Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Шта је ту глупо? У питању је речни коридор Дунавом.

П.С. Извињавам се. Људи су већ одговорили.
 
glupo je što ljudi daju sebi za pravo da nešto komentarišu, a ne znaju o čemu se radi.
 
Drakche":3vfytmbi je napisao(la):
^ Koridor 7 , plava linija, je zapravo Dunav. Hoce li to autoputevi buducnosti ici preko reka? Becu ce biti jedina sansa :D

Koridor Sofija- Arad- Budimpesta kao da je izmisljen da bi zaobisao Srbiju.

Ovo je ili vic, ili nisam razumeo? Osim K10 i K7, svi drugi koridori su takođe izmišljeni da bi kao zaobišli Srbiju! Možda vaš srbocentrizam zamišlja da malo koridora prolazi kroz Srbiju?
 
Наравно да је измишљен да заобиђе Србију. То је планирано док је рат у Југославији још увек постојао. Прочитајте чланак на Википедији :wink:

коридор 7 је пловни пут Дунава.

едит: сад видим да су људи писали
 
Logicno je da su zaobisli Srbiju, kada se ovde ratovalo i bilo pod sankcijama skoro 15 godina. Zivot tece, niko nece da te ceka...
 
Dzabe probaju da nas zaobidju, mi sa ratom i sankcijama smo opet uspeli da budemo brzi i da zavrsimo skoro ceo koridor dok oni jedva da su poceli da ga grade.
 
spatiotecte":2zwpyj6c je napisao(la):
Dzabe probaju da nas zaobidju, mi sa ratom i sankcijama smo opet uspeli da budemo brzi i da zavrsimo skoro ceo koridor dok oni jedva da su poceli da ga grade.

Turcinu i svima koji idu preko Madjarske ce biti bolje da ide kroz Rumuniju i Bugarsku, jer nece cekati danima na granicama kroz Srbiju (3 prelaza umesto samo jednog)... Rumuni i Bugari ulaze u shengen pre nas (realan scenario, slozices se :) ) nece imati nikakvu granicu - dakle od Nemacke do Turske jedan granicni prelaz (ulazak u Tursku), nema tranzitne dokumentacije i ostalih gluposti.

Te price ko ce brze da zavrsi koridore su Mrkina baronisanja. Kakve to uopste ima veze? Onog trenutka kada se zavrsi neki put, ako je povoljniji od starog saobracaj ce preci tamo, nije to trka sa vremenom kao mi zavrsili prvi i sada Rumuni i Bugari su dzabe gradili. Vise je prednosti na njihovoj strani, zato i Bugari grade potez prema Vidinu, a ne prema Dimitrovgradu koji jos uvek nemaju ni u planu. Cak i bez autoputa, a sa shengenom procena je da je povoljniji tranzit kroz Bugarsku i Rumuniju (jeftinije u svakom slucaju i pored toga sto Bugari naplacuju putarinu za sve puteve - ne deru kao mi)

Znaju oni vrlo dobro da ce i ovako i onako zbog njihovog clanstva u EU i ulaska u Shengen zonu sav tranzit preci kod njih i zaobici Srbiju u svakoj varijanti, cim bude gotov autoput (a dobar deo i pre toga)

Nama do shengena treba jedno 15-tak godina, oni ce uci za 1-2 godine i prakticno mi postajemo koridor za lokalne potrebe. Tranzit iz Centralne Evrope ce svakako da ide preko Madjarske, Rumunije i Bugarske ka Turskoj. To je neizbezno, jer smo mi zakasnili po mnogim parametrima.
 
@Erysimum Cheiri
Pa nasi trenutno odugovlace cekanja na granici za strane kamione jer znaju da im se moze dok se taj koridor ne izgradi u bugarskoj i rumuniji. Mi smo za sad najkraci put do evrope.

Ali nisu oni mutavi, kad bi stvarno doslo do konkurencije tog koridora 4, odmah bi nasi reagovali i pojednostavili proceduru cekanja na granicama.
Mislim da nas polozaj na balkanu je jednostavno presudan.
Em smo na boljem mestu, em imamo infrastrukturu.

PS: Gledao sam sta planiraju bugari i rumuni do 2020, njihov koridor 4 ni do tad nece biti zavrsen. Ostace bas puno deonica da se izgradi jer njima to nisu najvazniji pravci.

A mi do tad cemo verovatno biti spojeni sa svim susedima autoputevima.
 
spatiotecte":1z5vneu2 je napisao(la):
@Erysimum Cheiri
Pa nasi trenutno odugovlace cekanja na granici za strane kamione jer znaju da im se moze dok se taj koridor ne izgradi u bugarskoj i rumuniji. Mi smo za sad najkraci put do evrope.

Jesi ti nekada prosao kolima granicu sa Madjarskom? Tamo su ponekad nepregldne kolone kamiona, pa onda jos i naplatne rampe (samo do BG dva puta, pa onda Bubanj Potok - o cemu mi pricamo ovde?). Putarina kosta kao da prolazis kroz Panamski kanal, a placas je iz nekoliko delova i svaki puta redovi, kolone...

spatiotecte":1z5vneu2 je napisao(la):
Ali nisu oni mutavi, kad bi stvarno doslo do konkurencije tog koridora 4, odmah bi nasi reagovali i pojednostavili proceduru cekanja na granicama.

Haha, ovo je dobro - ma jok nisu mutavi uopste, zato ce koridor 10 na kraju da povezuje Suboticu sa Leskovcem i to je to. Gomilu puta sam vozio od Budimpeste do Beograda, za Arad produzi gomila kamiona, poneko vozilo skrene za Szeged. I dalje ima dosta turaka kroz Srbiju, ali cinjenica je da nam tranzit opada iz godine u godinu delom i zbog toga sto su Bugarska i Rumunija u EU, ali realno delom i zbog krize.

spatiotecte":1z5vneu2 je napisao(la):
Mislim da nas polozaj na balkanu je jednostavno presudan.
Em smo na boljem mestu, em imamo infrastrukturu.

Jeste, mi smo na raskrscu svih vaznih puteva i povezujemo Evropu i Aziju - rekao SPS jos pre 20 godina. To su prazne price. Od Budimpeste do Istanbula kroz RO i BG imas 1420km, a kroz Srbiju 1340km. Bez granicnih prelaza razlika u duzini putovanja moze biti i ceo dan, a ne bi me cudilo da bude i jeftinije.

Bugari upravo grade deonice istocno od Sofije ka crnom moru i taj most na Vidinu sa Rumunima - to im je prioritet. Spori su, ali ko smo mi da pricamo nekome da sporo gradi autoput kada Obilaznicu gradimo 20 i nesto godina.
 
Naravno da sam vozio do Budimpeste do beograda i to vrlo cesto.
Slazem se sa tobom da pre ulazka u srbiju gomilo kamiona i automobila skrene da bi islo za Arad, ali to je normalno jer su to rumuni i to im je najkraci put do njihovih gradova, nemaju potrebu da prolaze kroz Srbiju.

Bugari ce biti povezani sa Turskom u vrlo kratko vreme i istina je da su poceli da grade deo ka Rumuniji, moj komentar se vise odnosio ka autoputevimau Rumuiniji gde im je prioritet da se povezu sa madjarskom na 2 mesta.
Mozes pratiti razvoj njihove mreze autoputeva na skyscrapersity-u, videces koji su im prioriteti do 2020te.

Ali da budemo realni, koridor 4 nece biti zavrsen za 10 godina, to je sigurno a mi cemo valjda do tad uci u Evropu.
Tako da opet kako god se okrene prica ne verujem da ce doci do zaobilazenja nase drzave.
 
Erysimum Cheiri":2y3x89y3 je napisao(la):
Nama do shengena treba jedno 15-tak godina, oni ce uci za 1-2 godine i prakticno mi postajemo koridor za lokalne potrebe.

мали оф: пре ћемо ми у ЕУ него што ће Бугари и Румуни у Шенген
 
Постоји могућност промене трасе будућег аутопута код Горњег Милановца !


MEŠTANI OGORČENI
Varošica Savinac ugrožena zbog auto-puta
SRBIJA,15:04, 29.11.2012.

Ugrožena je i istorijska crkva gde je sahranjena Mina Karadžić i preci kneginje Ljubice iz familije Vukomanović iz Srezojeveca, kao i izvorište lekovite vode i stari hrast "zapis" star 450 godina

GORNJI MILANOVAC - Meštani takovske varošice Savinac ogorčeni su što projektanti ne prihvataju njihov zahtev da se pomeri trasa budućeg auto-puta Beograd-granica Crne Gore.

Oni žele da se pomeranjem trase puta sačuva turističko naselje i najavljuju da će na sve načine sprečiti radove.

Kako je izjavio predsednik Saveta Mesne zajednice Miliša Nikolić, nova trasa bila bi i kraća od projektovane za jedan kilometar, a teren potpuno isti. Izmeštanjem bi se sačuvala autentičnost varošice.

"Put ide preko škole koja je izgrađena 1889. godine. Savinac je kao turističko mesto dobio urbanistički plan 1968. godine i to niko ne uvažava, iako nema nikakvih dodatnih troškova da se pomeri trasa auto-puta koji ide od od Beograda do Preljine", rekao je Nikolić.

On je upozorio da je ugrožena i istorijska crkva gde je sahranjena Mina, kćerka Vuka Karadžića, i preci kneginje Ljubice iz familije Vukomanović iz Srezojeveca, put bi pregazio i izvorište lekovite vode, a rušio bi se i stari hrast "zapis" star 450 godina, "kojeg su se i Turci klonili".

Nikolić se požalio da argumenti meštana i mesne zajednice nisu ni razmatrani "jer se svi drže prvobitnog plana", zbog čega će meštani kolektivno pokušati da izdejstvuju realizaciju "rezervne varijante".

http://www.kurir-info.rs/varosica-savin ... nak-534491
 
Ово је тешка глупост. Као да пројектанти не би одмах искористили најкраћи пут да су могли. Савинац је у кривудавој долини и сигурно нису имали избора.
 
Данас сам са пословним партнерима из Македоније ишао за Ваљево и на брзину направих четири сличице. Конструкција надвожњака у пуном аутопут профилу је премостила магистрални пут према Ваљеву. Ово место где будући аутопут премошћује пут је код села Рубибреза, између Лајковца и Ваљева.

Из правца Уба:


Испод конструкције будућег аутопута:


Правац ка Љигу:


На овој слици је исто правац према Љигу, а пре него што се дође до надвожњака који премошћује магистрални пут. Тек кад се увећа слика види се да је тај правац више напредовао јер у даљини има још један већ изграђени надвожњак и насипи, и пре и после тог надвожњака:
 
Интересантна изјава секретара одбора за грађевинарство у ПКС, Горана Родића о грејању аутопутева у Србији. Први ће бити на реду ткз. Коридор 11 на деоници преко планине Пештер.
Зацрнио сам и једну интересантну реченицу овог секретара о изградњи аутопутева у Србији, а која ми је привукла пажњу.


Grejanje autoputeva i u Srbiji

IZVOR: TANJUG
Beograd -- Izgradnjom autoputeva u Srbiji koji bi se u zimskim uslovima grejali na kritičnim deonicama značajno bi se povećala bezbednost učesnika u saobraćaju.

Kako smatraju stručnjaci to bi bila opravdana investicija, ali da treba obezbediti finansijska sredstva.

Sekretar Odbora za gradjevinarstvo u Privrednoj komori Srbije Goran Rodić je rekao Tanjugu, komentarišući najavu ministra gradjevine Velimira Ilića da bi prvi projekat grejanja autoputa mogao da se primeni preko Peštera uz korišćenje alternativnih izvora energije, da za tako nešto nije potrebno puno novca, a da bi korist bila velika.
Rodić je podsetio da se autoputevi već odavno greju na pojedinim deonicama u evropskim zemljama - Nemačkoj, Švajcarskoj, Italiji i drugim, a da je kod nas postojala ideja da se greju mostovi, ali se od toga odustalo zbog nedostatka novca.
Za grejanje oko 25 kilometara autoputa, prema njegovim rečima, potrebno je izmedju 2,5 i tri miliona evra.

Rodić je istakao da bi se grejale samo najkritičnije deonice, kao što su krivine i prevoji, gde su najčešće saobraćajne nezgode. On je rekao da bi za našu zemlju bilo dobro da više koristi alternativne izvore energije.

Srbija, inače, gradi klasiče autoputeve koji nisu predvidjeni za velika opterećenja i velike temperaturne razlike, jer je gradnja kvalitetnih autoputeva dosta skupa, napomenuo je Rodić.

Stručnjak PKS je objasio da se takvi autoputevi grade sa duplo armiranom betonskom pločom i da se grejači stavljaju ispod završnog sloja asfalta.
Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić je rekao Tanjugu da bi uvodjenje grejanja na autoputevima bilo dobro, jer bi značajno povećalo bezbednost.

Tako bismo smanjili broj saobraćajnih nezgoda na našim putevima, ali se kao i kod uvodjenja svih novih tehnologija postavlja pitanje da li imamo novca za to, naglasio je Vujanić.

On je kazao da bi realizacija takvih projekata bila mnogo isplativija ukoliko bi se koristili alternativni izvori energije, koju mi nažalost ne koristimo dovoljno.
Ministar gradjevinarstva Velimir Ilić je ranije rekao Tanjugu da bi trasa Koridora 11 mogla da ide u pravcu Ivanjice, ukoliko bude doneta odluka za projekat grejanja autoputa preko Peštera.

U tom slučaju, kako je ukazao, izgradnja tog putnog pravca bi bila jeftinija za oko 600 miliona evra i kraća za 40 kilometara.

"Dao sam da se radi projekat grejanja autoputa preko Peštera alternativnim vidovima energije, energijom vetra i geotermalnim vodama, koje se nalaze uz trasu autoputa i ta voda bi se koristila za rad toplotnih pumpi koje bi grejale autoput," precizirao je Ilić.

On je primetio da će, ukoliko bude uradjen dobar projekat za grejanje autoputa, koji bi koštao nekoliko miliona evra i veoma brzo bio isplativ, onda moći da se ide na znatno jeftiniju varijantu preko Ivanjice i Duge poljane, umesto skuplje varijante preko Zlatibora.

Ilić je kazao da bi tako prvi put u Srbiji postojalo grejanje autoputa, koji bi zbog toga bio dugotrajniji pet puta nego klasičan, jer ne bi bio oštećen višegodišnjim posipanjem soli tokom zime i radom mašina za čišćenje snega.

To je, kako je istakao Ilić, veoma interesantan projekat, primenljiv u Srbiji, koji je u više zemalja zapadne Evrope već uveliko realizovan.

Da li ćemo se odlučiti za tu jeftiniju trasu biće poznato vrlo brzo, jer projekat grejanja autoputa može da se završi za nedelju dana, rekao je Ilić i dodao da bi iz alternativnih izvora energije, kojih na Pešteru ima puno, mogla bi da se napaja i rasveta autoputa. Na taj način mogu se grejati i mostovi, nadvožnjaci, a nihov vek trajanja bi bio do 10 puta duži, a manji bi bili i troškovi održavanja, naglasio je ministar gradjevine.

http://www.tanjug.rs
 
Живела Народна Република Кина! :D

Ако све буде како треба западни зеленаши више неће имати шта да траже овде. :vops:
 
polako ljudi `Predugovor` je u pitanju, nista tu jos nije definitivno....
 
Vrh