Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

ok, culi smo sta misli dedinje, ima covek pravo da misli sta oce. eto, i objasnio je svoje argumente.. to je politicki autoput, prioritet su turci, sirimo krivine, pravimo mini obilaznice..on bi to tako, ne bi on autoput.

ono sto sam hteo da kazem je da sam na ssc-u video post sa par slika pocetka gradnje nekih tunela na ovoj trasi.. ono sto je meni bilo jako zanimljivo je da je kilometraza u tom postu data od ostruznice a ne od surcina.. mozda ipak ima nade za desnu varijantu ulaska u beograd
 
U selu Dici videh danas vijadukte u mostovsku konstrukciju iznad jedne recice.Bas dobro rade a radnici su smesteni u kuci u kojoj pise Fed Ex.
 
vucko":2xnr83do je napisao(la):
U selu Dici videh danas vijadukte u mostovsku konstrukciju iznad jedne recice.Bas dobro rade a radnici su smesteni u kuci u kojoj pise Fed Ex.


TO je ako se ne varam na deonici kojaa je vec trebala biti gotova...
Sramotno je kako se sve kod nas radi. Pa kakva nam je to dinamika?
Nadu mi ulivaju Azeri i Kinezi, izgleda da oni nameravaju ozbiljnije da rade.
 
Ne,to u dicima je juzno od ljiga,to azeri rade od prosle godine.To je lokacija pored ibarske,dok ub-lajkovac se radi vec vjek vjekova i niko ne zna kako je tamo.
 
Moja greska, prevideo sam da je selo Dici, ja video Divci :)

Da Azeri su ocito krenuli, napisah pre par postova i da su poceli tunel Brdjani. Ubedjen sam da cu 2015. makar od LJiga do Cacka voziti kvalitetnim autoputem
 
Jadno, mučeno i napaćeno slovo Ć.

Radi se o selu Dići.
 
Postigli smo konsenzus o ovom važnom pitanju. Još samo kad bi mogli da zapišemo taj specifičan naglasak kojim se izgovara
 
То једино да ангажујемо Беобилд ТВ да сними прилог па да га овде поставимо као додатак теми.
 
dedinje":1ys0sfvf je napisao(la):
Pročitao sam negde naslov "Autoput do Požege probudiće uspavana sela". Pa kao što sam već napisao sela će probuditi i dobra magistrala I reda koja vrši istu funkciju kao autoput a neuporedivo je jeftinija.

dedinje,

Nisam uopste neki strucnjak za puteve ali cini mi se kao da previdjas povecanje broja vozila zbog izgradnje autoputa. Ako imas autoput, locirace se i neka nova fabrika, skladiste, itd...pored tog autoputa. Imas investitore koje iskljucivo traze to. Onda, kakve lokacije biraju veliki maloprodajni lanci poput IKEA-e i sl...iskljucivo pored autoputa. Pa onda, ako omogucis ljudima da negde iz tog predela Srbije stignu do Beograda za 45 min, sat vremena, ili sat i po umesto 2-3 sata i duze, onda ce mozda vise ljudi dolaziti, recimo na vikend u Beograd (mladi u provod recimo), da posete rodbinu, ili ce vise ljudi ici van Beograda, cesce, na izlet, ili opet da posete rodbinu prijatelje...do Pozege od Beograda trenutno treba oko 3 sata, i to ako nema neke vece guzve. Zamislimo sada da se ta trasa prelazi sa 120 km/h, to je zapravo samo oko 160 km, znaci tamo si za sat i nesto. Evo ja prvi bi cesce odlazio do Zlatibora ili Tare recimo, to je dovoljno kratak put vremenski da mozes da odes ujutru i vratis se uvece, ili da prenocis jedno vece samo. Ovako kako je sad, ne isplati se ici na tako kratko. Onda imas privredu, mozda ce vise ljudi dolaziti u Beograd poslovno (recimo poljoprivrednici da plasiraju svoje proizvode, ili bilo ko drugi). Sad zamislimo da postoji autoput do Bara skroz, pa da ljudi umesto za 8-9 sati do mora mogu da stignu za 4 - 4 i po. Odjedanput ima smisla ici dole na produzeni vikend, jer ako krenes rano ujutru mozes da stignes do podne...

Sad, reci ces, pa OK, isto to moze da uradi i prosirena, tj. nova magistrala, medjutim, ako i samo sa novom magistralom ceo taj predeo "zivne", onda nam ostaje mogucnost da ce zbog tog ozivljavanja i ta magistrala za 10 godina biti krcata kao i Ibarska danas, pa cemo onda kukati sto autoputa nema.

Sto se tice zeleznica, i ja sam pobornik istih, ali dovodjenje zeleznica u Srbiji u stanje gde vozovi redovno i pouzdano voze 160 km/h, je visestruko skuplje od gradnje autoputa.
 
Vidim da mnogi forumaši razmišljaju u ekstremima. Po njima postoji autoput i makadamski put III reda. A između? Putna mreža jedne države je složen sistem. Postoje razne klasifikacije puteva. Ja ću se poslužiti jedinom koju znam. Sistem putne mreže se sastoji od puteva III reda (kojih ima najviše i koji spajaju apsolutno sva sela u državi), putevi II reda, putevi I reda. magistralni putevi i na kraju autoputevi. Ovi poslednji su tako skupi da se samo na njima naplaćuje i putarina. Svojom ukupnom širinom (od ograde do ograde)zauzimaju ogroman prostor plodnog zemljišta i,često unakazuju postojeći prirodni pejzaž. Visoko razvijene industriske zemlje grade ih samo između najvećih gradova. Ostale zemlje grade ih samo na pravcima koji imaju i međunarodni značaj. Koridor X se pruža čitavom dužinom Srbije (Subotica-Preševo) uz dva dosta dugačka kraka (Niš-granica sa Bugarskom i Beograd-granica sa Hrvatskom). Ostali putevi koji povezuju veće gradove su magistralni a preći će postepeno u autoputeve kada i Srbija bude visoko razvijena industriska zemlja. Magistralni put I reda ima skoro sve kvalitete autoputa. Nešto je uži ali uz sadašnji saobraćaj potpuno zadovoljava na svim relacijama. Posotoje izuzetci kao autoput Batočina -Kragujevac zbog fabrike Zastava. Magistralni putevi imaju blage krivine, tunele i vijadukte i omogućuju brz i siguran saobraćaj. O svemu ovome bi mogao da napiše dobar tekst neki saobraćajni inžinjer. Da dodam još primer Hrvatske koja je turistička velesila i koja iz tih razloga gradi dosta autoputeva na pravcu ka moru. Izjavu "gradimo autoputeve za nas a ne za strance" (kao koridor X je za strance a koridor XI za nas) ne verujem da bi rekao ni neki nepismeni afrički poglavica.
 
Moram da se osvrnem na neke Hazardove tvrdnje. Pominješ brzine od 120km/h koje omogućuje autoput. Tom brzinom se može voziti i na dobrom magistralnom putu. Ali, manji broj vozača koristi te i veće brzine. Srbija je kažu "groblje automobila". Kolika je prosečna starost automobila kod nas? 5 do 10 godina?. U razvijenom svetu to je 2 do 3 godine. Pretpostavljam da manje od 1% vozača ima najnovije, najbolje i najskuplje modele automobila. Zar je važno da li ćeš do Tare i Zlatibora stići 20 minuta ranije ili kasnije. Na te deonice ljudi idu obično na izlet a ratko nekim hitnim poslom. Mada je i onda magistrala sasvim dovoljna. Do Bara je neuporedivo bolje ići vozom koji ima i vagone za automobile. Ta pruga će biti modernizovana. Vozna karta je i jeftinija. Ići kolima do Bara na vikend je besmislica jer to je 900 km tamo i natrag. Ako se pojavi ozbiljan investitor neke industrije i traži baš autoput onda vredi razmisliti i izgraditi ga. Ali takvi investitori se ne pojavljuju baš često. Zadnjih 12 godina samo jedan - Fiat. Mladi će dolaziti na provod u Beograd, ljudi u posetu rodbini. Veoma lepo ali to ne mora autoputem osim ako ne misliš da svu ogromnu mrežu puteva III reda (makadamskih) pretvorimo u autoputeve. Prosek oko 3000 automobila za 24/h Od Beograda do Požege!? To znači oko 1 vozilo svakih pola minuta! Koja je to gustina saobraćaja. Ne bi se reklo da je taj put "krcat" osim u "špicevima" vikendom. Sve to nije dovoljno pogotovu dok još nije završen koridor X.
 
Kralju ne odustaj...ne daj se ubediti da nam je potreban autoput Bg-Pozega :D :D :D
 
Znaš kako dedinje, već smo razgovarali o ovome, baš na ovoj temi.
Ja nemam ništa protiv brze magistrale, ali na ovom pravcu, da bi se razlikovala od sadašnjeg puta, ona mora da ima i neke odlike autoputa:
- 100% (ili bar približno) denivelisana
- 2 x 2 trake a ponegde i zaustavna traka (na uzbrdicama možda 3 x 3)
- 100% izvan naselja, i ograđena tako da se ništa ne gradi do samog puta
- max brzina bar 100 km/h

Tako da razlike u odnosu na autoput su cirka 30% manje asfalta a samim tim i manji trškovi ekproprijacije. Ni za ovakav put ja ne bih imao problem da platim putarinu, samo mislim da ušteda nije toliko velika kolikom ti predstavljaš. Nisam saobraćajni inženjer, samo iznosim neka svoja zapažanja i pretpostavke.
 
To što piše mekbejn i ja govorim celo vreme. Nije potreban autoput (BG-Požega) već dobra magistrala 2x2 trake. Zaobilaženje naselja se podrazumeva kao i denivelacije.
 
Sreća pa će biti autoput. Valjda smo i mi srbi zaslužili da se vozimo autoputem, a ne samo turci.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Bačene pare pa će biti autoput. Zamisli - prođe ceo minut i prođu dva vozila. Glavno je da Velja ostvari svoj san. Turcima možemo da pozavidimo. Kriza ih nije zakačila, malo je nezaposlenih, prosečne plate su neuporedivo većenego kod nas. Ali nemaju ozbiljne i poštene ministre kao mi.
 
Dedinje,uz duzno postovanje ne razumem cemu tolika mrznja ka tom delu Srbije i ideji da tamo samo zive burzoarski lopovi od politicara a ne i obican narod???
 
dedinje":159rkcgz je napisao(la):
Bačene pare pa će biti autoput. Zamisli - prođe ceo minut i prođu dva vozila. Glavno je da Velja ostvari svoj san. Turcima možemo da pozavidimo. Kriza ih nije zakačila, malo je nezaposlenih, prosečne plate su neuporedivo većenego kod nas. Ali nemaju ozbiljne i poštene ministre kao mi.

Smiri malo tenzije, kolega.

Na stranu moje nesimpatije prema Velji, do Čačka kako god okreneš ima interesa i opravdanja za puni autoput. Dalje ka Užicu, a pogotovo preko Zlatibora / Peštera već možemo da diskutujemo.
 
dedinje":38uwm4qf je napisao(la):
To što piše mekbejn i ja govorim celo vreme. Nije potreban autoput (BG-Požega) već dobra magistrala 2x2 trake. Zaobilaženje naselja se podrazumeva kao i denivelacije.

Pa to si mozda hteo da govoris sve vreme, ali to nije onako kako sam ja tebe shvatio, a verujem i ostatak ljudi ovde. To sto je gore opisao Mekbejn je brzi moto put ili ti na engleskom expressway, a to je u sustini autoput bez zaustavnih traka. Dakle 2+2 za saobracaj, samo sto je to ukupna sirina, a ne 3+3 kao "pravi" autoput sa zaustavnim trakama. Ono o cemu si ranije pisao - "dobar magistralni put" - je u mojoj glavi (a verujem i vecini ovde) stvarao sliku "obicne" magistrale 2+2, sa ukrstanjima u nivou i ogranicenjem maks. 80 km/h. Taman sam hteo da ti odgovorim i kazem da se na magistrali mozda moze voziti 120 km/h, ali to niti je legalno, niti je bezbedno, a onda shvatim da ti uopste i ne govoris o magistrali (kako se na to srpskom obicno shvata, prim. Ibarska magistrala) vec o brzom moto-putu.

dedinje":38uwm4qf je napisao(la):
Kolika je prosečna starost automobila kod nas? 5 do 10 godina?. U razvijenom svetu to je 2 do 3 godine. Pretpostavljam da manje od 1% vozača ima najnovije, najbolje i najskuplje modele automobila.

Kakve to veze ima? Jugo kao ne moze da ide 100 na sat? To sto je neki auto krs ili star ne znaci da ne moze da razvije brzinu, pobogu govorimo o 120 na sat a ne 300 na sat. Ne treba ti nova BMW petica. Tim pre ako je starost 5-10 godina, sta fali automobilu koji je star 10 godina?

Zar je važno da li ćeš do Tare i Zlatibora stići 20 minuta ranije ili kasnije. Na te deonice ljudi idu obično na izlet a ratko nekim hitnim poslom. Mada je i onda magistrala sasvim dovoljna.

Zato sto nije razlika 20 minuta, nego je razlika 2 sata. No ti zapravo uopste nisi pricao o magistrali nego o brzom motoputu gde razlika moze biti 20 minuta u odnosu na autoput i onda se ne sporimo po tom pitanju. No upravo je i poenta da se tamo ne ide hitnim poslom; ako ides hitnim poslom, isao bi ovako i onako. Sa sadasnjom infrastrukturom, meni se ne isplati da idem do Zlatibora ne jednodnevni izlet, jer cu pola dana provesti putujuci. Medjutim ako bi mogao da stignem tamo za 2 sata umesto 4, onda bi mi se isplatilo. O tome pricam.

Do Bara je neuporedivo bolje ići vozom koji ima i vagone za automobile. Ta pruga će biti modernizovana. Vozna karta je i jeftinija. Ići kolima do Bara na vikend je besmislica jer to je 900 km tamo i natrag.

900 km tamo i natrag je 450 km u jednom pravcu. Ako imam autoput, to je 4 sata voznje. Sta je 4 sata voznje? To nije nista. Krenem u petak ujutru, tamo sam u podne, ostanem do ponedeljka do 4-5, krenem, u Beogradu sam do 9. Produzeni vikend na moru. U cemu je problem? Gde je tu besmislica?

Pruga ce biti modernizovana. Kada? Na koju brzinu? Za koje pare? Da li ce i onda voz biti jeftiniji, ako se napravi brza pruga? Putovanja po brzim prugama su skupa. U Francuskoj ti jeftinije izadje da ides kolima (ako se vozi vise od dvoje) nego TGVom.

Ako se pojavi ozbiljan investitor neke industrije i traži baš autoput onda vredi razmisliti i izgraditi ga. Ali takvi investitori se ne pojavljuju baš često. Zadnjih 12 godina samo jedan - Fiat.

Ovo je vec pitanje kokoske i jajeta. Da li ce investitori uopste doci ako nema infrastrukture? O tome pricam. Kazes nekome - "otvori fabriku, pa cemo mi napraviti put". OK, to moze sa nekim FIATom, koji i onako treba da potrosi 2 godine da fabriku uopste pokrene. Ali nije poenta privlaciti samo gigantske investitore kao sto je FIAT, vec 5, 10, 20, 50, 100 manjih. A ne mozes prvo sve da ih skupis na gomilu, pa kazes "e sad gradimo put". A samo zbog jednog, ne isplati ti se da mu obecas. I sta ce da se desi? Pa otici ce negde gde vec ima autoput. Uz Koridor X. Ili u neku drugu drzavu.

Drugo, ne znam zasto se potencijaru samo investitori koji su strani. Mozda Pera iz Pozege ima proizvodni pogon. Ali dok on dopremi robu Zdravku u Suboticu, ovaj je vec uvezao istu tu robu iz Madjarske, gde postoji konkurentni pogon koji je pored autoputa. Ali uz autoput do Pozege, Pera je konkurentan, i Zdravko kupuje od njega umesto iz Madjarske, i eto jos saobracaja na tom putu.

Pitanje infrastrukture je cesto pitanje kokoske i jajeta. Ako nemas privredu, cini ti se da ti ne treba infrastruktura. Ali ako nemas infrastrukturu, nemas uslove za privredu! I tako u krug. Znaci negde se mora preseci.

Mladi će dolaziti na provod u Beograd, ljudi u posetu rodbini. Veoma lepo ali to ne mora autoputem osim ako ne misliš da svu ogromnu mrežu puteva III reda (makadamskih) pretvorimo u autoputeve. Prosek oko 3000 automobila za 24/h Od Beograda do Požege!? To znači oko 1 vozilo svakih pola minuta! Koja je to gustina saobraćaja. Ne bi se reklo da je taj put "krcat" osim u "špicevima" vikendom. Sve to nije dovoljno pogotovu dok još nije završen koridor X.

Prvo, ne znam zasto potenciras tu "celokupnu mrezu puteva", kao da to nama nije poznato. Niko ovde ne kaze da svaku ulicu treba pretvoriti u autoput. Ne ubrzava autoput svaki pedalj putovanja od vrata do vrata, ali ga ubrzava na 70, 80, 90% trase (zavisi odakle si posao i gde ides).

Dalje, moja poenta je, koju zaobilazis - izgradnja autoputa bi sama po sebi povecala taj broj vozila. Ne bi ih bilo 3000. Bilo bi ih vise. Koliko vise, i da li to opravdava autoput, to je vec drugo pitanje za koje nisam strucan da dam odgovor.
 
Vratili smo se na početak. Nisi stručan ti a nisam ni ja. Ali pročitao sam šta piše stručnjak. On kaže - autoput je opravdan ako je promet 13.000 do 15.000 vozila za 24/h. To je bio odličan članak koji se vrlo argumentovano sav založio protiv izgradnje autoputa pošto se to ne isplati. To sam pročitao pre oko mesec dana ali se ne sećam u kojim novinama. Inače, ono je nesporazum - kad sam pisao "magistrala I reda" podrzumevao sam denivelacije , blage krivine i dovoljnu širinu. Bez toga u pitanju je običan put a ne magistrala. Jednostavno - jedno su želje ljudi a drugo mogućnosti i realne potrebe. Zašto se ne prave autoputevi u istočnoj Srbiji?
Zašto se ne napravi autoput "poprečno" kroz Vojvodinu na pr. Apatin-Kikinda. Ili zašto niko ne pominje izgradnju autoputa Šabac-Valjevo-Bajina Bašta? U tvojoj zadnjoj rečenici ključno je pitanje "da li to opravdava autoput, to je već drugo pitanje za koje nisam stručan da dam odgovor".
 
bez zelje da ulazimo u zucnu raspravu vec da prodiskutujemo o konkretnim ciframa

http://www.putevi-srbije.rs/pdf/brojanj ... et_lat.pdf

posto se pozivas na broj vozila obrati paznju na cifre vezane za region oko cacaka, valjeva i sapca.. ne kazem da bi izgradnjom puta sva vozila sa tih regionalnih putica isla na autoput ali bi svakako, kao sto su ljudi pokusali da ti objasne, autoput generisao neki novi, sad nepostojeci, saobracaj te bi tvoja magicna cifra od 15k brzo bila premasena.

znci ajde ako te vec ne mrzi da hejtujes ovaj koridor, hejtuj onda deo ispod cacka posto gubis argumente (mada, pogledaj i tu cifre na nekim deonicama, cisto da znas o cemu pricas).. skrenuo bih ti i paznju na cinjenicu da bi izgradnja magistrale (tj porsirenje postojece na nacin na koji ti predlazes) takodje kostala za nase uslove jako puno a direktan povracaj ulozenog, kroz putarine, bi bio NULA.. autoput bi svakako donosio neke prihode, da li drzavi ili koncesionaru, to je drugo pitanje

za kraj, zasto potezes istocnu srbiju, rumu, kikindu..sta to znaci.. da ne gradimo nista dok ne skupimo lovu da celu srbiju premrezimo autoputevima.. bilo gde daa se krene sa izgradnjom javice se gomila njih sa pitnjem "a sta je sa nama"... iz licnog iskustva, znam mnogo ljudi koji redovno idu ka uzicu, zlatiboru, moru, divcibarima..dok one koji idu ka negotinu ili alibunaru, bilo poslom, bilo iz zadovoljstva, ja zaista ne poznajem u nekom vecem broju
 
Ljudi ja ne znam što toliko ulazite u raspravu...vidite da vas čovek zeza. Rekli ste mu, pa ako hoće da prihvati, neka prihvati...ako neće, moraće da živi sa time da se taj autoput pravi i ukoliko bude želeo moći će da se provoza njime...a ukoliko ne bude hteo da plati putarinu, imaće dosta prazniju Ibarsku magistralu pa nek se vozika (što se mene tiče može i u rikverc).

Edit:psovanje je zabranjeno
 
dedinje":1g5f9rdq je napisao(la):
Moram da se osvrnem na neke Hazardove tvrdnje. Pominješ brzine od 120km/h koje omogućuje autoput. Tom brzinom se može voziti i na dobrom magistralnom putu.

Moguće, ali protivzakonito.
 
Hazard, da li ti imaš vozačku dozvolu? Kažeš "to što je neki auto krš ili star ne znači da ne može da razvije brzinu" Zaista može.
"Šta fali autu koji je star 10 i više godina" Ne fali ništa, zavisi koliko je prešao i kako je održavan. Ipak se pitam zašto su polovni automobili duplo jeftiniji od novih? Kažeš da bi 450 km autoputa prešao za 4 sata. Može to ali mislim da je veliki napor za prosečnog vozača. I da dodam, pruga Beograd-Bar nikad neće biti celom dužinom "brza pruga" pošto je njen veći deo planinskog tipa.
 
Vrh