Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Анализе и прорачуни одавно постоје, јер је тај аутопут за Обреновац трасиран и планиран поодавно. Уосталом и Нови обреноваки пут је заправо полупрофил аутопута а сви надвожњаци су у старту урађени за пун профил. 1/4 аутопута је готова и онда су дошли паметњаковићи да лупетају глупости...
 
stf":ffqvfosi je napisao(la):
Анализе и прорачуни одавно постоје, јер је тај аутопут за Обреновац трасиран и планиран поодавно. Уосталом и Нови обреноваки пут је заправо полупрофил аутопута а сви надвожњаци су у старту урађени за пун профил. 1/4 аутопута је готова и онда су дошли паметњаковићи да лупетају глупости...

Hahaha, care... analize i proracuni odaavno uradjeni, a put se kliza svako malo! Pa kakve su to analize i proracuni?! da su bili neki inzenjeri i projektanti, prvo bi kliziste sanirali kako treba. Tj. pokusali. Evo karte klizista, ceo teren se krece

1_50390097_d_05_ogranicenja_urb_razv.jpg
 
svsavic":nwblsiew je napisao(la):
Pitanje da li će klizište biti sanirano kako treba je glupo. Postoji projekat, proračun i prethodno istrživanje kako rešiti trajno problem klizišta.
Ako mogu holanđani, pre 100 godina, da oduzmu tlo od mora za trećinu svoje države, možemo mi zaustaviti jedno klizište
Dakle svašta, kakve veze ima gradnja odbrambenih brana na obali mora i sanacija klizišta?
Ovo je kao da kažeš kad su mogli Ameri da lete na mesec, možemo i mi sutra da se vozimo metroom.
Možemo, samo nećemo, jer ne umemo da izvedemo sve što treba od planiranja, finansijske konstrukcije pa do izvođenja radova! E tako ćemo verovatno sanirati i klizište, ja uopšte nemam ništa protiv te varijante desnom obalom Save, samo se bojim da sve to ne bude tipično naš projekat "saniranje klizišta u pokušaju - probali smo, fala tako je kako je".
Zato i kažem, jasno je svima nama da bi desna obala bila logičnija, ali da li je stvarno izračunato sve što treba. Ko će da snosi odgovornost ako put otkliže, ako neko zbog deformisanog puta strada, ko će pristati da to sve osigura, i još gore kolika će biti premija osiguranja godišnje ukoliko osiguravajuće kuće samo nanjuše da bi klizište moglo da krene. I šta ako kad se sve izračuna ispadne da je zbog troškova sanacije, troškova održavanja i troškova osiguranja (a ne zanosite se, svi infrastrukturni objekti se osiguravaju protiv koječega) ispadne da bi recimo putarina BG-Obrenovac sremskom stranom bila ajde da lupim 70 din, a zbog svih ovih cena desnom obalom ispadne da bi ekonomska cena bila recimo 150 din. E onda bi krenulo gunđanje kako je preskupo i bezobrazno i onda bi vozila bilo manje što bi ceo projekat poskupelo.
Slažem se da je najgora stvar varijante po levoj obali to što se uništava poljoprivredno zemljište. A zašto ne postoji i varijanta koja bi išla dalje od Save po desnoj obali i time zaobišla klizište.
 
Tako važan put jednostavno nemože ići preko klizišta.Mislim da se iza svega kriju mutne igre političara.Ova zemlja je ionako prezadužena da bi izvodila nekakve megalomanske projekte.
 
nikola32":2576zxtk je napisao(la):
Hahaha, care... analize i proracuni odaavno uradjeni, a put se kliza svako malo! Pa kakve su to analize i proracuni?! da su bili neki inzenjeri i projektanti, prvo bi kliziste sanirali kako treba.
Да ли ти говориш о старом путу за Обреновац који је трасиран још за време Турака ако не и пре? Наравно да тај пут нема прорачуне и анализе...

Ја говорим о трасирању Новог Обреновачког аутопута који је изграђен у време СФРЈ и дошао је до Умке у полупрофилу. Тај пут на неким местима и даље има СФРЈ асфалт и стоји постојано целом својом дужином. Зашто би се тада трасирао пут преко клизишта без предрачуна и озбиљне анализе? Или мислиш да су нашли клизиште у току радова па због тога саградили полупрофил само до Умке?
miki_ns2":2576zxtk je napisao(la):
Zato i kažem, jasno je svima nama da bi desna obala bila logičnija, ali da li je stvarno izračunato sve što treba. Ko će da snosi odgovornost ako put otkliže, ako neko zbog deformisanog puta strada, ko će pristati da to sve osigura, i još gore kolika će biti premija osiguranja godišnje ukoliko osiguravajuće kuće samo nanjuše da bi klizište moglo da krene.
Па и коридор 10 прелази преко великог клизишта ака Бегаљичко брдо па нема проблема о којима причаш.
abunakonosor":2576zxtk je napisao(la):
Tako važan put jednostavno nemože ići preko klizišta.
А може преко водоизворишта?
abunakonosor":2576zxtk je napisao(la):
Mislim da se iza svega kriju mutne igre političara.Ova zemlja je ionako prezadužena da bi izvodila nekakve megalomanske projekte.
Наравно да се крију мутне игре. Зато је и форсирана лева страна свих ових година. Не знам по чему је мегаломански санирати клизиште а није још један мост преко Саве који ће опет, гле случајности, радити рецимо... Алпина, проверено преварантска фирма.
 
Koliko ja znam trasa puta sa Sremske strane prolazi blizu nasela Surčin nekih 6-7km od vodoizvorišta.Alpina treba iz svojih kamenoloma da sanira klizište na desnoj obali i to je dogovoreno jos u vreme prvog Veljinog mandata.
 
abunakonosor":3tleg8e9 je napisao(la):
Tako važan put jednostavno nemože ići preko klizišta.Mislim da se iza svega kriju mutne igre političara.Ova zemlja je ionako prezadužena da bi izvodila nekakve megalomanske projekte.

Pa takvom logikom autoput ne može i preko save, to je reka ne mogu kola preko vode, jer mi gradimo most, pa most nije siguran :bash: ili autoput ne može tunelom, to nije sigurno, a tunel mnogo komplikovaniji
Glupost
 
Nisu Kinezi naivni oni ce sigurno postaviti svoje uslove zasto da grade preko klizista kada postoji druga sigurnija opcija leva sremska obala save koja im je sigurno imnogo atraktivnija u svakom pogledu a oni hoce koncesiju prema tome kao koncesionari sigurno ce biti i oni ukljuceni u donosenje tako vazne odluke.Svuda u svetu se klizista izbegavaju naravno gde god to moze a eto kod nas postoje jos prepucavanja dali preko klizista ili ne a postoji mogucnost da se izbegne i treba je iskoristiti jedino ako neko nema neke koristi pa gura preko klizista pa dase utuče sto vise kamena.
 
Jel ovo čume ubacio svoje ljude na forum da agituju za levu obalu.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Evo sta kaze na SSC forumu covek koji je gradjevinski inzenjer i trenutno radi na koridoru 10.

nixazmaj;100163196 je napisao(la):
AP BG-NI pre 10ak godina bio je prekinut na prevoju Mečka zbog klizišta. Bukvalno je ceo ap polako na dužini od 30ak metara propao, (propadanje je trajalo par godina, jer nisu odmah pristupili sanaciji), pa je saobraćaj bio izmešten na novu devijaciju.
Posle nekog vremena, dok se tlo smirilo, pristupili su sanaciji i na tom mestu danas imamo vijadukt, koji evo posle 10ak godina nije mrdnuo nigde.
 
E pa ovo sa vijaduktima ima šanse da bude stabilno, verovatno se mogu nači tačke oslonca koje su stabilne. I "preskočiti" kritične sekcije. Onda samo ostaje za izračunavanje cena mosta i cena vijadukta (jednog ili više?).
E sad vidim da se neki groze bilo kakvog razmišljanja o tome da se ne ide preko klizišta - par puta sam imao priliku da vidim efekat koji se izazove kad "klizište krene" i kako je pokupilo i magistralni put, i magistralnu prugu, i kuće i sve što je tu bilo - a navodno teren je bio "neaktivno klizište" - do jednog momenta.
Ja lično na klizištu od svog novca ne bih ni šljivu posadio, a kamoli kuću ili put gradio.
 
To je tačno, jedino što u svim dokumentacijama o klizištima koje ja pronađoh, eksplicitno piše da povećanje opterećenja (gradnja na nestabilnoj kosini, usecanje i direktni pritisak - a sve to proizvodi gradnja puta, pogotovo jako širokog) može znatno da utiče na nepostojanost sloja sklonog klizanju. Tako da je jedna stvar sanirati klizište u sadašnjem stanju, a potpuno druga stabilizovati ga u slučaju velikih iskopa i povećanog pritiska. Ništa nije nemoguće, naravno, samo je pitanje krajnje cene. I još jedna ekonomski bitna stvar, čak i sanirano klizište zahteva stalni monitoring koji se prosto mora uračunati u cenu eksploatacije (uz već pomenutu cenu premije za osiguranje građevine na takvom tlu).
Uostalom sve ovo bi se lako rešilo, da bi se videlo koliko su iskreni u priči o sanaciji, svi koji "overe" projekat i stave potpise na odobrenje trase, garantuju svojom imovinom za stabilnost puta sledećih 25 godina (a valjda se može naći i zakonska osnova da "omaste" zatvor u slučaju da ne ispadne dobro). Ako pod tim uslovima neće da potpišu nešto je smuljano. Ako potpisuju i pod tim uslovima - gradi - biće OK! Isti princip treba primeniti i na drugu trasu, neka garantuju za most.
 
Isao put levom ili denom obalom saniranje klizista se mora uraditi. Taj deo puta se alfaltira jednom mesecno u proseku tako da mislim da je jeftinije i isplativije nadgledati sanirano kliziste nego raditi put svakih mesec dana. Mislim da i ako se uradi put na levoj obali svakako ce morati da urade i stari put kad tad, samo je pitanje redosleda. Bolje je resiti problem i razvijati dalje nego samo ga zaobici i ostaviti ljude koji zive na tom potezu da se pate jos 10 godina sa losim putevima.
 
Jel moze neko da obelezi na mapi na kojim delovima je aktivno kliziste?
 
U početku sam bio za šumadijsku stranu, ali sam skroz promenio mišljenje. Klizište Duboko spada u najveća klizišta na Balkanu, i nije da ne postoji rešenje ali je upitna cena. Sama činjenica da banke ne odobravaju takve kredite govori sama za sebe, mada mi tu ne bi imali problema jer je reč o kineskoj državnoj banci, tako da tu politika odlučuje.
 
Samo da posle ne bude ovo - evo ga i nešto kao auto-put i klizište i šta se sve desilo u osam dana. Ova simulacija je nastala na osnovu obrade podataka USGS (United States Geological Survey - nešto kao naš geodetski zavod) stvarnog klizišta. Put nije samo zatrpan, već prvo deformisan, pa utonuo, pa zatrpan - jednom rečju posle ovoga je mogao samo iznova da se gradi.

LS-usgs.gif
 
Дозволићете ми да ипак имам више поверења у знање стручњака Завода за геотехнику, него у ваше. Људи су годинама испитивали терен и пронашли најбољу варијанту, која је уз то и двадесетак милиона евра јефтинија и девет километара краћа од "сремске" и на то су ставили печат. А самим тиме заложили свој стручни и морални ауторитет.

Што се тиче Кинеза, нормално је да се они више залажу за скупљу, а њима једноставнију варијанту. Боли њих Ђока за наше клизиште (наравно, није искључено да се сутра јаве да га санирају за додатних 100 милиона), за плодне сремске њиве, изворишта, квалитетнији пловни пут Саве итд. А када су они успели да посаде Маглев од центра Шангаја до аеродрома на мочварном земљишту где су шипови ишли и по 70 метара у дубину, па могу решити и једно клизиште, макар оно било једно од већих у Европи.
 
sizif":197xzzmz je napisao(la):
Дозволићете ми да ипак имам више поверења у знање стручњака Завода за геотехнику, него у ваше. Људи су годинама испитивали терен и пронашли најбољу варијанту, која је уз то и двадесетак милиона евра јефтинија и девет километара краћа од "сремске" и на то су ставили печат. А самим тиме заложили свој стручни и морални ауторитет.

Dobro, slažem se. Pečat valjda znači i pravnu (krivičnu) odgovornost (nadam se da neće trebati). Kod nas su se samo jako dugo svi provlačili bez posledica za bilo kakav stav. Niko još nije naveo koliko košta naknadno osiguranje objekata u jednom i u drugom slučaju, i naknadno održavanje. Jer nije ovde u pitanju samo cena izgradnje, već i cena eksploatacije.
 
Ako računamo cenu eksploatacije, onda moramo da uzmemo u račun i gubitak zbog uništavanja stotina hektara kvalitetnog poljoprivrednog zemljišta i gubitak zbog nesaniranja stotine hektara građevinskog zemljišta pod klizištem. Ovako napamet i brzinski rekao bih da se radi možda čak i stotinama hiljada Eura godišnje.
 
GOJE":l8sd153k je napisao(la):
Ako računamo cenu eksploatacije, onda moramo da uzmemo u račun i gubitak zbog uništavanja stotina hektara kvalitetnog poljoprivrednog zemljišta i gubitak zbog nesaniranja stotine hektara građevinskog zemljišta pod klizištem. Ovako napamet i brzinski rekao bih da se radi možda čak i stotinama hiljada Eura godišnje.
Pa da zato i kažem, nikako da se izračuna sve, koliko vredi prihod od poljoprivrednog zemljišta koje bi bilo izgubljeno, koliko vredi prihod od građevinskog zemljišta ako se stavi u upotrebu saniranjem, koliko košta osiguranje i održavanje ako ide ravnicom, koliko košta to isto ako ide desnom obalom Save. Ovako je sve samo svedeno na cenu izgradnje, a dugoročno nikom ništa. To što bi nekom bilo lepo da ide desnom, a nekom drugom da ide levom obalom ne znači ništa. To što neko tvrdi da je jeftinije ovamo ili onamo, takođe ne znači ništa dok se sve ne uračuna, ali je pitanje da li je iko ikada tražio da se to sve obračuna.
 
jedina racunica koju ja ovde vidim jeste da se u svakom slucaju radi sanacija klizista, isao put levom ili desnom obalom. Drugo, pitanje je i ko ce imati koristi od tog puta. Ako se ide desnom obalom resava se problem mnogim stanovnicima koji stanuju uz sam put. Ja podrzavam Velju da put ide desnom obalom i da se rese problemi koji su trebali pre mnogo godina da se rese a ne da se ponovo ide putem manjeg otpora i da se nista ne resi...
 
Vrh