dedinje":38uwm4qf je napisao(la):
To što piše mekbejn i ja govorim celo vreme. Nije potreban autoput (BG-Požega) već dobra magistrala 2x2 trake. Zaobilaženje naselja se podrazumeva kao i denivelacije.
Pa to si mozda hteo da govoris sve vreme, ali to nije onako kako sam ja tebe shvatio, a verujem i ostatak ljudi ovde. To sto je gore opisao Mekbejn je brzi moto put ili ti na engleskom expressway, a to je u sustini autoput bez zaustavnih traka. Dakle 2+2 za saobracaj, samo sto je to ukupna sirina, a ne 3+3 kao "pravi" autoput sa zaustavnim trakama. Ono o cemu si ranije pisao - "dobar magistralni put" - je u mojoj glavi (a verujem i vecini ovde) stvarao sliku "obicne" magistrale 2+2, sa ukrstanjima u nivou i ogranicenjem maks. 80 km/h. Taman sam hteo da ti odgovorim i kazem da se na magistrali mozda moze voziti 120 km/h, ali to niti je legalno, niti je bezbedno, a onda shvatim da ti uopste i ne govoris o magistrali (kako se na to srpskom obicno shvata, prim. Ibarska magistrala) vec o brzom moto-putu.
dedinje":38uwm4qf je napisao(la):
Kolika je prosečna starost automobila kod nas? 5 do 10 godina?. U razvijenom svetu to je 2 do 3 godine. Pretpostavljam da manje od 1% vozača ima najnovije, najbolje i najskuplje modele automobila.
Kakve to veze ima? Jugo kao ne moze da ide 100 na sat? To sto je neki auto krs ili star ne znaci da ne moze da razvije brzinu, pobogu govorimo o 120 na sat a ne 300 na sat. Ne treba ti nova BMW petica. Tim pre ako je starost 5-10 godina, sta fali automobilu koji je star 10 godina?
Zar je važno da li ćeš do Tare i Zlatibora stići 20 minuta ranije ili kasnije. Na te deonice ljudi idu obično na izlet a ratko nekim hitnim poslom. Mada je i onda magistrala sasvim dovoljna.
Zato sto nije razlika 20 minuta, nego je razlika 2 sata. No ti zapravo uopste nisi pricao o magistrali nego o brzom motoputu gde razlika moze biti 20 minuta u odnosu na autoput i onda se ne sporimo po tom pitanju. No upravo je i poenta da se tamo ne ide hitnim poslom; ako ides hitnim poslom, isao bi ovako i onako. Sa sadasnjom infrastrukturom, meni se ne isplati da idem do Zlatibora ne jednodnevni izlet, jer cu pola dana provesti putujuci. Medjutim ako bi mogao da stignem tamo za 2 sata umesto 4, onda bi mi se isplatilo. O tome pricam.
Do Bara je neuporedivo bolje ići vozom koji ima i vagone za automobile. Ta pruga će biti modernizovana. Vozna karta je i jeftinija. Ići kolima do Bara na vikend je besmislica jer to je 900 km tamo i natrag.
900 km tamo i natrag je 450 km u jednom pravcu. Ako imam autoput, to je 4 sata voznje. Sta je 4 sata voznje? To nije nista. Krenem u petak ujutru, tamo sam u podne, ostanem do ponedeljka do 4-5, krenem, u Beogradu sam do 9. Produzeni vikend na moru. U cemu je problem? Gde je tu besmislica?
Pruga ce biti modernizovana. Kada? Na koju brzinu? Za koje pare? Da li ce i onda voz biti jeftiniji, ako se napravi brza pruga? Putovanja po brzim prugama su skupa. U Francuskoj ti jeftinije izadje da ides kolima (ako se vozi vise od dvoje) nego TGVom.
Ako se pojavi ozbiljan investitor neke industrije i traži baš autoput onda vredi razmisliti i izgraditi ga. Ali takvi investitori se ne pojavljuju baš često. Zadnjih 12 godina samo jedan - Fiat.
Ovo je vec pitanje kokoske i jajeta. Da li ce investitori uopste doci ako nema infrastrukture? O tome pricam. Kazes nekome - "otvori fabriku, pa cemo mi napraviti put". OK, to moze sa nekim FIATom, koji i onako treba da potrosi 2 godine da fabriku uopste pokrene. Ali nije poenta privlaciti samo gigantske investitore kao sto je FIAT, vec 5, 10, 20, 50, 100 manjih. A ne mozes prvo sve da ih skupis na gomilu, pa kazes "e sad gradimo put". A samo zbog jednog, ne isplati ti se da mu obecas. I sta ce da se desi? Pa otici ce negde gde vec ima autoput. Uz Koridor X. Ili u neku drugu drzavu.
Drugo, ne znam zasto se potencijaru samo investitori koji su strani. Mozda Pera iz Pozege ima proizvodni pogon. Ali dok on dopremi robu Zdravku u Suboticu, ovaj je vec uvezao istu tu robu iz Madjarske, gde postoji konkurentni pogon koji je pored autoputa. Ali uz autoput do Pozege, Pera je konkurentan, i Zdravko kupuje od njega umesto iz Madjarske, i eto jos saobracaja na tom putu.
Pitanje infrastrukture je cesto pitanje kokoske i jajeta. Ako nemas privredu, cini ti se da ti ne treba infrastruktura. Ali ako nemas infrastrukturu, nemas uslove za privredu! I tako u krug. Znaci negde se mora preseci.
Mladi će dolaziti na provod u Beograd, ljudi u posetu rodbini. Veoma lepo ali to ne mora autoputem osim ako ne misliš da svu ogromnu mrežu puteva III reda (makadamskih) pretvorimo u autoputeve. Prosek oko 3000 automobila za 24/h Od Beograda do Požege!? To znači oko 1 vozilo svakih pola minuta! Koja je to gustina saobraćaja. Ne bi se reklo da je taj put "krcat" osim u "špicevima" vikendom. Sve to nije dovoljno pogotovu dok još nije završen koridor X.
Prvo, ne znam zasto potenciras tu "celokupnu mrezu puteva", kao da to nama nije poznato. Niko ovde ne kaze da svaku ulicu treba pretvoriti u autoput. Ne ubrzava autoput svaki pedalj putovanja od vrata do vrata, ali ga ubrzava na 70, 80, 90% trase (zavisi odakle si posao i gde ides).
Dalje, moja poenta je, koju zaobilazis - izgradnja autoputa bi sama po sebi povecala taj broj vozila. Ne bi ih bilo 3000. Bilo bi ih vise. Koliko vise, i da li to opravdava autoput, to je vec drugo pitanje za koje nisam strucan da dam odgovor.