Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

@ dedinje
Nisi u pravu.
Osim u letnjim mesecima koridor 10 po broju vozila ne prednjaci puno u odnosu na Ibarsku magistralu.
Prosirivanje Ibarske magistrale je bezpredmetna prica jer njena trasa danas skoro 80% prolazi kroz naseljena mesta, gradove, sela varosice. Ako bi se i odlucili na prosirivanje postojece magistrale, to bi kostalo bezmalo koliko i izgradnja novog autoputa, jer treba imati u vidu da zemljiste koje prolazi kroz Stepojevac, varosicu Ljig, Gornji milanovac (znaci gradjevinsko zemljiste) kosta mnogo vise nego poljoprivredno zemljiste u brdskim predelima.

Cacak 118.423
kraljevo 124.554
Uzice 83.000
Valjevo 96.761
n. Pazar 85.996
Pozega 14.000
G.Milanovac 24.000
Ivanjica 12.500
Priboj 20.000 _________
= Bezmalo 600.000

600.000 ljudi bez manjih naselja i sela valjda zasluzuju da im se moguci normalno putovanje i normalan i brz transport sirovina, proizvoda i drugie robe i dobara, zar ne?
 
Cacak 118 423 ?????
Kraljevo 124 554 ????

Da li je moguce da ta 2 grada imaju vise stanovnika od Subotice????
 
Podaci su za grad i okolinu koji su urbano spojeni...
Preuzeti su sa wikipedije (koju nerado koristim) jer mi je to bilo najbrze.
moguce je da cifre nisu najtacnije, al...

SA SAJTA GRADA CACKA:
У целој општини је 1991. било укупно 116.618 становника.
sudeci po ovoj na brzinu nadjenoj informaciji to je otprilike to :)
 
Jesu,nije mali Cacak uopste,ovo se radi o opstini.Sve u svemu autoput je potreban i neophodan.
 
Potreban je dobar i širok put ali ne baš autoput. Ibarska magistrala može dobiti i delimično novu trasu i zaobići najgušće naseljena mesta kao što je svojevremeno zaobišla Donji Milanovac. Autoputevi se grade širom sveta već više decenija. Opšte je poznato koliki mora biti saobraćaj na nekoj trasi da bi to zahtevalo izgradnju autoputa. Koridor 11 ni blizu ne ispunjava te uslove. Uslove za autoput ispunjuava samo koridor 10. Na svim drugim važnim pravcima Srbije potreban je moderan, širok, sa blagim krivinama, mostovima i vijadktima magistralni put I reda a ne autoput koji zauzima ogromne površine zemljišta i zahteva često rušenje kuća i sl.
 
Lepo zamišljeno. Turci da se voze auto putevima, a mi "širokim" putevima...


Nije nego.


Da je pameti prvo bi se izgradilo bg-preljina sa deonicom pojate-preljina, a onda i preljina-požega. A uz to i naravno ns-ša.


A turci ako hoće da se voze autoputevima nek ih sami izgrade.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
dedinje":l71duj1r je napisao(la):
Potreban je dobar i širok put ali ne baš autoput. Ibarska magistrala može dobiti i delimično novu trasu i zaobići najgušće naseljena mesta kao što je svojevremeno zaobišla Donji Milanovac. Autoputevi se grade širom sveta već više decenija. Opšte je poznato koliki mora biti saobraćaj na nekoj trasi da bi to zahtevalo izgradnju autoputa. Koridor 11 ni blizu ne ispunjava te uslove. Uslove za autoput ispunjuava samo koridor 10. Na svim drugim važnim pravcima Srbije potreban je moderan, širok, sa blagim krivinama, mostovima i vijadktima magistralni put I reda a ne autoput koji zauzima ogromne površine zemljišta i zahteva često rušenje kuća i sl.
Ne mozes od babe napraviti devojku nikako.
 
Ova dva zadnja posta (Milisav, Vučko) dobro pokazuju uzaludnost svih napora da se nekoj vrsti ljudi stvari objasne argumentovano i logično.
 
DEDINJE nije tvoj prica logicna auto put generise novu vrijednost on stvara bolje preduslove za zivot usporava migracije ,do jucerasnja zabit postaje pristono mjesto za zivot takodje treba gledat u buducnost zamisli da su kroz beograd umjesto gazele i autoputa napravili 1+1 ulicu koliko bi danas ludili jer neko nije imao viziju buducnosti .Ja bi mozda kao zaljubljenik u zeljeznicu prije spusao te pare u prugu .I u vecini slucajeva prosirenje u naseljenom mestu ispane daleko skuplje i nehumanije i degradira sredinu i kvalitet zivota
 
Daješ za primer autoput kroz Beograd i most Gazelu. Pa oni pripadaju koridoru 10 za koji sam naglasio da mora biti autoput. Ne mora se graditi autoput da bi se "usporile migracije" i da bi "jučerašnja zabit postala pristojno mesto za život". Sve se to može postići i dobrim kvalitetnim putevima koji se dobro održavaju. Proširenja ne treba raditi u naseljenim mestima. Naseljena mesta ne samo autoput već i "običan" put I reda treba da zaobilazi. Mene ne čudi što sada daju prednost koridoru 11 u odnosu na koridor 10. Dovoljno je čuti kako govore i izgledaju pojedini naši ministri i poslanici. To su često poluobrazovani ljudi koji malo znaju i o Srbiji i o Evropi.
 
@ Dedinje
Izvini , ali tvoji argumenti nikako ne stoje.
`Obilaznica Cacka` to nije bila jos u vreme kada je napravljena. 7 semafora je na njoj i veliki broj privrednih i stambenih objekata uz nju .
I da te ispravim, Ibarska magistrala ne prolazi kroz Donji Milanova vec kroz Gornji Milanovac. :wink:
I nazalost grad izmestanjem trase nije zaobidjen. Gledano od Rudnika put pre ulaska u G. Milanovac prolazi kroz nekoliko sela koja su urbano povezana sa gradom. Znaci da bi se zaobislo naselje potrebno bi bilo da se nekih 2,5-3km ranije krene sa zaobilazenjem grada.
Napominjem da je situacija u Gornjem Milanovcu najbenignija sto se tice obilaznice. Pogledaj samo potez od Meljaka do Stepojevca, pa i dalje? Pomenimo i to da se Cacak pruzio na jednu stranu do Brdjana, na drugu do Mrcajevaca...
Cinjenica je da je Ibarska magistrala preopterecena, nebezbedna, a da je na preko 50% trase ogranicenje 50km.
To moras priznati onda nije magistrala.

Argumentacija da koridor 10 koriste stranci, za mene daje dodatnu argumentaciju da je ucinjena greska sto se ne izgradjene i novoizgradjene deonice tog koridora ne finansiraju iz koncesija, vec iz kredita.
 
Argumenti koje sam izneo i te kako su čvrsti i niko ih nije oborio pogotovu onaj da je za kompletan autoput potrebno barem 13.000 vozila dnevno. Lakijeve primedbe su sitnice koje ne obaraju argumente. Ni sam neznam kako mi se omaklo Donji Milanovac umesto Gornji, pa kroz taj grad sam prošao prvi put pre 35 godina i od onda još desetinama puta. Sećam se kad je izgrađena obilaznica. Ona je onda stvarno obilazila grad ali njeni projektanti nisu uzeli u obzir brzo širenje grada koji je "progutao" obilaznicu koja to više nije. Naravno, treba graditi obilaznice koje će uzimati u obzir širenje grada i koje će ga obilaziti i kroz 20 godina. To važi i za obilaznicu oko Čačka. Ponavljam, Ibarsku magistralu treba proširiti. na nekim mestima i promeniti trasu, ublažiti oštre krivine, napraviti tunel kroz Rudnik ali graditi autoput - to je bacanje para. Da su te pare uložene u koridor 10 on bi već bio gotov i donosio veliki prihod od putarine.
 
Sreća pa se ti ne pitaš.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Velika je šteta što se ti ne pitaš. Inače, ono ti je biser "Turci da se voze autoputevima a mi "širokim" putevima".
 
@dedinje Ako cemo tako, ni ovi krakovi Xke trenutno u izgradnji na jugu ne zadovoljavaju uslove za autoput

U svakom slucaju mnogo manje zadovoljavaju nego Bg-Cacak, koji ima >20k vozila po dana na najprometnijim delova

protiv sam autoputa do bara po svaku cenu, to svakako
 
Krakovi koridora X itekako zadovoljeveju uslove za autoput. Pa to je međunarodni, evropski autoput koji skoro 1000 km. ide kroz Srbiju.Puni efekti će se tek videti kada sve bude gotovo sa obilaznicama. Koridor X će koristiti veliki broj evropskih i bliskoistočnih zemalja i Srbija. Koridor XI koristiće samo Srbija i Crna Gora ( koja ne pokazuje neko veliko interesovanje). Pade mi napamet jedno poređenje. Koridor X je prema koridoru XI kao ulica "Kneza Miloša" prema "Sarajevskoj".
 
a što onda bugari ne grade na njihovoj strani nastavak tog koridora????


zato što cene svoje građane i grade puteve koji njima trebaju, a ne turcima.


ali u celoj ovoj priči o takozvanom koridoru 11 nije najbitnije povezati se sa cg, nego povezati srpske gradove, valjevo, ljig, gornji milanovac, čačak, kraljevo, kruševac, požega, užice, ivanjica, arilje, raška, novi pazar, na auto put.

a to je važnije nego da turčin može da se sjuri niz srbiju.
 
@dedinje

Temu si potpuno promašio, jer se Koridor 10 već gradi, potpuno drugim sredstvima, i nema nikakve veze sa gradnjom novog autoputa.

Potrebna su nam oba (i još mnogo više), i dobro je da uopšte imamo o čemu da pišemo.
 
Koridor XI ne postoji.I ne grade se autoputevi samo zbog tranzita vec i zbog domaceg stanovnistva.

A ta nadogradnja autoputa i da je moguca mnogo bi bila komplikovanija a mozda i najvaznije nijedna banka niti strana drzava ne bi odobrila kredit za tu budzevinu.
 
I posle šest godina na "Beobuildu" zapanjen sam nivoom nekih postova. Pokušaću nešto da kažem mada je zaista teško govoriti gluvom ili pisati slepom. Vučko, o kakvoj "nadogradnji autoputeva" (?!) govoriš? Ja sam govorio o proširenju kapaciteta ibarske magistrale. Koridor X je zbog Evrope i zbog domaćeg stanovništva a koridor XI (koji postoji) je samo zbog domaćeg stanovništva. Goje, po čemu sam to promašio temu. Tema su autoputevi. Postoje prva i druga sredstva ali najbolje je da se sva ulože u koridor X da se on što pre završi a onda se može govoriti o ostalima. Pa koliko je puta pisalo u novinama da će nas međunarodni transport zaobići (čime bi Srbija ogromno izgubila) ukoliko ne završimo što pre koridor X. On je trebao biti završen još pre 20 godina. Milisave, što si toliko zapeo sa tim Turcima? Postoji još naroda koji koriste koridor X. Otkad se na autoputu gleda nacionalnost putnika? Postoje naplatne rampe a tamo je pravilo "plati pa vozi". Što se tiče Bugara oni i te kako grade i to mnogo brže od nas. Njihova sreća pa nemaju Velju. I na kraju moram da kažem da inače ima izvanrednih i stručnih postova koji su pisani sa poznavanjem problema. Ovde mislim na tehničku i finansisku stranu o kojoj ja vrlo malo znam. Vidim iz ove diskusije da ima ljudi koji jednostavno misle da svaki put treba da bude autoput. Stručnjaci, saobraćajni inžinjeri, dobro znaju da postoji klasifikacija od autopute do puta III reda i da se mnogi faktori uzimaju u obzir pri donošenju odluke. Faktor koji se nikad ne uzima u obzir je nacionalnost putnika što nažalost kod nas neki (srećom ipak retki) nikako da shvate.
 
@dedinje,

Pošto si 6 godina na forumu, trebalo bi da si obavešten da su SVA sredstva za gradnju koridora 10 odavno obezbeđena, većina preostalih deonica je u izgradnji, a za ostatak su u toku tenderske procedure. Ta priča je završena sa stanovišta finansijske konstrukcije. Što se tiče izgradnje - to je problem traljavosti ministarstva (najviše u periodu 2001.-2007, kada nisu ni urađeni projekti, a i sada kada neki radovi kasne zbog eksproprijacije, ili izbora nekredibilnih izvođača (Alpina))

Ostala sredstva koja su nam na raspolaganju (kakva-takva) se ulažu u autoput ka Požegi, i mislim da se osim tebe, svi slažu da je taj pravac sledeći prioritet. Možda bih dodao samo završetak punog profila poluobilaznice (Dobanovci-Bubanj Potok).

Zato molim za malo poštovanja prema svima nama koji pokušavamo da ti objasnimo da grešiš.
 
Na forumu sam od februaura 2007 ali neredovno tako da su mi mnoge teme promakle. Ja sam pošao od jednostavnih činjenica - veliki deo je nezavršen od Niša do Dimitrovgrada i od Grdelice do Bujanovca. Nisam znao da je novac obezbeđen. Ali, umesto da se uveliko gradi koridor XI zar nije bolje da se svi radnici i građevinska tehnika prebace na koridor X koji bi bio gotov ove godine. Treba i mati na umu jednu veoma važnu stvar (koja me mnogo raduje) a to je da u celom svetu postoji velika preorijentacija na železnice. Vozovi već negde idu ne 160 ili 200 već 250, 300 pa i više km. na sat. Uskoro i kod nas malo ko će putovati autobusom Beograd-Niš kada će voz tu razdaljinu prolaziti za 1 sat udobno i sigurno. Koridor XI (koji je uzgred čisto politički autoput obzirom na partije na vlasti i, posebno, Velju Ilića) paralelan je sa Ibarskom magistralom i prugom Beograd-Požega-Bar. Ova pruga je velikim delom planinska ali se brzine od 160 km/h mogu bez problema obezbediti na relaciji Beograd-Valjevo i Kosjerić-Užice. Uzimajući ovo u obzir jasno je da autoput koji bi se nalazio u sredini između magistrale I reda i moderne pruge bar za sada suvišan. Uostalom, ponavljam , niko nije i ne može da obori argument (koji je rezultat svetskog iskustva) da se autoput gradi kada saobraćaj dostigne brojku od 13.000 vozila dnevno što planirani koridor neće nikad dostići (jedino ako planiraju da ukinu ibarsku magistralu i prugu Beograd- Bar). Otkud ti ideja da se svi osim mene slažu sa izgradnjom tog autoputa. Pročitao sam dosta stručnih članaka gde ljudi, još mnogo bolje od mene, iznose ubedljive i neoborive argumente protiv. Naravno, poštujem sve članove foruma ali neki postovi su zaista ispod nivoa.
 
Da odgovorim.

-bitna je nacionalnost putnika. u državi srbiji vozač koji plaća registraciju, porez, gorivo i sve ostalo mora da ima prioritet u odnosu na turke u tranzitu.

-nije bolje prebaciti svu građevinsku operativu na koridor 10.

-taman posla da je "koridor 11" politički auto put. i moram da dodam da su deonice ljig-peljina i ub-lajkovac krenule da se grade i pre nego što je velja došao na vlast. a sad pošto imamo i političara iz tog kraja nadamo se da će pogurati i ostale deonice.. mada moram se složiti da dosta utiče rodni kraj političara. rako recimo URS je zadužen za auto put preljina-pojate, vesna grubješić je iz trstenika....ako to krenu da grade URS može da očekuje podršku tog kraja.

-železnice ne isključuju auto put. za razvoj je potrebno oba.

-auto put do požege ima ekonomsku isplativost. za dalje pravce nisam siguran, ali ti dalji pravci nisu ni planirani u daljoj budućnosti. dragi moj dedinje, da li si se ti nekad vozio ibarskom od bgda do stepojevca u poslednje vreme. to je bukvalno jedna kolona dugačka 20+ kilometara. i sad mi ti tu pričaš da nema ekonomske isplativosti.

i ono što je bitno to je kolona građana srbije, a ne nekih turaka.
 
Milisave, odgovoriću na onaj deo tvog posta koji to zaslužuje. U pravu si što se tiče deonice do Stepojevca. Davno sam služio deo vojnog roka u Valjevu i često sam putovao tuda. Još onda je deonica do Stepijevca od Beograda bila praktično ulica sa kućama sa obe strane uz put. Tu je potrebno izgraditi potpuno novu trasu koja bi počinjala odmah iza Lipovačke šume. Trasa bi išla istočno od sadašnje i prolazila bi blizu Lazarevca koi je sada veliko naselje. Sa sadašnje magistrale mora se skrenuti na poseban put do Lazarevca. Dalje od Ljiga pa do Rudnika ostaje sadašnja trasa uz proširenja i ublažavanja krivina. Pročitao sam negde naslov "Autoput do Požege probudiće uspavana sela". Pa kao što sam već napisao sela će probuditi i dobra magistrala I reda koja vrši istu funkciju kao autoput a neuporedivo je jeftinija.
 
MilisaV":3m2s78yc je napisao(la):
-taman posla da je "koridor 11" politički auto put. i moram da dodam da su deonice ljig-peljina i ub-lajkovac krenule da se grade i pre nego što je velja došao na vlast. a sad pošto imamo i političara iz tog kraja nadamo se da će pogurati i ostale deonice.. mada moram se složiti da dosta utiče rodni kraj političara. rako recimo URS je zadužen za auto put preljina-pojate, vesna grubješić je iz trstenika....ako to krenu da grade URS može da očekuje podršku tog kraja.

.

Nije ona, već Verica Kalanović je iz Trstenika.
 
Vrh