početkom 2016.godine.

http://www.youtube.com/watch?v=uHkQNI58NEk
 
Kakave kafane, kakave rane, kakav zaborav. Sta prica ovaj. Alternativa autoputu mora da postoji za one koji nece da placaju putarinu i da uzivaju u udobnosti autoputa.

I sva sreca pa nije prosla koncesija sa Horgos-Pozega.
 
Nešto razmišljam o pomenutom grejanju autoputa.
Zar nije logičnije da prvo naprave grejanje nadvožnjaka i sličnih kritičnih deonica?
To može da se uradi i na nekom postojećem putu.
Jeftinije je, lakše se održava a dobra je proba.
 
brate moj, seti se gde živiš, kakvo crno grejanje, ovi ni projektante nemaju
 
Ministar Ilic menja trasu koridora 11

Ministarstvo gradjevine ponovo radi procenu da li bi autoput od Obrenovca do Beograda na Koridoru 11 trebalo da ide s leve ili desne strane obale Save.
Taman kada su svi mislili da je odlukom Republicke revizione komisije da autoput Obrenovac-Beograd treba da ide levom stranom obale Save stavljena tacka na sve nedoumice, ministar Velimir Ilic ponovo je aktuelizovao dilemu. On je za "Blic" rekao da se tim resenjem prevideo jedan veliki problem.
-Oliver Dulic koji je vodio resorno ministarstvo izmedju moja dva mandata prebacio je autoput na levu obalu Save da bi izbegao kliziste u Dubokom i na Umci. Po tom projektu autoput bi u Beograd ulazio iz Surcina. Ispalo je da u tom slucaju mora da se radi jos jedan most na Savi izmedju Obrenovca- tvrdi ministar Ilic i dodaje da bi onda Most na Adi bio van funkcije, a da je on i projektovan za autoput koji bi prolazio desnom obalom Save. Udruzenje gradjevinskij inzenjera i Inzenjerska akademija izracunali su da ce ranije usvojeno resenje (leva obala) drzavu kostati 138,7 miliona evra, dok bi deonica desnom obalom ukljucujuci i sanaciju klizista, kostalo oko 115 miliona evra. Njihovo misljenje je bilo da treba graditi jeftiniji i kraci autoput.


Dve varijante autoputa Beograd - Obrenovac

I projekat: autoput na desnoj obali Save od Ostruznice do Obrenovca (14,5km), uz sanaciju klizista Umka-Duboko

II projekat: autoput levom obalom Save od Surcina preko Jakova do Obrenovca (17,6km)


izvor Blic
 
Kada bi vratili resenje na to staro bilo bi previse dobro da bude istinito,a neka se kinezi sa Borcanskog prebace na Vincanski most i svi recni i zadovoljni.
 
Čitam juče Blic i imam šta da vidim.Velja pokušava da prebaci Koridor 11 sa leve na desnu stranu Save.I pored upozorenja CIP-a da desna Ostružnička strana ima izuzetno opasno klizište i mnogo kuća za rušenje a sa leve obale nema nijedne kuće za rušenje niti klizišta.Iz Cip-a su mu porucili da je pitanje hoceli biti uopšte smireno klizište sa tom koičinom kamena za koju je on procenio da je dovoljna.Samim tim je ova cena koju on forsira dovedena u pitanje.Uz to nijedna banka mu neće odobriti kradit za tu trasu preko aktivnog klizišta .Naši najbolji stručnjaci su u Cip-u ali Velja nehaje za to.Plašim se da ovo nije konačna cifra za put sa desne obale Save a izgleda da je toga svestan i Velja koji to forsira iz nekih svojih razloga koje ćemo ubrzo saznati.
 
Na ovoj temi mnogo puta je bapisano zašto je desna obala bolje rešenj, i da dodam jedino ispravno rešenje. Ja ti to neću ponovo pisati ali ti savetujem da iščitaš ovu temu pre nego što kreneš da postuješ.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
abunakonosor":2qr1gtdn je napisao(la):
Čitam juče Blic i imam šta da vidim.Velja pokušava da prebaci Koridor 11 sa leve na desnu stranu Save.I pored upozorenja CIP-a da desna Ostružnička strana ima izuzetno opasno klizište i mnogo kuća za rušenje a sa leve obale nema nijedne kuće za rušenje niti klizišta.Iz Cip-a su mu porucili da je pitanje hoceli biti uopšte smireno klizište sa tom koičinom kamena za koju je on procenio da je dovoljna.Samim tim je ova cena koju on forsira dovedena u pitanje.Uz to nijedna banka mu neće odobriti kradit za tu trasu preko aktivnog klizišta .Naši najbolji stručnjaci su u Cip-u ali Velja nehaje za to.Plašim se da ovo nije konačna cifra za put sa desne obale Save a izgleda da je toga svestan i Velja koji to forsira iz nekih svojih razloga koje ćemo ubrzo saznati.

Pročitaj malo ranije postove i biće ti jasno, desna strana je bolja, svako klizište se da srediti!!
 
A sta su ovi u cipiripiju bozanstva sa olima cija se neporice .A profani sa rudarsko geoloskog da pojedu diplome
 
Recimo CIP je odgovoran za lose saobracajno resenje slavije po novom konkursu,cisto primer da nisu ni oni nepogresivi vec rade po direktivama.
 
A ime ko je postavio novo rijesenje za slaviju se krije ko zmija noge plus nerade ono sto im je posao
 
Stručnjaci kod nas izgleda služe da nadređenom ministru napišu elaborat, na rešenje koje je on već usvojio, a ne da objektivno naprave studiju. Tako se i desilo da je usvojena leva strana.

Mnogo puta smo obrazlagali prednosti izgradnje na desnoj obali, da nema smisla ponavaljati se. Žalosno je da je došlo do toga da jedan Ilić Velimir sada poteže to pitanje, ali istrpećemo i to, samo da izgura desnu stranu!!!
 
Po meni dobra vest:

Ministarstvo građevine ponovo radi procenu da li bi autoput od Obrenovca do Beograda na Koridoru 11 trebalo da ide s leve ili desne strane obale Save.

Taman kad su svi mislili da je odlukom Republičke revizione komisije da autoput Obrenovac-Beograd treba da ide levom stranom obale Save stavljena tačka na sve nedoumice, ministar Velimir Ilić ponovo je aktuelizovao dilemu. On je za "Blic" rekao da se tim rešenjem prevideo jedan veliki problem.

- Oliver Dulić koji je vodio resorno ministarstvo između moja dva mandata prebacio je autoput na levu obalu Save da bi izbegao klizište u Dubokom i na Umci. Po tom projektu, autoput bi u Beograd ulazio iz Surčina. Ispalo je da u tom slučaju mora da se radi još jedan most na Savi između Obrenovca - tvrdi ministar Ilić, i dodaje da bi onda Most na Adi bio van funkcije, a da je on i projektovan za autoput koji bi prolazio desnom obalom Save.

Udurženje građevinskih inženjera i Inženjerska akademija izračunali su da će ranije usvojeno rešenje (leva obala) državu koštati 138,7 mil EUR, dok bi deonica desnom obalom uključujući i sanaciju klizišta, koštala oko 115 mil EUR. Njihovo mišljenje je bilo da treba graditi jeftiniji i kraći autoput.

http://www.ekapija.com/website/sr/p...-Ministar-Ilić-ponovo-menja-trasu-Koridora-11
 
Evo lepog objašnjenja ZAŠTO:

Zato sto je to jedino logicno resenje za ukljucivanje ovog autoputa u Beograd.

Ako bi se gradilo desnom stranom, konacno bi se trajno saniralo opasno kliziste koje postoji u Umki. Spasilo bi se nekoliko stotina kuca, sanirao plovni put Save i omogućila izgradnja gasovoda, PTT i elektrovodova, ... Da ne pričamo da je logičan nastavak AP Bgd-JJ na Savskoj magistrali, a oni koji ne idu u Beograd već produžavaju dalje bi se uključivali na obilaznicu kod Ostružnice i dalje išli svojim putem (za Niš/Vršac ili Šid/Novi Sad).

Izgradnjom autoputa sa leve strane Save nista se od pomenutog ne resava, vec se stvaraju samo novi problemi. Ugozava se vodosnabdevanje Beograda, a AP Bgd-JJ se završava u obilaznici, tako da i oni koji idu u Beograd moraju istu da koriste do prvog isključenja i na taj nacin je dodatno opterecuju. AP se ne moze dalje produziti do Jurija Gagarina, upravo zbog izvorista vode koja stoje na tom putu.

Beogradjani iz starog Beograda sasvim sigurno ne bi koristili to ukljucenje kod Surcina vec bi nastavili da voze Savskom ili Ibarskom magistralom i tek kod Obrenovca ili Ljiga se ukljucivali na novi AP.

Ukratko receno, izgradnjom AP sa desne strane Save dobija se mnogo, a sa leve se gubi mnogo. Motiv izgradnje AP sa leve strane je iskljucivo licne prirode pojedinih ministara koji svoj interes stavljaju ispred drzavnog.

Uostalom, strucna javnost odavno je dala sud na tu temu. Vec na prvoj strani je sve objasnjeno:

Зашто десном а не левом обалом реке Саве!?

http://via-vita.org.rs/index.php?opt...d=34&Itemid=93


izvor: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=100150565&postcount=1226
 
A evo i slicice...

koridor11.jpg
 
Sve je to lepo, ali ko može sa sigurnošću da tvrdi da će to klizište biti tako sanirano da će biti trajno stabilno. Šta ako ponovo počne da klizi nakon recimo 5 godina (ne zaboravite da je i auto-put po sred Srema - traka BG-NS - potpuno neravan a građen je na ravnom terenu - toliko o tome koliko pazimo na kvalitet radova). S obzirom na našu poslovičnu polovičnost u svemu, nisam siguran da nakon 10 godina ne bi bilo zatvaranja cele jedne trake auto puta. Treba uraditi vrlo, vrlo detaljne analize, ako je to klizište aktivno godinama, ko može da tvrdi da će uopšte biti trajno stabilizovano, i po kojoj ceni? Da li je cena kojom sada barata Velja Ilić stvarna cena za koju je moguće uopšte postići takvu stabilizaciju terena, ili je to opet "ajde da počnemo, pa posle će nam dodavati novac samo da završimo". Meni se čini da se i leva i desna opcija vođenja trase forsiraju čisto politički, a da su stvarne analize potpuno ostale po strani. Sve se radi ofrlje, te most košta ovoliko, te sanacija klizišta ovoliko, te most na Adi ostaje bez funkcije (ovo je toliko glupa izjava da je za ne poverovati - pa ni sad nema autoputa, pa nije bez funkcije). Treba staviti sve na sto, koliko košta trasa preko reke, koliko košta trasa preko klizišta, koliko zemljišta/kuća je potrebno otkupiti i koliko novca to odnosi i još bitnije sa svim našim poslovičnim inaćenjem, koliko će to da traje, pa onda koliok ukupno godina je potrebno za jedno, koliko za drugo, koliko će naknadno održavanje koštati u jednoj i koliko u drugoj varijanti. Kolika se garancija dobja na most, a kolika na klizišta, kao što neko reče, kakve su varijante da se dobije finansiranje i koliko košta osiguranje objekata ako se ide preko mosta ili ako se ide preko klizišta. Sve to treba izračunati. A ne lupetati o milionima eura ovamo i onamo, jeftinom mostu, jeftinoj sanaciji i koješta drugo.
 
Ajde da postavimo stvari ovako:

Leva strana:

Duži put
Upropaštava se plodno zemljište
Forsiraju se privredne i logističke zone na plodnom zemljištu i samo u jednom delu grada
Katastrofalna veza starog dela grada sa pravcem ka Čačku i CG
Potpuno nepotreban most preko Save
Ostaje klizište, koje će opet neko kasnije morati da sanira

Desna strana:

Već izgrađen priličan deo koridora
Odavno planiran pravac
Rasterećenje dela ibarske do Lazarevca
Rešenje klizišta
Jeftinija ukupna izgradnja
Bolja i logičnija veza sa obilaznicom
Ogromna ušteda na ukupnom vremenu i gorivu, svih koji putuju na jug

Evo to je ovako na brzinu nabacano, a dalo bi se razraditi, a postoji i detaljna studija na par strana ranije...
 
Pitanje da li će klizište biti sanirano kako treba je glupo. Postoji projekat, proračun i prethodno istrživanje kako rešiti trajno problem klizišta.
Ako mogu holanđani, pre 100 godina, da oduzmu tlo od mora za trećinu svoje države, možemo mi zaustaviti jedno klizište
 
Vrh