Umesto sadašnjih 3 sata vožnje Ibarskom magistarlom, koju mnogi nazivaju magistala smrti za 3 godine od Beograda do Čaćka moći ćemo da stigneo za manje od sat vremena. To obećava Velimir Ilić ministar građevine koji ne krije da je taj autoput njegov životni projekat i nedosanjani san.
"Znači moći ćete na Divčibarama da budeta za 45 minuta, na Zlatiboru možda kad se dođe do Požege za sat i po sat i 45 minuta. Ja sam rekao 38 meseci i za 38 meseci mi cemo biti u Preljini i to je 100 odsto. Evo sad smo 5 kilometara ispred Preljine", kaže Velimir Ilić.
Uverenja ministra Ilića ne dele oni koji žive pored trase budućeg autoputa i čija imanja seče ova saobraćajnica.
"Pa rade ovo ali proći će možda 10 godina i neće ovo uraditi. Oni kažu do 2014. da će da bude gotovo. Nisu uradili ništa kad pogledaš", kaže jedan od meštana.
"Kako je početo teško da doživimo mi, vrlo loše se radi, tuče se u krug samo da se ubija vreme i peru pare", kaže drugi meštanin.
A pare nisu problem kaže ministar. Za deonicu od Ljiga preko Takova I Brdnaja do petlje u Preljini prethodna vlada obezbedila je 300 miliona evra iz Azerbejdžanskog kredita. Ova vlada obezbedila je 330 miliona dolara iz kineskog kredita za deonicu od Obrenovca do Ljiga. Taj deo puta gradiće kineska državna kompanija koja je 2011.godine izgradila najduži prekomorki most na svetu dug 42 kilometra.
"51 odsto posla doble su strane firme a 41 odsto dmaće. Ali i kod stranih firmi 70 posto su radnici domaći tako sve kad saberemo maltene samo inženjering je spolja i nosioci posla a sve ostalo je iznutra. I hiljade ljudi koji radi na tim projektima su domaći", kaže Ilić. A oni koji su svoje rane, bar one na srcu, lečili u kafanama duž ibarske magistrale moraće da pronađu svoja nova utočišta. Dolaskom novog autoputa čuvene kafane duž magistrale odlaze u zaborav.
I dok su drvene tarabe jedine fizičke I zvučne barijere na glavnim putevima u Srbiji susedna Hrvatska premrežena je sa 1.300 kilometara najmodernijih autoputeva izgradjenih u poslednjih 15 godina. A pre nekoliko godina put od Prištine do Tirane trajao je 12 sati. Sada samo 3. Autoput "Ibrahim Rugova" koji povezuje Kosovo sa Albanijom dug je 102 kilometra, a vec je završeno više od 60 kilometra.
"Tačno je da su mnogi u okruženju izgradili ali mi smo imali bombardovanje mi smo imali ratove mi smo imali sankcije dugo godina i mi smo prvo morali ono uništeno tenkovima da napravimo pa tek onda da gradimo autoputeve. Vi znate da je koncesija Horgoš Požega prošla to bi bila najbolja investicija u istoriji Srbije to bi u maju ove godine bilo gotovo", kaže Ilić.
Umesto u maju 2013. ministrov san od Beograda do Čačka dugačak 120 kilometara trebalo bi da bude dosanjan početkom 2016.godine.
http://www.youtube.com/watch?v=uHkQNI58NEk